malixon Zgłoś #121 Napisano 14 Maja 2012 u mnie po zaślepieniu EGRa od razu słychać zmiane w pracy turbiny, tzn kręci sie znacznie szybciej na biegu jałowym;-) a po zgaszeniu słychać przez 1-2sek jak sie jeszcze kręci, a tego zjawiska nie ma przed zaślepieniem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baros1922 Zgłoś #122 Napisano 14 Maja 2012 Witam.Podepnę się. Chciałbym zapytać znawców tematu bądź użytkowników silników na pompowtryskach czy można zaślepić egr, czytałem że lepiej nie zaślepiać PD a jaka prawda ?. Dodam że wydaje mi się że działa dobrze ale poci się z tych dziurek co tam ma. Mam inny problem a nie mogę napisać postu nowego, więc jeśli by ktoś mógł mi pomóż jeśli się da.Otóż pasek wyłączał mi turbinę powyżej 3tys. obr. więc za radą forum sprawdziłem szczelność dolotu,wymieniłem węże podciśnienia i przeładowuje tak co 3-4 raz.Nie za każdym.Dodam że na pół sprzęgle bez gazu szarpie jak pijany zając ale do tego się przyzwyczaiłem bo nic innego się nie dzieje (nie słychać nic z okolic dwumasy).Może pomoże ciekawostka że odkąd zmieniłem węże to nie przeładowuje zawsze i mniej szarpie.A ostatnio wymieniłem filtr powietrza i szarpania wyraźnie zmalały.I ja myślę że może świrować przepływka jednak błędu nie rob czy idę w dobrym kierunku. Niestety nie mogę zrobić logów dynamicznych. Jeśli napisałem w złym poście to bardzo przepraszam. Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malixon Zgłoś #123 Napisano 14 Maja 2012 Co do przeładowań to może być np zawór n75, który to może być troche brudny w środku przez co sie przycina, miałem to samo i rozebrałem go, przeczyściłem, nasmarowałem i posklejałem no i działa:) ale może też być turbina, a mianowicie zapieczone kierownice, czasami może działać na granicy przeładowania i nie wywala notlaufa, ale drugim razem przekroczy wartości zadane w kompie no i wszystko sie wyłączy, a co do szarpania to może być przepływka, kiedyś miałem problem z wtyczką od niej i przy dodawaniu gazu szarpał jak głupi, więc kolego najlepiej podmień ją sobie i zobaczysz czy to ona:) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciichy Zgłoś #124 Napisano 10 Sierpnia 2012 (edytowane) Panowie nie daje rady z tą najgorzej dostepna sruba... Nie chce jej odcinać itd, macie jakis sposob zeby tam dojsc? moze odkrecic cos jeszcze zeby zrobic wiecej miejsca?????? Edytowane 10 Sierpnia 2012 przez ciichy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciek91 Zgłoś #125 Napisano 6 Listopada 2012 a ja mam pytanie odnośnie egr, chce zainstalowac fmic, i chce całkiem wywalić egr i teraz moje pytanie brzmi jakie beda tego konsekwencje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #126 Napisano 6 Listopada 2012 a ja mam pytanie odnośnie egr, chce zainstalowac fmic, i chce całkiem wywalić egr i teraz moje pytanie brzmi jakie beda tego konsekwencje? Jeśli wywalisz go całkowicie to usuniesz także klapkę wspomagającą gaszenie silnika (będzie trochę bujało). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciek91 Zgłoś #127 Napisano 6 Listopada 2012 to akurat nie robi problemu, samochod jest na przelocie jest twadry. Pytanie, czy bede musial robic cos z komputerem, bo jedni mowia ze tak inni ze nie, ja juz zgłupiałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #128 Napisano 6 Listopada 2012 Ja w swoim wywaliłem całkowicie tą rurkę łączącą EGR z kolektorem (zaślepione solidnymi blaszkami), podciśnienie także zaślepione i nie ma żadnych błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciek91 Zgłoś #129 Napisano 6 Listopada 2012 no i dziekuje za odp, ale poczekam moze jeszcze ktos sie trafi kto całkiem egr wywalił i przeczytam co napisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #130 Napisano 6 Listopada 2012 (edytowane) no i dziekuje za odp, ale poczekam moze jeszcze ktos sie trafi kto całkiem egr wywalił i przeczytam co napisze. Ja tez zrobiłem to samo co kolega wyzej. EGR został całkowicie wywalony tzn klape gasząca zostawiłem, a reszte membrane i tzw. grzybek egr'a usunałem, otwory po nim zaślepiłem. I po sprawie! W silnikach 130PS AWX mozna bez problemu ustrojstwo wywalic, natomiast w słabszych wersjach moze wywalic ecu błąd. Najprosciej to zaslepic przewód podcinieniowy egr'a i sprawdzic czy nie wywala błędu, jak po dłuzszej jezdzie nic się nie dzieje to mozna spokojnie zaslepic na stałe a nawet usunąc to proekologiczne dziadostwo... no i dopowiem ze na zaślepionym egrze smigam juz spoko 3 lata... Edytowane 6 Listopada 2012 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #131 Napisano 6 Listopada 2012 no i dziekuje za odp, ale poczekam moze jeszcze ktos sie trafi kto całkiem egr wywalił i przeczytam co napisze. Jak masz auto z końca 2003 roku to może cie spotkać nie miła niespodzianka w postaci komunikatu na komputerze ,,Emission Workshop,, W moim pasku na szczęście załapałam się jeszcze na ,,reformowalną,, wersję egr'u. :jupi Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #132 Napisano 6 Listopada 2012 no i dziekuje za odp, ale poczekam moze jeszcze ktos sie trafi kto całkiem egr wywalił i przeczytam co napisze. W Twoim roczniku bez modyfikacji softu w ECU raczej już wywali błąd po usunięciu egr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #133 Napisano 6 Listopada 2012 W silnikach 130PS AWX mozna bez problemu ustrojstwo wywalic, natomiast w słabszych wersjach moze wywalic ecu błąd To już kwestia rocznika i oprogramowania sterownika a nie wersji silnikowej Jak masz auto z końca 2003 roku to może cie spotkać nie miła niespodzianka w postaci komunikatu na komputerze ,,Emission Workshop,,W moim pasku na szczęście załapałam się jeszcze na ,,reformowalną,, wersję egr'u. :jupi Pozdro. Ja niestety już sie nie załapałem, mam modelowy 2004... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #134 Napisano 6 Listopada 2012 (edytowane) dtambor-masz racje to zalezy od ecu ale z tego co wyczytałem z forum niejednokrotnie słabsze wersje w znacznej wiekszosci wywalały błąd pomimo tych samych roczników z mocniejszymi silnikami ktore mozna było "zmodyfikowac" ... na szczęscie 2002 rocznik AWX ma gdzies egr'a :-) jest mu to obojetne... oczywiscie jakis rodzynek nie tolerujący brak tego dziadostwa się znajdzie i zasygnalizuje stosowną ikonką... no to bedzie pech jak diabli... Kolega Maciek musi zaślepic i sprawdzic czy ecu przełknie taką modyfikacje, inaczej się nie dowiemy.. pzdr. Edytowane 6 Listopada 2012 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciek91 Zgłoś #135 Napisano 7 Listopada 2012 no dobra, dzieki Panowie, tzn mysle ze zaślepiać nie bede, tylko postaram sie przymontowac odrazu icka, a jak coś sie bedzie działo to sie wybiore do jakiegos tunera, to sie odrazu zastrzyk mocy zrobi. Dzieki jeszcze raz za tyle odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #136 Napisano 7 Listopada 2012 Nie zniechęcaj się, nie sprawdzisz to się nie dowiesz . Ten błąd nie niesie za sobą zupełnie żadnych konsekwencji, po przywróceniu EGR'a zniknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #137 Napisano 7 Listopada 2012 na szczęscie 2002 rocznik AWX ma gdzies egr'a :-) jest mu to obojetne To nie szczęście tylko normalna prawidłowość, masz auto z 2002r. Nie zniechęcaj się, nie sprawdzisz to się nie dowiesz . Ten błąd nie niesie za sobą zupełnie żadnych konsekwencji, po przywróceniu EGR'a zniknie Amen. :brawo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Resiak82 Zgłoś #138 Napisano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Witam. Panowie mam pytanie bo widze że zdania są podzielone. Miałem wcześniej zaślepiony EGR w miejscu nr 1, czy tak może być? I czy dobrze jest też dodatkowo wypiąć wężyk nr 3 i go też zaślepić np jakąś śrubą. Mimo że zawór był zaślepiony okazało się że po rozebraniu go był dosyć mocno zasyfiony. I jak koledzy będzie jakieś podpowiedzi z waszej strony, bo właśnie mam wszystko rozebrane Edytowane 16 Grudnia 2012 przez Resiak82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #139 Napisano 16 Grudnia 2012 Zawór był mocno zasyfiony, gdyż spaliny były dostarczane do niego, gdyż zawór się otwierał (podpięty wężyk). Jeżeli byś zaślepił zawór zaraz przy kolektorze wydechowym, to zawór byłby czysty i w takiej sytuacji nie trzeba odłączać podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #140 Napisano 16 Grudnia 2012 [ATTACH=CONFIG]93643[/ATTACH] Witam. Panowie mam pytanie bo widze że zdania są podzielone. Miałem wcześniej zaślepiony EGR w miejscu nr 1, czy tak może być? I czy dobrze jest też dodatkowo wypiąć wężyk nr 3 i go też zaślepić np jakąś śrubą. Mimo że zawór był zaślepiony okazało się że po rozebraniu go był dosyć mocno zasyfiony. I jak koledzy będzie jakieś podpowiedzi z waszej strony, bo właśnie mam wszystko rozebrane Też tak miałem zaslepiony i było dobrze. Najważniejsze, że spaliny nie dostają się do dolotu, a że zawór zasyfiony to mało ważne bo i tak nie działa chociaż się otwiera. Teraz mam kolektor z AWX i całkowity brak egr-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach