marekbialek Zgłoś #161 Napisano 22 Maja 2011 jak włączam 5 bieg i puszczam sprzegło to jest taki lekki sgrzyt, wie ktoś czemu tak sie dzieje, co to może być? synchronizator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRZYSIEK.BB Zgłoś #162 Napisano 22 Maja 2011 synchronizator? A co to jest? synchronizator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #163 Napisano 22 Maja 2011 synchronizatory biegów tak aby najłatwiej Ci to wytłumaczyć aby przy wrzucaniu biegów nie było zgrzytania, a dokładniej aby zębatki ustawiły się w odpowiednim położeniu przed zesprzęgleniem napędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRZYSIEK.BB Zgłoś #164 Napisano 22 Maja 2011 synchronizatory biegów tak aby najłatwiej Ci to wytłumaczyć aby przy wrzucaniu biegów nie było zgrzytania, a dokładniej aby zębatki ustawiły się w odpowiednim położeniu przed zesprzęgleniem napędu teraz rozumiem..to ile moze kosztowac taka przyjemnosc?zeby nie było zgrzytów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #165 Napisano 22 Maja 2011 teraz rozumiem..to ile moze kosztowac taka przyjemnosc?zeby nie było zgrzytów. To moze być jedna z wielu rzeczy, jest do mechaniora niech sprawdzi jeżeli to faktycznie synchronizator, to wymiana średnio na rynku kosztuje 150 zł + zwalenie skrzynii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misobol Zgłoś #166 Napisano 22 Maja 2011 Czesc, Przepraszam za to ze duplikat, ale chyba za pierwszym razem wrzucilem nie pod ten temat. Prosze o pomoc. Mam na celowniku mam paska z Grudnia 2007 2.0TDI 170 ps BMR, skrzynia automatyczna DSG, samochod ma przejechane 240 tys km. Serwis byl dokonywany przez dwa lata przez ASO a pozniej inny garaz ale nie taki osiedlowy. Po przeczytaniu waszych postow pojechalem sprawdzic zachodwanie przy P i N. Kiedy jest wrzucone P auto ma male wibracje ktore czoc na fotelach, brak dzwiekow z maski przy otwartym oknie. Po wrzuceniu N wibracje ustaja ( noga na hamulcu ) i zamiast nich srednio co 7-10 sekund pojawia sie jedno dwa mini szarpniecia odczuwalne na fotelach. Czy to brzmi jak problemy z kolem dwu masowym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRZYSIEK.BB Zgłoś #167 Napisano 23 Maja 2011 Ale to mi sie dzieje jak puszczam pedał sprzegła, a nie jak zmieniam bieg...to chyba musi być co innego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marv84 Zgłoś #168 Napisano 29 Maja 2011 Witam. Ostatnio zauwazylem u mnie cos nie tak ze sprzeglem-auto drzy, najbardziej w momencie gdzie sprzeglo zaczyna dopiero lapac, a jak zlapie "po calosci" to nic nie drzy (b.szybki start) Opis: Na luzie auto chodzi bardzo rowno, zero bujania, biegi wchodza plynnie i latwo, sprzeglo sie nie slizga, przejscia na wyzsze biegi tez sa ok, ale przy redukcji czasami zatrzesie autem, a najbardziej czuc drzenie przy ruszaniu (szczegolnie pod gorke), natomiast jak sie auto toczy i chce ruszyc (np. przy przejezdzaniu przez "policjanta") z dwojki z gazem (ok.1500br/min)to drzy masakrycznie, jakby mialby zaraz zgasnac, a jak bardzo szybko puszcze sprzeglo bez gazu i gaz dopiero po puszczeniu sprzegla to jest bez drgan. Te drgania mozna opisac tak, ze jakby sprzeglo lapalo i nie lapalo... Czy w/w objawy swiadczyc moga o skrzowionej/zuzytej tarczy sprzegla albo/i startym docisku? Bo chyba dwumas to nie jest co? Prosze o rade. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ravenq Zgłoś #169 Napisano 5 Września 2011 Witam Od niedawna mam problem ze swoim sprzęgłem przynajmniej tak mi się wydaje. Gdy auto stoi na postoju slychać jakieś brzęczenie pod maskom od strony kierowcy jednak gy wcisne sprzęgło to ustaje. Dodam jeszcze że na postoju jak stoje np na światłach to autem potrafi czasem lekko zatelepać chwilkę. Czego to mogą być objawy? Prosze o rade. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borek1 Zgłoś #170 Napisano 6 Września 2011 Ravenq przy takich objawach to szykuj się na wymianę koła dwu masowego podane przez ciebie objawy są identyczne jakie były u mnie . jeszcze na tym trochę pojeździłem ale było coraz gorzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #171 Napisano 18 Kwietnia 2012 witam forumowiczowchcialbym tylko poinformowac z innej beczki zebyscie sie zglaszali do ASO w celu sprawdzania wtryskiwaczy wymnieniaja w ramach wad fabrycznych w szczegolnosci pezo elektryczne czy jakos tam ( ponad milion aut z vagoskim silnikiem 2.0 tdi) u mnie wymnienili za friko wszystkie 4 lacznie z listwa. pozdrawiam. to ma coś wspólnego z tematem :hmm regulamin forum Poczytaj post w śmietniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam19E Zgłoś #172 Napisano 13 Lipca 2012 Witam potrzebuje rady od szanownych ekspertow. Mam Paska 3C 2.0 TDi PD kod silnika BMP z roku 2007 (po lekkiej modernizacji / poprawce w lecie 2006) ze skrzynia 6 biegowa manualna, przebieg ok. 196000km. Od pewnego czasu mam ponizsze problemy z autem: - zimny silnik: chrobotanie / mielenie przy wcisnietym pedale sprzegla, na rozgrzanym brak - zimny i rozgrzany silnik: stuk przy puszczaniu pedalu sprzegla (na biegu jalowym) - podczas jazdy: czasami, co pare tysiecy (ok. 2000 km) szarpniecie (jakby moc odejmowalo) podczas przyspieszania na 3, 4, 5 biegu przy ok. 1800 obr/min (w momencie osiagniecia max. momentu obrotowego) - podczas jazdy: buczenie / mielenie (podobny odglos do uszkodz. lozyska w piascie, ale to nie to) przy predkosci ok. 100-130 km/h na 6 biegu czy ktos ma pomysl / fachowa wiedze co moze byc przyczyna powyrzszych dolegliwosci i czy w/w objawy sa ze soba powiazane. Jestem 2 wlascicielem auta, przebieg oryginal (sprawdzony w aso), inspekcje wedlug interwalu wymiany (komp badz czas / km), auto ogolnie w bdb stanie, bez wiekszych dolegliwosci / problemow (oprocz ostatimi czasy powyzej wymienionych) z gory dzieki wielkie za Wasze odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek400 Zgłoś #173 Napisano 15 Lipca 2012 Witam wszystkich. Po przestudiowaniu postów całego tematu już nie wiem co robić. U mnie słychać tylko stukanie, zarówno przy zimnym jak i rozgrzanym silniku. Zaczęło się ono pojawiać już 2 lata temu , teraz staje sie coraz bardziej słyszalne, ale tylko podczas postoju tak, że jest to denerwujące. Poza tym żadnego bujania, biegi w DSG wchodzą normalnie , co może być powodem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek2006 Zgłoś #174 Napisano 15 Lipca 2012 Witam wszystkich. Po przestudiowaniu postów całego tematu już nie wiem co robić. U mnie słychać tylko stukanie, zarówno przy zimnym jak i rozgrzanym silniku. Zaczęło się ono pojawiać już 2 lata temu , teraz staje sie coraz bardziej słyszalne, ale tylko podczas postoju tak, że jest to denerwujące. Poza tym żadnego bujania, biegi w DSG wchodzą normalnie , co może być powodem? \kolego miałem podobnie ale tylko na zimnym silniku stukalo na poczatku slabo ale po 2 latach to juz nie stukalo ale rabalo ze tak powiem wymienilem dwu mas ze sprzeglem i dociskiem i po problemie autko chodzi jak nowe a przebieg 231 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek400 Zgłoś #175 Napisano 15 Lipca 2012 kolego miałem podobnie ale tylko na zimnym silniku stukalo na poczatku slabo ale po 2 latach to juz nie stukalo ale rabalo ze tak powiem wymienilem dwu mas ze sprzeglem i dociskiem i po problemie autko chodzi jak nowe a przebieg 231 tys A wymieniłeś na nowe? Jaki koszt ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek2006 Zgłoś #176 Napisano 16 Lipca 2012 (edytowane) 2,1 tys z robocizna czesci oczywiscie nowe sachs'a i teraz nawet biegi bardziej precyzyjnie wchodza wiec nie zaluje wydatku P.S dodam ze skrzynia manual Ty jak masz DSG to na pewno troszke drozsze czesci beda pozdrawiam Edytowane 16 Lipca 2012 przez sebek2006 dodanie info o skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez75 Zgłoś #177 Napisano 17 Lipca 2012 gdzie kupowales tego Sachsa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamos89 Zgłoś #178 Napisano 17 Lipca 2012 Koledzy! Zauważyliście w Waszych autach ze zużytą dwumasą dziwną pracę silnika w różnym zakresie obrotów( u mnie przy 1 tys. występuje tzw. "chrobotanie" i w granicach 1400 silnik zmienia dzwięk i słychać tak jakby cięższą pracę). Też tak mieliście czy jest to objaw czegoś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #179 Napisano 17 Lipca 2012 Kiedy jest wrzucone P auto ma male wibracje ktore czoc na fotelach, brak dzwiekow z maski przy otwartym oknie. Po wrzuceniu N wibracje ustaja ( noga na hamulcu ) i zamiast nich srednio co 7-10 sekund pojawia sie jedno dwa mini szarpniecia odczuwalne na fotelach. Na P silnik pracuje pod obciążeniem, więc minimalne drgania są normalne i normalne jest też to, że znikają jak się przełączy na N. Jeśli przy Neutralu czujesz jakieś szarpnięcia to raczej jest to związane ze skokami obrotów. Z twojego podpisu wynika, że przycelowałeś dobrze i ustrzeliłeś tego paszteta , więc może podzielisz się informacją czy miałeś jakieś problemy z dwumasą czy nie pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek2006 Zgłoś #180 Napisano 19 Lipca 2012 gdzie kupowales tego Sachsa? mechanik mi zamawiał już nie pamiętam z jakiej hurtowni niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach