Skocz do zawartości
adamq

Koło dwumasowe i jego żywotność / silnik BKP 2.0TDi 140PS

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pisz Rojasek że cena dobra bo tak nie jest. Ja wymieniałem komplet za 2300zł z robocizną i takie są ceny Sachsa lub Luka. Zaznaczam że nie kupowałem na allegro, gdzie pewnie jest jeszcze taniej. Oczywiście wymieniaj cały komplet i najlepiej Sachsa. W moim przypadku nowy Luk miał luzy i całe szczęście że mechanik zauważył wadę przed założeniem.

 

Scoti, gdzie to kupiłeś? Mnie też czeka wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Bardzo dziękuję za informacje. Wymieniam komplet. Na razie ślizga się na wyższych biegach, ale z pewnością będzie gorzej niż lepiej!

Turbolot - masz jakiegoś konkretnego dostawcę godnego polecenia?

Scoti - gdzie robiłeś wymianę w takiej cenie? Ja mogę w okolicach Łodzi i Warszawy.

I na koniec pytanie precyzujące - mam zrobiony 'bezpieczny' chip tuning i ze 140 zrobiło się 170 (z 260 na 300Nm). Czy w tej sytuacji wciąż należy zostać przy standardowym normalnym komplecie zgodnie ze specyfikacją autka? Przy okazji mogę dać namiary na tego chipa w Warszawie. Umówiliśmy to na tym forum i grupowo wyszło o połowę taniej niż normalnie.

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

macgier

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Np.: http://allegro.pl/item1010011399_vw_passat_b6_2_0_tdi_140_sprzeglo_kolo_dwumasowe.html

 

Ale jak poszukasz to znajdziesz taniej. Z miesiąc temu komplety widziałem za ok 1600-1700 zł. do 2.0 TDI.

Do 1.9 płaciłem 1550 zł. z przesyłką.

W okolicach Wawy to polecam ASO Skoda Carsed w Stojadłach (640 zł. wymiana z własnymi częściami, trwa ok 4 godzin). Oczywiście pieczątkę w książce dostajesz :)

 

Jak nie tyrasz za bardzo auta to spokojnie normalny dwumas i sprzęgło wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Turbolot. Jutr jadę z Paskiem na przegląd (robię tam gdzie do tej pory serwisowałem swoją skodziankę). Nie ASO, ale bardzo poprawni i jak na Wawę przystępni cenowo panowie. Zweryfikuję ceny i dam znać jak wyszło ostatecznie.

 

Pozdrawiam

macgier

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Killer71 za robotę płaciłem 450zł. Ceny 1850zł za komplet były prawie w każdym sklepie motoryzacyjnym i nie musiałem zbytnio szukać. Podzwoń i popytaj a na pewno kupisz w tej cenie. Od czasu wymiany przejechałem 25tkm. i jest wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena jest dobra. W tej właśnie firmie już kilku forumowiczów zamawiało pompowtryskiwacze siemensa do swoich passatów i było wszystko ok. Widać że mają duży wybór części. Co do samego kompletu to trudno cokolwiek powiedzieć na podstawie zdjęć. Fabrycznie w naszych autach są montowane koła Luka i Sachsa. Wybór należy do Ciebie, choć mój mechanik bardziej poleca Sachsa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbolot

przy silniku 1.9 tdi jaki przebieg kiedy padlo?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zamieszczam plik do odgłosów dochodzących z mojego paska. Pojawiają się one raczej rzadko, podczas uruchamiania auta ale i podczas postoju (jak jeszcze nie zgaszę).

Mechanik stwierdził że takie odgłosy są od koła dwumasowego, które jest do wymiany. Co sądzicie? Muszę już kombinowac kasę na dwumas? ;/

 

http://wyslijplik.pl/download.php?sid=2YbRQ8IM

 

ps. Dźwięki zaczynają się od 19sekundy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

dzis po wizycie w aso panowie oswiatyczyli ze kolo dwumasowe do wymiany

objawy - auto na luzie i przy przyspieszaniu drga , slychac taki metaliczno- gumowy odglos koszt naprawy max. 5500zl. bo sa dwa rozne kola Luk i Sachs , pytanie czy da rade sprawdzic po vin jakie kolo jest zalozone bo w aso powiedzieli ze nie ma mozliwosci sprawdzenia bez wyjecia skrzyni :(

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Coś kręcą , jak podasz VIN to Ci powinni podać numer każdej złożonej części w Twoim aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie jest ktos wstanie sprawdzic po vin jaka mam dwu mase ? :)

jeszcze jedno czy to prawda ze jesli wymieniam caly komplet czyli dwumasa+sprzeglo i lozysko to moge wstawic obojetie jakie firmy czyli jesli byl komplet Luka to moge wstawic komplet Sachs, taka informacje dostalem od goscia z allegro ktory handluje Sachs i u niego komplecik kosztuje 1700zl.

pozdr.

Edytowane przez gsmlondon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniasz komplet to nie interesuje cię jakie masz,lub jakie było.Ja w seacie 105 km miałem luka założyłem zachsa,a w obecnym aucie zrobiłem to samo tylko był zachs założyłem luka.Mam wrażenie że luka bardziej tłumi drgania,bo ma jeszcze w tarczy małe sprężynki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ak wymieniasz komplet to nie interesuje cię jakie masz,lub jakie było.Ja w seacie 105 km miałem luka założyłem zachsa,a w obecnym aucie zrobiłem to samo tylko był zachs założyłem luka.Mam wrażenie że luka bardziej tłumi drgania,bo ma jeszcze w tarczy małe sprężynki.

no wlasnie sie zastanawia ktora opcje wybrac Luk czy Sachs :) moze doradzicie panowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie myśleliście o wymianie na jednomas. Są podobno dedykowane do naszych passatów również zamienniki valeo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

W moim pasku sprzęgło się zaczęło ślizgać przy 100tyś. W VW w Warszawie krzyknęli 5500 razem z dwumasem. Koszmar! Komplet LUKa lub Sachsa (w VW powiedzieli, że niezależnie od VIN czasem montowane są zamiennie) można w necie kupić nawet za 1500 PLn. Kłopot polega na tym, że w razie jakichkolwiek problemów i koniecznością wymiany lepiej nie wspominać... Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę kompletu w bardzo fajnej stacji (nie ASO, ale panowie się znają na robocie), gdzie do tej pory serwisowałem swoją Skodę. Oczywiście w razie jakichkolwiek problemów serwis gwarancję i wymianę bierze na siebie, ale już kilka miesięcy i żadnych problemów nie ma. Stacja mieści się w Warszawie na ulicy Syreny (tel: 22 6311796). Koszt całkowity 2900.

 

Polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!Mam pytanko.Otóż mianowicie przy zmianie biegów,w momencie kiedy puszczam sprzeglo czuje jednorazowe szarpniecie,tak jak bym nie mogl wyczuc sprzegla i za szybko je puszczał,zastanawiam się czy to może dwumasowe kolo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!Mam pytanko.Otóż mianowicie przy zmianie biegów,w momencie kiedy puszczam sprzeglo czuje jednorazowe szarpniecie,tak jak bym nie mogl wyczuc sprzegla i za szybko je puszczał,zastanawiam się czy to może dwumasowe kolo?

u mnie tez tak jest , ale dopiero we wtorek bede mogl napisac czy to bylo spowodowne dwumasa

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Od miesiąca jestem właścicielem passata b6 z dsg. Mam kilka wątpliwości jeśli chodzi o pracę tej skrzyni w moim aucie i zastanawiam się czy coś sobie wkręciłem czy faktycznie coś nie gra. Zastanawiam się nad kołem dwumasowym ale właściwie nie słyszę dziwnych odgłosów po odpaleniu samochodu.

 

Co zauważyłem ?

Gdy ruszam gwałtownie - zarówno przy D i S wszystko jest ok - biegi są zmieniane tak jak być powinny - płynnie i szybko.

Natomiast gdy ruszam powoli - np w mieście przed skrzyżowaniami - wtedy czuję zmianę biegu z 1 na 2 i z 2 na 3. Zmiana biegów z 3 na 4 nie jest już odczuwalna. Przy czym nie są to jakieś szarpnięcia. Bardziej określiłbym to jako delikatny brak płynności - to trochę tak jakbym w manualu za długo puszczał sprzęgło i dodawał za mało gazu - czuć bardzo delikatne przyhamowanie. Czy to jest normalne ?

 

Samochód ma przejechane już 165k km - olej był wymieniany co 60.000 tyś. następna wymiana za ok 20000 km powinna być.

 

Druga zastanawiająca mnie przypadłość to takie lekkie grzechotanie przy wyhamowywaniu i niedużych prędkościach. To brzmi tak jakby coś grzechotało podczas wysprzęglania skrzyni ( jeśli coś takiego tam jest ).

 

Innych objawów do tej pory nie zauważyłem - samochód zbiera się bardzo ładnie i na wyższych biegach nie ma problemu z przyspieszeniem.

 

Bardzo prosiłbym o poradę, szczególnie jeśli chodzi o ten pierwszy objaw.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was 10 tys km temu miałem wymianę kola masowego w raz z ze sprzęgłem, ale co ostatnio wyczułem to jak wcisnę prawie do polowy sprzęgło to jest jakiś dziwny dźwięk (bieg luz) takie ciche malutkie Chrobotanie czy tez tak macie w 2.0 tdi 140 km może tak ma być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności