Gość lolo83 Zgłoś #41 Napisano 2 Sierpnia 2009 Jestem świeżo po wymianie uszczelki pod głowicą rozrządu z pompą wody i nie do końca wszystko jest OK. Autko jak sobie postoi dłużej tzn np przez nockę to ciężko pali. Trzeba mocna kręcić i wachlować kluczykiem aby odpalił. Jak już odpali raz to potem z kluczyka pali nawet po godzinie czasu. Jest jeszcze jedna rzecz a mianowicie silnik wkręca się max do 4 tys (czasem 3,5) obr/min i odcina go. Myślałem że jest to wina zapowietrzającego się układu paliwowego ale po sprawdzeniu i wymianie filtra ropy jest to samo. Co może być przyczyną? Czytałem że na kole wałka rozrządu ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu - czy może to być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszat Zgłoś #42 Napisano 11 Sierpnia 2009 Pytanie do fachowców - znajomy własnie zmienia uszczelkę pod głowicą w AJM'ie autko ma być gotowe na koniec tygodnia, natomiast w sobotę musi jechać w dłuższą trasę ok. tysiąc kilometrów - mechanik odradza mu jechać passacikiem i radzi aby pojeździł spokojnie trochę na miejscu (300-400km) a jak wy myślicie ?? Osobiście myślę że mechanik ma racje... aha koszt planowania głowicy, wymiana uszczelnień na zaworach i coś tam jeszcze 470zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plati Zgłoś #43 Napisano 12 Sierpnia 2009 witam, niestety bulgotanie i problem uszczelki także mnie spotkał, ale przy okazji tego musiałem regenerować głowicę oto koszty jakie poniosłem: regeneracja głowicy-900 tzw. szklanki- 800 uszczelki- 350 olej+filtr-170 rozrząd- 500 pompa wody- 280 robocizna- 650 więcej szczegółów tej operacji poznam dzisiaj wieczorem, jutro wrzucę jakieś informację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #44 Napisano 13 Sierpnia 2009 plati, a jak duzy masz przebieg? myslem ze to mit z tymi pekajacymi glowicami w 2.0l PD, na ale chyba cos w tym jest..:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n3onc Zgłoś #45 Napisano 17 Sierpnia 2009 Witam Czy posiada ktoś schemat budowy silnika ATJ, lub instrukcje wymiany uszczelki pod głowicą? Gdzieś czytałem ze z PD nie jest to taka prosta sprawa i jest 6 stron instrukcji... Proszę o jakiekolwiek materiały które mogłyby mi pomóc [email protected] Z góry dziękuje, POZDRAWIAM! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #46 Napisano 17 Sierpnia 2009 Proszę o jakiekolwiek materiały które mogłyby mi pomóc Pomóc w czym? Ja jutro zaczynam wymianę uszczelki w swoim ATJ więc bedę ci mógł coś napisać jak to wyglądało u mnie wraz z kosztami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n3onc Zgłoś #47 Napisano 18 Sierpnia 2009 Może jakieś kroki, co po czym odkręcać żeby czegoś nie urwać, jakieś charakterystyczne etapy, na co zwracać uwagę... czego nie przestawić... Jak ogólnie poszło/idzie? Z góry dzięki za podpowiedzi, Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #48 Napisano 18 Sierpnia 2009 Jak ogólnie poszło/idzie? Idzie? Qrwa toż to panie dramat. Pomyślałem ze zrobie kilka zdjęć i coś ci napiszę ale nie. Nie jestem za bardzo w stanie tego ogarnąć. Nie wiem co odpinalem i ile rureczek skąd sciagałem i jak to wszystko fachowo i zrozumiale nazwać Ogólnie myśle że robienie tej głowicy samemu to nie jest dobry pomysł. Ja mam stały nadzór mechanika na poczynania i dlatego się zdecydowałem aby zobaczyć jak jest ciężko. Więc napiszę tylko co wymieniałem i za ile. Każdemu komu się wydaje że to łatwizna radzę zastanowić się dwa razy!!! Narzędzia w zasadzie te co posiadam wystarczyły choć do odkrecenia takiej rurki z olejem od turbo używałem 17 specjalnie szlifowanej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciawus Zgłoś #49 Napisano 21 Sierpnia 2009 Witam serdecznie. Piszę w sprawie Passata mojego kolegi silnik AFN z 99 roku, przebieg 120.000 km. Otóż ostatnio zaczął on gubić płyn, około 1,5 litra na 300 km. przez odpowietrznik. Silnik ma normalną temperaturę- około 90 stopni nie zauwarzono też spadku mocy jedynie wąż gumowy górny jest bardzo sztywny-pod wpływem wysokiego ciśnienia. I właśnie na tej podstawie (mechanik w VW w niemcach) po ściśnięciu węża powiedział kumplowi że uszczelka do wymiany i planowanie głowicy. Jak myślicie czy mechanik ma rację,(czy jest możliwa taka diagnoza ręką), czy może być jakaś inna przyczyna ubytku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #50 Napisano 22 Sierpnia 2009 zaczął on gubić płyn, około 1,5 litra na 300 km. przez odpowietrznik wąż gumowy górny jest bardzo sztywny-pod wpływem wysokiego ciśnienia Mechanik ma rację. Uszczelka do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #51 Napisano 25 Sierpnia 2009 (edytowane) I ja jestem juz po wymianie uszczelki w swoim ATJ. Nie jest to łatwa sprawa (przynajmniej dla zwykłego zjadacza chleba) ale też nie takie straszne. Oto wszystkie części jakie musiałem kupić przy wymianie. Planowanie,szczelność,docieranie zaworów -120zł Sruba do pompowtrysku (aso VW)4x9zł -36zł Sruba do regulacji pompowtr (aso VW)4x15zł -60zł Uszczelki pompy vacum 2szt (aso VW) -30zł Uczszelka głowicy Reinz -105zł Uszczelki pompowtrysku Bosch 4x26zł -104zł Sruby głowicy kpl Reinz -53zł Uszczelka wału Reinz -14zł Uszczelka kolektora ssacego/wydech febi -8zł Uszczelniacze zaworowe -? Płyn chłodniczy Febi -46zł I dodatkowo u mnie jeszcze wyszło do roboty: Chłodnica IC -200zł Panewki wałka rozrządu -120zł Popychacze(szklanki) Motiv 8x38zł -304zł Razem dokładnie: 1200zł. Robocizna: bezcenna....robiłem sam w arsztacie u znajomego z jego stałym nadzorem abym se (passatowi) krzywdy nie zrobił W zasadzie wszystkie narzędzia jakie mam wystarczyły. Edytowane 25 Stycznia 2010 przez maslog Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1216 Zgłoś #52 Napisano 11 Września 2009 Witam. Czy orientuje sie ktoś jaki jest koszt wymiany i cena uszczelki pod głowica do silnika AVB. Zaczyna mi sie saczyc olej w jednym miejscu nie jest to powazny wyciek ale chciałbym go zlikwidowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #53 Napisano 11 Września 2009 ja za cała naprawe zapłaciłem 2350 ,za robotę wzięli 1250, tyle ze wymieniali jeszcze olej i odme oprocz głowicy ,za naprawe samej głowicy czyli wszystko nowe 780 ,plus uszczelka głowicy 187 ,uszczelka pokrywy zaworów 68zl, uszczelniacz 3szt. 54zl,oringi 3 szt.27zl wszystko na czesciach z serwisu napewno przepłaciłem za robociznę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #54 Napisano 15 Września 2009 Mam problem z ubytkiem płynu z okolic uszczelki pod głowicą. Sęk w tym, że była ona wymieniana 4 miesiące temu (na oryginał). Razem z nią było robione: głowica (planowanie), popychacze, pierścienie, panewki, dodatkowo podobno głowica była przegrzana. Była planowana w Cieszynie u jakichś dobrych speców (podobno). Ktoś mi powie co jest nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #55 Napisano 16 Września 2009 Witam serdecznie. Piszę w sprawie Passata mojego kolegi silnik AFN z 99 roku, przebieg 120.000 km Sorki za OT ,ale skąd kolega dorwał taki rarytas? Uszczelka przy tym przebiegu to mało prawdopodobne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #56 Napisano 21 Września 2009 Planowanie,szczelność,docieranie zaworów -120złSruba do pompowtrysku (aso VW)4x9zł -36zł Sruba do regulacji pompowtr (aso VW)4x15zł -60zł Uszczelki pompy vacum 2szt (aso VW) -30zł Uczszelka głowicy Reinz -105zł Uszczelki pompowtrysku Bosch 4x26zł -104zł Sruby głowicy kpl Reinz -53zł Uszczelka wału Reinz -14zł Uszczelka kolektora ssacego/wydech febi -8zł Uszczelniacze zaworowe -? Płyn chłodniczy Febi -46zł Czy to wszystko trzeba wymienić, jeżeli ma być dobrze zrobione?? Pytam bo w czwartek prowadzę swojego AWXa na wymiane uszczelki, mechanik zaufany, cały czas ma robote, więc myślę że dobrze robi, ale z drugiej strony może nie chcieć wymienić czegoś co jest dobre,a ja chce żeby to było dobrze zrobione i mieć z tym już spokój. To mogę mu dać tą listę jako listę życzeń ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #57 Napisano 21 Września 2009 Czy to wszystko trzeba wymienić Nie trzeba. U mnie gratis wyszło i dlatego zmieniłem dodatkowo:Uszczelka wału Reinz -14zł Uszczelki pompy vacum 2szt (aso VW) -30zł No i dopiero po rozebraniu zobaczysz jak wygladają panewki i popychacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #58 Napisano 26 Września 2009 No i odebrałem autko od mechanika. Koszt wymiany uszczelki pod głowicą, uszczelek pompowtrysków, z planowaniem głowicy, złożeniem na nowych śrubach i zalanym płynem G12 to 850 zł, w Skierniewicach, powrót do domu żadnego bulgotanie, przelewania wody itp, otworzyłem maske dotykam węży a one miękkie, chyba nigdy się tak z miękkiego węża nie cieszyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bors79 Zgłoś #59 Napisano 22 Lutego 2010 Witajcie, w moim passacie (3B, '98, 1.9 TDI) mialem podobny problem - temperatura byla w porzadku: 90°, ale plynu w chlodnicy ciagle ubywalo. Pojechalem do mechanika - zrobil mi od razu test na CO2 (korek z dwoma pojemniczkami z niebieska ciecza zakladany zamiast nakretki na pojemniku z plynem do chlodnicy) i po ok 10 min ciecz w jednym z pojemnikow stala sie zielona. Co znaczy ze jest gdzies nieszczelnosc i dostaje sie CO2, jest nadcisnienie w ukladzie i plyn z chlodnicy zostaje "wyciskany" przez zaworek bezpieczenstwa w nakretce. Diagnoza - planowanie glowicy plus nowa uszczelka. Orientacyjny koszt to 900-1000 zl. 2 pytanka - czy ten test jest wiarygodny? Mozna na tej podstawie konkretnie okreslic co pacjentowi dolega? No i drugie - czy koszta nie sa zbyt wygorowane? Jak znam zycie na 1000zl sie nie skonczy bo zawsze "cos wypadnie" po drodze.. Z gory dzieki, pozdrawiam bors Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kayamashi Zgłoś #60 Napisano 17 Marca 2010 Witajcie Czytam tu już wszytsko trzeci dzień i stwierdzam, że głos ludu zawsze ma rację! U mnie objawy były nastepujące: Zaczeło się dziwne bulgotanie z nawjewów podczas przyspieszania. Wtedy postanowiłem bliżej zainteresować się poziomem płynu G12 - zauważyłem mały ubytek więc dolałem (pomyślałem, że czasem przecież trzeba). Zaczeły się coraz większe ubytki więc zaprowadziełem mojego 3BG do mojego zaufanego mechanika. Wymieniny został jeden z wężyków gumowych od zbiorniczka (koszt 40zł) oraz tzw. "wąż chłodnicy oleju" (koszt w wężyka w ASO 100zł. Myślełem, że będzie spokój ale niestety dalej ubytek G12i bulgotanie z nawjewów!Diagnoza mechanika: WYMIANA USZCZELKI POD GŁOWICĄ. Reasumując, po przeczytaniu wszystkich wątków i na podstawie własnych doświadczeń objawy takie jak moje "bulgotanie z nawjewów",u innych: "kamyczki" czy "przelewanie wody" + ubytek płynu chłodniczego to niestety walnięta uszczelka:( Autko już czeka na operację, a co do kosztów tez się juz naczytałem jak to wygląda i napiszę jak było w moim przypadku i przede wszytskim czy jest już wszytsko ok po wymianie. Pozdrawiam wszystkich! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach