spider Zgłoś #81 Napisano 27 Października 2010 Witam wszystkich PASSATOMANIAKÓW niestety problem uszczelki tyczy i mnie dziś oddaje swojego passacika do roboty rozrząd + uszczelka .Nawiasem mówiąc widzę że chyba wszyscy na tym forum już wymienili te uszczelki . O kosztach jakie poniosłem opisze jak odbiorę auto od mechanika . Mam nadzieje że wszystko pójdzie gładko. Objawy jakie miałem to bulgotanie w nagrzewnicy, sztywne węże po 24h i ubytek płynu choć nieznaczny dodam że nie było śladów płynu w oleju (majonezu) a i płyn też był czysty po odkręceniu korka zbiorniczka jak płynu był niski poziom nagle przybywało. Może to nie uszczelka co o tym sądzicie mechanik obiecał sprawdzić wszystkie możliwości . Okolo soboty będę wiedział wszystko opisze co bylo zrobione . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #82 Napisano 27 Października 2010 Witam wszystkich PASSATOMANIAKÓW niestety problem uszczelki tyczy i mnie dziś oddaje swojego passacika do roboty rozrząd + uszczelka .Nawiasem mówiąc widzę że chyba wszyscy na tym forum już wymienili te uszczelki . O kosztach jakie poniosłem opisze jak odbiorę auto od mechanika . Mam nadzieje że wszystko pójdzie gładko.Objawy jakie miałem to bulgotanie w nagrzewnicy, sztywne węże po 24h i ubytek płynu choć nieznaczny dodam że nie było śladów płynu w oleju (majonezu) a i płyn też był czysty po odkręceniu korka zbiorniczka jak płynu był niski poziom nagle przybywało. Może to nie uszczelka co o tym sądzicie mechanik obiecał sprawdzić wszystkie możliwości . Okolo soboty będę wiedział wszystko opisze co bylo zrobione . Pozdrawiam miałem dokładnie te same objawy i niestety ale to była uszczelka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spider Zgłoś #83 Napisano 27 Października 2010 Dzięki Ziewal mam nadzieje że koszt nie przekroczy 2.000 zeta (Bo tylko tyle uciułałem) Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nussi Zgłoś #84 Napisano 28 Października 2010 (edytowane) Odpowiedź dla kolegi PAYO. TDI-ka jest ciężko zagrzać nawet tak, żeby puścił duży obieg, więc myślę, że jak masz walnięty termostat (otwarty na stałe), to nigdy tego auta nie zagrzejesz do 90 stopni, no chyba, że pojedziesz do Afryki :-) Ja bym wymienił termostat i sprawdził na vag-u temperaturę z wszystkich czujników, jak auto stoi po nocce. Chodzi o to czy odczyty ze wszystkich czujników temp. są takie same. PS. Ja właśnie jestem po wymianie uszczelki pod głowicą i mam pytanko. Czy napis na uszczelce "07.12 RNZ" świadczy o dacie ? Rok 2007 ? Bo jesli tak to znaczyłoby to, że w niemczech już w serwisie grzebali przy głowicy. Auto jest z 2005 roku. Na nowej uszczelce mam datę "04.08.10 RNZ". Proszę o rozwiązanie zagadki. ---------- Post added at 19:40 ---------- Previous post was at 19:26 ---------- Do kolegi Spider Ja miałem te same objawy co ty - uszczelka. Dokładny opis ze zdjęciami 99% przypadków jest tu: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&sid=fa5d1df33b68b2ea1ae65295b328a86e Nie zapomnij o sprawdzeniu gniazd pompowtrysków, które kołysząc się wyrabiają je. Jeśli tych gniazd się nie zregeneruje (tuleje mosiężne) to może się skończyć ponownym ściąganiem głowicy - paliwo w oleju. Ja mam przejechane (potwierdzone) 182000km i gniazda miały lekkie ranty. Kompleksowa naprawa głowicy: nowe zawory, szklanki popychaczy, tulejowanie gniazd pompowtrysków, uszczelki itp. Polecam firmę POLOK Welding z Gliwic. Nie są może tani i szybcy, ale masz 1 rok gwarancji i profesjonalną obsługę. Edytowane 28 Października 2010 przez Nussi Brak podpisu dla kogo odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spider Zgłoś #85 Napisano 30 Października 2010 (edytowane) No panowie wczoraj odebrałem autko od mechanika tak jak koledzy mówili niestety uszczelka już po zabiegu impreza wraz z rozrządem kosztowała 1900 złociszy ale teraz to widzę różnice zero odgłosów przelewania wody węże miękkie . Wielkie dzięki panowie za rady. Edytowane 31 Października 2010 przez spider zamiast 1900 napisalem 19000 :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #86 Napisano 30 Października 2010 impreza wraz z rozrządem kosztowała 19000 złociszy a nie lepiej było kupić drugie auto :manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spider Zgłoś #87 Napisano 31 Października 2010 masz racje mój błąd :hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
javor1500 Zgłoś #88 Napisano 28 Stycznia 2011 Mam pytanie w temacie. Otóż oddałem głowicę do sprawdzenia (silnik AFN). Może się okazać że nie będzie warto / lub nie da się jej zrobić bo uszczelka jaka była założona była już najgrubszą (z trzeba otworami). Może się okazać, że głowica jest już tak"cienka", że nie będzie z czego zbierać (pomijam opcje z frezowaniem tłoków). Otóż pytanie brzmi: czy mogę założyć do tego silnika (110 km) głowicę od 90 km? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #89 Napisano 28 Stycznia 2011 uszczelka jaka była założona była już najgrubszą (z trzeba otworami) Grubość uszczelki zależy od wysunięcia tłoka ponad płaszczyznę bloku silnika. Wysokość głowicy nie jest tu istotna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
javor1500 Zgłoś #90 Napisano 30 Stycznia 2011 Rozumiem..jednak chyba każda głowica ma "graniczną" grubość do jakiej można ją szlifować. Inaczej tłoki będą biły w gniazda zaworów..? nie będą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #91 Napisano 30 Stycznia 2011 u mnie jest najgrubsza ,a i tak jak bedzie do wymiany, to da sie jeszcze robic ,mechanika stwierdzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #92 Napisano 30 Stycznia 2011 chyba każda głowica ma "graniczną" grubość do jakiej można ją szlifować. Inaczej tłoki będą biły w gniazda zaworów..? Jest taki parametr jak minimalna wysokość głowicy. Jednak przy planowaniu głowicy zbierana jest minimalna ilość materiału- jedynie na wyrównanie powierzchni pod nową uszczelkę. No chyba, że ktoś już zdejmował głowicę w Twoim aucie kilka razy i rzeczywiście zjechał ją mocno na wysokość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
javor1500 Zgłoś #93 Napisano 31 Stycznia 2011 Czy głowica od silnika AFN 90 koni bedzie pasować do AFN 110 km? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #94 Napisano 31 Stycznia 2011 Czy głowica od silnika AFN 90 koni bedzie pasować do AFN 110 km? 90HP = AHU/AHH Będzie pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
javor1500 Zgłoś #95 Napisano 8 Lutego 2011 Zgadza się..założona w garaży i wszystko śmiga aż miło Koszt to około 700 zł (nowa głowica + szpilki i uszczelki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
huhus Zgłoś #96 Napisano 13 Marca 2011 Witam, napiszę najpierw objawy jakie u mnie występują: przy jeździe do 90km/h nic się nie dzieje, natomiast przy prędkości już 110-120km/h wywala mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. a temperatura silnika idzie gdzie na ok 110stC. Wentylator się załącza, czyli termostat musi puszczać na duży obieg. Węża są twarde. Połowa chłodnicy jest bardziej ciepła od jej drugiej połowy. Mechanik mówi, że coś nie tak z uszczelką pod głowicą, wytwarza ona jak on to powiedział pęcherz powietrzny i dlatego jest tak z tą chłodnicą. Dodam, że mechanik zauważył wyciek oleju spod uszczelki pod głowicą przy kanalikach ściekowych w głowicy. Czy jest duże prawdopodobieństwo że oprócz głowicy może być też coś nie tak z samym blokiem? Auto to Alhambra 2001r. 1.9tdi 115KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #97 Napisano 15 Marca 2011 Niestety bez zwalenia czapki nic więcej nie można ocenić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
V6TDI Zgłoś #98 Napisano 30 Marca 2011 właśnie odebrałem passata z wymiany uszczelki głowicy + plantowanie, głowica sprawdzona i jest ok, wypalone zostały od razu sadze z kolektora. ale jest pewien problem... na zimno passat ciężko odpalił i ciągle mu mruga kontrolka świec (zapala się po kilkunastu sekundach po odpaleniu). na ciepło samochód odpala od razu. dynamika się nie poprawiła, układ chłodzenia był troche zapowietrzony ale węże w miarę miękkie. co z tym zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #99 Napisano 31 Marca 2011 właśnie odebrałem passata z wymiany uszczelki głowicy + plantowanie, głowica sprawdzona i jest ok, wypalone zostały od razu sadze z kolektora. ale jest pewien problem... na zimno passat ciężko odpalił i ciągle mu mruga kontrolka świec (zapala się po kilkunastu sekundach po odpaleniu). na ciepło samochód odpala od razu. dynamika się nie poprawiła, układ chłodzenia był troche zapowietrzony ale węże w miarę miękkie. co z tym zrobić? jechać na reklamacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
V6TDI Zgłoś #100 Napisano 31 Marca 2011 przegoniłem trochę passata na trasie, następnie odkręciałem korek od płynu, układ się odpowietrzył i juz historia się nie powtórzyła - układ już si nie zapowietrza. po podładowaniu na trasie akumulatora odpala już pięknie. co do kapiącego oleju to się okazało, że kapał z osłony silnika bo gdzieś się troszkę jego tam zebrało - po wytarciu wszystkiego już nie kapie. no i najciekawsze - po przejechaniu po kilku większych kałużach kontolka świec przestała mrugać. zanim dojechałem do mechanika to wszystkie usterki znikneły. teraz jest już ok.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach