Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czegoś tu nie rozumiem, a mianowicie dlaczego łańcuchowy napęd pompy jest taki zawodny, przecież łańcuchem napędzane są rozrządy samochodów i taki napęd wytrzymuje dużo dłużej niż rozrząd na pasku i to przy nieporównywalnie większym obciążeniu. Czyżby vw skorzystał z chińskich ołowianych podzespołów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krótkie pytanie bo temat czytałem jakiś czas temu i nie pamiętam czy przy wymianie tego imbusika a chyba go kupię i przy wymianie oleju zdejme miskę i zobaczę i nawet jak będzie dobry a po 140 tys km trochę pewnie będzie wyrobione to wymienię tylko czy tam trzeba ten cały mechanizm z tymi kołami zębatych wykręcić czy da się ten imbusik wymienić tylko po demontażu miski olejowej ?

Nie mam kanału ale skoro w leonie 1 sam wyjalem turbo i wyczyścićilem to z tym chyba tez sobie poradzę .

 

Tylko miskę zdejmujesz patrząc od koła pasażera bliżej prawej strony zobaczysz maly otwór w nim zabezpieczenie (seger)które też polecam kupić i jakiś dobry magnes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś kontrolował już jak się ma regenerowany wałek po jakimś przebiegu i mógłby się podzielić informacją na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś kontrolował już jak się ma regenerowany wałek po jakimś przebiegu i mógłby się podzielić informacją na ten temat?

 

Mam przejechane 12tyś km od regeneracji i ostatnio sprawdzałem stan zabieraka przy wymianie oleju. Moduł regenerowany był w styczniu u Tomka. U mnie wszystko w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wpis. Zachęcam innych też do wypowiedzi. :) Będę to niedługo kontrolował i rozważam dostępne opcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam już 50kkm przelotu na regenerowanym wałku u Tomka, ale nawet nie pomyślałem by tam zaglądać. wg mnie jak ma walnąć to walnie na przejściu z dużego imbusa na mały imbus (fabryczny rozmiar). objaw będzie taki sam jak by się gniazdo wyrobiło - czerwona konewka na desce i brak smarowania. skoro do tej pory jeździ, to jeszcze powinien pojeździć. ale ciekawy jestem tego co tam ciekawego zobaczycie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko miskę zdejmujesz patrząc od koła pasażera bliżej prawej strony zobaczysz maly otwór w nim zabezpieczenie (seger)które też polecam kupić i jakiś dobry magnes

A magnes po co kolego ?

Czy ktoś sprawdzał juz CR w podobnym roczniku co mój .

 

http://m.ebay.co.uk/itm?itemId=261586045370#

Edytowane przez fcbsoci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byly dwa rodzaje walka, z dziurka i bez dziurki. O do wyciagniecia tych z dziurka wystarczyl maly srubokret, to tych bez dziurki juz sie srubokretem nie wyciagnie - stad tez magnes.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuebk dzięki wielkie za odpowiedz.

By the way wciąż liczę , że ktoś odpowie czy robił w silniku CR z 2011 r czy też trzeba wymieniać czy nie .

Na angielskich forach twierdzą , że nie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kuebk dzięki wielkie za odpowiedz.

By the way wciąż liczę , że ktoś odpowie czy robił w silniku CR z 2011 r czy też trzeba wymieniać czy nie .

Na angielskich forach twierdzą , że nie .

Kolego, ponieważ mam z 2009r. i dojeżdżam do 200tys.km. dzwoniłem dziś do Tomka, który powiedział mi, pytając o moje roczne przebiegi i styl jazdy, że w CR można robić spokojnie ok.250tys.km. Wszystko zależy od tego, czy auto lata przede wszystkim w trasie tak, jak mój, czy po mieście. Chodzi o to, że głównie zależy to, jak często odpalasz auto, ponieważ wtedy najbardziej zużywa się trzpień. Reasumując, jak krótkie trasy i częste odpalanie, to dla spokojności można robić to przy ok.150-200tys.km., jak trasy, to spokojnie do 250tys.km.

Edytowane przez macvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja mam start/stop to siła rzeczy odpalam często i mam teraz 87 tys mil czyli jakieś 140 tys kilometrów to jak nie teraz to za rok napewno a jeżdżę pół na pół.

Dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

macvw tylko jest pewnie taka roznica ze u Ciebie jest zabierak 77mm a u kolegi pewniakiem jest ze bedzie to zabierak 100mm ktory ma dluzsza zywotnosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie jest 100mm bo już się o to pytałem w serwisie pytanie tylko czy faktycznie jest z twardszego bardziej wytrzymałego materiału .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzies na poczatku tego tematu ktos sie rozpisywal o twardosci i zarazem tez trwalosci imbusa zwyklego (z dziura) i wzmacnianego (bez dziury), musialbys poczytac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
macvw tylko jest pewnie taka roznica ze u Ciebie jest zabierak 77mm a u kolegi pewniakiem jest ze bedzie to zabierak 100mm ktory ma dluzsza zywotnosc.

No właśnie, to nie jest pewne, czy mam zabierak 77mm, ponieważ na przełomie września/październ. lub paździer./listop. 2009r. wkładali zabierak 100mm., a ja mam auto z 16.10.2009r., więc muszę jechać do ASO po sprawdzenie. Fakt, że do tego ASO już z pół roku jeżdżę, ale na pewno w tym roku to zrobię.:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyślij nr vin to Ci sprawdze co tam u Ciebie siedzi...

 

 

Gdzies na poczatku tego tematu ktos sie rozpisywal o twardosci i zarazem tez trwalosci imbusa zwyklego (z dziura) i wzmacnianego (bez dziury), musialbys poczytac.

 

co do twardości to wszystkie mają ok 50 hrc.- z "dziurką" i bez "dziurki"..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie co zostalo zmienione w zabieraku 77mm z dziurka i bez dziurki, tylko dziurka zostala zalatana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nalatane koło 40 tys. km na regenerowanym wałku, ale nie zamierzam sprawdzać jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności