Skocz do zawartości
miniol

Brak zapłonu w jednym cylindrze (AWT)

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne przeszedł w tryb awaryjny.Jednak musiał się podpiąć bo z nieba tego nie wziął.A ze miał jakiegoś ruskiego vag a to inna sprawa,może błędnie zdiagnozował określenie błędu.Wydaje mi się że chodzi tu o uszkodzenie ECU silnika.

Edytowane przez karol27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi

witam przeczytałem powyższe komentarze i prawdopodobnie mam jakąś grubszą awarie brak iskry na 3cylindrze zamiana świec i cewek nic nie daje a kilka kilometrów na 3cylindrach zrobiłem co to może być i jaki wydatek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

w moim V6 ostatnio wymieniłem świece i kable WN na nowe, ale silnik dalej słabo się wkręca na wyższych biegach, przerywa i trzęsie - czy to cewka ???

Jeżeli tak to co kupić bo cena w ASO (ponad 1400 zł) mnie powaliła na kolana :wsciekly:wsciekly:wsciekly

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lolo.lolo, zadałeś pytanie w temacie dotyczącym silnika 1.8T. Nigdy nie widziałem jak wygląda cewka w 2.8, ale cena, którą podałeś jest jakaś niedorzeczna. Zajęło mi dokładnie 2 sekundy znalezienia takiej: http://www.motoallegro.pl/item940180462_cewka_zaplonowa_modul_audi_passat_skoda_2_4_2_8.html ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie to cewka jak ci szarpie między 2000 a 3000 to raczej tak

...VW i AUDI zalecają wymiane cewek w silniku 1.8T po 130000 km

U mnie to zdało po 135000 posypały się wszystkie wymieniłem na nowe org.160 szt. i śmiga jak trza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ernest, nasz kolega lolo.lolo ma V6 a nie 1.8T i tam są inne cewki- co zresztą marecek już podkreślił.

 

Nie wklejaj więc wszędzie tej informacji jak leci.... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=78064

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego "marecek" wiem że to temat o 1.8T, ale o 2.8 i cewce nic nie znalazłem.

Ten link na alledrogo to widziałem dużo wcześniej i nawet dzwoniłem do gościa i jest to jakiś chiński model - facet nie jest w stanie nawet dać gwarancji na to :doh

A cena w ASO tak jak pisałem ponad 1000 zł-MASAKRA.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ernest, nasz kolega lolo.lolo ma V6 a nie 1.8T i tam są inne cewki-

tak zgadzam się ale kolega zibi ma 1.8T i ma problem

mój błąd nie cytowałem jego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.Teraz i mnie to dopadlo.

 

Migajaca kontrolka silczniczka i :

 

3 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 35-10 - - - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 35-10 - - - Intermittent

 

Dzieje sie tak jednak tylko w okreslonej sytuacji.Przy dosyc dlugich trasach przy predkosci 140km (kolo 3600rpm) po miescie krecilem go ponad 5k rpm i nic nie bylo a na trasie znow silniczek.

 

Na poczatek pozamienialem cewki, swiece, niestety bez rezultatu.Bledy zostaly na 1 i 3 cim cylindrze ... co dalej mam zdobic /sprawdzic lub wymienic??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zeus1982, nie pamiętam, masz Ty LPG?

 

zrób log dynamiczny 002 + 115 zmierzy przepływ... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok auto zdrowe czyli bez LPG logi wstawie wieczorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przygotuj sobie nowe cewki,bo raczej z warsztatu po założeniu gazu nie wyjedziesz.Po drugie może masz wtrysk zabrudzony i brak synchronizacji powoduje wypadanie zapłonów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bez LPG

 

Jak juz napisalem auto BEZ INSTALACJI LPG nie ma spadkow mocy ani innych objawow (procz tego silniczka nieszczesnego0.Cewki kupilem nowe wszystkie 4 z serwisu maja jakis tydzien.na starych tez pojawial sie blad.

 

ok Logi : Cos mi sie popsulo z Vaglogiem i wywalalo bledy ......:(

 

Logi do sciagniecia LINK :

 

http://www.4shared.com/file/f8Pq87j6/logi.html

 

Podczas logowania grupy 26 pod koniec migajacy silniczek pojawil sie :(

Bledy o missfire na cylindrach 1 i 3 rowniez.

 

Dodam jeszcze ze jak silniczek zacznie migac ,zwalniam po kilku sekundach konrolka przestaje migac.cewki nie wypadaja tzn nie musze ich dociskac . Byly wymieniane miejscami razem ze swiecami .Bez efektu.

Edytowane przez zeus1982

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale wrzuć te logi gdzieś, żeby się dało zobaczyć... :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok musialem zrobic nowe bo tamte byly cos nie tak.

 

http://vw-passat.pl/vaglog/1309

http://vw-passat.pl/vaglog/1310

 

A tutaj jechalem na obrotach ok 3,5k-4k i na kazdym z tych logow pod koniec konrolka zaczynala migac.

 

http://vw-passat.pl/vaglog/1311

http://vw-passat.pl/vaglog/1312

http://vw-passat.pl/vaglog/1313

 

Aby wykluczyc wtryski zaminilem 1-2 i 3-4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

delikatny overboost przy 2500 obr/min - turbo zdrowe i wstaje tak, jak w każdym zdrowym 1.8T. A gdzie przepływomierz? Zrób 002+115 lub 002+118, to będzie widać, co mierzy przepływka.

 

do tego (statycznie) na rozgrzanym silniku pokaż, co pokazuje kanał 032 żeby ocenić pracę sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok na poczadku nie zalapalem zeby je zrobic razem :debil

 

http://vw-passat.pl/vaglog/1314

 

A tutaj kanaly 31 i 32

 

http://vw-passat.pl/vaglog/1315

 

Kilka miesiecy temu montowalem tempomat i czy jest mozliwosc ze cos uszkodzilem przy montazu, chodzi mi o kable.Zainstalowany tez jest wskaznik doladowania i bov-off.Ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia...

Edytowane przez zeus1982

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok na poczadku nie zalapalem zeby je zrobic razem

 

http://vw-passat.pl/vaglog/1314

jest super, chociaż przepływomierz wskazuje minimalnie za dużo (?) co jest raczej dziwne... i jeśli przepływomierz jest oryginalny i sprawny, to świadczy o tym, że może gdzieś jest MINIMALNA dziura w dolocie... bo z tego co tu widać, to auto jeździ na minimalnie bogatej mieszance.

 

potwierdzeniem tego jest ujemna wartość trim na drugim kanale 32 bloku (-3,1%) - komputer odcina dawkę, żeby na sondzie lambda była poprawna wartość.

 

Teraz pytanie co jest nie tak.

 

- Sprawdzałeś DV? czy się nie otwiera na wysokich obrotach jakoś?

- czy wszystkie rurki podciśnieniowe są sprawne (tzn. szczelne, niepopękane?)

- czy ta rurka od regulatora ciśnienia paliwa nie jest popękana?

- czy jak włączysz missfire recognition w blokach pomiarowych (kanał 015/016), to na biegu jałowym wypadają zapłony (włącz kanały i poczekaj aż się aktywuje detekcja, daj mu chwilę popracować i zobacz jakie numerki zwraca - czy zapłony wypadają na konkretnych cylindrach, czy zupełnie "bez przyczyny" wszędzie)? Jeśli tak, to na których cylindrach i czy po zmianie miejscami cewek, problem pojawia się na innych cylindrach? (jeśli nie, to poczekaj aż ostygnie i zamień świece - zobacz czy to nie ich wina - czasem warto poszukać najprostszych przyczyn...)

- kiedy ostatnio wymieniałeś świece? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka,swiece,cewki wszystko nowe z serwisu.przeplywka jakies 4 miesiace temu, swiece jakis miesiac temu a cewki maja tydzien.zamienialem swiece i cewki w roznych polozeniach a bledy zawsze pojawialy sie na cylindrach 1 i 3. sprawdzane byly szczeliny na swiecach sa wszedzie takie same DV u mnie brak jest zalozoby BRAILEY bov-of ale mam starego Dv wiec moge zamienic.do regulatora paliwa mam podlaczony czujnik doladowania(montowalem tydzien temu a blad pojawil sie wczesniej).rurki podcisnienia mam nowe sylikonowe wiec,wszystko w dobrym wizualnym stanie.Na missfire recognition na biegu jalowym nic nie pokazuje caly czas 0 jak przygazowalem i trzymalem na obrotach tez nic nie pokazal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zeus1982, to przynajmniej rozjaśniłeś trochę sprawę ;)

 

1. załóż DV to pierwsza sprawa.

 

2. Druga sprawa - wepnij się z czujnikiem doładowania gdziekolwiek indziej... ten przewód pomiędzy regulatorem ciśnienia paliwa a kolektorem ssącym nie bez powodu ma 5cm.

 

Wypadają Ci zapłony na wielu cylindrach pod obciążeniem. Jakbyś miał możliwość np. zrobienia pomiaru AFR to byłbyś w domu, bo dałoby radę powiedzieć jaki jest skład mieszanki w chwili wystąpienia problemu... Zapłon wypadnie jeśli: a) masz za duże doładowanie a świeca nie jest w stanie wygenerować iskry (co raczej nie grozi) lub masz za mało paliwa w cylindrze (jeśli obwód zasilania wtrysków w paliwo nawala albo same wtryski); b) masz za dużo paliwa w cylindrze przez to, że wtryski leją pobudzone sygnałem z przepływomierza...

 

teraz dojdź Pan gdzie problem leży... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności