Skocz do zawartości
miniol

Brak zapłonu w jednym cylindrze (AWT)

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, ja mam podobny problem aczkolwiek inny. Chodzi o silnik 1.8T 150KM (AWT) , problem polega na tym ze nie pali mi na 3 cylindrze. Podejrzewałem cewkę , przelazłem ja na 2 cylinder i działa poprawnie.Na 3 cylinder wsadziłem cewkę z 3 i też nie działa :| Obstawiam ze nie ma napięcia na kablach saliwacjach 3 cewkę, pojawia się błąd dotyczący przerwy.Nie pamiętam dokładnie nr ani jego dokładnej treści :(

Moje pytanie jest takie dokąd idą kable od cewek ?? (bezpośrednio do sterownika ?)

Miał już ktoś taki przypadek ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a świece sprawdzałeś? Przepływomierz podmieniony? Już kiedyś wymienialiśmy z kolegą cewki, już chcieliśmy wymieniać wtryskiwacze, a problemem okazał się padnięty przepływomierz... :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece są nowiutkie. Wydaje mi się ze nie ma napięcia na kablu zasilającym cewkę, niestety nie miałem miernika przy sobie żeby to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się ze nie ma napięcia na kablu zasilającym cewkę, niestety nie miałem miernika przy sobie żeby to sprawdzić.

ok, i co z tym fantem zrobisz? Sygnał dla cewki bierze się z ECU. Jedyne co możesz zrobić, to sprawdzić czy wiązka nie jest gdzieś uszkodzona i - prawie na bank - nie będzie :( . Wg mnie sprawa tkwi w elektronice... Sprawdź VAGiem ten błąd dokładnie, bo to może być klucz do tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz błąd typu

17772 - Cylinder x Ignition Circuit: Open Circuit

I cewka z tego cylindra działa na innym, to problem jest w połaczeniu między ECU a cewką (tak jak pisze marecek cewka w AWT jest sterowana bezpośrednio z ECU). Tak więc do sprawdzenia masz wtyczkę przy cewce (może któryś pin ni kontaktuje?), kable i wtyczkę przy ECU - tylko musisz wiedzieć jaki jest rozkład wyprowadzeń (ktoś na grupie na pewno dysponuje schematem - nawet chyba w tym wątku ktoś deklarował że ma takowy). Jeżeli nie kable i nie wtyczki to ECU - czego Ci nie życzę bo to oznacza wydatki :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czego Ci nie życzę bo to oznacza wydatki

why...

trzeba zobaczyć jak sterowane są aktualnie cewki w samochodzie. W wielu jest tak, że cewki sterowane są parami (tzw. masz dwie iskry w cyklu 4 suwów na każdy cylinder). Trzeba by podejrzeć, czy w passacie nie jest tak samo ;) wtedy można zakombinować :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg mnie sprawa tkwi w elektronice...

Masz na myśli elektrodę w siewcy?

17772 - Cylinder x Ignition Circuit: Open Circuit

Błąd jest na pewno inny jutro będę miał trochę czasu to zabiorę się za to.

Schemat mam wiec nie będzie większych problemów z rozpoznaniem (mam nadzieje)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie , a wiec tak :/ masakra ...

Sprawdziłem wszystkie połączenia idące do cewek , nie ma żadnej przerwy ! Sprawdziłem napięcia na wszystkich kostkach od cewek i są identyczne :o A ten cholerny 2 cylinder (wcześniej pisałem ze 3 ale pomyliłem się) dalej nie pali :mad: :mad:

Po raz kolejny przełożyłem cewkę z 2 na 1 z 1 na 4 i wszytko działa ,wszystkie 4 cewki sprawne (podczas pracy silnika , w momencie wyjmowania cewki słychać skakanie iskry na 1,3,4 cylindrze na 2 niestety cisza)

Nie rozumiem jednego , napięcie do cewki dochodzi , cewka sprawna, na innym cylindrze działa a na tym 2 nie :mad:

Błagam Was o jakieś pomysłu co to może być.

Komp wywala mi jeden błąd dotyczący czujnika temperatury płynu

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Czy to może być powód palenia na 3 cylindry :confused:

 

ps. ktoś napisał ze kable od cewek idą prosto do sterownika silnika, i tu się nie zgodzę. Przewody idą do jakiegoś ustrojstwa (chyba moduł sterujący) znajdującego się na obudowie filtra powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ustrojstwo to wzmacniacz zapłonu i ma bezpośredni wpływ na jego pracę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli jest uszkodzony to komputer raczy poinformować mnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z cewkami w moim silniku mialem juz 3 razy problemy. Najpierw poszla na 1 cylindrze. Za tydzien na 3. A po miesiacu spowrotem na 1. Jak kupilem samochod juz byla wymieniona na 4.

Cewki w tych silnikach nalezy wymieniac wszystkie cztery naraz. Takie dostal zalecenie serwis VW w USA. Podobno :P przy uszkodzeniu jednej cewki przebija ona na inne powodujac ich uszkodzenie. I niekoniecznie uszkodzenie cewki jest widoczne zaraz po odpaleniu samochodu. Ostatnio mialem tak ze na luzie silnik pracowal ja zyleta, dopiero pod obciazeniem w granicach 2000-2500 obrotow go dlawilo oraz przy mocnym dodawaniu gazu. Sprawdzilem prawie wszystko bo mialem missfire na 1,2 i 4 cylindrze, nieszczelnosc ukladu paliwowego i takie tam. Okazalo sie jednak, po skasowaniu bledu, ze wymieniona cewka na cylindrze 1 robi sobie jaja. A szkoda ze rachunek zgubilem :D. Teraz podejrzewam ze jedyna stara cewka (oryginal VW z 2002 roku) ma jakies przebicie i uszkadza reszte. Jak padnie nastepna wymieniam 4 naraz i zaluje ze od razu tak nie zrobilem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cewki w tych silnikach nalezy wymieniac wszystkie cztery naraz. Takie dostal zalecenie serwis VW w USA. Podobno :P przy uszkodzeniu jednej cewki przebija ona na inne powodujac ich uszkodzenie.

(...)

Jak padnie nastepna wymieniam 4 naraz i zaluje ze od razu tak nie zrobilem.

Powiem tak - jesteś idealnym klientem.

Jak wyje Ci łożysko w prawym przednim kole to też 4 wymieniasz?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem tak - jesteś idealnym klientem.

Jak wyje Ci łożysko w prawym przednim kole to też 4 wymieniasz?

 

Według mnie analogia z łożyskami zupełnie nie trafiona. :)

Gdzieś na początku tego wątku (zresztą mojego autorstwa :D ) jest opis mojej historii z cewkami. Ja nie byłem "idealnym klientem" i wymieniałem cewki w miarę ich uszkadzania - co następowało w odstępach tygodniowych. Wymieniłem wszystkie - i jak wynika z wypowiedzi innych forumowiczów - nie był to odosobniony przypadek.

Powiem tak - nie bycie "idealnym klientem" w tym przypadku ma jedną bardzo poważną wadę: samochód odmówi posłuszeństwa w najgorszym i najmniej spodziwanym momencie. Czego nikomu nie życzę. :)

Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nawet nie wszystkie naraz wymieniac, to jak jedna padla to zapasowa wozic ze soba, bo to tylko kwestia czasu jak zaczna sie sypac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak nawet nie wszystkie naraz wymieniac, to jak jedna padla to zapasowa wozic ze soba, bo to tylko kwestia czasu jak zaczna sie sypac.
Powiem tak - jesteś idealnym klientem.

Jak wyje Ci łożysko w prawym przednim kole to też 4 wymieniasz?

Pozdrawiam

 

niestety, tak to już jest ;) i cholera wie od czego to dalej tak ciągnie - czy to reakcja łańcuchowa czy co... jak jedna poleci, to pozostałe trzy to tylko kwestia czasu (tygodni). Nie wiem tylko jak ten temat wygląda w przypadku auta niezasilanego w LPG - w moim przypadku po założeniu instalacji LPG w AWT@2001 rok z przebiegiem 35kkm cewka padła po kilku dniach od montażu... dzień po podmianie kolejna, tydzień później trzecia. Na czwartą nie czekałem, tylko sam wymieniłem ;) Łącznie cewki na gazie zrobiły 50kkm i nic się więcej z nimi nie działo. Do dziś jeżdżę na tamtym podmienionym komplecie (160kkm).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, z cewkami jest inna historia...

W AWT z rocznika 2001 były one wadliwe, to znaczy tyle, ze producent puścił wadliwą serię i poszły do awt 2001. Padły mi owszem, wszystkie cztery, ale w przeciągu pięciu pierwszych lat od zakupu. Wymienione były pojedynczo, każda na oryginał z aso. Każda z wymienionych oryginalnych trzyma do dziś i jeżdżą ok. Nie ma znaczenie, że jedna była wymieniona w 2004, a inna w 2007.

 

Tak to jest z tymi cewkami.

 

Zrąbali tylko jedno; że nie ma mocowania tych cewek do głowicy. Są nawet gwinty, ale nie ma obudów. Skutkiem tego jest to, że czasem pierwsza cewka nieznacznie mi wyskakuje, tak o 1,1-5 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety, tak to już jest i cholera wie od czego to dalej tak ciągnie - czy to reakcja łańcuchowa czy co... jak jedna poleci, to pozostałe trzy to tylko kwestia czasu (tygodni). Nie wiem tylko jak ten temat wygląda w przypadku auta niezasilanego w LPG...

Wygląda podobnie - patrz mój przypadek. W przypadku LPG jest większe prawdopodobieństwo uszkodzenia ze względu na mniej korzystne warunki pracy.

 

W AWT z rocznika 2001 były one wadliwe, to znaczy tyle, ze producent puścił wadliwą serię i poszły do awt 2001.

Jak pisałem gdzieś w tym wątku (jest nawet link), w USA była akcja serwisowa wymiany tych cewek w 2003r.

Przy zakupie nowej cewki trzeba zwrócić uwagę na rewizję (ostatnia litera w numerze czyli 06B 905 115R). Takie też zamienniki obecnie zaleca VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marecek - fakt, cewki w AWT + LPG padaja jak muchy. Sam wymienilem juz 3 (kazda inna) od momentu zalozenia instalki. 4 sztuke woze w bagazniku juz od okolo 4 miesiecy od wymiany ostatniej padnietej. Uwazam mimo wszystko, ze wymiana wszystkich 4 z gory - tylko dlatego, ze padla jedna - mija sie z celem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wina LPG! Może w minimalnym stopni, bo pracują w wyższej temperaturze. Wina wadliwości. Ja od wymiany wszystkich, a padały w bardzo różnym okresie, mam spokój. Wszystkie oryginalne z łaso...

 

Swoją drogą, marecek polecił mi by zdjąć tą fajną obudowę silnika, bo mają cewki chłodniej- zrobiłem profilaktycznie taki zabieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez ten plastik fantastik zdjalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności