Skocz do zawartości
Gość arni

Wymiana uszczelki pod głowicą - ceny, koszty

Rekomendowane odpowiedzi

dziwie się że żałujesz 200-300 zł na planowanie które robi się zawsze przy wymianie uszczelki potem ktoś kupi to auto od Ciebie i wyrobi Ci niezłą opinię że handlarzyna go wykiwał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Handluję samochodami od 10 lat, wiem jakie numery się robi. tego przyprowadziłem sam osobiście i wiem, że przebieg jest autentyczny. chyba zaryzykuję i nie będę planował.
pisałem to nie pod kątem twojego passata tylko sytuacji, w której chciałbyś kupić kompletny silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziwie się że żałujesz 200-300 zł na planowanie które robi się zawsze przy wymianie uszczelki potem ktoś kupi to auto od Ciebie i wyrobi Ci niezłą opinię że handlarzyna go wykiwał

 

mam jeszcze 2 inne auta, tego trzymam dla siebie i ani myślę go sprzedawać. nowy silnik to jest 1x00 zł, więc tyle ile wynosi remont. najwyżej będę rozbierał jeszcze raz. Uwaga nie planuje głowicy tylko dlatego, ponieważ jakiś mózg rozbierał już kiedyś głowicę i wszystko poskręcał na stare uszczelki - myślę, że to był powód jej wywiania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne - głowica nie była dokręcona!!!! Zrobiłem na niej 24 000 km. Głowica została dokręcona - każda śruba po 90 stopni. Płyn jest czysty i olej też, ale po odpaleniu przez chwilę słyszę przelewanie pod deską a później już cisza. Węże są dosyć twarde ale płynu mi nie wyrzuca nawet przy maksymalnych prędkościach /195 km/h/ i przy wielogodzinnej jeździe autostradowej. Mimo wszystko mam obawy co będzie dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twarde weze i chlupotanie pod deska moze wskazywac jednak na jakis przedmuch z uszczelki , a jezeli miales poluzowane sruby , radzilbym ci jeszczer raz podniesc glowice zplanowac i zalozyc nowa uszczelke tyle ze tym razem niech ci zrobia to porzadnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Ma ktoś schemat przykręcenia śrub wraz z momentem dokręcenia. I niech mi ktoś wytłumaczy na które garby czy tez otwory w uszczelce patrzeć czy jest nominalna?Czym czyścicie powierzchnie po starej uszczelce może jakiś środek na to złoty jest a jak papierkiem to jakiej granulacji i jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grubość uszczelki dobierana jest w zależności od wystawania tłoka nad krawędź bloku silnika więc o nominale nie ma tu mowy. Otwory lub nacięcia oznaczają grubość uszczelki. Przygotowanie głowicy to przede wszystkim zwrócenie uwagi na czystość i odtłuszczenie. Nie narobić rys w szczególnie miękkiej głowicy.- papier 600 to raczej bezpieczne rozwiązanie. Najlepiej oddać głowicę do sprawdzenia, czy czasem nie trzeba jej planować. W AWX dokręcanie to 4 etapy: 1- 40Nm, 2-60Nm, 3 -90 stopni, 4- 90 stopni. Rozpoczynamy standardowo od środka głowicy na zewnątrz (poszukaj jest wiele opisów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I niech mi ktoś wytłumaczy na które garby czy tez otwory w uszczelce patrzeć czy jest nominalna?

 

Na uszczelce masz otwory oraz elipsy obok siebie, patrzysz na otworki.

 

Czym czyścicie powierzchnie po starej uszczelce może jakiś środek na to złoty jest a jak papierkiem to jakiej granulacji i jak?

 

Benzyna ekstrakcyjna, jeżeli nie puszcza to rozpuszczalnik do farb. Powierzchnie bloku czyścisz papierkiem 600-800 (zatykasz kanały olejowe i wodne kawałkami szmat), a głowice dajesz do planowania + sprawdzenie na szczelność. Planowanie 40-50zł, próba szczelności 30-50, ceny oczywiście zależą od warsztatu, ale więcej nie powinno to kosztować.

 

Jeżeli chodzi o przykręcenie głowicy to na każdej uszczelce masz instrukcję/zdjęcie kolejności i momentu przykręcania śrub.

 

Co do grubości uszczelki, po planowaniu majster powinien Ci powiedzieć o ile była splanowana np. 0.06mm i wtedy pytasz czy zakładać uszczelkę o seryjnej grubości czy grubszą.

 

Oczywiscie obowiazkowo komplet nowych śrub !

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy 450zł za robocizne z planowaniem + części to dużo? Czy normalnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra cena, ja w tamtym roku za samą wymianę uszczelki w Fabii 1,4MPI zapłaciłem 700zł. Do planowania sam zawoziłem. Wydaje mi się, że mnie trochę skroili. Z materiałów jakie dał mechanik to: uszczelka głowicy, uszczelki kolektora oraz zestaw nowych śrub głowicy. Dodatkowo wymieniał mi uszczelkę pompy wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy 450zł za robocizne z planowaniem + części to dużo? Czy normalnie?

 

Ja dziś zostawiłem auto w warsztacie i powiedziano mi że za wymianę uszczelki z olejem, płynem i filtrami zapłacę 1200-1500zł. Dodał jeszcze, że zadzwoni jeśli wymagane będą jakieś inne wymiany części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja zapłacilem 1200 z robocizna

 

---------- Dodano o 20:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:17 ----------

 

Witam mam taki problem

kilka tyg temu awarji ulegla turbina po jej regeneracji samochód był bardzo dynamiczny jednakze jak to w zyciu bywa nieszczescia chodzą parami po kilku dniach awarji ulegla uszczelka pod głowicą no i po jej wymianie jest drobny kłopot a mianowicie samochód stracil na mocy pprzyczym zwiekszyło sie zapotrzebowanie na z uzycie paliwa (a przed wymiana uszczelki samochód byl bardzo dynamiczny )

sporawdzilismy wszystkie przewody ,turbine ,zawory i mechanicy rozkladaja rece samochod zachowuje sie tak jakby nie doladowywała turbina poniewaz turbina jest na gwaeancji pojechalem do firmy gdzie zamontowali inna turbine rowniez nie przynioslo to oczekiwanych rezzultatów Szanowni panstwo gdzie szukac przyczyny ?

myslalem moze ze jeszcze ze po wymianie uszczelki przestawil sie min rozrzad a moze mechanicy nie wsadzili pompowtrysków do ropy podczas rozbiórki i to jestprzyczyna awarii jesli ktos jest wstanie pomoc bede bardzo wdzieczny moj samochod to passat b5 19 tdi 115 km AJM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciężko wróżyć najlepiej zostaw tam gdzie robili Ci uszczelke i zarządaj naprawienia tego co spieprzyli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie robiłeś uszczelkę, a gdzie turbo?

 

Dziś do mnie dzwonił mechanik i powiedział że do wymiany są uszczelniacze zaworów, panewki i listwa wtryskowa (czy coś takiego), bo stara jest popękana. Czyli kolejny tyś. wypadnie z budżetu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do wymiany są uszczelniacze zaworów, panewki i listwa wtryskowa

Za uszczelniacze Elringa płaciłem 1,80zł/szt., panewki wałka Glyco po 130zł komplet... gdzie tam 1000zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za uszczelniacze Elringa płaciłem 1,80zł/szt., panewki wałka Glyco po 130zł komplet... gdzie tam 1000zł.

 

jutro jak już będę auto miał pod domem to napisze co było robione i za ile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem auto. Za całą robotę z częściami zapłaciłem 2258zł

w cenie wchodzi planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności(osobno)

panewki wałka, uszczelniacze zaworów, simering wału, uszczelka kolektora ssącego, element pompowtryskiwaczy (chodzi tu o listwę), popychacze hydrauliczne, uszczelka kolektora wydechowego, olej, filtr oleju, śruba głowicy, uszczelka pod głowicę, płyn chłodzący, termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj drogo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie odebrałem auto. Za całą robotę z częściami zapłaciłem 2258zł

w cenie wchodzi planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności(osobno)

panewki wałka, uszczelniacze zaworów, simering wału, uszczelka kolektora ssącego, element pompowtryskiwaczy (chodzi tu o listwę), popychacze hydrauliczne, uszczelka kolektora wydechowego, olej, filtr oleju, śruba głowicy, uszczelka pod głowicę, płyn chłodzący, termostat.

 

Jakie miałeś objawy padniętej uszczelki? U kogo robiłeś w Wałbrzychu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie miałeś objawy padniętej uszczelki? U kogo robiłeś w Wałbrzychu?

 

Bulgotanie pod maską w pierwszych minutach jazdy podczas przyspieszania.Głównie pierwsze dwa, później trzy biegi (po rozgrzaniu silnika ustawało). Twarde węże układu chłodzenia, a już na samym końcu przed naprawą wyrzucało mi płyn ze zbiorniczka przez przelew.

Auto robili mi chłopaki z wrocławskiej http://auto-danmax.pl/

Po naprawie ciężko odpala, ale zgłoszę się do nich dopiero w przyszłym tygodniu, bo dziś w nocy jadę pokazać mojemu synkowi morze! :plaza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności