mł.kwiatek Zgłoś #81 Napisano 8 Maja 2010 witam trochę mnie nie było na forum do Kiler 71 komplet kosztował coś koło 1100zł+70 wymiana (ale robił to znajomy), do Genesis odpalać auto należy zawsze odpalać na sprzęgle (szczególnie zimą) wiąże się to z odciążeniem silnika przez skrzynię biegów w czasie rozruchu (lepkość oleju) a z gaszeniem to nie wiem ale chyba mniejszy wpływ na żywotność, do Czaja gorszy dla dwumasa (od wysokich obrotów) jest PSJ czyli pizdowaty styl jazdy (żartuję) jazda niskich obrotach powoduje większe drgania do tego przy większych obciążeniach dochodzi do tarcia w GMP tłoka poprzez docisk pierścienia do ścianek cylindra w wyniku czego wyciera się ona w tym punkcie m.in. przez to po jakimś czasie koniki uciekają Dodatkowo turbinę należy chłodzić ale w przypadku częstego gaszenia i odpalania auta w krótkim czasie ( jak mamy dłuższą przerwę to nie ma takiej potrzeby a dlaczego to nie chce mi się pisać jak coś to PW Co do wyboru nowe czy regeneracja wybór każdego z Was (osobiście gdyby była większa różnica kosztów to bym regenerował a tak to kupuję nowe) Na zakończenie moich wywodów większość z nas kupuje auta używane (ja też) które najlepsze swoje lata przejechał(li) poprzedni właściciel(e) a prawda jest taka że koncerny zarabiają na częściach nawet niemieckie (uważane za najbardziej wytrzymałe) bo rynek zmusił je do tego (przez małe tanie jeździki z dalekiego wschodu) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Killer71 Zgłoś #82 Napisano 10 Maja 2010 Cześć, Dzięki za informację Pzdr, G Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #83 Napisano 10 Maja 2010 witam do Kiler 71 komplet kosztował coś koło 1100zł+70 wymiana (ale robił to znajomy), mł.kwiatek, cena 1100PLN to tylko za dwumas? sprzeglo, docisk i lozysko to chyba dodatkowy koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mł.kwiatek Zgłoś #84 Napisano 10 Maja 2010 tyle kosztował komplet za wszystko sprzęgło, dwumas i łożysko ale to oczywiście było do audi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wwwujek Zgłoś #85 Napisano 31 Maja 2010 (edytowane) Witam, Odgrzeję trochę temat i się podczepię.. W moim Passacie jest tak. Silnik z zewnątrz, prócz normalnego swojego pykania, wydaje jeszcze inne dźwięki, nieregularne, mi się to kojarzy jakby ze spawarką, z wyładowaniami.. Po wciśnięciu sprzęgła nie słychać tego dźwięku. Natomiast siedząc w samochodzie wyraźnie czuć szarpnięcia, również nie regularne, tylko na postoju, sprzęgło wciśnięte lub nie. Czyli koło dwumasowe? Zauważyłem też, że przy szybszej jeździe, tylko czasami, auto jakby przez ułamek sekundy "odpływa" na boki, taki efekt jakby szybko przejechać obok ciężarówki. To ma związek z powyższym? Pisaliście jeszcze o jakieś akcji VW związanej z dwumasą, jakieś szczegóły? I jeszcze jedno.. Samochód kupiłem miesiąc temu.. Może powinien to naprawić sprzedający? Jak to jest? Pozdrawiam, Łukasz. Edytowane 31 Maja 2010 przez wwwujek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamko251 Zgłoś #86 Napisano 26 Czerwca 2010 (edytowane) Kupiłem passata B6 1.9 TDI-PD 105KM rok 2006 przebieg 156tyś. Mam objawy takie: słychac szum i od czasu do czasu ciche metaliczne stuknięcia, po wcisnięciu sprzęgła i szum i stuki ustają. Budą nie trzęsie ani trochę. Przy puszczaniu sprzęgła na biegu (przy ruszaniu) czuć drgania na pedale. Czy to może być dwumasa czy może samo łożysko oporowe, może inne sugestie ? Edytowane 26 Czerwca 2010 przez adamko251 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheBrave Zgłoś #87 Napisano 13 Lipca 2010 mój problem koledzy to taki ze rano kiedy jest zimny po odpaleniu słychac taki metaliczny dzwiek , jakby jakas srubka latała po silniku , taki zgrzyt kiedy naciskam sprzegło jest to samo i dzwiek dochodzi tak jakby z pod pedała czy to juz dwumasa siada? samochód idzie na sprzedanie no i nie chce zeby ktos mi cos wypominał najwyzej podniose troszke cene zeby chociaz w 75% sie zwróciła naprawa a tak poza tematem, co jakis czas zapala mi sie lamka sprawdzic poziom oleju ( sprawdzałem rano kilkakrotnie i jest w porzadku) jak wyjmie sie bagnet i włozy z powrotem to lampka gasnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal83 Zgłoś #88 Napisano 13 Lipca 2010 ponoc w kazdym b6 trzeba wymienic dwumasowe. mechanik mi gadal ze te sprzegla to niewypal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #89 Napisano 13 Lipca 2010 ponoc w kazdym b6 trzeba wymienic dwumasowe. mechanik mi gadal ze te sprzegla to niewypal. W kazdym aucie kiedys trzeba sprzeglo wymienic , kwestia kiedy , po jakim przebiegu. Ja mam 170kkm teraz i jeszcze sie trzyma. W starszych diesla bylo to samo. Nie ma paniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #90 Napisano 14 Lipca 2010 ponoc w kazdym b6 trzeba wymienic dwumasowe. mechanik mi gadal ze te sprzegla to niewypal. U mnie sprzęgło było raz wymienione na gwarancji przy 60tyś km. a przy 140kkm jak wymieniałem koło dwumasowe również musiałem wymienić sprzęgło, bo coś tam chlapło na tarczę sprzęgła z dwumasówki i kompletne sprzęgło do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość janko49 Zgłoś #91 Napisano 10 Sierpnia 2010 Spotkał się już ktoś ze zwykłym sprzęgłem do b6 jak w opisie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #92 Napisano 12 Sierpnia 2010 Panowie a zmieniał ktoś na jednomas w B6? rozwiązało by to problem, ale podobno są troche większe drgania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ogarek7 Zgłoś #93 Napisano 13 Sierpnia 2010 A ja miałem w(1.9 TDI 105 KM) takie objawy: pulsowanie sprzęgła, grzechotanie na wolnych obrotach które ustępowało po wcisnięciu sprzęgła no i co najgorsze przy ruszaniu niosły się drgania po "budzie" - wyjąłem koło - nie jest wybite - ale jakby zatarte tzn. da się nim ruszyc na siłę ale nie wraca do pierwotnego położenia. sprzęgło tez nie wygląda najlepiej i na bank wyjechane jest łożysko oporowe. autko ma (na 100%) 147 tys km - zamówiłem zamiennik z Valeo - już z pełnym kołem zamiast dwumasy - ma ktos takie - czy to się sprawdza - pytałem kilku magików mówią że bez problemu (sprężyny z dwumasy sa tam zamienione na sprężyny na tarczy sprzęgłowej) oprócz tego rozmawiałem z przedstawicielem z Valeo i też potwierdza dużą sprzedaż bez reklamacji. Dla tych którzy szukają podpowiem - szukajcie hurtownie wołają za cały zestaw od 1700 zł do 2900 !!!!! Pytanie jak się to sprawdzi no i czy to wogóle przyczyna moich objawów - odpowiedź pewną podam w poniedziałem - a teraz oczekuje waszych sugestiii... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #94 Napisano 15 Sierpnia 2010 a tak poza tematem, co jakis czas zapala mi sie lamka sprawdzic poziom oleju( sprawdzałem rano kilkakrotnie i jest w porzadku) jak wyjmie sie bagnet i włozy z powrotem to lampka gasnie To nie poziom oleju jest niski, tylko pompa oleju daje o sobie znać. POCZYTAJ: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60383 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #95 Napisano 18 Sierpnia 2010 U mnie występują oznaki kończącej się dwumasy, czyli dźwięki, stuki dochodzące z zimnego "silnika" po odpaleniu i po wciśnięciu sprzęgła do połowy to samo. Czy oznaką może być też trykanie (dość głośne) lewarka zmiany begów? Występuje to tylko na 6 biegu gdy zdejmę nogę z gazu. Głośniejsze gdy jadę z obciążeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #96 Napisano 19 Sierpnia 2010 A ja miałem w(1.9 TDI 105 KM) takie objawy: pulsowanie sprzęgła, grzechotanie na wolnych obrotach które ustępowało po wcisnięciu sprzęgła no i co najgorsze przy ruszaniu niosły się drgania po "budzie" - wyjąłem koło - nie jest wybite - ale jakby zatarte tzn. da się nim ruszyc na siłę ale nie wraca do pierwotnego położenia. sprzęgło tez nie wygląda najlepiej i na bank wyjechane jest łożysko oporowe. autko ma (na 100%) 147 tys km - zamówiłem zamiennik z Valeo - już z pełnym kołem zamiast dwumasy - ma ktos takie - czy to się sprawdza - pytałem kilku magików mówią że bez problemu (sprężyny z dwumasy sa tam zamienione na sprężyny na tarczy sprzęgłowej) oprócz tego rozmawiałem z przedstawicielem z Valeo i też potwierdza dużą sprzedaż bez reklamacji. Dla tych którzy szukają podpowiem - szukajcie hurtownie wołają za cały zestaw od 1700 zł do 2900 !!!!! Pytanie jak się to sprawdzi no i czy to wogóle przyczyna moich objawów - odpowiedź pewną podam w poniedziałem - a teraz oczekuje waszych sugestiii... I jak kolego wymieniłeś na to pełne koło? jakieś różnice, drgania itp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #97 Napisano 26 Sierpnia 2010 Też jestem ciekaw jak jest z tym jednomasem valeo do B6. Niedługo czeka mnie wymiana i zastanawiam się nad tym zestawem. Rozmawiałem dzisiaj z moim znajomym mechanikiem i polecał mi ten komplecik valeo. Co prawda on jeszcze takiego nie wymieniał ale jego kumpel (też mechanik) zrobił już sporo takich jedno mas, nie mieli żadnych reklamacji. Poza tym mówił, że nie ma żadnej różnicy jeśli chodzi o przenoszenie drgań na bude samochodu. Tylko zastanawiam się, jak to będzie podczas eksploatacji przez długi okres czasu? Czy skrzynia nie dostaje za ostro w kość? Może jest ktoś kto założył takie cudo do B6 i zrobił już pare tyś km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumo75 Zgłoś #98 Napisano 30 Września 2010 panowie odswierzę temat i ponowię pytanie. czy ktoś juz wymienil na jednomasowe ,a jezeli tak to jakie są odczucia, i czy dwumasa w 1.9 i 2.0 jest taka sama? gdzie tanio kupić taki zestaw valeo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #99 Napisano 30 Września 2010 (edytowane) Chyba się nie doczekamy na odpowiedź. Też czekam już jakiś czas a chciałbym w niedługim czasie zrobić dwumase. Trochę wkurza mnie ta grzechotka w silniku. A tak przy okazji czy sprzęgło z dwumasą w silniku 140 konnym jest identyczne jak w 170KM? Czy można do 140KM włożyć od 170KM? Edytowane 1 Października 2010 przez irek30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
o-marek Zgłoś #100 Napisano 17 Października 2010 ...no tak. przeczytałem cały wątek bijąc się z myślami ale okazuje sie że mam wszystkie z wymienionych przez wielu objawy: drgania lewarka na luzie, drgania pedału sprzęgła po lekkim wciśnięciu, zgrzyt przy wrzucaniu i szarpanie na wstecznym, lekkie bujanie na wolnych obrotach a teraz też dziwny dźwięk jakby przedmuchu na wydech (takie regularne turkotanie). po przeczytaniu tego wątku w 90% jestem pewien że to dwumasa. kolega miał podobne choć nie wszystkie objawy w Octavii z takim samym silnikem - zrobił wymiankę i przeszło (Ł800 z robocizną w nieautoryzowanym warsztacie). długo łudziłem się że to coś innego (pierwsze objawy - drganie lewarka i pedału zauważyłem 40 000 km temu). moje pytanie też dotyczy konwersji na zwykłe koło zamachowe, widziałem już zamienniki (pełne koło i normalna tarcza sprzęgłowa ze sprężynami jak to dawniej bywało) kilku firm, rozmawiałem też wcześniej z moim mechanikiem i on sam stwierdził żebym na przyszłość o tym pomyślał. nie wiem jednak jak to się zachowuje. mechanik twierdził że nie ma różnicy - wiem dla niego napewno nie - ale ja robię ok. 45000 mil (<70 000km) rocznie głównie po mieście (taksówka) gdzie drgania czegokolwiek dorowadzają do paranoi a ilości zmian biegów idą w miliony. nie wiem więc czy zmieniać dwumasę czy robić konwersję? ---------- Post added at 08:46 ---------- Previous post was at 08:20 ---------- tu jest np. konwersja Valeo: http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volkswagen_Passat_1.9_2005/p/Car-Parts/Transmission/Clutch-and-Associated-Parts/Solid-Flywheel-Conversions a tu m.in. dwumasa i komplet sprzęgła (w dwóch linkach): 1. http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volkswagen_Passat_1.9_2005/p/Car-Parts/Transmission/Clutch-and-Associated-Parts/Flywheels 2. http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volkswagen_Passat_1.9_2005/p/Car-Parts/Transmission/Clutch-and-Associated-Parts/Clutch-kits ... różnica w cenie prawie żadna ale jak napisano w opisie konwersji: "~ponieważ koło dwumasowe jast zamieniane na zwykłe koło zamachowe (solid) można spodziewać się większej wytrzymałości i w przypadku konieczności wymiany sprzęgła nie koniecznie należy wymieniać koło zamachowe tak że długoterminowa korzyść może być wymierna~" jeślibym sprzedawał tego typu rzeczy pewnie też bym tak pisał ale ciekawi a nawet pili mnie czy to działa ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach