Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuje zregenerować zaciski... kup zestaw naprawczy na przedni zacisk, najlepiej z tłoczkiem i po bólu.

Koszt na 2 koła to ok 70-80zł, wymiana nie jest trudna.

U mnie pomogło:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow,

Podpinam sie pod temat z powodu problemu z prawym tylnim hamulcem.

Prawe kolo bardzo mocno mi sie grzeje po przejechaniu nawet 10 km.

Wymienilem tloczki, zregenerowalem zaciski, wymienilem tez przewody elastyczne, lecz nic nie pomoglo.

Uklad odpowietrzony kilka razy, mimo to hamulec jest miekki i lapie prawie przy podlodze.

Reszta kol w porzadku, tylko to jedno juz do szalu doprowadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegow,

Podpinam sie pod temat z powodu problemu z prawym tylnim hamulcem.

Prawe kolo bardzo mocno mi sie grzeje po przejechaniu nawet 10 km.

Wymienilem tloczki, zregenerowalem zaciski, wymienilem tez przewody elastyczne, lecz nic nie pomoglo.

Uklad odpowietrzony kilka razy, mimo to hamulec jest miekki i lapie prawie przy podlodze.

Reszta kol w porzadku, tylko to jedno juz do szalu doprowadza.

 

a mechanizm od ręcznego na tym zacisku pracuje prawidłowo czy coś przycina bo tu może leżeć przyczyna grzania się koła nie odbija jak powinien, ew. coś jest źle poskładane bo innych możliwości brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak łapie przy podłodze po kilkukrotnym odpowietrzeniu - sprawdź czy wszystkie klocki prawidłowo "przylegają" do tarcz, zdarza się, że np. sprężyna podtrzymująca klocek zostanie źle założona i przez to robi się spora przerwa klocek->tarcza i przez to pedał łapie nisko, ewentualnie sprawy typu pompa puszczająca na sekcjach.

Co do grzania się - podnieś auto na lewarku i sprawdź czy możesz zakręcić kołem (ręczny spuszczony). Jak stoi w miejscu to popuścić linkę ręcznego, jeśli nadal hebel trzyma to regeneracja wadliwie wykonana, rozebrać raz jeszcze odczyścić, wszystko ma chodzić "w rękach" (oczywiście bez płynu w środku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję podnieść tył samochodu i sprawdzić różnicę oporu podczas kręcenia kołem po wcześniejszym naduszeniu pedału hamulca, ponowić to samo z użyciem hamulca ręcznego. Jeśli różnicy nie ma przyczyną grzania się koła może być łożysko piasty koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ale po co sprawdzać różnicę - wystarczy zluzować zacisk, skoro i tak najpewniej regeneracja do poprawki. Poza tym - tak grzejące łożysko słychać z kilometra :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam passka b5 fl 1.9 130....nie wiem czy to normalne ale wydaje mi się że hamulce nie są jakie powinny...Auto nie chamuje dynamicznie,pedał przy hamowaniu twardawy...Oczywiście przy mocnym wdepnięciu hamulca opony zapiszczą...Czasami dojeżdżając do skrzyżowania wydaje mi się że braknie mi hamulca... Abs działają... Dodatkowo w czasie jazdy i przy wciśniętym hamulcu czuć lekkie wibracje pod pedałem...Jeśli chodzi o sprzęgło to 3 miesiące temu wymieniane...nie wiem czy to norma w passkach,ale w poprzednich autach hamulce miałem lepsze:hmm przy zgaszonym silniku i wciskaniu hamulca pedał robi się twardy i po odpaleniu silnika pedał robi się miękawy i powoli jak by wpadał...

Więc liczę na wasze zdanie czy to jest norma,a jeśli nie to co może być nie tak i jak to w domowy sposób sprawdzić....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj tematu już było na temat twardego pedału, tak na szybkiego podam dwa rozwiązania; przewody podciśnienia luźne i pompa podciśnienia - nieszczelne króćce.

Poczytaj http://forum.vw-passat.pl/threads/18192-Peda%C5%82-hamulca-twardy!!!?highlight=twardy+peda%B3

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem jak mi pękł przewód idący do serva hamulców. Myślałem że na autostradzie przy 160 nie wychamuje juz wogole. Skubanca ciezko bylo namierzyc bo pekl od spodu i od gory nie bylo nic widac. Dopiero wnikliwe badanie organoleptyczne pozwolilo na namierzenie problemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie...a jeśli chodzi o te nie szczelności to można je wysłyszec? Czasem po z gaszenia silnika i wyjscia z samochodu wydaje mi się ze słychać parę sekund szycenie z pod maski ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
syczenie to z klimy, normalne
dokładnie, po zgaszeniu silnika rozpręża się czynnik i to jest słyszalne jako syczenie. Pęknięte przewody podciśnienia dają efekt twardego hamulca. Częstą przyczyną jest woda w układzie zaciągnięta przez serwo. W zimę przy mrozach będą duże kłopoty z hamowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności