Skocz do zawartości

piotereq21

  • Liczba zawartości

    89
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O piotereq21

  • Urodziny 04.03.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Toruń

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Wczoraj poczyszczone wszystkie chromy po zimie. No i odkurzone i wyplakowane w środku
  2. A ja u mnie problem szarpania rozwiązałem zupełnie przypadkowo... Przekonany byłem, że to dwumasa, a znając koszty stwierdziłem, że się przyzwyczaję. Jak się kilka miesięcy temu okazało szarpanie zupełnie znikło po zatankowaniu ON na Orlenie (nie chcę tu robić nikomu reklamy, ale faktycznie przeszło). Nigdy też nie zwracałem na to uwagi po tankowaniu. Wcześniej tankowałem, gdzie popadnie (Shell, Statoil, Generon, Lotos...). Jedynym kryterium była jak zawsze cena . Od grudnia ON kupuję tylko na w/w stacjach i z szarpaniem przy ruszaniu pożegnałem się raz na zawsze (mam taką nadzieję ) Oczywiście nie mam na celu wychwalania takiej czy innej sieci sprzedawców. Chcę tylko zwrócić uwagę na to, że paliwo czasami też może być przyczyną...
  3. Opiszę swój przypadek dla potomnych. Odkąd kupiłem auto z prawej strony w przodzie były dziwne stuki na nierównościach przy wolnej jeździe (stuki przypominające popukiwanie/grzechotanie). Samochód chyba oddawałem do 3 różnych "speców" na sprawdzenie zawieszenia i wszyscy zgodnie twierdzili, że z wahaczami, stabilizatorem, gumami stabilizatora itp jest wszystko ok. Na przeglądzie szarpaki jak się wcześniej domyślałem nic nie pokazały. Drogą eliminacji stwierdziłem, że jest to pewnie amortyzator (były przypadki, że pomimo pozytywnego testu u diagnosty nawet nowe potrafiły stukać) lub też maglownica. Tak więc w tym tygodniu oddałem auto do kolejnego mechanika by wymienił sam jeden amortyzator z poduszką i wszystkimi gumowymi elementami. Oczywiście wymienił to plus skasowanie luzu na maglownicy i kole kierownicy. Dziś myślę, że to była właśnie maglownica bo stuków obecnie nie ma żadnych (po odebraniu od mechanika wyczuwalny był jeszcze minimalny stukot. Po ponownym ruszeniu śruby znikł zupełnie). Tak naprawdę korekcja luzu na maglownicy to regulacja jednej śruby także koszt praktycznie żaden, a jak widać wielu "speców" na to nie wpadło (pomimo tego, że z 2 lata temu prosiłem jednego z nich o sprawdzenie właśnie tego punktu). Gdybym wcześniej wiedział, gdzie ona jest i jak ją znaleźć pewnie już dawno bym przy niej pogrzebał... Czytając ten opis można pomyśleć, że problem rozwiązany bez trudu, jednak wkurzające stuki dobiegały z przodu auta od ponad 2 lat... :takiego
  4. Dokładnie. U mnie po kupnie auta radio w ogóle nie czytało map - zachowywało się jakby faktycznie laser był do wymiany. Na forum na szczęście jest gdzieś instrukcja czyszczenia samej soczewki w tym radyjku. Ja zrobiłem to w garażu, w aucie. Nie trzeba do tego specjalnych umiejętności , także spróbuj może wcześniej tego Mi to pomogło i teraz czyta wszystko o ile jest nagrane zgodnie ze wszystkimi instrukcjami
  5. Na alledrogo kupiłem używany oryginał za 29 zł. Stwierdziłem, że tak mały koszt nawet jeżeli mój da się zreanimować mnie nie zrujnuje. I całe szczęście, że go kupiłem bo u mnie padł sam silniczek (a nie jak często się zdarza, że winowajcą jest zabrudzony potencjometr). P.S. Gdyby nie to forum to nawet nie wiedziałbym, gdzie szukać tego ustrojstwa i jak do niego się dobrać... Już nie pamiętam kto to umieścił, ale zamieszczony jest fajny opis jak dojść do poszczególnych siłowniczków klimy.
  6. Wymieniony siłownik v70 klapy centralnej climatronica. W końcu ciepłe powietrze leci do środka...
  7. Mnichu, a mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Bo widzę, że jakąś wiedzę posiadasz na temat tego a może i innych diesli montowanych w A6... Pytam, bo właśnie od jakiegoś czasu myślę, żeby wiosną przesiąść się do A6 z jakimś z silników 2.7 lub 3.0. (szukałem opinii na ich temat i jedyne co znalazłem to czasami problemy z wtryskami i ewentualnie jakaś klapa kolektora i prowadzenia rozrządu) Pytanie dotyczy wad/zalet no i oczywiście stwierdzenia "studnia bez dna"... Nie chciałbym się wpakować w auto, które mnie u mechanika zniszczy
  8. A ja po zakupie nieoryginalnego zamiennika gałki zmiany biegów obłożyłem go skórą, a następnie zamontowałem do auta Oczywiście nie zauważyłem wcześniej, że to do przed lifta ale i z tym szybko się uporałem. W międzyczasie wymiana żarówek w pasku brata
  9. W golfie stara przypadłość aut z rodziny VW, czyli zamki... Wymontowanie, przelutowanie mikrostyków i naprawianie bieżni w zamkach kierowcy i pasażera. Doszedłem do wniosku, że to chyba czeka każde VW w wieku około 10 lat Pierw moje passerati, potem ojca, a teraz golf mamy...
  10. Kiedyś na forum Seata, jak ludzie mieli podobny problem użytkownicy wypowiadali się, że korek można wrzucić do garnka i zagotować wodę by go ewentualnie wyczyścić, czy udrożnić. Nie wiem ile w tym prawdy i czy w ogóle działa, ale na pewno nic nie kosztuje a sprawdzić można
  11. Kolega z pracy używał tych skrobaczek i chwalił je co to za cudo itp. Na wiosnę okazało się, że boczne szyby w astrze są porysowane tak, że się tego opisać nie da... Nie powiem zachwalał, że o mało sam nie kupiłem, ale po tym co zobaczyłem nie zdecyduję się na to w życiu.
  12. Specjalnie nie chciałem robić reklamy, ale skoro pytasz to poniżej na zdjęciu znajduje się dokładnie to czego użyłem. Koszt w ubiegłym roku to około 15zł. Wiem, że za 10 spokojnie też da się znaleźć...
  13. A u mnie zapadła ostatnio decyzja o zmianie auta i na wiosnę będę szukał chyba w Audi A6. Trzeba jeszcze tylko przez ten czas odrobić lekcję i zapoznać się z awaryjnością i generalnie plusami i minusami każdej z opcji silnikowej. No chyba, że macie jakieś podpowiedzi to chętnie wysłucham . Gdyby z jakiegoś powodu odechciało mi się A6 to w kolejce za nim stoi Passat B6.
  14. Ja właśnie kupiłem to biedronkowe coś i od 2 tygodni wożę w aucie. Tylko nie wiem, co u mnie tak naprawdę pomogło bo w momencie włożenia tego do auta porządnie przetrzepałem jeszcze filtr kabinowy i przy kominku go osuszyłem. A na koniec wypryskałem szybę przednią od środka środkiem, który zapobiega parowaniu. Powiem tylko, że te 3 zabiegi pomogły - parowania nie ma. A co faktycznie miało największy wpływ? Trzeba obserwować. Wg mnie te 9 zł jeszcze można zaryzykować
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności