Skocz do zawartości

lemmak

  • Liczba zawartości

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O lemmak

  • Urodziny 01.05.1966

Informacje osobiste

  • Imię
    Andrzej
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Żuromin

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2000
  1. Przeguby raczej nie dają takich regularnych i powtarzalnych drgań. Najczęściej słychać klekotanie przy skręcie kół. Raz spotkałem się z przypadkiem zacierającego się przegubu, który powodował straszne drgania ale generowane losowo ( guma nowa a w środku piach i zatarcie gotowe). Przy naszych autach to raczej konektory na pompkach lub padające pompki. U mnie drgania silnika występują głównie przy obciążeniu na 5. Na innych biegach są wyczuwalne ale nie komplikują jazdy. Oczywiście przedział obrotów około 2000 (najczęściej). Po zmianie pompki - wszystko ok. Powinno być widać zmiany wartości BIP nawet przy próbach statycznych.
  2. Jeśli Ci to pomoże, to A6 żony spala od 8.5 l - trasa nad morze + PSJ do 13l w jeździe mieszanej na krótkich odcinkach (od 3 do 10 km) i przy dość agresywnej jeździe żony. Kiedy zaczyna palić więcej, to do przeglądu idzie układ hamulcowy (najczęściej przycierające się prowadnice zacisku hamulcowego i podrdzewiałe w mocowaniach klocki), kontrola ciśnień w oponach no i oczywiście VAG i diagnoza silnika. Silnik jest na granicy remontu z powodu niskich wskazań ciśnienia na cylindrach (10.5 bar) lecz nie wykazuje oznak większego apetytu na gaz. Samochód użytkowany powyżej 3 lat, około 80 tyś. przejechane w tym czasie.
  3. Niestety demontaż całej tylnej piasty - osłona jest pod nią zamontowana.
  4. Alarm musi być podłączony do plus aku bezpośrednio z zabezpieczeniem - bezpiecznikiem. Drugie dojście prądowe to plus po stacyjce i też powinien być z bezpiecznikiem - ale to bez znaczenia dla Twojego problemu. Lewa strona przy nogach kierowcy to najczęstsze miejsce lokowania alarmu i wcinania się w instalację - najłatwiej w tym miejscu złapać sygnały z drzwi kierowcy i inne przewody sygnałowe lub wykonawcze. Fajnie, że udało Ci się dojść przyczyny poboru prądu - widzę, że wiele już się nauczyłeś. Schematów alarmu SEO jest bardzo dużo w necie - po kolorach kabli można dojść wszystkiego i wyrzucić całkiem alarm. Można też kolejno odłączać połączenia alarmu aby znaleźć przewód na którym ucieka prąd. Podejrzana jak zawsze jest syrenka jak sugeruje kolega lukisio albo sam alarm.
  5. Końcówki LMO - tu nie warto oszczędzać. Te z kompletu MS padły po pół roku - dokładnie jak opisywali to inni na forum. Drążki niekoniecznie z najwyższej półki - ale tu wedle portfela.
  6. Wg. katalogu intercars kompletny rozrząd to 824 + pompa wody 140. Jako, że to jedna z najdroższych hurtowni można części te same kupić na allegro dużo taniej. Jeśli pompa wody nie ma oznak zużycia np. luzów można pokusić się o jej zostawienie - nie jest na rozrządzie, nie pada nagle i raptownie i jest stosunkowo trwałym elementem. Może być tak, że ktoś już ją wcześniej wymienił. Wiele instrukcji serwisowych, dla pomp napędzanych rozrządem czyli bardziej obciążonych przewiduje wymianę - co drugi pasek. Sam napinacz rolki jeśli nie wykazuje oznak zużycia daje szansę na zaoszczędzenie ładnej kwoty PLN. Trochę tego wymieniłem i tylko raz spotkałem się z ewidentną koniecznością wymiany tego napinacza. Warto podpytać się w serwisie, czy ich instrukcja wymiany rozrządu bezwzględnie przewiduje wymianę napinacza - myślę,że nie. 60 tyś. na rozrządzie to rozsądny przebieg - też się tego trzymam - dla sprawnego napinacza to też niewiele. Tak naprawdę to tłumik drgań a nie napinacz.
  7. Biorąc poprawkę na % zużycia akumulatora, minimalny prąd potrzebny do rozruchu silnika i stopień naładowania akumulatora. Podałem ten przykład dla lepszego zrozumienia poboru prądu z akumulatora i tego, że przy słabszym akumulatorze ciągły pobór prądu np. 0,1A może w krótkim czasie uniemożliwić rozruch samochodu. Nie wystarczy prądu na rozruch, choć sam akumulator nie jest jeszcze do końca wyładowany. Nie musisz koniecznie odwiedzać elektromechanika. Pobór prądu możesz sprawdzić samodzielnie - wystarczy najprostszy miernik za 15 zł. Ustawiasz odpowiednio miernik (instrukcja miernika lub google). Wpinasz go pomiędzy zdjętą klemę + a + akumulatora. Wyciągasz kolejno bezpieczniki sprawdzając na mierniku pobór prądu. Wypinasz moduł komfortu i widzisz, czy to nie on pobiera prąd.
  8. Podłącz miernik i odepnij moduł komfortu - będziesz już wiedział czy on zabiera prąd. Przykładowo: aku 40 Ah przy poborze prądu 1A wyładuje się po 40 godzinach. Może jeszcze jakiś niekontakt na module i stąd ten błąd.
  9. Ciśnienie wytwarza pompa a nie ty butelką. 1 bar to ciśnienie jakie utrzymuje zaworek na powrocie paliwa z głowicy. Bardzo możliwe,że Twoja pompa nie zasysa paliwa skoro nic nie ubywało z butelki ale trochę w to wątpię - wydajność tej pompy nie jest aż tak wielka aby było można zaobserwować jakieś duże ubytki z butelki. Czasem trzeba bardzo długo kręcić silnikiem a czasem kilka obrotów. Jeśli zaworek na powrocie całkiem nie trzyma - możesz nie odpalić - pompa pompuje ale nie wzrasta ciśnienie. Najlepiej (jeśli nie chcesz podmieniać pompy na próbę) wkręcić manometr i sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa ale to nie całkiem proste - wąsko i niewygodnie. Jeśli jest sygnał z kompa i ciśnienie paliwa w głowicy to nie może nie zapalić - chyba, że że kąt synchronizacji tak się przestawił, że sterownik nie dopuszcza do rozruchu - bardzo w to wątpię, przecież dojechałeś do domu i nie piszesz nic o innych objawach, które na pewno byś wyłapał. Napisz, co VAG zobaczył, może nie tu przyczyna. 0,1 bar jakie wytwarza pompka to raczej za mało powinno być 0,5 - 0,6 bar.
  10. W pompie, nawet wyjętej, zawsze jest paliwo- taka jej konstrukcja. Nie wszystkie PD mają pompę w zbiorniku a pompy tandem takie same - te pompy ładnie zasysają paliwo. Nie ma elektrozaworka odcinającego paliwo. Ważnym zaworkiem jest zaworek umieszczony w króćcu na powrocie paliwa z głowicy. To jest ta odstająca, cieńsza część pompy. W pompie LUK jest to kulka i sprężynka (pęka i nie utrzymuje się ciśnienie ok 1 bar w głowicy - warunek aby odpalił) a w pompach Bosch to gumowa uszczelka a pod nią sprężynka. Brak ciśnienia w głowicy to utrudniony rozruch albo jego brak. Po wymontowaniu pompy można łatwo sprawdzić czy zaworek trzyma - dmuchnąć w niego. Innym sposobem na sprawdzenie jest wkręcenie manometru w pompę - widać wtedy ciśnienie (można podczas kręcenia ścisnąć wąż od powrotu i zaobserwować, czy ciśnienie rośnie). Najprościej zamontować na powrocie zaworek który utrzyma pewne ciśnienie paliwa w głowicy powinien odpalić - czasem po długim kręceniu. Co do długości kręcenia po ucieczce paliwa z głowicy to ja zużywałem cały przyzwoity akumulator aby w końcu odpalił. Było podobnie jak tu Pomocna lektura -"Ciężko pali przy niskich temperaturach...." jak i wiele innych wątków dotyczących pompy tandem.
  11. Wróć do elektromechanika - ciekawe co tym razem stwierdzi. 200 PLN drogą nie chodzi - po prostu nie trafił i niech to poprawi. Pobór prawie półamperowy to niedopuszczalne - łatwo obliczyć na ile godzin wystarczy pojemności akumulatora przy tak duży poborze. MAX 0,07A mierzone po około 40 min dla pewności, że elektronika się "uśpiła". 0.05 mA - to chyba nieosiągalne.
  12. Przy dobrych kablach i drugim sprawnym akumulatorze na pewno nie. Przecież to tak jakbyś zamienił akumulatory. Teoretyczna możliwość, że twój aku ma wewnętrzne zwarcie i zabiera cały prąd z drugiego akumulatora to wątpliwa sprawa. Czy rozrusznik wydaje jakieś odgłosy, czy słychać elektromagnes, jak zachowują się kontrolki podczas rozruchu - tu może być podpowiedź.
  13. dino89 Objawy na filmiku to ewidentnie brak ciśnienia w głowicy po dłuższym postoju powodowany, najczęściej, padniętym zaworkiem na powrocie paliwa, znajdującym się w pompie tandem. Tego dźwięku nasłuchałem się przez całą zimę wystarczająco - aż rozwiązanie znalazłem dzięki doświadczeniu innych użytkowników B5 na tym forum. Zobacz temat "Ciężko pali przy niskich temperaturach...." . Nie tylko przy niskich - u znajomego nie zapalał w ogrzewanym garażu i pomógł prowizoryczny zaworek. Właśnie dziś montowałem mu pompę. Na próbę zamontuj zaworek na powrocie paliwa (opisane w temacie). Sprawdź, czy nie leci paliwo z pompy i czy stan oleju jest właściwy i nie przybywa go. Dla pewności sprawdź vag blok 4 poz 4 -czyli synchronizację.
  14. Jak zaworek dobry i paliwko na krótko podane to pozostaje sprawdzenie rozrządu aby wykluczyć zniszczenie klina na dolnym kole i przestawienia kąta początku wtrysku oraz sprawdzenie pompy (ściągnąć pasek i sprawdzić luz na pompie - powinna obracać się ciasno, ze wzrastającym oporem). Temat z padniętą pompą przerabiałem 2 tyg. temu i też z początku myślałem, że elektronika. A wystarczyło ściągnąć pasek rozrządu. Dla pewności podaj na krótko zasilanie na zaworek w pompie eliminując problem z przekaźnikiem (N109)
  15. Podobna historia ze spróchniałymi gumkami, po pół roku użytkowania zdarzyła mi się z wahaczami Delphi - opisywałem to wcześniej. Widać,że kupują gumki u tego samego Chińczyka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności