Skocz do zawartości
adamq

Koło dwumasowe i jego żywotność / silnik BKP 2.0TDi 140PS

Rekomendowane odpowiedzi

jak wcisnę prawie do polowy sprzęgło to jest jakiś dziwny dźwięk (bieg luz) takie ciche malutkie Chrobotanie czy tez tak macie w 2.0 tdi 140 km może tak ma być

U mnie też tak jest, tylko ja jestem przed wymianą. A chcę wymienić ponieważ większość osób na forum pisze że jest to objaw zużytej dwumasy. Trochę to dziwne. A nie myślałeś o wymianie na jednomas Valeo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Postaram opisać precyzyjnie objawy, proszę o pomoc, czy może być to koło dwumasowe.

Zauważalne drgania (rzuca całym samochodem) podcza postoju i podczas jazdy.

Warunkiem jest to, że silnik musi być rozgrzany. A podczas jazdy pojawia się to w zakresie prędkości 40-60km/h lub 1,5-2,0 obr/min w zależności od biegu.

Dodam, że najbardziej odczuwalne jest to w 3 i 4 przełożeniu (skrzynia DSG).

 

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cze. Kolego koblant może to być objaw zużytego łożyska oporowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza do mojego zgłoszonego owyżej problemu:

Do wymiany przegub wewnętrzny prawy

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie przymierzam sie do wymiany dwumasy i sprzegła...czasami mam tak ze nie moge zmienic biegu..np wsteczny na luz...albo na jedynke....i mam pytanko na co zwrocic uwage przy zakupie? czy kupuje sie po nr skrzyni??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ma ktoś dane - oznaczenia VAG jakie wchodzą w komplet sprzęgła do 2.0TDI 170KM BMR w manualu, chcę kupić by leżało na półce

Edytowane przez s27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie podpowie jaki producent sprzęgła jest w moim autku - Luk, Sachs ???

 

nikomu jeszcze nie padło ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikt nie podpowie jaki producent sprzęgła jest w moim autku - Luk, Sachs ???

 

nikomu jeszcze nie padło ???

zależnie od vinu[ATTACH]52996[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam paska b6 silnik o oznaczeniu bkp i przymierzam się do wymiany całego sprzęgła tylko nie mam pojęcia co mam w środku sachs czy luk mam na oku zestaw sachsa o numerze 2289 601 002

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-vw-passat-b6-b7-2-0-tdi-i1567449227.html moje pytanie dotyczy tego jak będe miał zestaw luka oryginalnie założony a zmienie na sachsa czy bąda jakies negatywne następstwa wiem że te zestawy były zamiennie montowane w tych silnikach

za info z góry dzięki Pozdro. i jeszcze jak by ktoś na 100 powiedzał co mam luk czy sachs

podaje win wvwzzz3cz6p078866

Edytowane przez tomas_at

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt mi nie powie czy moge zamontować sahsa pod luka i na odwrót i czy nie będzie się nic dziać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenie przy założeniu że wymieniasz kompletny zestaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z kolega ja zmienialem u siebie padl mi dwumas przy okolo 130 tys i zmienilem komplet na sahsa dobra firma bmw tez wklada jej czesci jezdze juz rok i jest lux poz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem komplet u siebie - zwrócić trzeba uwagę na to aby kupić sprzegło i dwumasę jednej firmy ponieważ różne firmy do siebie nie pasują. (passat b6 2005 1.9tdi 105KW)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie.

Przymierzam się do wymiany dwumasy w swoim pasku b6 2.0 140KM. Zerkam na allegro i cena wydaje się przyzwoita. Poza tym mam większe zaufanie do Sachsa, więc chyba się zdecyduję.

 

Moje pytanie jest takie: co jeszcze dokupić do zestawu? Była mowa wcześniej o łożysku. Czy chodzi o TO ŁOŻYSKO?

 

Dodatkowo, czy może przy okazji wymienić olej w skrzyni? Przebieg 182000.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najprościej sprawdzić czy z dwumasem jest wszystko ok? Tylko taki prosty sposób, aby sobie nawet laik poradził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po włączeniu silnika jest taki stukot w silniku jak tutaj, czyli dodaj gazu na luzie i słuchaj.

[ame]

[/ame]

 

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie po włączeniu silnika jest taki stukot w silniku jak tutaj, czyli dodaj gazu na luzie i słuchaj.

 

 

Pozdro

 

chłopie nie jestem pewny na sto procent ale ja bym wymieniał , miałem podobny stukot jak w twoim filmie i mimo ze mechanik mówił ze to czas na wymiane postanowiłem to zrobic póżniej bo nie miałem juz czasu,

no i padło mi w dojczlandach pod hanowerem

 

1907 euro koszt naprawy i wymiany w serwisie vw:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to do końca dobry wątek, bo dotyczy 2.0TDi ale mam pewien problem z dwumasą w 1.9TDi 105KM. Dwumasę oraz sprzęgło wymieniałem rok temu w ASO Sobkol Nadarzyn przy przebiegu około 125 000km (typowe objawy zakończenia żywotności dwumasy). Obecnie mam przebieg 155 000km i pojawił się nieciekawy objaw. Mianowicie kiedy pojeżdżę dużo autem po mieście, a szczególnie kiedy stanę w korku na mniej więcej godzinę, przy ruszaniu autem na 1 biegu silnik (dwumas? sprzęgło? cała przednia część auta? ) wpada w wibracje od momentu zasprzęglenia do momentu wysprzęglenia. To samo pojawia się kiedy przy małej prędkości zasprzęglam auto na 2 biegu (tzn toczę się powoli i od razu wrzucam drugi bieg bo na 1 już za szybko jadę). Przyznam, że był to pierwszy objaw jaki odczułem przed pierwszym uszkodzeniem dwumasy ale tamtym razem wszystko działo się szybciej (wibracje powiększające się z każdym dniem a potem po paru dniach stukot), a teraz mam już tak od paru tysięcy km i nic więcej się nie dzieje. Może ktoś miał podobną sytuację?

 

P.S. Gdyby ktoś nie zrozumiał o jakie wibracje przy ruszaniu mi chodzi. Siedząc w aucie, odczuwam to tak samo, jakby na asfalcie były poprzeczne wgłębienia o głębokości 5-10cm, rozłożone co jakieś 30-40cm.

Edytowane przez piotrekpepe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rado82, a ile masz nabite km? Pytam bo mam takiego samego Passka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obecnie mam przebieg 155 000km i pojawił się nieciekawy objaw. Mianowicie kiedy pojeżdżę dużo autem po mieście

 

przecież kolega napisał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności