Skocz do zawartości
Gość arni

Wymiana uszczelki pod głowicą - ceny, koszty

Rekomendowane odpowiedzi

Zmień mechanika to po pierwsze bo koszt nie powinien przekroczyć 1500 zł a rozrządu nie musisz wymieniać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Passat b5 AHU 90 kw 99'

Mam pytanie dziś wracając z pracy coś mi walnęło z przodu autka, z początku myślałem ze poduszka silnika lub wachacz( do wymiany i tak ) zaczął trochę inaczej pracować silnik ( ale pracował ). Samochód zaczął bardzo drżeć po dojechaniu pod garaż ( niecały kilometr od miejsca gdzie wlało ) zgasiłem samochód i zdejołem koło że by zobaczyć czy nie wahacz. Jak zdjąłem koło oczywiście nic dziwnego nie było poduszka pod łapą silnika oki przykręciłem koło i wsiadłem do autka że by odpalić. Odpalił oczywiście ale przechodząc z przodu usłyszałem tak jak by stukanie łyżka o łyżkę szybko zgasiłem auto i podniosłem maskę. Na pierwszy rzut oka nic nie zauważyłem ale ze jedna śruba od pokrywy zaworów była tak jak by nie dokręcona było widać gwint pod nakrętką i pomyślałem ze tam może coś w zaworach nie tak, i okazało się ze jeden górna osłona zaworu ( mechanicy to nazywają chyba szklanki ) leży obok w kanale odprowadzającym olej, a jakieś resztki są w gnieździe zaworowym razem z nakrętka. Na wale rozrządu nie widać rys czy wyszczerbień w miejscu tego felernego zdarzenia.Wwiem ze czy tak czy tak głowice muszę zdjąć. Ale powiedzcie mi czy czeka mnie generalny remont silnika czy sama głowica do planowania i wymiana uszkodzonego zaworu.

Oczywiście jak by ktoś miał numery części i uszczelek do silnika AHU bym był wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy po planowaniu głowicy zakladacie grubszą uszczelkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taką samą jak była

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po założeniu grubszej będzie jakiś skutek uboczny? Tak sie składa że robili mi wymianę upg i nie powiedziałem żeby założyli taka samą,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po założeniu grubszej będzie jakiś skutek uboczny?,

 

Grubość uszczelki ma chyba związek ze stopniem sprężania. Im grubsza tym stopień sprężania mniejszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja splanowałem 0.1 mm i założyłem Elringa z 3 otworami, czyli właśnie pod taki szlif. Kolego od szklanki... Życzę powodzenia, czapka jak najszybciej w górę i patrz co się narobiło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chyba uszczelka powinna wyrównać ten ubytek materiału utraconego przy planowaniu tak? Pytam z ciekawości bo ja juz jestem po wymianie a dopiero teraz słyszałem że niektórzy nie zakładają grubszej upg. O stopniu sprezania to wiadomo, będzie mniejsze ale wtedy gdy glowica będzie mniej splanowana niż różnica w grubości uszczelek, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grubość uszczelki dopiera się według pomiaru wysokości tłoków wystających ponad powierzchnię bloku. Planowanie głowicy nie ma nc do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak mówi AndrzejP4 - uszczelkę dobiera się "pod tłoki", nie głowicę, tak przynajmniej jest w naszym przypadku. Grubszą uszczelką odprężysz silnik czyli może być słabszy przy tym samym sofcie.

 

i nie powiedziałem żeby założyli taka samą,

 

A to Ty jako klient masz dbać o takie rzeczy? Co to za mechanik który takich podstaw nie zna? :debil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poniższym foto jest stara uszczelka zdemontowana z AVF. Nie da się odczytać numerów. Wyznacznikiem są okrągłe otwory.

 

20150518_184624.jpg

Edytowane przez DarekS
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

mój passat jest miesiąc po takiej operacji. Uszczelkę miał z 3 otworami i taką też ma założoną.

Gość od naprawy głowicy mówił, że wszystko zależy od wysokości wystawania tłoków ponad korpus silnika. Jego planowanie nie miało nic do wysokości uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co chodzi z grubością uszczelki. Mi się rozchodzi o uszczelkę ze zdjęcia, czyli ma dwa otwory okrągłe, ale trzy otwory w kształcie owalu.

Co jest w tym przypadku wyznacznikiem? 2 czy 3?

Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety stan uszczelki używanej (rozwarstwionej) nie pozwala na wiarygodny wynik, gdyż powinno być odpowiednio dla 2 otworów 1,53mm, dla 3 otworów 1,61mm, a moja ma 1,65-1,75mm. Najprawdopodobniej ma być z 2 otworami, może to ktoś potwierdzić?

 

EDIT:

Dla potomnych. Odpowiem sobie sam... wyznacznikiem są okrągłe otwory, czyli ma być z 2 otworami.

Edytowane przez DarekS
Rozwiązanie problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu mam uszczelkę do wymiany i jeden mechanik mówi że wystarczy planowanie i wymiana uszczelek głowicy + śruby płyn, olej, a drugi mówi że warto by zrobić przegląd głowicy i mówi że można zmienić uszczelniacze zrobić gniazda zaworów tylko że jak się uszczelni górę to będzie dmuchać w miskę i warto by wymienić pierścienie więc tak naprawdę remont silnika. Jak więc ocenić czy pchać się w takie koszta czy jest w ogóle taka potrzeba robienia tego wszystkiego czy robić tylko uszczelkę? Może ktoś zna dobrego mechanika w okolicach warszawy od strony Mińska Mazowieckiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gniazda zaworów zawsze warto zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gniazda zaworów zawsze warto zrobić ��

To jak gniazda to i pierścienie? Mechanik powiedział za taką operację ok 2000zł robocizna z częściami +/- nie wiem czy to drogo czy tanio?

Ogólnie nie lubię mechaników i najchętniej jak bym miał miejsce to zrobił bym to sam bo lubię grzebać przy aucie - oczywiście sama uszczelka bo gniazd sobie sam nie zeszlifuje ani nie splanuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem robioną uszczelkę i gniazda ale bez żadnych pierścieni a koszty wahają się w zależności od miasta i mechanika od 800 do nawet 2000 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli miarą sukcesu jest znalezienie odpowiedniego mechanika który dobrze zna się na rzeczy i doradzi co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności