Skocz do zawartości
Gość konchio

stuki w zawieszeniu ??

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wielu z was miałem do czynienia z stukami w przednim zawieszeniu z prawej strony. Pojawiało się przy jeździe po kostce brukowej lub po najechaniu na studzienkę. W sumie zwiedziłem 3 stacje z szarpakami (w tym jedna niby konkretna) i wszyscy jednogłośnie twierdzili że w zawieszeniu luzów nie ma... Wymieniłem oba łączniki stabilizatora (jeden na oko już był kiepski), zregenerowałem maglownicę( miała luzy) a stuki jak były tak były. Znajomy mechanik przy okazji też niby sprawdzał czy luzów nie ma i znalazł pryczynę popuszczonej kołyski silnika, jednak stuki zostały. Będąc w Niemczech i korzystając z wolnego czasu w sobotę sciągnałem koło i zacząłem sprawdzać zawieszenie najprostszą metodą z możliwych czyli brechą. Zacząłem od prawej : górne wachacze ok, wyciągnąłem je z gniazd i sprawdziłem ręcznie i dolny wachacz nośny... i po głębszym wsłuchaniu się i złapaniu za sworzeń i wyczuciu delikatnego luzu przyczyna się znalazła. Sprawdziłem jeszcze resztę i lewą stronę - luzów brak. Po rozebraniu i przyglądnięciu się bliżej można było zauważyć że grzybek spada pod własnym ciężarem.

 

Więc wymiana na lemfordera, montaż, i jazda próbna ze specjalnym celowaniem w studzienki. CISZA...

 

Więc podzielam zdanie na pewno wielu ludzi na tym forum. Tylko i wyłącznie sprawdzenie ręczne czyli brecha lub demontaż. Żadne szarpaki.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG_20160311_180533.jpg

 

Powiedzcie mi jak nazywa sie ten wahacz ? Górny przedni lewy ? Jest to koło od strony kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Górny przedni lewy ?

 

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak naprosciej wymienic ten wahacz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak naprosciej wymienic ten wahacz?

 

Wyjąc całą kolumnę, wtedy masz wszystko jak na tacy, sam demontaż jest bardzo prosty, nie trzeba żadnych specjalnych narzędzi, problem może być tylko z wyjęciem śruby spinającej 2 wahacze do zwrotnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem ze stukaniem w prawym przednim kole podczas skrętu w prawo, (tylko w prawo, w lewo jest cisza). Przykład, zjezdzam z ronda na 2,3 biegu stuk, jeden pojedynczy jakby cos się przesunęło albo przeskoczył, wchodze w łagodny zakręt ale z większą prędkością i znów, jeden pojedynczy stuk. Sprawdzał tam wszystko, dokrecalem ogladalem. Wymianialem sprężyny, wahacz dolny i amory jakiś czas temu ale problem pozostał i nie mogę go namierzyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko by si tluklo w ten sposob? Bo nie chuczy podczas jazdy. Dodam ze jezdzilem tak z dwa lata ale zaczęło mnie to wkurzac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz tył auta, może jakiś plastik się tłucze? Ja miałem taki przypadek u siebie, szukałem ciągle z przodu...okazało się, że waliło na tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy mi padło łożysko prawy przód to na zakrętach już stukało a jak w scanii jechałem to jak się rozleciało to normalnie blokada na jedno koło co jakiś czas..

 

Jedź z kimś i dobrze się przysłuc***cie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktos wymienial w Passacie tuleje na sankach? musze wymienic dwie tylne i pytanie czy trzeba opuszczac sanki czy da rade bez zdejmowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam narazie czasu zajrzeć. Ale przysłuchałem sie i wygląda to tak że jednak przy skręcie w lewo też puknie, ale nie zawsze i słabiej. Dźwięk dochodzi cały czas z tego samego miejsca

 

 

Edit: Aż mi głupio, problem rozwiązany, akumulator był nie zabezpieczony i latał po komorze

Edytowane przez Zamix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, nie zakładam nowego bo ja w tej samej sprawie więc podepnę się pod temat.

 

Wczoraj wymieniałem w moim paseratti tarcze, klocki, i końcówki drążka po obydwu stronach auta. Jazda próbna była rewelacyjna nic nie stukało.. a dziś jak jadę to mam "szumo - stuki" przy jeździe na wprost. Im szybciej jadę tym szybsze dźwięki wydaje auto. Te szumostuki nie są jednak adekwatne do prędkości lecz przy wolnej jeździe stuka wolno przy szybkiej nieco szybciej. Sprawdziłem łożysko jest okej nie ma luzów. postawiłem auto na podnośnik, odpaliłem i przygazowałem i w takiej sytuacji nic nie szumiało i nic nie stukało.. nie wiem gdzie szukać przyczyny. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? przed wymianą było prawie okej tzn stukanie było przy skręcaniu bo były końcówki już zużyte.

 

Jeżeli macie jakiś pomysł to piszcie.. co do przegubu to wątpię że to on (ale nie wykluczam) bo wtedy bicie było by adekwatne do prędkości.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korzystajac z okazji dokleje sie do tematu.

A wiec od jakiegos czasu meczy mnie pukanie z przedniego zawieszenia.

Stukanie najbardziej objawia sie jadac po tzw "kocich łbach" i szutrowych kamienistych drogach lub przy podjedzie pod delikatne krawezniki czyli na wszytskich drobnych wybojach ktore wprowadzaja w wibracje zawieszenie.

Podczas jazdy na codzien po drogach łatach na asfalcie, malych studzienkach itp tego sukania nie ma.

Dzis wymienilem laczniki stabilizatora i efekt jest taki ze w sumie nic sie nie zmienilo.

Podczas wymiany ogladalem gumy i sworznie i sa jeszcze w miare dobrym stanie nie widac luzow.

Moze ktos wie ktory z wahaczy moze powodowac takie stukanie? Chwilami uderznia czuc na podlodze.

Mam tez wrazenie ze gdy puszcze gaz na w/w nierownosciach uderzenia staja sie wieksze.

Prosze o pomoc poniewaz praca narazie nie pozwala aby wybrac sie na szarpaki ktory pewnie i tak nie wiele powiedza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
korzystajac z okazji dokleje sie do tematu.

A wiec od jakiegos czasu meczy mnie pukanie z przedniego zawieszenia.

Stukanie najbardziej objawia sie jadac po tzw "kocich łbach" i szutrowych kamienistych drogach lub przy podjedzie pod delikatne krawezniki czyli na wszytskich drobnych wybojach ktore wprowadzaja w wibracje zawieszenie.

Podczas jazdy na codzien po drogach łatach na asfalcie, malych studzienkach itp tego sukania nie ma.

Dzis wymienilem laczniki stabilizatora i efekt jest taki ze w sumie nic sie nie zmienilo.

Podczas wymiany ogladalem gumy i sworznie i sa jeszcze w miare dobrym stanie nie widac luzow.

Moze ktos wie ktory z wahaczy moze powodowac takie stukanie? Chwilami uderznia czuc na podlodze.

Mam tez wrazenie ze gdy puszcze gaz na w/w nierownosciach uderzenia staja sie wieksze.

Prosze o pomoc poniewaz praca narazie nie pozwala aby wybrac sie na szarpaki ktory pewnie i tak nie wiele powiedza...

 

witam w moim przypadku był to wahacz górny tylni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję...

...U mnie stuka na nierównościach ale po lewej stronie.Jakby coś w bagażniku skakało.Ale sprawdzałem i nic tam nie ma prawa skakać.Od paru dni na tych mrozach nie słychać stukania tylko strasznie słabo tłumi na nierównościach,aż pasażerowie podskakują w kabinie.Amory czy może coś innego?

Aha druga sprawa...jak cofam to słychać pisk w lewym tylnym kole.

Edytowane przez c-k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odgrzeję...

...U mnie stuka na nierównościach ale po lewej stronie.Jakby coś w bagażniku skakało.Ale sprawdzałem i nic tam nie ma prawa skakać.Od paru dni na tych mrozach nie słychać stukania tylko strasznie słabo tłumi na nierównościach,aż pasażerowie podskakują w kabinie.Amory czy może coś innego?

Aha druga sprawa...jak cofam to słychać pisk w lewym tylnym kole.

 

Wszystko wskazuje na zużyty aortyzator. Możesz sprawdzić czy górne mocowanie amortyzatora nie jest poluzowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być kilka. Uszkodzone mocowanie na amortyzatorze /dół lub góra/, sam amortyzator, oberwana tuleja metalowo gumowa na wahaczu, zużyte łożysko w piaście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam paska 98r benzyna. Moj problem polega na sciąganiu w prawo. Jestem po zbieżności,byly tylko minimalne odchylenia ale ustawili,nowe opony od pól roku. Przegląd nowy, zawieszenie itp wszystko jest ok. Tylko lóżysko ciut zaczyna wyc i slychac na lukach obojętnie jaka predkosc slychac dziwny odglos jakby gluchy. Czy to wina lozyska mimo ze na prostej jeszcze go nie slychac? I to sciaganie na prawo mnie martwi, na przegladzie nie wiedza czemu. Przepraszam jak w zlym miejscu dodaje post.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam maly problem.

Jak jade po nierownosciach, np po kamieniach, to cos tlucze w lewym przednim kole. Stukanie wystepuje tylko gdy puszcze gaz (na biegu), lub wcisne sprzeglo. Tak jakby stukanie zanikalo podczas dodawania gazu. Ktos mial podobny przypadek ? Dodam ze zawieszenie wymienione 6 tys km temu ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności