Ziewal Zgłoś #161 Napisano 12 Kwietnia 2015 Zmień mechanika to po pierwsze bo koszt nie powinien przekroczyć 1500 zł a rozrządu nie musisz wymieniać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snakekeeper Zgłoś #162 Napisano 28 Kwietnia 2015 Witam, Passat b5 AHU 90 kw 99' Mam pytanie dziś wracając z pracy coś mi walnęło z przodu autka, z początku myślałem ze poduszka silnika lub wachacz( do wymiany i tak ) zaczął trochę inaczej pracować silnik ( ale pracował ). Samochód zaczął bardzo drżeć po dojechaniu pod garaż ( niecały kilometr od miejsca gdzie wlało ) zgasiłem samochód i zdejołem koło że by zobaczyć czy nie wahacz. Jak zdjąłem koło oczywiście nic dziwnego nie było poduszka pod łapą silnika oki przykręciłem koło i wsiadłem do autka że by odpalić. Odpalił oczywiście ale przechodząc z przodu usłyszałem tak jak by stukanie łyżka o łyżkę szybko zgasiłem auto i podniosłem maskę. Na pierwszy rzut oka nic nie zauważyłem ale ze jedna śruba od pokrywy zaworów była tak jak by nie dokręcona było widać gwint pod nakrętką i pomyślałem ze tam może coś w zaworach nie tak, i okazało się ze jeden górna osłona zaworu ( mechanicy to nazywają chyba szklanki ) leży obok w kanale odprowadzającym olej, a jakieś resztki są w gnieździe zaworowym razem z nakrętka. Na wale rozrządu nie widać rys czy wyszczerbień w miejscu tego felernego zdarzenia.Wwiem ze czy tak czy tak głowice muszę zdjąć. Ale powiedzcie mi czy czeka mnie generalny remont silnika czy sama głowica do planowania i wymiana uszkodzonego zaworu. Oczywiście jak by ktoś miał numery części i uszczelek do silnika AHU bym był wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #163 Napisano 6 Maja 2015 Panowie czy po planowaniu głowicy zakladacie grubszą uszczelkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #164 Napisano 6 Maja 2015 Taką samą jak była Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #165 Napisano 6 Maja 2015 A po założeniu grubszej będzie jakiś skutek uboczny? Tak sie składa że robili mi wymianę upg i nie powiedziałem żeby założyli taka samą, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #166 Napisano 6 Maja 2015 A po założeniu grubszej będzie jakiś skutek uboczny?, Grubość uszczelki ma chyba związek ze stopniem sprężania. Im grubsza tym stopień sprężania mniejszy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #167 Napisano 6 Maja 2015 Ja splanowałem 0.1 mm i założyłem Elringa z 3 otworami, czyli właśnie pod taki szlif. Kolego od szklanki... Życzę powodzenia, czapka jak najszybciej w górę i patrz co się narobiło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #168 Napisano 6 Maja 2015 No właśnie chyba uszczelka powinna wyrównać ten ubytek materiału utraconego przy planowaniu tak? Pytam z ciekawości bo ja juz jestem po wymianie a dopiero teraz słyszałem że niektórzy nie zakładają grubszej upg. O stopniu sprezania to wiadomo, będzie mniejsze ale wtedy gdy glowica będzie mniej splanowana niż różnica w grubości uszczelek, tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #169 Napisano 6 Maja 2015 Grubość uszczelki dopiera się według pomiaru wysokości tłoków wystających ponad powierzchnię bloku. Planowanie głowicy nie ma nc do tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #170 Napisano 6 Maja 2015 Dokładnie jak mówi AndrzejP4 - uszczelkę dobiera się "pod tłoki", nie głowicę, tak przynajmniej jest w naszym przypadku. Grubszą uszczelką odprężysz silnik czyli może być słabszy przy tym samym sofcie. i nie powiedziałem żeby założyli taka samą, A to Ty jako klient masz dbać o takie rzeczy? Co to za mechanik który takich podstaw nie zna? :debil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #171 Napisano 19 Maja 2015 (edytowane) Na poniższym foto jest stara uszczelka zdemontowana z AVF. Nie da się odczytać numerów. Wyznacznikiem są okrągłe otwory. Edytowane 19 Sierpnia 2016 przez DarekS Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #172 Napisano 19 Maja 2015 Cześć, mój passat jest miesiąc po takiej operacji. Uszczelkę miał z 3 otworami i taką też ma założoną. Gość od naprawy głowicy mówił, że wszystko zależy od wysokości wystawania tłoków ponad korpus silnika. Jego planowanie nie miało nic do wysokości uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #173 Napisano 19 Maja 2015 (edytowane) Wiem o co chodzi z grubością uszczelki. Mi się rozchodzi o uszczelkę ze zdjęcia, czyli ma dwa otwory okrągłe, ale trzy otwory w kształcie owalu. Co jest w tym przypadku wyznacznikiem? 2 czy 3? Edytowane 19 Maja 2015 przez DarekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #174 Napisano 19 Maja 2015 Zmierz suwmiarką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #175 Napisano 19 Maja 2015 (edytowane) Niestety stan uszczelki używanej (rozwarstwionej) nie pozwala na wiarygodny wynik, gdyż powinno być odpowiednio dla 2 otworów 1,53mm, dla 3 otworów 1,61mm, a moja ma 1,65-1,75mm. Najprawdopodobniej ma być z 2 otworami, może to ktoś potwierdzić? EDIT: Dla potomnych. Odpowiem sobie sam... wyznacznikiem są okrągłe otwory, czyli ma być z 2 otworami. Edytowane 20 Maja 2015 przez DarekS Rozwiązanie problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zenek_8 Zgłoś #176 Napisano 20 Sierpnia 2015 Podłącze się do tematu mam uszczelkę do wymiany i jeden mechanik mówi że wystarczy planowanie i wymiana uszczelek głowicy + śruby płyn, olej, a drugi mówi że warto by zrobić przegląd głowicy i mówi że można zmienić uszczelniacze zrobić gniazda zaworów tylko że jak się uszczelni górę to będzie dmuchać w miskę i warto by wymienić pierścienie więc tak naprawdę remont silnika. Jak więc ocenić czy pchać się w takie koszta czy jest w ogóle taka potrzeba robienia tego wszystkiego czy robić tylko uszczelkę? Może ktoś zna dobrego mechanika w okolicach warszawy od strony Mińska Mazowieckiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #177 Napisano 20 Sierpnia 2015 Gniazda zaworów zawsze warto zrobić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zenek_8 Zgłoś #178 Napisano 20 Sierpnia 2015 Gniazda zaworów zawsze warto zrobić �� To jak gniazda to i pierścienie? Mechanik powiedział za taką operację ok 2000zł robocizna z częściami +/- nie wiem czy to drogo czy tanio? Ogólnie nie lubię mechaników i najchętniej jak bym miał miejsce to zrobił bym to sam bo lubię grzebać przy aucie - oczywiście sama uszczelka bo gniazd sobie sam nie zeszlifuje ani nie splanuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #179 Napisano 20 Sierpnia 2015 Ja miałem robioną uszczelkę i gniazda ale bez żadnych pierścieni a koszty wahają się w zależności od miasta i mechanika od 800 do nawet 2000 zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zenek_8 Zgłoś #180 Napisano 20 Sierpnia 2015 Czyli miarą sukcesu jest znalezienie odpowiedniego mechanika który dobrze zna się na rzeczy i doradzi co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach