grono04 Zgłoś #181 Napisano 31 Marca 2018 no tez tak wlasnie mi sie wydaje przebieg ok 175tys, to podobno juz pada dwumas . a tam sie wymienia tez jakies lozysko ? zimering? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopico Zgłoś #182 Napisano 7 Kwietnia 2018 Witam, podepnę się pod temat, bo po co tworzyć nowy. B7 DSG 2.0TDI 140, na zimnym silniku 2-3 bieg minimalne odczuwalne szarpnięcie - czasem jest czasem nie - ale to nie przeszkadza. Podczas dodawania i puszczania gazu podczas jazdy odczuwalne szarpnięcie - takie średnie, w manualu bywało mocniejsze. W trakcie korka i bardzo wolnej prędkości - takie toczenie się z minimalnym naciśnięciem gazu zaczyna się bardzo odczuwalne szarpanie (nie jest to toczenie bez gazu lecz na pograniczu). Czy to koło czy coś innego? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #183 Napisano 10 Kwietnia 2018 (edytowane) Dnia 31.03.2018 o 00:44, grono04 napisał: mam pytanie, czy to moze byc dwumasa ??? passat b6 2.0 tdi 140km bmp dsg dzwiek jak na filmiku na zimnym na biegu P oraz N szczegolnie na zimnym silniku, na cieplym nie ma tego dzwieku, jak sie przelaczy na d,s albo r to dziwku nie ma pozdrawiam Wzorowy przykład jaki dźwięk wydaje padająca dwumasa. Edytowane 10 Kwietnia 2018 przez Tomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grono04 Zgłoś #184 Napisano 11 Kwietnia 2018 Dnia 10.04.2018 o 19:09, Tomy napisał: Wzorowy przykład jaki dźwięk wydaje padająca dwumasa. w dodatku zaczelo przy przyspieszaniu tak na predkosci ok 50km/h drzec cala buda... na piatek umowilem juz warsztat, tylko przy wymianie dwumasy wymiewniac tez sruby ?bo sa zestawy oem widzialem bez srub i np bez lozyska iglowe, jakies uszczelniacze takze sie wymienia ? po wymianie dwumasy.... drgania zostaly...wiec jestem w szoku 2tys w kieszeni mniej nowe opony(drgalo juz na zimowych) wiec wykluczam opony dwumase ...czyzby półoś ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #185 Napisano 18 Kwietnia 2018 Masz FWD czy 4Motion? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grono04 Zgłoś #186 Napisano 22 Kwietnia 2018 naped na przod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #187 Napisano 1 Maja 2018 przeguby wewnętrzne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PKocot Zgłoś #188 Napisano 5 Kwietnia 2019 Witam, Passat b6 2.0tdi BMR 170KM DSG 2007 I pytanie o numer dwumasy, w opisie obu podany jest mój silnik 03G105266BK czy 03L105266CG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #189 Napisano 5 Kwietnia 2019 (edytowane) 03G105266BK lub najnowszy numer 03G105266CJ numer LUK 415 0740 09 Edytowane 20 Kwietnia 2019 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PKocot Zgłoś #190 Napisano 5 Kwietnia 2019 (edytowane) Czyli to dwie stówki tańsze, miłe zaskoczenie Czy zużyta dwumasa może powodować problemy z odpalaniem silnika po postoju nocnym? Pompowtryskiwacze według mechanika jeszcze w takim stanie, że według mechanika to nie one(dwa bliskie ideału, dwa korekcje do max 1.4-podobno zużyta dwumasa też może mieć na to wpływ ). Zetknął na auto na ciepłym silniku gdy dwumasy nie słychać więc nie umiał ocenić na szybko czy do wymiany. Mam prawie 300tys przebiegu i dwumas nie był zmieniany, trochę go słychać na zimnym silniku ale dużo słabiej niż na niektórych filmikach wklejonych na wcześniejszej stronie tego tematu, z innych objawów to głośniejsza praca silnika, lekko odczuwalna zmiana biegu i redukcja z 2-3 przy zimnym silniku, wolniejsza niż kiedyś redukcja przy kickdown... Edytowane 5 Kwietnia 2019 przez PKocot Zła składnia zdania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnowak02 Zgłoś #191 Napisano 2 Września 2019 Posiadam Passata B6 2.0 TDI DSG 170 2010. 1) Czy przy wymianie dwumasy wymienia się w powyższym tylko koło dwumasowe czy coś jeszcze? sprzegło/dociski itp? 2) Czy nowe śruby też powinno się wymienić przy wymianie? 3) Może ktoś podać jakie numery katalogowe/seryjne pasują do wspomnianego samochodu? 4) Czy są jakieś dobre zamenniki i ile kosztuje takie oryginalna dwumasa? 5) Czy przy wymianie dwumasy jest do niej bezpośrednie dojście czy trzeba np. skrzyie demontować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowet Zgłoś #192 Napisano 3 Września 2019 (edytowane) Z mojego doświadczenia, jako osoby, która walczyła z dwumasą w sądzie przez 6 lat (!) powiem tak - większego dziadowstwa nie wydziałem, ale dorzeczy: ad. 1) jeśli mechanik stwierdzi, że sama dwumasa to tylko swumasę ad. 1) obowiązkowo TAK ad. 3) tu nie pomogę - ja kupiłem oryginał i ma teraz 11 kg. złomu za 1700 zł. plus koszty sprawy sądowej ad. 4) najlepiej poszukać w necie lub podjechać do sklepu aby podali nr koła na podstawie VIN ad. 5) trzeba zrzucić skrzynię Obecnie jakbym to robił drugi raz to zakup części i wymianę zleciłbym mechanikowi, tylko patrzył mu na ręce. W razie reklamacji to mechanik boksuje się z producentem koła - jednak sama procedura reklamacyjna i weryfikacja wadliwości koła to jakaś droga przez mękę i walka z wiatrakami. Dla wszystkich zainteresowanych załączam filmik mojej roboty pokazujący "sprawne" koło dwumasowe - tak stwierdził producent i biegły sądowy. Dodam tylko, że koło jak było kupione to ten "pierścień" był na sztywno zmontowany z pozostałymi elementami koła. Tak więc - powodzenia ! - mój przypadek pewnie jest jedyny w Polsce - moja opinia o skrzyni - dopóki się nic nie dzieje to nie jeździłem z inną lepszą ale jak już coś się wydarzy to najlepiej omijać długim łukiem. Chyba, że po tych 6 latach mechanicy już mogą powiedzieć coś więcej i wiedzą jak się zabezpieczyć albo producenci poprawili swoje wyroby - choć sam w to nie wierzę. koło_DSG_-_wada.mp4 Edytowane 3 Września 2019 przez kowet 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malik Zgłoś #193 Napisano 12 Maja 2021 (edytowane) Panowie bardzo bym prosił o Waszą pomoc/ poradę w sprawie doboru koła dwumasowego do mojego B7 Przekopałem cały temat jak również inne, znalazłem w sumie większość informacji ale nie wiem czy są aktualne pod mój przypadek. A ten jest "ciekawy" ? Passat B7 1.8 TSI CDAA Skrzynia DQ250 Napęd: FWD Po modyfikacjach 262KM/ 370Nm Przebieg 143.432 Na chwilę obecną udało mi się znaleźć takie informacje: Koła dwumasowe: VW 03G105266CJ LUK 415 0581 09 415 0581 10 SACHS 2294 001 091 Łożysko prowadzące 056105313C + smar Śruby 6 szt. N90665001 Uszczelniacz wału Opcjonalnie: czujnik G28 Z góry wielkie dzięki za pomoc Edytowane 12 Maja 2021 przez Malik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diarsky Zgłoś #194 Napisano 27 Września 2021 Czołem forumowicze. Nie jestem specem od automatów, ale dziś z racji, że pykło 60tys. km od ostatniej wymiany, pojechałem zmienić olej w skrzyni. Pacjent - B6 2.0TDI CR 140KM na DSG, 2010r. (191tys. przebiegu). Po wymianie dostałem informację, że mam do zrobienia dwumasę, ogólnie jak podnieśliśmy auto na podnośniku w momencie przełączenia z DRIVE na PARKING faktycznie słychać metaliczne postukiwanie przez parę sekund po czym ustaje, w drugą stronę, czyli z P na D raz słychać, że chwilę stuka, raz cisza. Podczas jazdy, czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku nie słyszałem tego stukania, pewnie też przy przełączaniu coś postukuje, ale jest to na tyle ciche, że nie zwróciłem uwagi, tym bardziej, że nie ma żadnych drgań przy przyspieszaniu, biegi przerzuca na prawdę płynnie, nie przeciąga, nie opóźnia, redukuje również bez żadnych problemów, stąd też moje zaskoczenie apropo dwumasy. Tak więc pytanie, czy to na pewno będzie skończona dwumasa? Jeśli tak to robić to faktycznie jak gość powiedział - na już, czy mogę zrobić jeszcze parę kilometrów i dopiero jak zacznie bardziej się odzywać, wtedy zmienić? Nie chcę na tym jakoś przyoszczędzić czy coś w tym stylu, ale pchać się w koszty przed czasem też nie bardzo mi się uśmiecha, dlatego liczę na Waszą poradę. Dzięki za pomoc :) Filmik jak to wygląda: Filmik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarekb1986 Zgłoś #195 Napisano 17 Stycznia 2022 Witam pacjent to passat b7 2.0tdi dsg 6biegow podczas jazdy gdy zdejmę nogę z gazu to po chwili słychać stuknięcie i czasem po ponownym dodaniu gazu. Przy zmianie biegów tego nie ma. Dwumasa zmieniona na używkę natomiast zdjęta będzie szła do regeneracji. Problem jest na obu dwu masach tak samo. Czytałem ze może być wina wielowpustu ale nie widać by na zdjętej był jakoś wyrobiony. Co może być przyczyna? Sprzęgło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bubas16 Zgłoś #196 Napisano 17 Stycznia 2022 jarekb , mam coś podobnego jak puszczę gaz i bieg z chodzi 3 na 2 w tedy jest stuknięcie , troszkę podejrzewam przegub wewnętrzny ale bardziej skrzynię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarekb1986 Zgłoś #197 Napisano 18 Stycznia 2022 Sprawdzałem ze na trybie manual nie ma tego stuku. Tylko jak sam automat redukuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #198 Napisano 18 Stycznia 2022 Godzinę temu, jarekb1986 napisał: Sprawdzałem ze na trybie manual nie ma tego stuku. Tylko jak sam automat redukuje pojedz do kogos kto robi tune up dsg, czy poprawi czasy przełczania itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarekb1986 Zgłoś #199 Napisano 18 Stycznia 2022 I wtedy już nie będzie tego stukania? A czy to normalne ze auto dopiero rusza jak ma 1400 obrotów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #200 Napisano 18 Stycznia 2022 2 godziny temu, jarekb1986 napisał: I wtedy już nie będzie tego stukania? A czy to normalne ze auto dopiero rusza jak ma 1400 obrotów? moje jak było nowe to brało juz przy 900rpm jak tylko zaczołem puszcac hamulec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach