Skocz do zawartości
adamq

Koło dwumasowe i jego żywotność / silnik BKP 2.0TDi 140PS

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robertoo
Przyczyną było koło dwumasowe. Po wymianie jest lepiej

 

objawy mam prawie identyczne, jedynie pojawiają sie najczesciej jak silniek sie podgrzeje. wymiana DSG nie pomogła mam nadzieje ze aso wymieni jeszcze dwumase i trauma minie. mam 9600 km i problem sie pojawil juz po 2000 km, prawie niemozliwe, ale prawdziwe.

czy ktos mial takie wczesne objawy?

pozdr robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze stuki na zimnym silniku i delikatne drgania na luzie od 35 tys km. Teraz jest 43 tys km i bez zmian... Wymienie jak padnie zupełnie.

 

BKP 07.2005r

 

Byłem na akcji serwisowej z dwumasą i powiedziano mi że wymieniają wszytskio dwumasy LUK-a na Sachs-sa. Ten niby miał Sachsa więc sprawdzali ale nie wymienieli. To było przy 12 tys km...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolo dwumasowe w tych silnikach 60 000 + 140 000 czesto wymianiane razem ze skrzynia biegow z uwagi na wyrobienie wokol lozyska + oczywiscie sprzeglo

 

Powód: Nieprawidłowe użytkowanie przez Klientów w 99%

 

Oczywiście, gdy jest auto na gwarancji trzeba wymienić, później dobra wola, ale tak czy inaczej konstrukcja wymaga odpowiedniego użytkowania tego wynalazku, tak samo jak turbiny, skrzyni automatycznej lub innych asystentów jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc jak należy użytkować żeby koło dwumasowe nie padło ...... ??? Skoro to nasza wina.....

 

---------- Post added at 19:27 ---------- Previous post was at 19:22 ----------

 

a tak a pro po na czym polega Państwa usługa ? Pytam bo szykuje mi sie przegląd na 60.000 km i się zastanawiam czy robić w aso (auto po gwarancji) . Trzeba zapłacić 1100 zł za zerknięcie na auto plus wymiana oleju i filtrów.

Za sama robocizną w jednym z aso w trójmieście powiedzieli 510 zł . Filtry+olej 590 zł ...?

 

---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 19:27 ----------

 

Czy maja sens przeglądy po gwarancji ? Słyszałem że nawet po gwarancji jeśli padnie np.przekładnia to jeśli auto było serwisowane w aso to jest szansa wymienić to na zasadzie " dobrej woli producenta"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powód: Nieprawidłowe użytkowanie przez Klientów w 99%

 

W końcu ktoś mądrze pisze...

 

 

A więc jak należy użytkować żeby koło dwumasowe nie padło ...... ??? Skoro to nasza wina.....

 

Dwumasa przenosi duży moment obrotowy - dlatego nie należy cisnąć auta na każdym biegu do 4 tys. obrotów, tylko zmieniać biegi przy ok 2300-2700. Wtedy koło (i nie tylko) będzie w duuużo lepszym stanie.

 

Tak samo przy turbinie i automacie - trzeba użytkować z głową, a nie "ile fabryka dała"...

A jak czytam posty, że 2.0TDI na 3 biegu do 160 się rozpędza to tylko się śmieję z głupoty użytkownika.

 

Mimo wszystko: długiej i bezawaryjnej jazdy życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak czytam posty, że 2.0TDI na 3 biegu do 160 się rozpędza to tylko się śmieję z głupoty użytkownika.
sadze ze wiekszosc aut przezywa takei przyspieszenia pare razy w roku max,
Dwumasa przenosi duży moment obrotowy - dlatego nie należy cisnąć auta na każdym biegu do 4 tys. obrotów, tylko zmieniać biegi przy ok 2300-2700. Wtedy koło (i nie tylko) będzie w duuużo lepszym stanie
Wynika ze 90% uzytkownikow to rajdowcy w dieslach, ktorym przy rozpedzaniu sie do 4 tys auta mala po 6 litrow :D Edytowane przez Wazzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

no przepraszam bardzo - czerwone pole jest od 4500 obrotow. uklad przeniesienia napedu powinien byc tak skonstruowany aby wytrzymac przenoszone sily. wiadomo, ze malo kto jezdzi z cegla na gazie non-stop, ale tlumaczenie ze to wina uzytkownika bo scisnie to jakis absurd. mam jeszcze mondeo st200 i tam cisne - sprzeglo dziala bez probelmu. a moze czerone pole w vw powinno byc od 3k obrotow? byloby fair wobec klienta :D moim zdaniem serwisy vw w Polsce to naprawde tragedia!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sadze ze wiekszosc aut przezywa takei przyspieszenia pare razy w roku max,

 

U mnie tak, u Wojtasa1978 nie.

 

Oczywiście, auto to ma wytrzymać, jednak jeżdżenie cały czas do czerwonego pola znacznie skraca żywotność silnika, a tym bardziej innych podzespołów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie, ale jest druga strona medalu, zmiana biegow przy okolo 2000-2200 obrotow to smierc dla turbiny, ktora na dobra sprawe wcale nie prscuje przy tych predkosciach i jazda tym stylem po 30 tys w najlepszym wypadku skonczy sie zapieczniem kierownic turbiny jak nie zajechaniem turbo. Znam przypadek gdzie 2.0 tdi wracalo z UK do Polski jadac cala trase przy okolo 2000 obrtow, efekt taki ze w po przyjezdzie turbo nadawalo sie tylko do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dwumasa przenosi duży moment obrotowy - dlatego nie należy cisnąć auta na każdym biegu do 4 tys. obrotów, tylko zmieniać biegi przy ok 2300-2700. Wtedy koło (i nie tylko) będzie w duuużo lepszym stanie.

Wysokie obroty mu "nie robią". Zabijanie dwumasy to właśnie jazda na niskich obrotach 1200-1500 obr i mocne przyspieszanie z tego przedziału. Ruszanie z miejsca bez dodania gazu też się na niej odbija. Wtedy koło dwumasowe ma do wytłumienia największe drgania skrętne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zabijanie dwumasy to właśnie jazda na niskich obrotach 1200-1500 obr i mocne przyspieszanie z tego przedziału. Ruszanie z miejsca bez dodania gazu też się na niej odbija. Wtedy koło dwumasowe ma do wytłumienia największe drgania skrętne.
Tez mi sie tak wydawalo, ale pewnosci nei mailem wiec sie nie wypowiadalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmiana biegow przy okolo 2000-2200 obrotow to smierc dla turbiny,

 

Wiadomo, za niskie i za wysokie obroty nie są dobre dla silnika, dlatego trzeba zmieniać biegi przy ok 2700. Ja tak robię i dwumasa prawie 200kkm wytrzymała, a turbina świszcze jak nowa. Oczywiście odpowiednio schładzana + zimny silnik nie katowany.

 

Wysokie obroty mu "nie robią".

 

Jak będziesz cisnął co światła od 2k obr. do 4k z pedałem w podłodze to dwumasa szybko poleci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie cisne od siwatel do swiatel . jezdze w roznych zakresach obrotow wlasnie z powodu ryzyka uszkodzenia turbo badz zapieczenia kierownic. nie przyspieszam z niskich obrotow na wysokich biegach, do momentu osiagniecia przez silnik 90 stopni nie przekraczam 2k rpm, turbo chlodze ponad minute nawet jak po fajki jade. problem w tym, ze jakbym nie jezdzil to zawsze uslysze ze to moja wina. w moim vw deska skrzypi, fotel skrzypi, lozysko sprzegla halasuje. to pewnie moja wina bo dziur nie omijam no i jestem za ciezki na ten wozik prawda, biegow tez pewnie zmieniac nie umiem. moje st ma juz 9 lat i nic nie skrzypi i nie halasuje. sprzeglo zyletka. krew mnie zalewa jak widze w aso plakacik z tekstem: "wybrales jakosc - badz konsekwentny". moim zdaniem za ta kase to sprzet jest do dupy nie mowiac juz o serwisie ktory to klienta ma w rzeczonej czesci ciala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko - zrozumiałem, że ostro ciśniesz i już dwumasę czy coś poważnego wymieniałeś.

 

A u mnie nic nie skrzypi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sie na Ciebie nie zloszcze. jestem srednio zadowolony z zakupu po prostu :D ( jeszcze nic nie padło )

Edytowane przez Wojtas1978

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na kola dwumasowe producent czesto pokrywa sporą cześć kosztów nawet po uplywie gwarancji, warto o tym pomysleci przy okazji wymienci sprzeglo ;) bo koszt ten sam

 

zywotnosc zalezy od uzytkownika - w 95% kola dwumasowe sa uszkodzone na skutek zlego uzytkowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na kola dwumasowe producent czesto pokrywa sporą cześć kosztów nawet po uplywie gwarancji

 

Pokrywa koszt ale gdy auto bylo caly czas serwisowane w ASO (po uplywie gwarancji tez ASO)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pokrywa koszt ale gdy auto bylo caly czas serwisowane w ASO (po uplywie gwarancji tez ASO)??

 

tak po upływie gwarancji, ASO tylko rozlicza a płaci producent

 

 

 

Odnosząc się do poprzednich maili a propos winy uzytkownika;

 

3 bieg 1500 obrotów -> użytkownik przyśpiesza dusząc gaz bez redukcji drugiego biegu ;)-> 60 000 - 120 000km -> puka stuka (czasem gaśnie i nie odpala) -> wymienia koło zamachowe czasem też sprzęgło i obudowę skrzyni biegów -> ponad 8000 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja w dalszym ciągu nie otrzymałem odpowiedzi od VW_Piotr na czym polega ich usługa jeśli chodzi o naprawę auta w serwisie po gwarancji i na gwarancji........... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja w dalszym ciągu nie otrzymałem odpowiedzi od VW_Piotr na czym polega ich usługa jeśli chodzi o naprawę auta w serwisie po gwarancji i na gwarancji........... :/

 

przeslalem Tobie informację na PW wczoraj, zapraszam na gG: 6792683 lub zostaw swoj namiar na [email protected] a skontaktuje się z Tobą jak najszybciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności