ath42 Zgłoś #121 Napisano 7 Czerwca 2013 koledzy podepnę się troszkę pod temat od kliku dni hamulce mam jakby gumowe i bardzo słabe hamowanie pedał nie wpada jest po wciśnięciu twardy ale z hamowaniem kich nie ma możliwości żeby zadziałał ABS od czego byście zaczęli szukać przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #122 Napisano 7 Czerwca 2013 od czego byście zaczęli szukać przyczyny Od sprawdzenie szczelności układu podciśnienia:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ath42 Zgłoś #123 Napisano 7 Czerwca 2013 i tak powiem żeby mechanik zrobił bo sam jestem troszkę zielony:noniebardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #124 Napisano 7 Czerwca 2013 koledzy podepnę się troszkę pod temat od kliku dni hamulce mam jakby gumowe i bardzo słabe hamowanie pedał nie wpada jest po wciśnięciu twardy ale z hamowaniem kich nie ma możliwości żeby zadziałał ABS od czego byście zaczęli szukać przyczyny od przeczytania tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ath42 Zgłoś #125 Napisano 7 Czerwca 2013 watek cały przeczytałem ale ile postów tyle spraw i opinii a jak czytam że co niektórzy wsadzili po parę tyś i nadal kicha to może warto się upewnić chociaż zdaję sobie sprawę że wszystko co koledzy poradzą to tylko sugestie lub domysły ale czasami warto ich słuchac ---------- Dodano o 20:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:57 ---------- i dodam że sprawdzałem teraz hamowanie lewą nogą przy delikatnie dodanym gazie i faktycznie hamuje jak trzeba więc wnoszę że albo podciśnienie albo pompka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #126 Napisano 7 Czerwca 2013 kup wakuometr i zbadaj podciśnienie. To nie jest droga rzecz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #127 Napisano 7 Czerwca 2013 Panowie mam pytanie w czasie odpowietrzania hamulców zauważyłem że syczy a czasami jakby przelewało się coś w pompie ABS, odgłos dochodzi jakby z okolic wejścia dwóch przewodów z pompy hamulcowej. Dodam tylko że w zimie kilka razy tuż po odpaleniu auta zapalała się kontrolka ABS i ESP. Czy odgłos syczenia z pompy ABS-u przy naciskaniu na pedał Hamulca to normalne?? Dodam tylko że odkryłem to przy wciskaniu pedału hamulca przy zgaszonym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamiloo89 Zgłoś #128 Napisano 8 Czerwca 2013 Witam, Troche czytałem ale nie znalazłem rozwiązania. Wczoraj jak jechałem coś mi sie stało z hamulcami (ale bez jakiegoś bum czy cos ). Gdy auto jedzie na biegu hamulec jest twardy, jakby bez wspomagania i słabo hamuje; ale gdy toczy sie na luzie hamulec działa normalnie. Co to może być? Robiłem ten test serwa z trzymaniem pedąłu hamulca i po zapaleniu auta hamulec opada w podłoge a wczesniej jest wysoko twardy. Proszę o pomoc pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mark2121 Zgłoś #129 Napisano 8 Czerwca 2013 Witam! Ja też walczę z hamulcami, po regeneracji tłoczków przód i tył (gumki i tłoczki) wyleciał cały płyn, więc zalałem nowy i starą metodą odpowietrzałem (2 osoby - jedna pompuje pedałem a druga odpowietrza). Niby wszystko ok, po jeździe próbnej hamulce takie sobie (ale nowe klocki i tarcze tył) więc stwierdziłem ze się dotrą. Ale po kilku dniach zonk!! Słabe i ewidentnie zapowietrzone:( pozatym co jakiś czas pojawia się kontrolka (TYLKO) kontroli trakcji i gaśnie po zgszeniu auta. Ma ktoś jakąś sugestię/ pomysł co do tej kontrolki???? PS Jak odpowietrzać? - wagiem czy dalej tak jak robiłem?? Wie ktoś ile biorą za odpowietrzenie w zakładach lub aso?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ath42 Zgłoś #130 Napisano 9 Czerwca 2013 u mnie sprawa się wyjaśniła pęknięty ten króciec co wchodzi do serwa zarazie skleiłem kropelką czekam jak wyschnie powinno być ok może ktoś zna cenę tego przewodu w serwisie bo najchętniej bym wymienił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pytka Zgłoś #131 Napisano 9 Czerwca 2013 za taki przewód w golfie IV chcieli ode mnie w sklepie motoryzacyjnym 130zł kawałek plastiku założyłem jakiś wąż i jezdziłem 3lata i było oki u mnie też ten przewód pozostawia wiele do życzenia on jest z takiego ala plastiku i pęka po latach u mnie w pasku też są tępe jakieś te hamulce jutro chcę zmienić płyn hamulcowy no chyba że tandempompa daje słabe cisnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ath42 Zgłoś #132 Napisano 9 Czerwca 2013 w tym miejscu co u mnie pękło to jak nie przytrzyma klejenie to tylko wymiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamiloo89 Zgłoś #133 Napisano 10 Czerwca 2013 U mnie okazal sie pekniety wezyk 06B133783B Tylko ze nigdzie tego nie maja nawet w serwisie jak zaloze jakiegos zwyklego weza o takiej samej srednicy ale innej dlugosci bedzie cos nie tak? nr tej czesci 06B133783B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #134 Napisano 10 Czerwca 2013 1 metr węża podciśnieniowego w sklepie z częściami do ciągników to koszt 6 PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamiloo89 Zgłoś #135 Napisano 10 Czerwca 2013 ja wiem ze moge i rolke kupic ale chodzi o to czy nie bedzie mi silnik wariowal jak nie bedzie go tyle same co oryginal? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #136 Napisano 10 Czerwca 2013 a co może wariować , pompa bije tak samo czy dasz oryginał czy dłuższy, jak nabije podciśnienie to jest takie same jak na 10 cm czy 1 m wężu, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #137 Napisano 10 Czerwca 2013 Witam Podzielę się swoim doświadczeniem ze słabymi hamulcami, zrobiłem wiele bo okazało się że miałem chyba wszystkie usterki jakie mogły być ale udało się i wreszcie hamulce są takie jak powinny być. A więc: Sklejenie króćca pompy wspomagania - klej to aluminium Wymian połączenia grodziowego na kawałek węża - zamontowane na stałe I co najważniejsze miałem zepsuty mechanizm samoregulacji hamulca w prawym tylnym zacisku. Samo-regulator jak wiecie ma za zadanie ustawiać tłoczek tak aby był blisko tarczy, jeżeli jest zepsuty to tłoczek musi pokonać długą drogę a siła hamowania zostanie na to zmarnowana. Objawem tego może być ręczny który łapie wysoko. Więc jeśli ktoś musi pociągnąć bardzo wysoko ręczny powinien sprawdzić samo-regulatory. Po naprawie ręczny bierze na dwa zęby. Istnieją sytuacje że samo-regulatory nie są zepsute a wyjściem na poprawę siły hamownia jest naciągnięcie linek ręcznego a co za tym idzie podciągnięcie samo-regulatorów. Pamiętajcie że passaty używają tylnych hamulców jako pierwszych. Pozdrawiam i mam nadzieje że pomogłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #138 Napisano 10 Czerwca 2013 możesz więcej napisać coś więcej o tej naprawie samoregulatora? oraz jak podciągnąć ręczny ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #139 Napisano 11 Czerwca 2013 Samoregulatory są tylko z tyłu i działają tak że zaciągając ręczny wykręcasz tłoczek (dlatego przy wymianie klocków z tyłu musisz tłoczek wkręcać), jeżeli udało ci się wcisnąć tłoczek z tyłu bez wkręcania to napewno masz uszkodzony samoregulator, z tego co wiem nie da się go naprawić a jedynie kupić nowy zacisk co nie jest strasznym wydatkiem. Zasade działania łatwo zauważyć odkręcając zacisk ale bez odłączania przewodu hamulcowego. Jeżeli zdejmiesz zacisk i linke od ręcznego, bierzemy (oczywiście kluczyk przekręcony na on) mechanizm od ręcznego i naciągamy go kilka razy, jeżeli tłoczek wychodzi coraz dalej i dalej to jest ok (oczywiście trzeba go pozniej wkręcić) jeżeli natomiast tłoczek lekko wychodzi i się cofa i tak działa przy każdym zaciąganiu tej sprężyny od ręcznego przy zacisku to znaczy że regulator jest dead. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #140 Napisano 11 Czerwca 2013 dodam do powyższego zapytania gdzie ręczny podciągnąć - pod autem ściągasz blache nad wydechem ( środek auta), podciągasz na zasadzie rozsuń na boki- dla każdej strony osobno tak by linki ręcznego równo szły na tym wachadełku za ręcznym w tunelu wewnątrz auta. Jak przedobrzysz z naciągiem nie ma co kombinować z tym mechanizmem tylko wyciągasz zawleczkę i w rękach skręcasz to do środka - samo się popuści jak przeskoczy pewien punkt. Jedna z mądrzejszych rzeczy w passacie zrobiona wg. innych aut z tą regulacją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach