Skocz do zawartości
miniol

Brak zapłonu w jednym cylindrze (AWT)

Rekomendowane odpowiedzi

Ok odezwe sie po zmianach. ahh wtryski tez juz zamienialem miejscami a blada dalej zostal na 1 i 3.

Edytowane przez zeus1982

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. wymienilem AFR Bov-off wylecial jest fabryczny DV , podlaczenie boost gauge podpieto pod DV i jak narazie wszystko gra bledu nie pokazal po dluzszej jezdzie na obrotach wiec chyba winny byl BOV-OF jeszcze zrobie ostatnie testy i napisze co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,

wczoraj padła mi cewka ale ze względy na pośpiech jechałem nadal autem jakieś 20km.

lampka sygnalizacyjna spalin cały czas migała potem zapaliła sie na stałe. po ponownym odpaleniu najpierw się paliła potem znowu migała. dzisiaj wymieniłem cewkę na oryginał BREMI auto chodzi normalnie pali na wszyskie gary ale ta nieszczęsna kontrolka cały czas sie pali! już nie miga tylko świeci. Co to może oznaczać? moze spalił sie katalizator po tych 20km może ta cewka jest wadliwa czy może powinienem skasować błąd po wymianie cewki? macie jakieś sugestie może magiczne rozwiazanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłacz i podlacz akumulator to powinna zgasnąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy może powinienem skasować błąd po wymianie cewki?

 

tak powinieneś skasować błędy

ewentualnie odłącz aku na godzinę i wszystko wróci do normy (przynajmniej powinno)

...u mnie po jeździe z niesprawną cewką wywala co jakiś czas błąd o niesprawności katalizatora z drugiej sondy, jakoś sie tym nie przejmuje ale jak zacznę to wywalę go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro odłącze aku i zobacze, zastanawiam się czy z tą cewką jest wszystko ok. czytałem tu na forum że po zmianie ludzie mieli ten sam kłopot ale zakładali nieoryginalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Piszę tu po raz pierwszy, chciałem udzielić rady z której sam nie skorzystałem czytając wcześniej forum :(

Jestem właścicielem passata 1,8T 150 KM.Rok produkcji 2002/11.

Trzy tygodnie temu w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka silnika.Samochód stracił moc, szarpał na każdym biegu, tak jakby był on za wysoki. Podejrzewałem ze nie pali mi jeden cylinder.

Do mechanika miałem 10k wiec jakoś się doturlałem, ten stwierdził ze padła 3 cewka. Po zamontowaniu nowej cewki mechanik stwierdził, że że pozostałe są ok ale radzi wymienić wszystkie świece ( wymieniłem 1 cewkę i 4 świece na boscha. Kasowanie błędów i wszystko ok.

Wyjechałem od mechanika i pojechałem do sklepu raptem 10k, i co znowu kontrolka i szarpanie, wracam do mechanika i okazuje się ze padła 1 cewka.

Wymieniam 1 cewkę bo mechanik mówi ze pozostałe są ok, a 1 pracuje z 3 wiec mogła paść.

Jeździłem ok tygodnia do pracy i wszytko ok, 2 tyg temu wyjechałem z żoną i dziećmi na wesele w Bieszczady i co, padła kolejna cholerna cewka 2 km od Jasła - piątek godz. 19.30 - masakra.

Żonę i dzieci zwinęli znajomi z wesela a ja doturlałem się do Jasła i znalazłem mechanika który pracuje w sobotę.

W sobotę z samego rana wymiana ( teraz juz 2 pozostałych cewek) i mogłem jechać na wesele.

Od tego czasu zrobiłem ponad 1000 km i wszystko ok.

Tak wiec moja rada, jak padnie cewka to niestety ale wymieniać wszystkie od razu i nie będzie kłopotu.

Dla mieszkających w Jaśle lub blisko polecić mogę warsztat na ul. towarowej 29.

Za diagnostykę, 2 cewki (CEWKA ZAPŁONOWA - BREMI - 20113 06A 905 115) i ich wymianę, i kasowanie błedów zapłaciłem 290 zł brutto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za diagnostykę, 2 cewki (CEWKA ZAPŁONOWA - BREMI - 20113 06A 905 115) i ich wymianę, i kasowanie błedów zapłaciłem 290 zł brutto.

No to ładnie Cię skasował. Cewka zapłonowa Bremi w ASO VW kosztuje coś ok. 165zł. Diagnozę można przeprowadzić bez komputera, a kontrolka silnika sama zgaśnie po wymianie na dobrą cewkę.

Czyżbyś LPG świeżo zamontował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za diagnostykę, 2 cewki (CEWKA ZAPŁONOWA - BREMI - 20113 06A 905 115) i ich wymianę, i kasowanie błedów zapłaciłem 290 zł brutto.
No to ładnie Cię skasował. Cewka zapłonowa Bremi w ASO VW kosztuje coś ok. 165zł.

 

No, fakt, dobra cena. 290zł za dwie cewki, to 145zł za sztukę z wymianą i kasowaniem błędów. Pewnie koło 3 lat wcześniej wymieniałem też po około 140zł. Niedawno dostałem pisemko z ASO, że zapraszają na akcję serwisową..... O tu jest o tym kilka słów: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=98549&highlight=akcja+serwisowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem swego czasu podobna awarię. Też trzęsło silnikiem, nie chodził na jednym garze, jak się okazało wszystkie cewki i świece były sprawne. Uszkodzony był moduł zapłonu 4D0905351 bosch, który jest zamontowany na filtrze powietrza. Używka ok 100 zł, servis w 2009 roku jak dzwoniłem do VW Płock to był koszt 835 zł. Oczywiście kupiłem uzywkę ale Hitachi 8D0905351 i do tej pory śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiadacze AWT zanim zaczniecie szukać modułu zapłonu pamiętajcie, że u Was takiego wynalazku ni ma... są tylko te felerne cewki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oraz czujnik temperatury. Czujnika już bym sam nie zmienił bo jak mi go ostatnio (jakieś 3-m-ce temu) mechanik wymieniał to zeszło mu całą godzinę i bardzo przy tym przeklinał - chyba miał zły dzień.
Gdzie jest ten czujnik w AWT, bo wg ETKI wstepuje jednoczesnie w dwoch miejscach - na zdejciu nr 6. Odlaczalem ten na silniku i wskazania na climatronicu kan. 45 (temp. silnika) byly dalej OK.

ec5c16fc73160d10m.jpg

 

---------- Dodano o 10:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:16 ----------

 

zaobserwuj przez chwilę na którym cylindzrze pojawia się brak zapłonu podczas szarpnięcia (ta słynna Lady Misfire ).
W ktorej grupie na VAGu sie to podglada? Ja ogladalem bodajze kanal 14 lub 17 gdzie byl licznik misfire, ale on zliczal za wszystkie cylindry. Na minute to chyba z 20-30 mialem ;). Bledu cewki nie mialem, a i tak sie okazalo ze padla 3cia.

Przy jej niedomaganiach obroty wskoczyly z ok 750 na 850, i spalanie na jalowym z 1l na 1,5l.

 

---------- Dodano o 10:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:21 ----------

 

jeżeli wymieniasz cewki to tylko na oryginały (06B 905 115R) ze znaczkiem VW AG.
Albo na firme BREMI, ktora robi na 1szy montaz VW.

 

---------- Dodano o 10:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:23 ----------

 

si. Padną wszystkie - jedna po drugiej. Na pocieszenie dodam tylko, że drugi komplet wytrzymuje dożywotnio
Czemu juz dozywotnio? Mi wlasnie padla z koncowka R. Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie jest ten czujnik w AWT, bo wg ETKI wstepuje jednoczesnie w dwoch miejscach - na zdejciu nr 6. Odlaczalem ten na silniku i wskazania na climatronicu kan. 45 (temp. silnika) byly dalej OK.

Ja pisałem o tym czujniku na silniku - tylko ten wymieniałem.

 

 

W ktorej grupie na VAGu sie to podglada? Ja ogladalem bodajze kanal 14 lub 17 gdzie byl licznik misfire, ale on zliczal za wszystkie cylindry. Na minute to chyba z 20-30 mialem . Bledu cewki nie mialem, a i tak sie okazalo ze padla 3cia.

 

Kanały 15 i 16.

Zobacz tu: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/010-019.html

 

 

Albo na firme BREMI, ktora robi na 1szy montaz VW.

Z tego co pamiętam to były właśnie BREMI

 

 

Czemu juz dozywotnio? Mi wlasnie padla z koncowka R.

Z tym "dożywotnio" to chyba marecek trochę przesadził ;-). Ale na pewno dłużej niż te z wcześniejszymi wersjami (przed R).

Sądząc z podpisu pod postem, to kolega jest zagazowany. To z pewnością nie pomaga cewkom. Ja po wymianie jeżdżę już ponad 2 lata i jest OK - tyle że nie mam LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a pisałem o tym czujniku na silniku - tylko ten wymieniałem.
A skad wiedziales, ze akurat ten padl?

Dojscie do niego jest latwe, to nie wiem czemu twoj mechanik tak sie meczyl?

Sądząc z podpisu pod postem, to kolega jest zagazowany. To z pewnością nie pomaga cewkom. Ja po wymianie jeżdżę już ponad 2 lata i jest OK - tyle że nie mam LPG.
Od piatku ;) Cewek pozostalych na razie nie ruszam, ale kupie jedna na zapas. Swiece wymienie, bo nie wiem jaki maja przebieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A skad wiedziales, ze akurat ten padl?

Dojscie do niego jest latwe, to nie wiem czemu twoj mechanik tak sie meczyl?

Od piatku ;) Cewek pozostalych na razie nie ruszam, ale kupie jedna na zapas. Swiece wymienie, bo nie wiem jaki maja przebieg.

W sumie wcześniej nie zwróciłem uwagi że jest drugi czujnik ;-) A poza tym to mechanik decydował a mnie przy tym nie było. Ale dobrze, że się pomęczył bo pomogło (miałem "dziwne" wskazania temperatury silnika na liczniku).

Tak swoją drogą, może ktoś wie do czego jest ten drugi czujnik przy chłodnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak swoją drogą, może ktoś wie do czego jest ten drugi czujnik przy chłodnicy?
Wg mnie to on wlasnie daje sygnal na zegary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg mnie to on wlasnie daje sygnal na zegary.

Tak, masz rację. Po krótkim poszperaniu po necie, odświeżyłem sobie temat.

Ten czujnik (przy chłodnicy) to G2 i to on daje sygnał dla wskaźnika temperatury na zegarach.

Czujnik przy silniku to G62 i ten daje sygnał do ECU o temperaturze silnika.

Już teraz pamiętam, że ten ostatni (G62) wymieniałem, bo VAG pokazał błąd tego czujnika. Nadal jednak nie wiem, dlaczego przed wymianą wskaźnik na liczniku pokazywał mi coś między 50-70C na nagrzanym silniku (po 10km miejskiej jazdy w korku) a po wymianie G62 wskazówka twardo stała na 90C. Może zbieg okoliczności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można tu by polemizować.Z tego co wiem to G62 jest 4pinowy i to są jakby dwa zespolone czujniki.Jeden podaje na tablicę ,drugi na ecu.Co do wskazań,to z czasem tracą one oporność i zaniżają,jak równiez i nowe czujniki nieoryginalne to loteria.Kiedyś zmieniłem 4 zanim któryś zaczął pokazywać 90*.

Ale do tematu.Proponuję skasować błąd wypadania zapłonu i kilka dni pośmigać na PB.Zobaczycie że missów nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można tu by polemizować

Oj, można - a nawet trzeba!

Racja, G62 i G2 są w jednej obudowie! Znalazłem kawałek schematu gdzie jest podłączenie do ECU są tam obydwa w jednym "pudełku", z tym że połączenie G2 "idzie" na inną stronę (której nie mam) - jeżeli do liczników, to by wyjaśniało, dlaczego u mnie problem z błędnym wskazaniem ustąpił po wymianie czujnika.

Ale w takim razie nadal nie wiem do czego służy drugi czujnik przy chłodnicy. Ktoś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale w takim razie nadal nie wiem do czego służy drugi czujnik przy chłodnicy

Nie chcę tu wymyślać,akurat do tego nie dochodziłem ,ale możliwe ze steruje załączaniem biegów wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności