marcin_pesel Zgłoś #181 Napisano 8 Kwietnia 2015 Proponuje zregenerować zaciski... kup zestaw naprawczy na przedni zacisk, najlepiej z tłoczkiem i po bólu. Koszt na 2 koła to ok 70-80zł, wymiana nie jest trudna. U mnie pomogło:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmaxis Zgłoś #182 Napisano 12 Kwietnia 2015 Witam kolegow, Podpinam sie pod temat z powodu problemu z prawym tylnim hamulcem. Prawe kolo bardzo mocno mi sie grzeje po przejechaniu nawet 10 km. Wymienilem tloczki, zregenerowalem zaciski, wymienilem tez przewody elastyczne, lecz nic nie pomoglo. Uklad odpowietrzony kilka razy, mimo to hamulec jest miekki i lapie prawie przy podlodze. Reszta kol w porzadku, tylko to jedno juz do szalu doprowadza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #183 Napisano 13 Kwietnia 2015 Witam kolegow,Podpinam sie pod temat z powodu problemu z prawym tylnim hamulcem. Prawe kolo bardzo mocno mi sie grzeje po przejechaniu nawet 10 km. Wymienilem tloczki, zregenerowalem zaciski, wymienilem tez przewody elastyczne, lecz nic nie pomoglo. Uklad odpowietrzony kilka razy, mimo to hamulec jest miekki i lapie prawie przy podlodze. Reszta kol w porzadku, tylko to jedno juz do szalu doprowadza. a mechanizm od ręcznego na tym zacisku pracuje prawidłowo czy coś przycina bo tu może leżeć przyczyna grzania się koła nie odbija jak powinien, ew. coś jest źle poskładane bo innych możliwości brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #184 Napisano 13 Kwietnia 2015 Jak łapie przy podłodze po kilkukrotnym odpowietrzeniu - sprawdź czy wszystkie klocki prawidłowo "przylegają" do tarcz, zdarza się, że np. sprężyna podtrzymująca klocek zostanie źle założona i przez to robi się spora przerwa klocek->tarcza i przez to pedał łapie nisko, ewentualnie sprawy typu pompa puszczająca na sekcjach. Co do grzania się - podnieś auto na lewarku i sprawdź czy możesz zakręcić kołem (ręczny spuszczony). Jak stoi w miejscu to popuścić linkę ręcznego, jeśli nadal hebel trzyma to regeneracja wadliwie wykonana, rozebrać raz jeszcze odczyścić, wszystko ma chodzić "w rękach" (oczywiście bez płynu w środku). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #185 Napisano 14 Kwietnia 2015 Proponuję podnieść tył samochodu i sprawdzić różnicę oporu podczas kręcenia kołem po wcześniejszym naduszeniu pedału hamulca, ponowić to samo z użyciem hamulca ręcznego. Jeśli różnicy nie ma przyczyną grzania się koła może być łożysko piasty koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #186 Napisano 14 Kwietnia 2015 Owszem, ale po co sprawdzać różnicę - wystarczy zluzować zacisk, skoro i tak najpewniej regeneracja do poprawki. Poza tym - tak grzejące łożysko słychać z kilometra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulej1910 Zgłoś #187 Napisano 3 Października 2016 Witam Posiadam passka b5 fl 1.9 130....nie wiem czy to normalne ale wydaje mi się że hamulce nie są jakie powinny...Auto nie chamuje dynamicznie,pedał przy hamowaniu twardawy...Oczywiście przy mocnym wdepnięciu hamulca opony zapiszczą...Czasami dojeżdżając do skrzyżowania wydaje mi się że braknie mi hamulca... Abs działają... Dodatkowo w czasie jazdy i przy wciśniętym hamulcu czuć lekkie wibracje pod pedałem...Jeśli chodzi o sprzęgło to 3 miesiące temu wymieniane...nie wiem czy to norma w passkach,ale w poprzednich autach hamulce miałem lepsze:hmm przy zgaszonym silniku i wciskaniu hamulca pedał robi się twardy i po odpaleniu silnika pedał robi się miękawy i powoli jak by wpadał... Więc liczę na wasze zdanie czy to jest norma,a jeśli nie to co może być nie tak i jak to w domowy sposób sprawdzić.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #188 Napisano 3 Października 2016 (edytowane) Poszukaj tematu już było na temat twardego pedału, tak na szybkiego podam dwa rozwiązania; przewody podciśnienia luźne i pompa podciśnienia - nieszczelne króćce. Poczytaj http://forum.vw-passat.pl/threads/18192-Peda%C5%82-hamulca-twardy!!!?highlight=twardy+peda%B3 Edytowane 3 Października 2016 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dario3103 Zgłoś #189 Napisano 3 Października 2016 Ja tak miałem jak mi pękł przewód idący do serva hamulców. Myślałem że na autostradzie przy 160 nie wychamuje juz wogole. Skubanca ciezko bylo namierzyc bo pekl od spodu i od gory nie bylo nic widac. Dopiero wnikliwe badanie organoleptyczne pozwolilo na namierzenie problemu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulej1910 Zgłoś #190 Napisano 3 Października 2016 Dzięki wielkie...a jeśli chodzi o te nie szczelności to można je wysłyszec? Czasem po z gaszenia silnika i wyjscia z samochodu wydaje mi się ze słychać parę sekund szycenie z pod maski .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #191 Napisano 3 Października 2016 syczenie to z klimy, normalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #192 Napisano 4 Października 2016 syczenie to z klimy, normalnedokładnie, po zgaszeniu silnika rozpręża się czynnik i to jest słyszalne jako syczenie. Pęknięte przewody podciśnienia dają efekt twardego hamulca. Częstą przyczyną jest woda w układzie zaciągnięta przez serwo. W zimę przy mrozach będą duże kłopoty z hamowaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach