Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

disle maja takie dziwne oznaki, w aso gostek wcisnal mi kit, ze dislem po prostu albo sie hamuje albo sie nie hamuje - no to podziękowalem.

nie mam epc, ebd, thx, aps, sritisi, ale ino abeesa i powiem tak - jak przypierdziele po pedale jest ok , jak sie bawie pedalem jest roznie i ponoc TAK MA BYC , wiec nic już nie grzebie, nie wymieniam i nie poprawiam, jak mam potrzebe cisne do podlogi i czekam na reakszon abeesu.

pozdrawiam

 

PS: plyn hamulcowy zaleca sie wymieniac co 2 lata, przy okazji sprawdzić wszystkie przewody hamulocwe - elastyczne i twarde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie masz wody na podszybiu/zatkane odpływy?

Witam , mam pytanie, otóż dziś nagle, ni stąd ni zowąd, osłabły mi hamulce, jadąc sobie 100km/h zmuszony byłem do nagłego hamowania, ja w pedał a on miękki... właściwie nie tyle miękki co"luźny" , zacytowałem wypowiedź o wodzie gdyż wracałem właśnie z myjni... czy ma to jakiś wpływ? Paździocha mam dość krótko, na dodatek to mój pierwszy diesel, serwo po zdjęciu przewodów działa(czuć wyraźny ruch powietrza) jeszcze wczoraj hamulce były "żyletki" właściwie jak wyjechałem z myjni też były "żyletki" zrobiło się to po ok 10km jazdy w ruchu mieszanym(nie było zbyt wiele powodów do hamowania) ta pompka podciśnienia o której piszecie gdzie się znajduje??(silnik AJM) za co odpowiedzialny jest ten cienki przewodzik odchodzący po stronie prawej w dół do krzyżaka i do takiego plastikowego "czegoś"??

I pytanie w prost: Co mogło się spier...ić?

 

(prosiłbym o nie pisanie o zimnych tarczach, słabych klockach itd, ponieważ do tej pory było OK a klocki i tarcze nie kończą się "od strzała" kilka samochodów już miałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Opiszę swój problem, może ktoś podpowie coś mądrego.

Płyn hamulcowy i klocki wymienione w wakacje 2010. Wszystko z hamulcami było cacy. Dnia 9 stycznia umyłem dokładnie koła (stalówki bez kołpaków) oraz silnik, jak i podszybie. Już przyhamowując podczas wyjazdu ze stanowiska myjni zauważyłem słabą reakcję na pedał hamulca. Jeździłem już kilkudziesięcioma passatami (!!!) i w moim do tego pamiętnego umycia auta było tak samo: minimalna prędkość (np. manewrowanie), do tego dotknięcie pedału hamulca - Passat staje dęba. W momencie wyjeżdżania ze stanowiska pedał już był bardziej miękki. Auto już nie reagowało tak mocno na hamowanie. Ogólna siła hamowania spadła. Myślałem, że układ się zapowietrzył - płyn wymieniło mi ASO (co ciekawe, jakąś pompką podobno, w każdym razie nawet kół nie ściągali) - i kompletnie nic się nie zmieniło. Później uszczelniłem króciec wychodzący z pompy podciśnienia, bo trochę tam syczało. Już nie ucieka podciśnienie, ale nic to nie zmieniło. Problemów z podciśnieniem w postaci np. braku mocy nie mam żadnych. Silnik pracuje super.

Dziś porównywałem z autem kolegi, który ma silnik 115 KM, ATJ... u Niego pedał nie wpada po przytrzymaniu - u mnie niestety, powoli wpada sobie na dół. Jakieś pomysły? Stało się to natychmiast po myciu. Przejechane od odpalenia zimnego silnika miałem jakiś 1km, więc hamulce na pewno były zimne.

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety też, pedał hamulca powoli wpada sobie na dół. Może ktoś podpowie jaka tego przyczyna . Mechanik twierdzi , że pompa hamulcowa , nie to żebym mu nie wierzył ale konsultacja by się przydała z forum .

Edytowane przez K_D_G

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak hamulce na tylnych kołach??

Ja jeżdżę różnymi autami i nawet w starszym b3 mam takie hamulce ze pasy się od razu zacinają, a w moim b5 nie czuć takiego momentu zaczęcia hamowania. Zmieniłem tarcze na większe (282 na 288 plus osprzęt cały) i dalej nie jest jak potrzeba lecz podejrzewam tylne zaciski ponieważ ręczny łapie dopiero na 4 a auto zatrzymuje się na bardzo zaciągniętym dopiero. Ale jak depnę ostro no ABS na cztery koła od razu działa. Sprawdź tył pierw potem rurkę idącą do serwa od pompki podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pedal wpada na wlaczonym silniku ? czy wylaczonym ? jezeli przy wlaczonym to niema dalszej gadki ;] u mnie dzialo sie tak samo slabo bylo... i przy hamowaniu czulem bicie myslalem ze to tarcze ale po wymianie klockow plynu delikatnym wkur*** przy w odkrecaniu tylnego prawego odpowietrznika okazalo sie ze jakis spytny niemiec wkleil go na kleju natomiast z lewej strony mialem podobnie tylko ze przykejona zostala czesc laczaca gumowy waz z zaciskiem ;] ale wracajac do tematu mi poprostu pomogly dobre kloce i wymiana plynu :D

ps. mieliscie zalany srodek ? poprzez zatkane podszybie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zacytowałem wypowiedź o wodzie gdyż wracałem właśnie z myjni... czy ma to jakiś wpływ?
Już przyhamowując podczas wyjazdu ze stanowiska myjni zauważyłem słabą reakcję na pedał hamulca.
W tych przypadkach ewidentnie zaciągnięta woda do układu podciśnienia. Powód pozatykane odpływy w komorze akumulatora. Odłączyć wszystkie przewody podciśnienia sprawdzić za pomocą strzykawki i długiego przewodu czy nie ma wody w serwie. Problem szeroko opisywany na forum, w zimę powoduje twardnienie pedału hamulca. W niektórych przypadkach woda dostaje się do silnika za pomocą pompy podciśnienia (między in. u kolegi Sławeek). O skutkach w takich przypadkach lepiej nie pisać, sami się domyślcie co się dzieje jeśli zamiast oleju mamy w silniku wodę. Po udrożnieniu odpływów i wyciągnięciu wody z układu należy dodatkowo uszczelnić przewody podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chłopaków jest problem tego typu że mam słabe hamulce w swoim pasku no ogólnie to muszę nacisnąć dość żeby hamował , klocki prawie nowe tarcze w miarę...

Wczoraj próbowałem odpowietrzyć wszystkie koła no i nie wiem sam co z tego wyszło bo niby tak leciał ten płyn raz ładnie raz tak przerywał i prawe przednie koło żeby nie skłamać z dziesięć razy odkręcałem oczywiście żonka pompowała:) i nie wiem nie widzę prawie żadnej różnicy... Dodam że jak nacisnę hamulec w czasie jazdy małą siłą to czuje wyraźnie takie hamowanie przerywane a pedał hamulca trzymam w jednej pozycji jedną siłą... Odpowietrzałem przy WYŁĄCZONYM zapłonie. Mógł by mi ktoś coś doradzić dlaczego tak się dzieje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nico, odpowietrzaj tylko z kluczykiem przekręconym na ON - inaczej pompa ABS nie chodzi i źle odpowietrzysz, o ile w ogóle. Po drugie sprawdź czy pompa Vacuum jest dobra, czy pompa hamulcowa gdzieś nie puszcza, sprawdź serwo czy wody nie dostało, sprawdź elastyczne węże hamulcowe czy nie są uszkodzone lub po prostu stare...Cała masa powodów dlaczego w B5 są słabe hamulce. Obecnie u siebie przerabiam temat i dam znać jak uda się z tym wygrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nico, odpowietrzaj tylko z kluczykiem przekręconym na ON - inaczej pompa ABS nie chodzi i źle odpowietrzysz, o ile w ogóle. Po drugie sprawdź czy pompa Vacuum jest dobra, czy pompa hamulcowa gdzieś nie puszcza, sprawdź serwo czy wody nie dostało, sprawdź elastyczne węże hamulcowe czy nie są uszkodzone lub po prostu stare...Cała masa powodów dlaczego w B5 są słabe hamulce. Obecnie u siebie przerabiam temat i dam znać jak uda się z tym wygrać.

Czekam na rezultaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A prawdą jest to? że tylne koła się odpowietrza jakoś inaczej? Czy tak samo jak i przednie? Bo coś kiedyś mi jakiś mechanior mówił.

I nie ma zbytnio na forum jak dokładnie odpowietrzyć te hamulce każdy piszę inaczej i każdy ma swój patent którego ja nie rozumiem. Jak odpowietrzyć kiedy przestać? tak jak pisałem wyżej nie raz poleciało ładnie a nie raz tak jakby przerywało więc nie wiem kiedy są dokładnie odpowietrzone. Ciężko tak to powiedzieć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba najpewniejsza metoda to jak ktoś wspomniał, przetaczając przy tym cały płyn hamulcowy na nowy, czyli odpowietrzając spuszczasz ponad 1L starego a w układzie masz już nowy płyn. Mi ostatnio mechanik odpowietrzał 3 razy każde koło, tzn. kazał pompować kilka razy i trzymać, popuścił odpowietrznik i tak 3 razy, i następne koło. Tyle, że u mnie nadal jest objaw zapowietrzenia i teraz padło na pompę. Zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.problem widze jest powszechny w tych samochodach.ja jade na przeglad za tydzien i zobacze co to bedzie.tez mam takie slabe hamulce.postanowilem tego nie ruszac.moze ten typ tak ma.nie wiem juz sam.kolego serek ja u siebie zmienialem pompe na nowa i problem nie zniknol.nie powiedzialne ze nowa jest dobra.zmienilem u siebie tarcze na przodzie na trw nacinane i nawiercane z klockami trw zielone.nie powiem samochod czuc ze lepiej hamuje ale uczucie nacisaknia na pedal jak by sie kopalo pilke gomowa dla dziecka nic taka skorzana.strasznie jest miekki ten pedal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,a ja mam taki problem - od dwoch lat ( po wymianie tarcz , klockow i plynu )regularnie musze dolewac plyn hamulcowy, srednio co pol roku - sprawdzali mi to rozni mechanicy i nie ma nigdzie przecieku . Dolalem juz okolo 350 ml. Pedal hamulca jak pompuje i potem przytrzymam , to bardzo powoli schodzi w dol - bylem rowniez na stacji diagnostycznej na przegladzie i nic nie znalezli. Mozliwe , ze uklad jest zapowietrzony? czy pompa przepuszcza? hamowanie jest ok - wkurza mnie to dolewanie i czy mozliwe jest , ze przy zapowietrzonych hamulcach mozna dolac az 350ml plynu? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
juz okolo 350 ml

skoro dolewasz , to MUSI gdzieś to ubywać , a co za tym idzie , MUSISZ mieć nieszczelność gdzieś ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kobrator, zamówiłem u forumowicza kompletne serwo z pompą hamulcową od B5 FL 2.8 4motion, zobaczymy co to zmieni. U mnie również pedał jest taki gumowaty. Podejrzewam że to wina serwa bo to ono odpowiada za skok pedału hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po zmianie serwa niewiele się zmieniło poza pedałem hamulca, który chodzi teraz lżej z racji nowszego serwa. Mimo zmiany nadal nie hamuje jak powinien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i po zmianie serwa niewiele się zmieniło poza pedałem hamulca, który chodzi teraz lżej z racji nowszego serwa. Mimo zmiany nadal nie hamuje jak powinien.

 

A czyściłeś tłoczki w zaciskach ? One z czasem obrastają korozją i gorzej pracują. Ponoć lepiej jest wyczyścić i zachować oryginały niż wymieniać na zamienniki. Niestety znów po takiej konserwacji trzeba odpowietrzyć. Pozdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie, nie czyściłem. Przednie zaciski są z innego modelu, nowsze i w lepszym stanie niż moje stare. Z tyłu mam to co było i tam nie zaglądałem. Przednie zaciski oglądałem przed założeniem klocków i nie było widać żadnych uszkodzeń gumy wokół tłoczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał uszkodzenia w okół to pewnie byłyby nieszczelności i wycieki. Wyjmij tłoczek i go obejrzyj czy nie obrósł zanadto(nie zapomnij zacisnąć przewodu aby nie uciekł Ci cały płyn). To częste zjawisko w hamulcach, które obniża sprawność układu podobnie jak ich przegrzanie. Może się okazać, że potrzebny będzie zestaw naprawczy, więc lepiej mieć sklep pod ręką. Nasze auta nie są już pierwszej młodości i trzeba niestety poszerzać zakres przeglądów.

 

Tu jest znalazłem fajny opis co i jak :

http://www.youtube.com/watch?v=SUF2LOqTYfk&feature=related

Edytowane przez jzpzs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności