Skocz do zawartości
Gość konchio

stuki w zawieszeniu ??

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniłem już pół samochodu a dalej stuka

czy poduszka amortyzatora przod to to?

http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora-vw-passat-b5-kombi-oryginal-i3291117844.html

 

Jaki jest sposób wymiany, czy mamy fotorelację lub opis na forum?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil83

Witam. Mam taki dziwny problem w moim Pasku, podczas jazdy na wstecznym biegu gdy wciskam i puszczam sprzęgło słyszę jakieś pukanie w prawym przednim kole, takie same stuki słyszę kiedy skręcam w lewo przy większej prędkości i przejeżdżam np przez koleiny. Przez dwa ostatnie dni auto przejechało trzy razy przez ścieżkę diagnostyczną i za każdym razem słyszałem- zawieszenie ok niema się do czego przyczepić a mechanicy rozkładają ręce. Może ktoś z was mi pomoże bo już mi ręce opadaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podzielić się z Wami swoim przypadkiem... Odkąd kupiłem paska, a było to jakieś 2 lata temu w zawieszeniu z prawej strony (przód) cały czas mi coś stukało i pukało... Odgłos nie typowo metaliczny, ale drażniący jak cholera... Auto sprawdzone na przeglądzie - szarpaki nic nie wykazały... Później mechanik stwierdził, że wszystko ok... Dalej puka to jadę do innego mechanika, który mówi mi to samo - do zawieszenia nie ma co się przyczepić. No to zacząłem działać sam. Zdemontowałem zderzakiem przedni i szukałem luźnych elementów. Wszystko co podejrzane mocowałem. Potem powyciągałem nadkola i to samo. Sprawdzone zaciski i ich sprężyny dociskające klocki hamulcowe. Stuki dalej jak były tak są... Potem na forum wyczytałem, że były przypadki luźnej deski rozdzielczej i dobrze byłoby sprawdzić, czy nie puka o jakiś element karoserii... Sprawdzone i to. Znowu pudło. Czytałem też, że może to być amortyzator lub maglownica, ale na szczęście tego nie zdążyłem jeszcze ruszyć. Dopiero w ubiegły piątek musiałem pogrzebać w elektryce, do czego musiałem zdemontować schowek pasażera. Po zdemontowaniu i zrobieniu całej elektrycznej roboty nie miałem już czasu na jego zakładanie. Wsiadłem więc do auta następnego dnia (bez owego schowka), a tu cisza... Auto jeździ tak od tygodnia (sprawdzam czy czasami nie wkręciłem sobie czegoś - efekt placebo), ale naprawdę jak ręką odjął... U mnie dzięciołem okazał się popękany schowek... A szukałem w zawieszeniu, maglownicach, amortyzatorach itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak ty byłeś w stanie usłyszeć metaliczny dzwięk z plastikowego schowka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tuleje sanek?

 

gdzie dokładnie znajdę te sanki i tuleje? znaczy wiem, że od spodu, ale czy możesz pokazać na jakimś foto o co dokładnie chodzi i gdzie tych tulejek szukać?

czy ktoś mi łopatologicznie wytłumaczy jak sprawdzić czy jarzmo zacisków jest zużyte, czy jest możliwość że jarzmo jest dobre a klocek (chociaż okładziny jest jeszcze sporo) się wyrobił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak gaszę samochód to przy ostatnim obrocie (obrotach) silnika występuje kilkukrotnie ten sam wkurzający stuk (jakby jakaś kulka lu śruba latała luźno w obudowie) co wali przy małych nierównościach

 

byłem ostatnio na szarpakach- zawieszenie idealne (bo jest nowe), amortyzatory 70%, kilkukrotnie sprawdzali wszystko. luzów w zawieszeniu nie znaleźli.

 

czy ktoś ma pomysł co przy tym gaszeniu silnika może stukać? właziłem kilkukrotnie pod samochód, podokręcałem wszystko co widziałem, że jest za luźno- bez najmniejszego wpływu na stukanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy hamowaniu u mnie identyko stukał banan, choć miał minimalny luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem na stacji kontroli wyszlo ze amory cienkie wymienilem i bez roznicy myslalem ze zawieszenie posypalo mi sie wiec kupilem nowego Ms wymienilem a tu dalej to samo przy ruszaniu powoli malo gazu cos puka po stronie pasazera jak ruszam szybko jest cisza i dodatkowo na wiekszych nierownosciach i dziurach cos wali w zawieszeniu i to dosc konkretnie. Chyba niepotrzebnie wywalilem 6 stow:dodupy. Klocki tez wymienilem na nowe. Prosze o sugestie

1.Czy tuleje sanek da sie wymienic?

2.Czy uszkodzony przegub wewnetrzny moze dawac taki efekt?

3. Ktore poduchy najczesciej padaja?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś ma pomysł co przy tym gaszeniu silnika może stukać? właziłem kilkukrotnie pod samochód, podokręcałem wszystko co widziałem, że jest za luźno- bez najmniejszego wpływu na stukanie.

 

Dwumasa :fuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwumasa ma stukać (grzechotać) przy gaszeniu silnika i przy nierównościach? zdecydowanie słyszę coś w przednim zawieszeniu, samo najechanie na krawężnik (ustawiłem się prostopadle do krawiężnika i wielokrotnie najeżdżałem na niego i zjeżdzałem i było słuchać te stuki/ grzechotanie

 

poważnie dwumasa? a nie objawiałoby się to inaczej jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli jest stuk przy gaszeniu silnika to moze byc dwumasa, kolejne objawy to np. szarpanie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu podczas jazdy na jakims biegu, (nie amortyzuje juz tak jak powinna tylko moze miec luz), ale jesli piszesz ze przy wjezdzaniu i zjedzdzaniu z kraweznika cos stuka to zawieszenie do kontroli, stukac moze tlumik, i jeszcze pare rzeczy ale najlepiej wejsc pod samochod z lapka poszarpac i sprawdzic organoleptycznie, ja mam delikatny luz na dwumasie, niepotrzebnie wymienilem komplet poduszek pod silnikiem i skrzynia bo wszystkie byly sprawne, ale to mi kazali wymienic spece z serwisu VW i niestety nic nie dalo szarpanie na biegach jak bylo tak jest podejrzewalem jeszcze przeguby wewnetrzne ale sprawdzone, bez luzow wiec albo dwumasa albo jakis luz na skrzyni, ale to i tak mozna stwierdzic dopiero zrzucajac skrzynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma żadnego szarpania przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu- skrzynie mam automatyczną

zawieszenie jest całe NOWE- wszystkie wahacze wraz z całymi drążkami i końcówkami

wydech sprawdzony

zawieszenie mimo, że nowe sprawdzone również na szarpakach- nic nie wykryto.

przeguby zewnętrzne NOWE

 

nie ma żadnej zmiany mimo to. auto przy małych prędkościach przy najeżdżaniu na nierówności grzechocze czymś z przodu. od spodu wszystko co mogłem wymacałem i podokręcałem. Problem drażni mnie maxymalnie od pół roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam uporalem sie ze stukami na dziurach rzecz prosta pozorne zaoszczedzenie paru groszy przy wymianie amorow gorne gumy wygladaly wmiare dobrze rozebralem je jeszcze raz okazalo sie ze nowe amory rozwalily poduszki na dwie czesci tak ze amor caly chodzil u gory i uderzal o podpore wahaczy 60 dyszek i 3 godzinki zalatwily sprawe zosta;y tylko lekkie stuki ( nie uciazliwe) przy ruszaniu ale poduszki zostawie i zajme sie tym po urlopie. Pozdrawiam i powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozecie mi powiedziec czy cos w tym koleczku powiino byc, poniewaz mam stuki przy ruszaniu i jednoczenis zauwazylem to co ponizej na zdjeciu z góry dzięki za info :))attachment.php?attachmentid=91722&d=1352062169

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mozecie mi powiedziec czy cos w tym koleczku powiino byc, poniewaz mam stuki przy ruszaniu i jednoczenis zauwazylem to co ponizej na zdjeciu z góry dzięki za info :))attachment.php?attachmentid=91722&d=1352062169

To jest chyba to koleczko do ustalania sanek kolega wczesniej pisal ze do ustalania pozycji najlepiej pasuje jakas nasadka od grzechotki. Przynajmniej ja tak zrozumialem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem, ze powinine się tam znajdować jakiś trzpień??

 

Dociekam tego ponieważ zmieniłem wahacze i podczas skręcania i na prostej na nierównościach słyszę głuche pukanie. szukam przyczyny. Fajnie gdybym ustalił czy właśnie to co jest na zdjęciu powinno być w jakiś sposób ustawione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli rozumiem, ze powinine się tam znajdować jakiś trzpień??

 

Dociekam tego ponieważ zmieniłem wahacze i podczas skręcania i na prostej na nierównościach słyszę głuche pukanie. szukam przyczyny. Fajnie gdybym ustalił czy właśnie to co jest na zdjęciu powinno być w jakiś sposób ustawione.

 

Nie trzpien wkladasz jak ustalasz geometrie sanek tak przynajmniej rozumiem to co pisal ktorys z forumowiczow temat byl o zbierznosci.

Mam to samo wyminenilem klocki wahacze amory z gumami a jak dam malo gazu to mam gluche stuki jakby kolo wpadalo w wibracje tak samo jak przychamuje i rusze to raz puknie a na dziurach cisza:sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem opisać tu swój problem, bo jest trochę podobny... Mianowicie szarpie autem przy zmianie z 1 na 2.

Wiem że prawy przegub jest do wymiany, czy to może być tym spowodowane? Dodam że zaczeło się to dziać po wymianie gwintu na standardowe zawieszenie przed zimą, teraz ogolnie czuc jakby zawieszenie miało jakies luzy...

 

Opiszę to może dokładniej. Biegi wchodzą bardzo dobrze, ale ruszajac z jedynki auto jedzie dobrze, wciskam sprzęgło wrzucam 2 i puszczam sprzegło i wtedy jest takie uderzenie (szarpniecie) jakby luzy były, na początku myślałem że skrzynia, ale przed wymiania na standardowe zawieszenie tego nie było(szybciej był gwint), ja to odczywam tak jakby luzy były na zawieszeniu i buda się przesuwała...

 

Dodam że przy spokojnym ruszeniu tego nie ma tylko przy dynamicznym...na wyzszych biegasz takze tego nie ma, tylko z 1-2...

 

Dzieki za odpowiedzi...

 

ps. Silnik jak w opisie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzpien wkladasz jak ustalasz geometrie sanek tak przynajmniej rozumiem to co pisal ktorys z forumowiczow temat byl o zbierznosci.

Mam to samo wyminenilem klocki wahacze amory z gumami a jak dam malo gazu to mam gluche stuki jakby kolo wpadalo w wibracje tak samo jak przychamuje i rusze to raz puknie a na dziurach cisza:sciana

 

Objawy mamy identyczne - w przyszłym miesiacu jadę na przegląd, zmęczę diagnostę żeby mi ustalił co to może pukać. Zauważyłem też czasami, że owe puknięcie występuje przy odpalaniu silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Objawy mamy identyczne - w przyszłym miesiacu jadę na przegląd, zmęczę diagnostę żeby mi ustalił co to może pukać. Zauważyłem też czasami, że owe puknięcie występuje przy odpalaniu silnika...

 

Umnie czasami przy gaszeniu:poddajesie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności