kowet
-
Liczba zawartości
25 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O kowet
- Urodziny 16.03.1974
Informacje osobiste
-
Imię
Tomek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Strzelce Opolskie
Samochód
-
Generacja
Nie passat
-
Silnik
Nie passat
-
Rok produkcji
2004
-
Z mojego doświadczenia, jako osoby, która walczyła z dwumasą w sądzie przez 6 lat (!) powiem tak - większego dziadowstwa nie wydziałem, ale dorzeczy: ad. 1) jeśli mechanik stwierdzi, że sama dwumasa to tylko swumasę ad. 1) obowiązkowo TAK ad. 3) tu nie pomogę - ja kupiłem oryginał i ma teraz 11 kg. złomu za 1700 zł. plus koszty sprawy sądowej ad. 4) najlepiej poszukać w necie lub podjechać do sklepu aby podali nr koła na podstawie VIN ad. 5) trzeba zrzucić skrzynię Obecnie jakbym to robił drugi raz to zakup części i wymianę zleciłbym mechanikowi, tylko patrzył mu na ręce. W razie reklamacji to mechanik boksuje się z producentem koła - jednak sama procedura reklamacyjna i weryfikacja wadliwości koła to jakaś droga przez mękę i walka z wiatrakami. Dla wszystkich zainteresowanych załączam filmik mojej roboty pokazujący "sprawne" koło dwumasowe - tak stwierdził producent i biegły sądowy. Dodam tylko, że koło jak było kupione to ten "pierścień" był na sztywno zmontowany z pozostałymi elementami koła. Tak więc - powodzenia ! - mój przypadek pewnie jest jedyny w Polsce - moja opinia o skrzyni - dopóki się nic nie dzieje to nie jeździłem z inną lepszą ale jak już coś się wydarzy to najlepiej omijać długim łukiem. Chyba, że po tych 6 latach mechanicy już mogą powiedzieć coś więcej i wiedzą jak się zabezpieczyć albo producenci poprawili swoje wyroby - choć sam w to nie wierzę. koło_DSG_-_wada.mp4
-
Ku przestrodze. Uszkodzona dwumasa w DSG - sąd niestety po 4 latach nie potwierdził moich obaw = sprawę przegrałem, a koło tak wygląda link https://www.youtube.com/watch?v=ZcrULaK9I5M Jak ktoś zainteresowany dodatkowymi informacjami to piszcie koło_DSG_-_wada.mp4
-
Ja po czterech latach batalii w sądzie przegrałem reklamację mojego koła dwumasowego do DSG - w skrócie - producent stwierdził, że koło jest sprawne, biegły sądowy stwierdził, że DKZ do DSG nie można zbaczać i trzeba przyjąć za prawdę to co napisał producent, a wewnętrzny element w kole zachowuje się tak: https://photos.app.goo.gl/SXm6Bzo4tGsnX7sC2 Ewidentnie coś się urwało - tylko nikt nie chce się do tego przyznać i stwierdzić wady Taki mamy smutny koniec tej historii... Pozdrawiam wszystkich użytkowników, którym przyszłoby do głowy próba sądzenia się - mogę o tym napisać całą książkę.
-
kowet obserwuje zawartość → Napęd 4WD Plusy i minusy ?, (2,0 TDI BKD DSG) Drganie, szarpanie przy 2100 - 2300 obrotów, Stukanie przy gwałtownym ruszaniu / hamowaniu i oraz 3 innych
-
bardzo często dochodzi do zużycia dwumasy jeśli jeździ się ekonomicznie - niskie obroty, szybka zmiana biegów - niestety też to przerabiałem w Touranie z DSG. Sprzęgła nie wymieniasz na tym sprzęgle przejedziesz bez problemu 300 kkm tylko dwumas może siadać. Jeśli twój hałas jest podobny do tego z linku Skody do dwumas do wymiany.
-
(2,0 TDI BKD DSG) Drganie, szarpanie przy 2100 - 2300 obrotów
kowet odpowiedział kowet → na temat → Passat B6-B7 (3C) i CC
choros U mnie wstępne diagnozy szarpania w Touranie były przeguby wewnętrzne, dwumasa. Ja już zaczynam powoli wątpić w mechaników i muszę im patrzeć na ręce:( Ja bym sprawdził jeszcze raz tą wiązkę - moje jeszcze jest stara i ma poprzecieraną izolację ale po tej osobistej diagnozie przejechałem 500 km i znowu jest OK. Moja "naprawa" polegała tylko oględzinach wiązki, wyjęciu i ponownym wpięciu wtyczek od wtrysków - i zrobiłem to osobiście własnymi ręcamy:) Teraz czekam na nową wiązkę i wówczas ją wymienię. Co do wyłączającej się turbiny to może być klasyczny przypadek notlauf-u. Miałem to w A3 zobacz ten wątek: http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?t=40421+ Jeśli turbina się kończy to ją wyraźnie słychać. -
(2,0 TDI BKD DSG) Drganie, szarpanie przy 2100 - 2300 obrotów
kowet odpowiedział kowet → na temat → Passat B6-B7 (3C) i CC
dzisiaj (13.08.11) miałem trochę czasu między jedną burzą a drugą i rozebrałem pokrywę zaworów aby przyjrzeć się dokładnie wiązce zasilającej wtryski... i ciekawostka - ja 2 i 3 trysku mam przetartą izolację od kabelka prawdopodobnie to jest przyczyną szarpania. PO długom wekendzie kierunek ASO zakup wiązki i wymiana na nową - zobaczymy jaki będzie efekt końcowy -
Ja regenerowałem i mimo tego że nie jest ono jak nowe to mogę polecić tą firmę. http://www.dwumasowe.com.pl filia w Gąskach
-
Panie Piotrze mnie również chce się ryczeć a raczej wyć... dlaczego.... bo zamienników nie ma, ewentualnie regeneracja ... i tu pojawia się pytanie co jeśli koło nie jest zbyt dobrze zregenerowane? oczywiście jest gwarancja jednak nie ma czasu i mechanika który zrzuci skrzynię za free i założy inne kółko - ja mam właśnie takie koło i po serwisie w ASB Długołeka powiedziano mi że koło regenerowane nie jest super ale "może być" objaw - podczas gaszenie samochodu jest wyraźnie słyszalny stuk możliwe że koło jakie miałem było jeszcze dobre. Nie mówię że każdy musi być perfekcjonistą w swoim fachu - wiem bo u mnie również trafiły się pomyłki. Przykre jest tylko to, że ktoś kto zdejmuje lub dostaje koło nie może powiedzieć że to jest OK to jeszcze może być a inne to już złom i tylko wymiana - wówczas kasuje się za diagnozę i jest super. Przecież nie każdy kierowca musi być mechanikiem. Proszę mnie żle nie zrozumieć ale mój BYŁY mechanik niestety naraził mnie na koszty 1500 zł. i nic nie zrobił (wymiana koła na regenerowane) bo sam nie umiał stwierdzić jak wygląda uszkodzona dwumasa. A po drugie to MAŁY minus dla Pana firmy za brak diagnozy po otrzymaniu koła na "podmiankę". Powód wymiany był zupełnie inny a opisałem go w innym wątku: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=464
-
Stukanie przy gwałtownym ruszaniu / hamowaniu
kowet odpowiedział Polski → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Raczej do którego sierpnia:) A poważnie wszystko powinno być OK chyba, że robisz jakieś 10 kkm miesięcznie. Ja na mojej wadzie zrobiłem już prawie 10 kkm i muszę tak jeździć bo nie mam mechanika i czasu aby autko odstawić i poczekać na wyrok w postaci... siadło ... będzie kosztować... Pozdro i raczej się nie przejmuj, chyba że twoja wada to zupełnie coś innego ale to już inna historia:) -
(2,0 TDI BKD DSG) Drganie, szarpanie przy 2100 - 2300 obrotów
kowet odpowiedział kowet → na temat → Passat B6-B7 (3C) i CC
Co dopaliwa to właśnie nie do końca... Wlałem mu jakiś CUDśrodek i może coś się rozpuściło więc możliwe, że coś się przetkało... piszę COŚ bo nie wiem jaka mogłabyć przyczyna tego zjawiska - zobaczymy co bedzie jutro jak auto ostygnie. I tak minęło parę miesięcy a objaw pojawił się ponownie... Piszę ponownie bo po sprawdzeniu skrzyni biegów i później po sprawdzeniu łączy na wtryskach (instalacji od sterownika do wtrysków) było wszystko OK przez około 2,5 tyś km - a teraz objawy powróciły... Opisałem to dokładniej tutaj: http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=464 german ma ciekawy pomysł - błąd jaki się pojawił to zwarcie na 2 wtrysku - ale jest to jednorazowy przypadek - po jego usunięciu brak błędów -
(2,0 TDI BKD DSG) Drganie, szarpanie przy 2100 - 2300 obrotów
kowet odpowiedział kowet → na temat → Passat B6-B7 (3C) i CC
I właśnie... szaleć tzn. zachowywać się nieracjonalnie - i też sądę że czas na psychiatrię Właśnie jechałem ponownie do mechanika jak auto w tym samym miejscu (dosłownie!!!) na ok. 15 km. przed celem przestało zachowywać się irracjonalnie i uspokoiło się - wszystkie objawy zniknęły (?!) - jakieś rozdwojenie jaźni, czy cóś Czekam na następną przejażdźkę i następne chumory tego pojazdu. Mam nadzieję, że już będzie OK - wówczas zwalę to na paliwo ale... poczekamy, zobaczymy - dam znać. Dodam tylko co do paliwa to po wymianie pompowtrysków czyli jakieś 30 tyś temu leję tylko lepszą ropkę typu Verva, Shell v-power itp. -
(2,0 TDI BKD DSG) Drganie, szarpanie przy 2100 - 2300 obrotów
kowet odpowiedział kowet → na temat → Passat B6-B7 (3C) i CC
Z tego co wiem to w moim TOURANie nie ma DPF - auto jest z 2004 r. - choć "mądry niemiec" na TUVie dał mi zieloną naklejkę - nawet mój szwagier się zdziwił - bo on do swojego mietka z 2008 (?) dostał żółtą. Ale wracając do tematu wczoraj żonie auto zaczęło szaleć już ok 1500 obrotów - zgasiła odpaliła ponownie i było OK. Dziwne zachowanie - muszę wybrać się jeszcze raz do mechanika i liczyć na szczęście, że auto będzie fiksować - wówczas może coś mądrego pojawi się na tych cudownych monitorach od kompa -
Stukanie przy gwałtownym ruszaniu / hamowaniu
kowet odpowiedział Polski → na temat → Silnik, skrzynia biegów
tu nie chodzi oto, że ktoś coś dokręci trzeba zapobiec odkręcaniu się tych śrub dlatego wymienia się tam pewne śruby i stosuje specjalne podkładki - ale mimo wszystko to dobrze, że ktoś już dał znać, że taki problem się pojawia - bo jak widać po doświadczeniach kolegów ze skody to serwisy potrafiły wymienić połowę samochodu (półosie, koła dwumasowe, skrzynie biegów DSG) i dalej nic nie znalazły - to jest dla mnie porażka:( -
Stukanie przy gwałtownym ruszaniu / hamowaniu
kowet odpowiedział Polski → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Zobaczcie coś takiego - ja szukałem pewnych informacji co do mojej wady ale znalazłem ciekawy watek o stukach podczas hamowania i przyspieszania http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=36471&postdays=0&postorder=asc&start=0 Mam nadzieję, że to pomoże - chyba najtańsze rozwiązanie -
(2,0 TDI BKD DSG) Drganie, szarpanie przy 2100 - 2300 obrotów
kowet odpowiedział kowet → na temat → Passat B6-B7 (3C) i CC
Co do pomysłu tomery to nie mogę tego zrobić - sumienie mi nie pozwala... Filtry nowe - co do podoginania - to ja jestem noga w tych sprawach - ja jedynie mogę podawać klucze bo sam ich nawet nie mam:) Właśnie jestem po wizycie u mechanika - jak pech to pech - na 15 km. przed serwisem auto zaczęło idealnie chodzić - jeździli nim na wszystkie możliwe sposoby i nic, pod komp podłączyli i nic - wyniki dynamiczne i statyczne OK, brak błędów wychodzi że wszystko cacy. Wyjechałem do domu i przed domem znowu to samo już mnie k---ca bierze. Mechanik stwierdził, że może to być wina paliwa - ale nie da sobie głowy obciąć. Nalałem jakiegoś środka cudotwórczego do paliwa i zobaczymy - ale wątpię, że to coś pomoże