mishaq Zgłoś #641 Napisano 18 Czerwca 2013 wymieniłem już pół samochodu a dalej stuka czy poduszka amortyzatora przod to to? http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora-vw-passat-b5-kombi-oryginal-i3291117844.html Jaki jest sposób wymiany, czy mamy fotorelację lub opis na forum? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamil83 Zgłoś #642 Napisano 20 Czerwca 2013 Witam. Mam taki dziwny problem w moim Pasku, podczas jazdy na wstecznym biegu gdy wciskam i puszczam sprzęgło słyszę jakieś pukanie w prawym przednim kole, takie same stuki słyszę kiedy skręcam w lewo przy większej prędkości i przejeżdżam np przez koleiny. Przez dwa ostatnie dni auto przejechało trzy razy przez ścieżkę diagnostyczną i za każdym razem słyszałem- zawieszenie ok niema się do czego przyczepić a mechanicy rozkładają ręce. Może ktoś z was mi pomoże bo już mi ręce opadaja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotereq21 Zgłoś #643 Napisano 29 Czerwca 2013 Chciałbym podzielić się z Wami swoim przypadkiem... Odkąd kupiłem paska, a było to jakieś 2 lata temu w zawieszeniu z prawej strony (przód) cały czas mi coś stukało i pukało... Odgłos nie typowo metaliczny, ale drażniący jak cholera... Auto sprawdzone na przeglądzie - szarpaki nic nie wykazały... Później mechanik stwierdził, że wszystko ok... Dalej puka to jadę do innego mechanika, który mówi mi to samo - do zawieszenia nie ma co się przyczepić. No to zacząłem działać sam. Zdemontowałem zderzakiem przedni i szukałem luźnych elementów. Wszystko co podejrzane mocowałem. Potem powyciągałem nadkola i to samo. Sprawdzone zaciski i ich sprężyny dociskające klocki hamulcowe. Stuki dalej jak były tak są... Potem na forum wyczytałem, że były przypadki luźnej deski rozdzielczej i dobrze byłoby sprawdzić, czy nie puka o jakiś element karoserii... Sprawdzone i to. Znowu pudło. Czytałem też, że może to być amortyzator lub maglownica, ale na szczęście tego nie zdążyłem jeszcze ruszyć. Dopiero w ubiegły piątek musiałem pogrzebać w elektryce, do czego musiałem zdemontować schowek pasażera. Po zdemontowaniu i zrobieniu całej elektrycznej roboty nie miałem już czasu na jego zakładanie. Wsiadłem więc do auta następnego dnia (bez owego schowka), a tu cisza... Auto jeździ tak od tygodnia (sprawdzam czy czasami nie wkręciłem sobie czegoś - efekt placebo), ale naprawdę jak ręką odjął... U mnie dzięciołem okazał się popękany schowek... A szukałem w zawieszeniu, maglownicach, amortyzatorach itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guzik23 Zgłoś #644 Napisano 30 Czerwca 2013 Tylko jak ty byłeś w stanie usłyszeć metaliczny dzwięk z plastikowego schowka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #645 Napisano 7 Lipca 2013 tuleje sanek? gdzie dokładnie znajdę te sanki i tuleje? znaczy wiem, że od spodu, ale czy możesz pokazać na jakimś foto o co dokładnie chodzi i gdzie tych tulejek szukać? czy ktoś mi łopatologicznie wytłumaczy jak sprawdzić czy jarzmo zacisków jest zużyte, czy jest możliwość że jarzmo jest dobre a klocek (chociaż okładziny jest jeszcze sporo) się wyrobił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #646 Napisano 18 Lipca 2013 jak gaszę samochód to przy ostatnim obrocie (obrotach) silnika występuje kilkukrotnie ten sam wkurzający stuk (jakby jakaś kulka lu śruba latała luźno w obudowie) co wali przy małych nierównościach byłem ostatnio na szarpakach- zawieszenie idealne (bo jest nowe), amortyzatory 70%, kilkukrotnie sprawdzali wszystko. luzów w zawieszeniu nie znaleźli. czy ktoś ma pomysł co przy tym gaszeniu silnika może stukać? właziłem kilkukrotnie pod samochód, podokręcałem wszystko co widziałem, że jest za luźno- bez najmniejszego wpływu na stukanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #647 Napisano 5 Sierpnia 2013 Przy hamowaniu u mnie identyko stukał banan, choć miał minimalny luz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #648 Napisano 20 Sierpnia 2013 Witam mam ten sam problem na stacji kontroli wyszlo ze amory cienkie wymienilem i bez roznicy myslalem ze zawieszenie posypalo mi sie wiec kupilem nowego Ms wymienilem a tu dalej to samo przy ruszaniu powoli malo gazu cos puka po stronie pasazera jak ruszam szybko jest cisza i dodatkowo na wiekszych nierownosciach i dziurach cos wali w zawieszeniu i to dosc konkretnie. Chyba niepotrzebnie wywalilem 6 stow:dodupy. Klocki tez wymienilem na nowe. Prosze o sugestie 1.Czy tuleje sanek da sie wymienic? 2.Czy uszkodzony przegub wewnetrzny moze dawac taki efekt? 3. Ktore poduchy najczesciej padaja? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #649 Napisano 20 Sierpnia 2013 czy ktoś ma pomysł co przy tym gaszeniu silnika może stukać? właziłem kilkukrotnie pod samochód, podokręcałem wszystko co widziałem, że jest za luźno- bez najmniejszego wpływu na stukanie. Dwumasa :fuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #650 Napisano 20 Sierpnia 2013 dwumasa ma stukać (grzechotać) przy gaszeniu silnika i przy nierównościach? zdecydowanie słyszę coś w przednim zawieszeniu, samo najechanie na krawężnik (ustawiłem się prostopadle do krawiężnika i wielokrotnie najeżdżałem na niego i zjeżdzałem i było słuchać te stuki/ grzechotanie poważnie dwumasa? a nie objawiałoby się to inaczej jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #651 Napisano 21 Sierpnia 2013 jesli jest stuk przy gaszeniu silnika to moze byc dwumasa, kolejne objawy to np. szarpanie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu podczas jazdy na jakims biegu, (nie amortyzuje juz tak jak powinna tylko moze miec luz), ale jesli piszesz ze przy wjezdzaniu i zjedzdzaniu z kraweznika cos stuka to zawieszenie do kontroli, stukac moze tlumik, i jeszcze pare rzeczy ale najlepiej wejsc pod samochod z lapka poszarpac i sprawdzic organoleptycznie, ja mam delikatny luz na dwumasie, niepotrzebnie wymienilem komplet poduszek pod silnikiem i skrzynia bo wszystkie byly sprawne, ale to mi kazali wymienic spece z serwisu VW i niestety nic nie dalo szarpanie na biegach jak bylo tak jest podejrzewalem jeszcze przeguby wewnetrzne ale sprawdzone, bez luzow wiec albo dwumasa albo jakis luz na skrzyni, ale to i tak mozna stwierdzic dopiero zrzucajac skrzynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #652 Napisano 21 Sierpnia 2013 nie ma żadnego szarpania przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu- skrzynie mam automatyczną zawieszenie jest całe NOWE- wszystkie wahacze wraz z całymi drążkami i końcówkami wydech sprawdzony zawieszenie mimo, że nowe sprawdzone również na szarpakach- nic nie wykryto. przeguby zewnętrzne NOWE nie ma żadnej zmiany mimo to. auto przy małych prędkościach przy najeżdżaniu na nierówności grzechocze czymś z przodu. od spodu wszystko co mogłem wymacałem i podokręcałem. Problem drażni mnie maxymalnie od pół roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #653 Napisano 21 Sierpnia 2013 witam uporalem sie ze stukami na dziurach rzecz prosta pozorne zaoszczedzenie paru groszy przy wymianie amorow gorne gumy wygladaly wmiare dobrze rozebralem je jeszcze raz okazalo sie ze nowe amory rozwalily poduszki na dwie czesci tak ze amor caly chodzil u gory i uderzal o podpore wahaczy 60 dyszek i 3 godzinki zalatwily sprawe zosta;y tylko lekkie stuki ( nie uciazliwe) przy ruszaniu ale poduszki zostawie i zajme sie tym po urlopie. Pozdrawiam i powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Loczekk Zgłoś #654 Napisano 16 Października 2013 mozecie mi powiedziec czy cos w tym koleczku powiino byc, poniewaz mam stuki przy ruszaniu i jednoczenis zauwazylem to co ponizej na zdjeciu z góry dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #655 Napisano 20 Października 2013 mozecie mi powiedziec czy cos w tym koleczku powiino byc, poniewaz mam stuki przy ruszaniu i jednoczenis zauwazylem to co ponizej na zdjeciu z góry dzięki za info To jest chyba to koleczko do ustalania sanek kolega wczesniej pisal ze do ustalania pozycji najlepiej pasuje jakas nasadka od grzechotki. Przynajmniej ja tak zrozumialem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Loczekk Zgłoś #656 Napisano 21 Października 2013 czyli rozumiem, ze powinine się tam znajdować jakiś trzpień?? Dociekam tego ponieważ zmieniłem wahacze i podczas skręcania i na prostej na nierównościach słyszę głuche pukanie. szukam przyczyny. Fajnie gdybym ustalił czy właśnie to co jest na zdjęciu powinno być w jakiś sposób ustawione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #657 Napisano 21 Października 2013 czyli rozumiem, ze powinine się tam znajdować jakiś trzpień?? Dociekam tego ponieważ zmieniłem wahacze i podczas skręcania i na prostej na nierównościach słyszę głuche pukanie. szukam przyczyny. Fajnie gdybym ustalił czy właśnie to co jest na zdjęciu powinno być w jakiś sposób ustawione. Nie trzpien wkladasz jak ustalasz geometrie sanek tak przynajmniej rozumiem to co pisal ktorys z forumowiczow temat byl o zbierznosci. Mam to samo wyminenilem klocki wahacze amory z gumami a jak dam malo gazu to mam gluche stuki jakby kolo wpadalo w wibracje tak samo jak przychamuje i rusze to raz puknie a na dziurach cisza:sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #658 Napisano 22 Października 2013 Chciałem opisać tu swój problem, bo jest trochę podobny... Mianowicie szarpie autem przy zmianie z 1 na 2. Wiem że prawy przegub jest do wymiany, czy to może być tym spowodowane? Dodam że zaczeło się to dziać po wymianie gwintu na standardowe zawieszenie przed zimą, teraz ogolnie czuc jakby zawieszenie miało jakies luzy... Opiszę to może dokładniej. Biegi wchodzą bardzo dobrze, ale ruszajac z jedynki auto jedzie dobrze, wciskam sprzęgło wrzucam 2 i puszczam sprzegło i wtedy jest takie uderzenie (szarpniecie) jakby luzy były, na początku myślałem że skrzynia, ale przed wymiania na standardowe zawieszenie tego nie było(szybciej był gwint), ja to odczywam tak jakby luzy były na zawieszeniu i buda się przesuwała... Dodam że przy spokojnym ruszeniu tego nie ma tylko przy dynamicznym...na wyzszych biegasz takze tego nie ma, tylko z 1-2... Dzieki za odpowiedzi... ps. Silnik jak w opisie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Loczekk Zgłoś #659 Napisano 23 Października 2013 Nie trzpien wkladasz jak ustalasz geometrie sanek tak przynajmniej rozumiem to co pisal ktorys z forumowiczow temat byl o zbierznosci.Mam to samo wyminenilem klocki wahacze amory z gumami a jak dam malo gazu to mam gluche stuki jakby kolo wpadalo w wibracje tak samo jak przychamuje i rusze to raz puknie a na dziurach cisza:sciana Objawy mamy identyczne - w przyszłym miesiacu jadę na przegląd, zmęczę diagnostę żeby mi ustalił co to może pukać. Zauważyłem też czasami, że owe puknięcie występuje przy odpalaniu silnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #660 Napisano 23 Października 2013 Objawy mamy identyczne - w przyszłym miesiacu jadę na przegląd, zmęczę diagnostę żeby mi ustalił co to może pukać. Zauważyłem też czasami, że owe puknięcie występuje przy odpalaniu silnika... Umnie czasami przy gaszeniu:poddajesie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach