Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Autor miał na myśli wałek wyrównoważający:) z niezużytym gniazdem:P a ile Tomek pyta za taki zregenerowany?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

oczywiście wałek nie zabierak! dla niedomyślnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc, ktos w tym watku wspomnial ze komunikat o braku cisnienia oleju pojawia sie przy obrotach powzyej 3tys obrotow. Dzis zwrocilem uwage, ze ja poszuram sie w przedziale akurat do max 3tys, po prostu wyzej nie jezdze bo nie mam takiej potrzeby, auto ladnie ciagnie od dolu i w wiekszosci jezdze po miescie. Czy to znaczy, ze jesli pojawi mi sieproblem z pompa, to zostane o tym poinformowany za pozno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to bzdura z tym że powyżej 3 tys dopiero pokazuje się kontrolka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to znaczy, ze jesli pojawi mi sieproblem z pompa, to zostane o tym poinformowany za pozno?

 

Kontrolka może Ci się pojawić na biegu jałowym. Miałem tak w superbie tuż po uruchomieniu silnika. Po wymontowaniu modułu okazało się że zabierak jest wyrobiony. Przebieg około 117tyś.km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy w silnikach 140-170 cr występuje ten problem czytałem że do rocznika 9.2009 jeszcze był może ktoś coś wie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam czy w silnikach 140-170 cr występuje ten problem czytałem że do rocznika 9.2009 jeszcze był może ktoś coś wie ?

 

nawet w 2012 w CR jest napęd na imbus, tylko ze 100mm, ale czy już zrobiono go z innego materiału bardziej odpornego na obrabianie, to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem ciekaw jak sprawa się ma w silnikach cr 140/170 od 2010r ? Przecież ludzie kupują nowe auta w PL i kurcze żadnych info na forum.Moze ktoś przy wymianie oleju z tych roczników sprawdził ten zabierak ?

Mój kolej mi powiedział ze przy swoim passacie b6 go zaspawał poprostu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaspawanie zabieraka spowoduje wytarcie / zniszczenie gniazda... ale w pompie oleju. Tam musi byc luz coby niwelowal napiecia. 10 centymetrowy zabierak (imbus) automatycznie ma glebsze gniazdo w walku wyrownowazajacym, co pozwala rozlozyc sily obrotowe na wieksza powierzchnie. Co do awaryjnosci 10cm, to najlepiej jakby Tomek napisal, choc z tego co pamietam gdzies wczesniej wspominal o wytarciu sie grniazda w nowym typie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najlepiej jakby Tomek napisal

 

O tuż to chętnie bym się dowiedział jak to wygląda w CR i czy tylko po tym 9.2009 jest lepiej czy już każdym CR jest na 100mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jezeli CR wychodzily od 2008 r., a zmiana technologii na 10cm nastapila w drugiej polowie 2009, to znaczy ze CRki z okresu przed zmiana technologii ciagle maja zabierak 7cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukałem w temacie ale nie znalazłem

czy wie ktos może wie jaka pompa oleju jest w 2.0 TDI-PD 170KM BMR? na łańcuch czy na zembatki?

kupiłem auto, ma przejechane 190kkm (oryginalny) i chciałem zrobic porządek z pompa oleju, żeby nie było niespodzianki za jakis czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest napisane w temacie, sprawa czy jest łańcuch czy zębatki zależy od numeru VIN (daty produkcji), poza tym jak się wczytasz bardziej w temat, to się dowiesz że napęd zębatkowy to tylko połowa sukcesu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest napisane w temacie, sprawa czy jest łańcuch czy zębatki zależy od numeru VIN (daty produkcji), poza tym jak się wczytasz bardziej w temat, to się dowiesz że napęd zębatkowy to tylko połowa sukcesu :D

 

A z lancucha zrezygnowano w 2006 we wrzesniu. W tym watku wszystko jest.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam czy w silnikach 140-170 cr występuje ten problem czytałem że do rocznika 9.2009 jeszcze był może ktoś coś wie ?

No właśnie, ja mam datę pierwszej rejestracji /auto z Francji/ 16.10.2009r., więc mógł być jeszcze na linii fabrycznej w 09.2009r. I bądź teraz mądry, czy mam zabierak 7, czy 10mm:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szukałem w temacie ale nie znalazłem

czy wie ktos może wie jaka pompa oleju jest w 2.0 TDI-PD 170KM BMR? na łańcuch czy na zembatki?

kupiłem auto, ma przejechane 190kkm (oryginalny) i chciałem zrobic porządek z pompa oleju, żeby nie było niespodzianki za jakis czas

 

Masz koła zębate, które też warto zbadać (luz osiowy) przy okazji sprawdzania stanu zabieraka i gniazda wałka wyrównoważającego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie, ja mam datę pierwszej rejestracji /auto z Francji/ 16.10.2009r., więc mógł być jeszcze na linii fabrycznej w 09.2009r. I bądź teraz mądry, czy mam zabierak 7, czy 10mm:hmm

 

Nie rozumiem w czym problem, dzwonisz do ASO i prosisz o sprawdzenie po VIN jaki jest fabrycznie zamontowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaspawanie zabieraka spowoduje wytarcie / zniszczenie gniazda... ale w pompie oleju. Tam musi byc luz coby niwelowal napiecia. 10 centymetrowy zabierak (imbus) automatycznie ma glebsze gniazdo w walku wyrownowazajacym, co pozwala rozlozyc sily obrotowe na wieksza powierzchnie. Co do awaryjnosci 10cm, to najlepiej jakby Tomek napisal, choc z tego co pamietam gdzies wczesniej wspominal o wytarciu sie grniazda w nowym typie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

niezłą lipa - czyli jednym słowem nawet kupując auto z rocznika po 2010 nie masz pewności ani spokojnej głowy że podczas jazdy nie zrobi ci psikusa porażka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności