Ziewal Zgłoś #121 Napisano 9 Kwietnia 2012 dziwie się że żałujesz 200-300 zł na planowanie które robi się zawsze przy wymianie uszczelki potem ktoś kupi to auto od Ciebie i wyrobi Ci niezłą opinię że handlarzyna go wykiwał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
V6TDI Zgłoś #122 Napisano 9 Kwietnia 2012 Handluję samochodami od 10 lat, wiem jakie numery się robi. tego przyprowadziłem sam osobiście i wiem, że przebieg jest autentyczny. chyba zaryzykuję i nie będę planował. pisałem to nie pod kątem twojego passata tylko sytuacji, w której chciałbyś kupić kompletny silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rdl Zgłoś #123 Napisano 9 Kwietnia 2012 dziwie się że żałujesz 200-300 zł na planowanie które robi się zawsze przy wymianie uszczelki potem ktoś kupi to auto od Ciebie i wyrobi Ci niezłą opinię że handlarzyna go wykiwał mam jeszcze 2 inne auta, tego trzymam dla siebie i ani myślę go sprzedawać. nowy silnik to jest 1x00 zł, więc tyle ile wynosi remont. najwyżej będę rozbierał jeszcze raz. Uwaga nie planuje głowicy tylko dlatego, ponieważ jakiś mózg rozbierał już kiedyś głowicę i wszystko poskręcał na stare uszczelki - myślę, że to był powód jej wywiania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
V6TDI Zgłoś #124 Napisano 21 Maja 2012 I wszystko jasne - głowica nie była dokręcona!!!! Zrobiłem na niej 24 000 km. Głowica została dokręcona - każda śruba po 90 stopni. Płyn jest czysty i olej też, ale po odpaleniu przez chwilę słyszę przelewanie pod deską a później już cisza. Węże są dosyć twarde ale płynu mi nie wyrzuca nawet przy maksymalnych prędkościach /195 km/h/ i przy wielogodzinnej jeździe autostradowej. Mimo wszystko mam obawy co będzie dalej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #125 Napisano 21 Maja 2012 Twarde weze i chlupotanie pod deska moze wskazywac jednak na jakis przedmuch z uszczelki , a jezeli miales poluzowane sruby , radzilbym ci jeszczer raz podniesc glowice zplanowac i zalozyc nowa uszczelke tyle ze tym razem niech ci zrobia to porzadnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #126 Napisano 19 Marca 2013 Witam Ma ktoś schemat przykręcenia śrub wraz z momentem dokręcenia. I niech mi ktoś wytłumaczy na które garby czy tez otwory w uszczelce patrzeć czy jest nominalna?Czym czyścicie powierzchnie po starej uszczelce może jakiś środek na to złoty jest a jak papierkiem to jakiej granulacji i jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #127 Napisano 19 Marca 2013 Grubość uszczelki dobierana jest w zależności od wystawania tłoka nad krawędź bloku silnika więc o nominale nie ma tu mowy. Otwory lub nacięcia oznaczają grubość uszczelki. Przygotowanie głowicy to przede wszystkim zwrócenie uwagi na czystość i odtłuszczenie. Nie narobić rys w szczególnie miękkiej głowicy.- papier 600 to raczej bezpieczne rozwiązanie. Najlepiej oddać głowicę do sprawdzenia, czy czasem nie trzeba jej planować. W AWX dokręcanie to 4 etapy: 1- 40Nm, 2-60Nm, 3 -90 stopni, 4- 90 stopni. Rozpoczynamy standardowo od środka głowicy na zewnątrz (poszukaj jest wiele opisów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #128 Napisano 19 Marca 2013 I niech mi ktoś wytłumaczy na które garby czy tez otwory w uszczelce patrzeć czy jest nominalna? Na uszczelce masz otwory oraz elipsy obok siebie, patrzysz na otworki. Czym czyścicie powierzchnie po starej uszczelce może jakiś środek na to złoty jest a jak papierkiem to jakiej granulacji i jak? Benzyna ekstrakcyjna, jeżeli nie puszcza to rozpuszczalnik do farb. Powierzchnie bloku czyścisz papierkiem 600-800 (zatykasz kanały olejowe i wodne kawałkami szmat), a głowice dajesz do planowania + sprawdzenie na szczelność. Planowanie 40-50zł, próba szczelności 30-50, ceny oczywiście zależą od warsztatu, ale więcej nie powinno to kosztować. Jeżeli chodzi o przykręcenie głowicy to na każdej uszczelce masz instrukcję/zdjęcie kolejności i momentu przykręcania śrub. Co do grubości uszczelki, po planowaniu majster powinien Ci powiedzieć o ile była splanowana np. 0.06mm i wtedy pytasz czy zakładać uszczelkę o seryjnej grubości czy grubszą. Oczywiscie obowiazkowo komplet nowych śrub ! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #129 Napisano 10 Maja 2013 Czy 450zł za robocizne z planowaniem + części to dużo? Czy normalnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #130 Napisano 11 Maja 2013 Bardzo dobra cena, ja w tamtym roku za samą wymianę uszczelki w Fabii 1,4MPI zapłaciłem 700zł. Do planowania sam zawoziłem. Wydaje mi się, że mnie trochę skroili. Z materiałów jakie dał mechanik to: uszczelka głowicy, uszczelki kolektora oraz zestaw nowych śrub głowicy. Dodatkowo wymieniał mi uszczelkę pompy wody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cvvarty Zgłoś #131 Napisano 25 Czerwca 2013 Czy 450zł za robocizne z planowaniem + części to dużo? Czy normalnie? Ja dziś zostawiłem auto w warsztacie i powiedziano mi że za wymianę uszczelki z olejem, płynem i filtrami zapłacę 1200-1500zł. Dodał jeszcze, że zadzwoni jeśli wymagane będą jakieś inne wymiany części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomselek Zgłoś #132 Napisano 26 Czerwca 2013 Witam ja zapłacilem 1200 z robocizna ---------- Dodano o 20:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:17 ---------- Witam mam taki problem kilka tyg temu awarji ulegla turbina po jej regeneracji samochód był bardzo dynamiczny jednakze jak to w zyciu bywa nieszczescia chodzą parami po kilku dniach awarji ulegla uszczelka pod głowicą no i po jej wymianie jest drobny kłopot a mianowicie samochód stracil na mocy pprzyczym zwiekszyło sie zapotrzebowanie na z uzycie paliwa (a przed wymiana uszczelki samochód byl bardzo dynamiczny ) sporawdzilismy wszystkie przewody ,turbine ,zawory i mechanicy rozkladaja rece samochod zachowuje sie tak jakby nie doladowywała turbina poniewaz turbina jest na gwaeancji pojechalem do firmy gdzie zamontowali inna turbine rowniez nie przynioslo to oczekiwanych rezzultatów Szanowni panstwo gdzie szukac przyczyny ? myslalem moze ze jeszcze ze po wymianie uszczelki przestawil sie min rozrzad a moze mechanicy nie wsadzili pompowtrysków do ropy podczas rozbiórki i to jestprzyczyna awarii jesli ktos jest wstanie pomoc bede bardzo wdzieczny moj samochod to passat b5 19 tdi 115 km AJM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #133 Napisano 26 Czerwca 2013 ciężko wróżyć najlepiej zostaw tam gdzie robili Ci uszczelke i zarządaj naprawienia tego co spieprzyli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cvvarty Zgłoś #134 Napisano 27 Czerwca 2013 A gdzie robiłeś uszczelkę, a gdzie turbo? Dziś do mnie dzwonił mechanik i powiedział że do wymiany są uszczelniacze zaworów, panewki i listwa wtryskowa (czy coś takiego), bo stara jest popękana. Czyli kolejny tyś. wypadnie z budżetu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #135 Napisano 27 Czerwca 2013 do wymiany są uszczelniacze zaworów, panewki i listwa wtryskowa Za uszczelniacze Elringa płaciłem 1,80zł/szt., panewki wałka Glyco po 130zł komplet... gdzie tam 1000zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cvvarty Zgłoś #136 Napisano 27 Czerwca 2013 Za uszczelniacze Elringa płaciłem 1,80zł/szt., panewki wałka Glyco po 130zł komplet... gdzie tam 1000zł. jutro jak już będę auto miał pod domem to napisze co było robione i za ile Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cvvarty Zgłoś #137 Napisano 28 Czerwca 2013 Właśnie odebrałem auto. Za całą robotę z częściami zapłaciłem 2258zł w cenie wchodzi planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności(osobno) panewki wałka, uszczelniacze zaworów, simering wału, uszczelka kolektora ssącego, element pompowtryskiwaczy (chodzi tu o listwę), popychacze hydrauliczne, uszczelka kolektora wydechowego, olej, filtr oleju, śruba głowicy, uszczelka pod głowicę, płyn chłodzący, termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #138 Napisano 28 Czerwca 2013 Oj drogo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #139 Napisano 28 Czerwca 2013 Właśnie odebrałem auto. Za całą robotę z częściami zapłaciłem 2258złw cenie wchodzi planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności(osobno) panewki wałka, uszczelniacze zaworów, simering wału, uszczelka kolektora ssącego, element pompowtryskiwaczy (chodzi tu o listwę), popychacze hydrauliczne, uszczelka kolektora wydechowego, olej, filtr oleju, śruba głowicy, uszczelka pod głowicę, płyn chłodzący, termostat. Jakie miałeś objawy padniętej uszczelki? U kogo robiłeś w Wałbrzychu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cvvarty Zgłoś #140 Napisano 28 Czerwca 2013 Jakie miałeś objawy padniętej uszczelki? U kogo robiłeś w Wałbrzychu? Bulgotanie pod maską w pierwszych minutach jazdy podczas przyspieszania.Głównie pierwsze dwa, później trzy biegi (po rozgrzaniu silnika ustawało). Twarde węże układu chłodzenia, a już na samym końcu przed naprawą wyrzucało mi płyn ze zbiorniczka przez przelew. Auto robili mi chłopaki z wrocławskiej http://auto-danmax.pl/ Po naprawie ciężko odpala, ale zgłoszę się do nich dopiero w przyszłym tygodniu, bo dziś w nocy jadę pokazać mojemu synkowi morze! :plaza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach