VALDI Zgłoś #81 Napisano 10 Marca 2010 To ja się pytam, co się dzieje jak szlak jasny trafi to koło dokumentnie. Na czym polega całkowite zużycie się jego (pęka coś, ślizga czy co?). Co się wtedy dzieje z autem albo do jakiego momentu można jeździć i nie ryzykować zbytnio. dobre pytanie ... podlaczam sie ... Czyli komplet do wymiany z robocizna wynosi 2000,- ciekawe ile kosztuje u naszego kolegi z forum (maciejka?) ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #82 Napisano 10 Marca 2010 Z tego co rozmawiałem z mechanikiem to albo zacznie napierdzielać strasznie, będzie czuć drgania na pedale i na karoserii. Może być tez tak ze nie wbijemy biegu... U nas na razie delikatnie puka, także stwierdziliśmy ze z wymianą poczekamy trochę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #83 Napisano 10 Marca 2010 To ja się pytam, co się dzieje jak szlak jasny trafi to koło dokumentnie. Na czym polega całkowite zużycie się jego (pęka coś, ślizga czy co?). Co się wtedy dzieje z autem albo do jakiego momentu można jeździć i nie ryzykować zbytnio. A wiesz w ogóle jak działa koło dwumasowe i do czego służy? Co rozumiesz przez całkowite zużycie? Koło dwumasowe to jak jego nazwa mówi, to koło składajace się z dwóch kół połączonych miedzy sobą systemem sprężyn. Mają one na celu wyeliminować przenoszenie drgań z silnika na skrzynię biegów i elementy napędowe. Dodatkowo pełni po części rolę koła zamachowego. Uszkodzenie koła polega zazwyczaj na zużyciu sprężyn bądż ich mocowań. Zaraz za kołem dwumasowym znajduje się sprzęgło, które zużyte też może przyczynić się do uszkodzenia koła. Niektórzy magicy - pseudofachowcy potrafią włożyć zamiast dwumasy, zwykłe koło zamachowe i problem rozwiazany. Przekłada się to na żywotnosć napędu, skrzyni i oczywiście komfort. Poniżej film, który pokazuje jak działa dwumas: http://yfrog.us/86dwumasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuciek Zgłoś #84 Napisano 11 Marca 2010 A wiesz w ogóle jak działa koło dwumasowe i do czego służy? Nie, takiej wiedzy nie posiadałem, dlatego pytałem. Filmik bardzo ładnie to pokazuje. Dziękuję. Skoro to widzę, to mogę precyzyjniej zapytać. Kiedy nadchodzi moment wymiany takiego koła? Jest jakaś "miara" zużycia? No bo, że bardziej trzęsie niż zwykle to pewnie czuć ale jest pewnie jakaś tolerancja - jak wszędzie. Innymi słowy, kiedy lub w jakim przypadku powinna zapaść diagnoza = WYMIANA, a kiedy = JESZCZE POJEŹDZI O Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #85 Napisano 11 Marca 2010 (edytowane) Osobiście jestem przeciwnikiem podejścia "jeszcze pojeździ". Uważam, że naprawę należy przeprowadzać możliwie szybko. Chyba, że ktoś lubi adrenalinę i telepanie autem, co nie jest bez wpływu na inne elementy. To tak jakby napisać - jest tylko trochę popsute . Edytowane 11 Marca 2010 przez Matsil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #86 Napisano 11 Marca 2010 Nie, takiej wiedzy nie posiadałem, dlatego pytałem. Filmik bardzo ładnie to pokazuje. Dziękuję. Skoro to widzę, to mogę precyzyjniej zapytać. Kiedy nadchodzi moment wymiany takiego koła? Jest jakaś "miara" zużycia? No bo, że bardziej trzęsie niż zwykle to pewnie czuć ale jest pewnie jakaś tolerancja - jak wszędzie. Innymi słowy, kiedy lub w jakim przypadku powinna zapaść diagnoza = WYMIANA, a kiedy = JESZCZE POJEŹDZI O to ja może inaczej na początku padania koła dwumasowego miałem takie objawy jak chrobot i nierówna praca w pozycji P i N później zaczęło się nasilać dalej te objawy + chrobotanie przy odpuszczaniu gazu , W ASO magik powiedział że to już ostatni gwizdek ,ale nie naciągając raczej bo sam się zgłosiłem na wymianę ustrojstwa ,opisywałem objawy innym mechaniką telefonicznie i każdy zgodnie twierdził że kres jest blisko P.S Jakoś przy 180 tyś padło ,sprawdzając historię auta nie było wymieniane więc i tak długo wytrwało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo Zgłoś #87 Napisano 19 Marca 2010 Ja mam takie objawy, że jak dodaje gazu to samochód zaczyna wibrować bardzo mocno. Jak robię to delikatnie to nie czuć wibracji. Opisane objawy prawie ustają przy wysokich obrotach. Wymieniłem półosie i nic nie pomogło. Czy to padnięty dwumas ? :zecoSilnik BMP z DSG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zioro01 Zgłoś #88 Napisano 22 Marca 2010 Do silników BKP, BMP, BVE, BWV i BMA i ręcznej skrzyni są te same koła dwumasowe i sprzęgła a ich oznaczenia to: Koło dwumasowe: LUK: 03G 105 266 A SACHS: 03G 105 266 BN Sprzęgło z docikiem: LUK: 03G 141 015 SX SACHS: 03G 141 015 LX Matsil a wiesz może jaki dwumas pasuje do BMR z manualem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #89 Napisano 22 Marca 2010 Matsil a wiesz może jaki dwumas pasuje do BMR z manualem? Prześlij mi na priva nr VIN, to sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #90 Napisano 22 Marca 2010 U nas pojawiły się nowe objawy. Prędkość 85-90 km/h bieg 6ty, skrzynia wydaje dźwięki. Takie stuki szybkie. Do tego już stare pukanie przy zmianie biegów lekko się nasiliło. Koło, łożysko, docisk, tarcza już zamówione zastanawiam się tylko nad wymiana oleju w skrzyni, po takiej naprawie, teoretycznie nawet nie trzeba odkręcac korka, ale można po wymianie wtedy zamknąć temat skrzyni. Auto na prawie 170 tys. Co myślicie o wymianie oleju ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #91 Napisano 23 Marca 2010 (edytowane) Auto na prawie 170 tys. Co myślicie o wymianie oleju ? co 60 koła wymieniaj olej w skrzyni sprawdź kiedy była wymiana i odlicz ,oczywiście jak masz DSG Edytowane 23 Marca 2010 przez Moro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #92 Napisano 23 Marca 2010 Skrzynka manual Myslałem ze się domyslicie o 6tym biegu przy 80 km/h. No chyba ze DSG tez tak potrafi Proszę o opinie dot wymiany oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #93 Napisano 23 Marca 2010 Skrzynka manual Myslałem ze się domyslicie o 6tym biegu przy 80 km/h. No chyba ze DSG tez tak potrafi Proszę o opinie dot wymiany oleju. DSG też tak potrafi, przy delikatnym operowaniu gazem, zrzuca biegi dość szybko. Co do wymiany oleju w manualu to nie pamiętam, ale w DSG napewno co 60.000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #94 Napisano 23 Marca 2010 (edytowane) Skrzynka manual Myslałem ze się domyslicie o 6tym biegu przy 80 km/h. No chyba ze DSG tez tak potrafi Proszę o opinie dot wymiany oleju. Michał poczytaj tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2050 ja bym tam dolewał ,nie wymieniał w seacie tak robiłem przez 10 lat i nic się nie działo ,ale poczytaj , Edytowane 23 Marca 2010 przez Moro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk1c Zgłoś #95 Napisano 30 Marca 2010 Witam wszystkich, ja mam taki problem gdy puszczam sprzęgło na jedynce to słyszę dziwny dźwięk niby tak jakby to silnik pod obciążeniem ale to nie to. nie można nazwać tego waleniem czy gruchotaniem. Trochę się naczytałem o dwu masie ale poza tym wszystko jest w porządku nie buja silnikiem ani nic z tych rzeczy co wyżej wymieniacie. Proszę o podpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macgier Zgłoś #96 Napisano 19 Maja 2010 Wracając do wątku dwumasa. U mnie (B6, 2006, 140KM, highline, 80000 przebiegu) nie ma z nim problemu. Niestety zaczyna się ślizgać sprzęgło. Sugerują mi wymiane kompletu. Zaproponowano cenę: robota 600, sprzęgło 1150, dwumas 1850. Zwarzywszy, że to nie ASO to czytając wypowiedzi na formu raczej nieco dużo??? Czy należy wymienić komplet? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #97 Napisano 19 Maja 2010 Sugerują mi wymiane kompletu. Zaproponowano cenę: robota 600, sprzęgło 1150, dwumas 1850. Zwarzywszy, że to nie ASO to czytając wypowiedzi na formu raczej nieco dużo??? Czy należy wymienić komplet? Komplet, a cena dobra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antekr Zgłoś #98 Napisano 19 Maja 2010 mam to od nowości. stukanie na zimnym silniku i na swaitlach. Po wymianie koła przestalo. wiec sam juz nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #99 Napisano 19 Maja 2010 Nie pisz Rojasek że cena dobra bo tak nie jest. Ja wymieniałem komplet za 2300zł z robocizną i takie są ceny Sachsa lub Luka. Zaznaczam że nie kupowałem na allegro, gdzie pewnie jest jeszcze taniej. Oczywiście wymieniaj cały komplet i najlepiej Sachsa. W moim przypadku nowy Luk miał luzy i całe szczęście że mechanik zauważył wadę przed założeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #100 Napisano 19 Maja 2010 Zaproponowano cenę: robota 600, sprzęgło 1150, dwumas 1850. Drogo, na allegro komplet (sprzęgło + dwumas) znajdziesz za niecałe 2000 zł. do tego robota z 600-700 i tysiąc w kieszeni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach