Jump to content

razal

  • Content Count

    141
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About razal

  • Birthday 09/16/1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Radek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Dolnośląskie

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
  • Rok produkcji
    2008

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Cześć Koledzy, szukałem trochę na forum, ale nie udało mi się niczego znaleźć. Mam felgi 7x17 ET43 i potrzebuję dokupić do tego opony na lato... Wiem, że fabryczny rozmiar to 235/45 R17, ale obawiam się, że do szerokości felgi 7 to 235 zbyt dużo.. ogólnie to kawał koła i zastanawiam się nad czymś węższym. Rozważam zakup 205/50 R17 (ponoć jest to jeden z zamienników dla B7), ewentualnie 215/50 R17 (wyższa cena - trochę nietypowa opona). Chciałem Was podpytać, czy ma ktoś może w swoim aucie takie oponki - może zdjęcie jak to wygląda? Jak się sprawuje? Z góry dzięki za pomoc!
  2. Jak mechanik tak pakuje moduł jak na zdjęciu to znaczy, że ma słabą wyobraźnię i strach dawać takiemu auto do naprawy... Masakra... Ciekawe jak tam koła zębate po rozpakowaniu...
  3. Cześć Koledzy, czy ktoś się orientuje może jakich oznaczeń skrzyń biegów problem dotyczy? Czy to problemy wszystkich skrzyń czy tylko określonych typów. Osobiście mam KNS i szykuję się do wymiany sprzęgła z kołem dmu-masowym i tak się zastanawiam czy tam nie zajrzeć przy okazji. Mam wątpliwości ponieważ nawet jeśli ten problem dotyczy też KNS nie widzę w ETKA odpowiedniej podkładki dla KNS. Jak się okazuje WHT001976 pauje tylko do skrzyń JLU, KDN, KDQ i KDS. Zauważyłem też, że w ETKA są dwa rodzaje tego dekla: 02M301211B średnica 79,35, dla skrzyń o kodach: JLU, KDN, KDQ i KDS i tylko dla tych skrzyń występuje podkładka WHT001976. 02M301211D średnica 84,5 dla skrzyń o kodach: KNS, KNU, KNY. Pozdrowienia!
  4. Sztangę najlepiej ustawić dokładnie tak samo jak stara, warto sprawdzić bloki pomiarowe i skorygować jeśli trzeba. Nastawy w blokach pomiarowych, kanał 120 opisali koledzy wyżej....
  5. Zaczynasz od rozebrania rączki, trzeba delikatnie podważyć. Następnie rączka jest przykręcona na dwie śruby (krzyżak), trzeba je odkręcić. Teraz zdejmujesz boczek podważając w koło między blachą drzwi i boczkiem (najlepiej czymś z tworzywa jak nie masz chwytaków do tego przeznaczonych). Jak już boczek wyskoczy z zaczepów spinek delikatnie go odchyl i wypnij linkę od klamki otwierania wewnątrz. Teraz w blasze zobaczysz mniej więcej na środku zamaskowany korkiem otwór ok 40mm, odkryj ten korek i zanim odepniesz kostki elektryczne od boczku opuść szybę, aż w tym otworze ukarze Ci się nakrętka (chyba 10 w niektórych modelach plastikowy kołek), teraz odepnij kostki odłóż boczek i odkręć śrubę w otworze lub wybij kołek, następnie szyba do góry i na bok. Odkręcasz całą blaszaną osłonę w koło, odpinasz wiązki elektryczne i cała blach na bok. Teraz masz dostęp do odkręcenia pozostałych elementów (prowadnic) trójkąta, który wyciągniesz. Z tego co pamiętam trzeba też zdemontować uszczelki i zgarniacz przy szybie, ale to już pójdzie bez problemu...
  6. Zdarza się. W okresie przejściowym montują co mają na półce Lepiej zobaczyć, nie wiele się zwiększy koszt, a śpisz spokojniej.
  7. Ok. Dobrze wiedzieć. Zastanawiam się czy jest sens zaglądać tam profilaktycznie, skoro nic się nie dzieje. Dzięki Marku za informację...
  8. Koledzy czy po takim zabiegu należy jakoś odpowietrzyć układ ?? Żeby taka kontrola nie zaszkodziła? Chodzi o to, że jak pojedzie na suchara to się wtedy dopiero może zatrzeć....
  9. Niestety nie do końca... Wydaje się być lepiej, ale to lepiej może wynikać tylko i wyłącznie z innej charakterystyki pracy silników CR. Sam mechanizm napędu pompy jest ten sam. Ogólnie dobrze jest zajrzeć tam przy okazji wymiany oleju i jeżeli nie ma jeszcze tragedii podobnie jak na filmie powyżej, można poratować się wymianą zabieraka na nowy z ASO i znowu na ~100000 powinno być OK. Nie wiem natomiast z czego wynika tak duża różnica w zużyciu samego zabieraka pompy w odniesieniu do tych samych typów silnika z mniej więcej podobnym silnikiem. Ja wymieniałem zabierak przy przebiegu ~170kkm i wyglądał jak na załączonym zdjęciu: Natomiast u Roberta przebieg nie wiele większy i zabierak powiedział papa.... Chyba nie ma reguły jeśli chodzi o zużycie. Widziałem też Audi TDI-PD w Niemczech, w którym zabierak posypał się lekko po 100kkm.
  10. Dokładnie. Mała sprawność akumulatora. Podjedź do kogoś kto ma tester i wyjdzie Ci, że sprawność akumulatora jest np. 60%. Stąd mogą być problemy. Teraz są niskie temperatury, u Ciebie pewnie też jest mały akumulator ~60Ah... bo taki jest montowany oryginalnie, czas zrobił swoje i po nocy taki rozruch gwarantowany... Czas rozejrzeć się za nową bateryjką chyba.
  11. 176 000 od nowości. Do ~150 000 bez najmniejszych problemów. Przez ostatnie 26 000 wymieniłem: sondę lambda tą na DPF, dodatkową pompkę płynu chłodzącego (taka mała plastikowa obok miski olejowej), przepustnicę + czyszczenie EGR, profilaktyczna wymiana imbusika jakoś przy 170 000 (był prawie jak nowy) i 'odpukać' spokój. Autko sobie bardzo chwalę i ten silnik stanowczo mogę polecić. Psują się niektóre elementy osprzętu elektronicznego, ale te samochody mają już +/- 10 lat, z przebiegami jest różnie więc pierdoły mają prawo się zepsuć czasem....
  12. Ja myślę, że kolega wyczerpał temat. Dokładnie - identycznie interpretuję różnicę między PD, a CR. Charakterystyka pracy silników odgrywa tutaj rolę. PD bardziej zrywa z dołu i tyle.... - - - - - aktualizacja - - - - - Różnica jest i tu jesteśmy zgodni. Jednak nie przedkładał bym przewagi jednego silnika nad drugim... Pewnie są porównywalne. Moment i moc jest ważna.
  13. Coś masz zepsute . Ale jak się przesiadłem z PD to też takie odniosłem wrażenie.
  14. Tak wyglądał mój zabierak po przebiegu 180 tys. km. Co do wymian w moim CBAB przez ostanie 40 tys. km wymieniłem: - przepustnicę / klapę gaszącą (twarde gaszenie silnika) przy okazji gruntowne czyszczenie EGR z kompletem nowych uszczelek, - dodatkowa elektryczna pompka cieczy chłodzącej montowana w okolicy miski olejowej (świecił check i błąd Coolant Pump 2 P261A), - sonda lambda (błąd O2 Sensor Signal Stuck Rich P2196), - zabierak (raczej sprawdzenie i profilaktyczna wymiana). To by było na tyle. Odpukać... nie powiem złego słowa, b. dobry motor i niech tak pozostanie...
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy