Skocz do zawartości
miniol

Brak zapłonu w jednym cylindrze (AWT)

Rekomendowane odpowiedzi

komputer podłączany był ?

 

Był podlączany u mechanika do Delphi, wywala błędy:

 

17705: Spadek ciśnienia pomiędzy zaworem turbospreżarki i przepustnica

 

16684: Układ zapłonowy-wypadanie zapłonów

 

16685: Zapłon cylindra 1- wypadanie zapłonów

 

 

A byłeś w ASO sprawdzić czy twoje cewki nie podlegają bezpłatnej wymianie, w ramach akcji serwisowej, na nówki sztuki? Wielu z nas załapało się na taki prezent.

 

Zebym podlegał wymianie cewek, podejrzewam ze musiał bym mieć je oryginalne, a z tego co widzialem w książce, poprzedni wlaściciel wymieniał już chyba wszystkie cewki w rożnych odstępach czasowych, nie wszystkie sa takie same...

 

 

Sooldax po pierwsze primo to diagnostyka składu mieszanki. Przez zły skład mieszanki mogą wypadać zapłony.

Po drugie cewki, świece, wtryski, kompresja.

Po trzecie masz LPG?

 

Cewki zamieniałem, jedną zamówiłem na sprawdzenie, kombinowałem z nią na wszystkie sposoby. Swiece wymienione. Wtryski z grubsza sprawdzone, zamieniony 1 na 4. LPG brak.

Edytowane przez Sooldax
Stylistyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przydałby się log statyczny i dynamiczny 002+033, aby zobaczyć co się dzieje ze składem mieszanki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To przydałby się log statyczny i dynamiczny 002+033, aby zobaczyć co się dzieje ze składem mieszanki.

 

Jestem trochę ciemny w tych sprawach, passata posiadam od listopada. Czy chodzi o Vaga? Probowałem bawić się kablem, ale nie wykryło mi go. Ewentualnie, gdzie mógłbym podjechać sprawdzić te logi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciągle wypadały na 4.Cewki nowe swiece tez okazało się ze było za niskie ciśnienie sprężania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za odświeżenie tematu, niestety nie znalazłem innego bardziej trafiającego w sedno problemu z moim Paskiem b5 1.8t przed liftem.

 

Ostatnio pojawiło się okazjonalne telepanie silnikiem na biegu jałowym po rozruchu, następnie również w losowych odstępach czasu podczas jazdy pojawiały się drgania przy przyśpieszaniu szczególnie do momentu osiągnięcia 2000 obrotów. Następnie najczęściej po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury objawy ustawały, dając o sobie znać w pojedynczych sekundach.

 

Dzisiaj podłączyłem VAG-a do mojego poczciwego Passata i co prawda nie udało mi się w pełni aktywować VAG-a, ale już przy sprawdzaniu błędów wyskoczyło mi coś w ten deseń, co oznacza zapewne wypadanie zapłonów.

 

4 Faults Found:

 

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

 

P0300 - 35-00 - -

 

16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs

 

P0302 - 35-00 - Please Register/Activate

 

16795 - Shareware Version. To Decode all DTCs

 

P0411 - 35-00 - Please Register/Activate

 

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

 

P0301 - 35-10 - - - Intermittent

 

Następnie logi dynamiczne przeprowadzone w okrojonym zakresie z uwagi na brak aktywacji VAG-a potwierdziły wypadanie zapłonów na 1 i 3 cylindrze. Prosiłbym bardziej doświadczonych użytkowników forum o analizę przedłożonych wykresów, i wskazanie, czy te ogólne wartości wypadają dobrze, prosiłbym również o pomoc w pełnej aktywacji VAG-coma, bym mógł w jeszcze pełniejszym zakresie zczytać parametry silnika.

 

Poniżej zamieszczam odpowiednie logi.

 

http://vaglog.pl/log_234611.html

http://vaglog.pl/log_234612.html

http://vaglog.pl/log_234613.html

http://vaglog.pl/log_234614.html

 

Za wszelkie sugestie dotyczące opisanego problemu składam serdeczne podziękowania : ))

Edytowane przez Jaxarim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś przerabiał już może ten problem : P?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to zamienić jedną cewke na której wypadają zapłony, z tą na której jest ok, i sprawdzić czy wypadanie zapłonów przeszło wraz z cewką.

A kolega ma gaz zamontowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najprościej to zamienić jedną cewke na której wypadają zapłony, z tą na której jest ok, i sprawdzić czy wypadanie zapłonów przeszło wraz z cewką.

A kolega ma gaz zamontowany?

 

Gazu brak : p, istotnym jest również, że podczas wypadania zapłonów spalanie na komputerze pokładowym gwałtownie wzrasta nawet do 38l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od dwóch dni mam ten sam problem w moim 1.8T AWT. Najpierw silnik sobie szarpał a nagle zaczął chodzić na dwa gary. Myślałem że wróci do normy bo miałem takie sytuacje jak było zimno - nagrzał się i wszystko wróciło do normy. Niestety tym razem na ciepłym silniku przestało działać. Podpiąłem się pod komputer i to co mi wyskoczyłoScreenshot_2016-05-10-12-21-43.jpg

Czy tak jak jest to opisane w tym wątku, moje cewki dokończyły żywota i jestem zmuszony na ich wymiane w trybie na wczoraj?

Edytowane przez Beczus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy tak jak jest to opisane w tym wątku, moje cewki dokończyły żywota i jestem zmuszony na ich wymiane w trybie na wczoraj?

 

Pozamieniaj cewki 1 z 2 i 3 z 4 i sprawdź jakie błędy zwróci. Jak masz czas to pozamieniaj świece.

Masz LPG ?

Kiedy wymieniane cewki, kiedy świece ?

Jaki przebieg, realny?

Zrób logi dynamiczne.

 

Zainwestuj 30 zł w porządny kabel diagnostyczny :)

Zanim wydasz jakąkolwiek kasę to przejrzyj forum - tutaj wszystko jest pięknie opisane :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając od początku, zamieniłem cewki, błąd wyskoczył tylko na cewce numer 3, wymieniłem ją na nową BERU, samochód jak nowonarodzony. Jeżeli ktokolwiek z moim silnikiem ma problemy z cewkami, to nadal można się umawiać z ASO. Mój nie miał zrobionej akcji serwisowej i jutro na 13 jadę do ASO Wrocław na wymianę, co prawda tylko dwóch, bo tylko dwie cewki oryginalne się uchowały ale zawsze to coś.

Nie mam LPG ale planuje założyć. Co innego że na cewkach, na ich końcach dało się zauważyć olej silnikowy. Kontaktowałem się z moim mechanikiem i stwierdził że na 80% jest do wymiany uszczelka pod głowicą. Trochę mnie to dziwi i zastanawia, bo z tego co wiem, powinien mi też uciekać płyn chłodniczy i auto powinno się grzać lub bulgotać, a za każdym razem jak jadę na podnośnik to silnik jest zupełnie suchy, nie traci mocy a ni nic. No można powiedzieć żyleta. Fakt, ostatnio coś więcej oleju zżera ale myślałem że to już po prostu wiek silnika. A tu takie cudo. Ktoś coś może mi podpowiedzieć jaka może być przyczyna oleju na cewkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś coś może mi podpowiedzieć jaka może być przyczyna oleju na cewkach?

Do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów a nie pod głowicą!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów a nie pod głowicą!!

 

Dzięki marecki3575 nie dogadałem się w takim razie dobrze z mechanikiem. Wróciłem z ASO, wymieniono mi 3 cewki a nie 2 i uwaga najlepsze, wymienili mi nowa cewkę BERU którą wkładałem wczoraj żeby mieć jak dojechać do serwisu. Okazuje się że według ASO są one wadliwe i podlegają akcji serwisowej. Cewka Boscha którą miałem, i która ewidentnie była wymieniana również została zastąpiona nową z serwisu. Na szczęście udało mi się dogadać i oddam starą, któa toretycznie nie podlegałą wymianie a otrzymam tą nieszczęsną BERU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I klops. Wczoraj samochód jeździł normalnie, bez najmniejszego problemu a dzisiaj znowu chodzi na 3 gary. Nie mam już siły do niego. Przełożę świece 1 i 2 (na drugim cylindrze występuje błąd) i sprawdzę czy zmienia się miejsce błędu. Mam nadzieję że to tylko świeca, a nie coś bardziej kosztownego typu niedostateczne sprężanie na cylindrze.

 

 

Zamieniłem świece, błąd nadal występuje na danym cylindrze. Podejrzewam że jest to wina już teraz przewodu i wtyczki, ponieważ był on zabezpieczony zwykłą taśmą izolacyjną a nie jak przystało na VW w gumowej tulejce. Nie mam zielonego pojęcia co może być nie tak.

 

Wymiana świec rozwiązała problem i wszystko śmiga jak należy. Piękna sprawa

Edytowane przez Beczus
nie chciałem pisać kolejnego posta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności