Skocz do zawartości
Gość thermistor

Koło dwumasowe + sprzęgło

Rekomendowane odpowiedzi

o-marek, zmieniles ten dwumas?? Jak nie ma roznicy w cenie to chyba lepszy dwumas tak mysle, zawsze lepiej wytlumi drgania i skrzynia dluzej wytrzyma...

 

masz jakies lekkie buczenie przy predkosci 120km/h pochodzace od dwumasy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Postaram opisać precyzyjnie objawy, proszę o pomoc, czy może być to koło dwumasowe.

Zauważalne drgania (rzuca całym samochodem) podcza postoju i podczas jazdy.

Warunkiem jest to, że silnik musi być rozgrzany. A podczas jazdy pojawia się to w zakresie prędkości 40-60km/h lub 1,5-2,0 obr/min w zależności od biegu.

Dodam, że najbardziej odczuwalne jest to w 3 i 4 przełożeniu (skrzynia DSG).

 

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o-marek, zmieniles ten dwumas??

 

tja! zmieniłem na dwumas Sachs + kpl. sprzęgła Sachs, do tego jeszcze doszła wymianka świec żarowych bo jedna nie grzała (Ł960 w tym Ł250 robocizna) aha! zaświeciła się też kontrolka Airbag ale to zrobił mi w cenie (wtyczka pod siedzeniem pasażera przyśniedziała). nikt na forum nie odpisał na temat konwersji więc sam "zasięgnąłem języka" u trzech mechaników i miałem trzy opinie. "mój" stwierdził że nie ma różnicy chociaż niekiedy w pewnych zakresach obrotów występują wibracje, drugi stwierdził że się nie podejmuje bo to "kicha jest", trzeci (brat "mojego") powiedział że o.k. ale nie bierze odpowiedzialności za wibracje. czyli jednym słowem coś jest na rzeczy że się tak asekurują. zdecydowałem więc że zostanę przy tym co jest z tym że fabrycznie miałem LUK a teraz mam Sachs. dziwne odgłosy jakby przedmuchów na wydechu ustały ale było też pomiędzy nimi takie dziwne "burczenie" też jakby z tyłu i to zostało. dzisiaj metodą prób i błędów doszedłem że to pompa paliwa w baku "się kończy" (kolejne Ł250). reasumując to troszkę się pospieszyłem z tą wymianą dwumasy i sprzęgła - fakt że troszkę upierdliwe były te dźwięki "wydechu" ale na kole i sprzęgle mogłem zrobić jakieś 10kkm więcej, jak już wcześniej napisałem pierwsze objawy miałem 40kkm temu (pół roku) a nogę mam ciężką i lubię "popiłować" na niskich biegach (miasto na górkach to i czasem się nie chce zmieniac biegu na wyższy żeby zaraz redukować).

pomimo tak nagłych i nie małych wydatków (miesiąc temu wymieniałem blokadę kierownicy w Polsce 870 PLN w ASO - w Anglii nie wiedzieli co mu dolega!!! a jeszcze wcześniej łożysko w prawym przednim kole - rozleciało sie totalnie - Ł120) mam duży szacunek dla tego auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki o-marek, u mnie slychac tez ciche brzeczenie na postoju jak mam noge na pol sprzegle, byle do wiosny...narazie lozysko musze zalatwic i opony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło jedno-masowe spowoduje konkretne bujanie się silnika na wolnych obrotach. Siedziałem już w takim aucie po wymianie z bimasy na jedno i powiem szczerze, że efekt był taki jakby poduszki pod silnikiem były zużyte, podczas ruszania czuć w pedale sprzęgła to bicie, przenosi się ono na karoserię dość poważnie, ale jak ktoś lubi diesla i chce czuć prawdziwy jego potencjał w swoich łydkach i policzkach to nie widzę problemu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem zupełnie nowy. Pasat B6 2,0 TDI DSG

Potrzebuję pomocy, coś mi szarpnęło podczas jazdy. W tej chwil mocno szarpie przy zmianie biegów i robi to bardzo niezdarnie.

Szukam kogoś z Poznania, kto może zdiagnozować na kompie, jakie są błędy na skrzyni biegów

 

---------- Post added at 15:08 ---------- Previous post was at 15:05 ----------

 

Jestem nowym użytkownikiem forum.

Szukam kogoś z Poznania kto podłączy się do komputera i zdiagnozuje problem w skrzyni biegów Pasat B6 2,0 TDI DSG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potrzebuję pomocy, coś mi szarpnęło podczas jazdy.

Wiele to nam nie mówi. Jeżeli dalej możesz jechać, nic nie trzaska, świszczy czy nawala na postoju to nie jest tak źle.

Powiedz czy w czasie jazdy możesz korzystać z ręcznej zmiany biegów??

Powiedz też, czy skrzynia zmienia biegi kolejno każdy czy np. dochodzi do trzeciego i na tym koniec??

Kiedy był wymieniany płyn ATF i czy twój samochód przeszedł akcję serwisową na wymianę płyty sterującej skrzyni biegów??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie czy w silniku 1.9tdi passat 2006 jest tez kolo dwumasowe czy jakies prostrze sprzeglo tj tansze w obsludze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie buja na wolnych tylko terkocze , mocno halasuje ,czasem szarpnie podczas jazdy czasem tez czuc drgania na pedale sprzegla ja obstawiam ze to dwumasa co Wy na to? przebieg 184000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie nie wiem chyba dopadło i mnie

auto 92 tys km 1,9 TDI BXE 2007 sprawdzone ja nim przejechałem ok 3 tys wszystko było ok do dzisiaj

Zaraz po zakupie na wolnych obrotach występowało lekkie kołysanie auta,

taki efekt występuje po dodaniu na ok 1.1tys obrotów i puszczenie gazu powoduje to wyczuwalne szarpanie silnika.

jak wciskam ok 2 cm sprzęgło to czuć delikatne pulsowanie na pedale sprzęgła ,

co jakiś czas jak zmieniam z 1 BIEGU NA 2 zgrzyt.

no ale do tej pory było cicho słychać było wyłącznie przyjemny klekot, jadąc w mieście dojeżdżając na światłach miałem niskie obroty 3 bieg hamowanie silnikiem nagle zauważalnie wzrósł poziom decybeli. przy dodawaniu gazu zaczęło jakby drgać i taki efekt jakby dudnienia (rezonowania)z wydechu,już nie słychać wyłącznie klekotu

dzwięk ten słychać to jakby z przodu auta.

Przy otwartych drzwiach dziwne dudnienie przy zejściu z obrotów i piski na ok 3 tys obrotach dodam ze przez półtora miesiąca było ok poprzedni właściciel w ASO naprawiał tylny wydech dodam ze nie za dobrze to wygląda mocno połatany na rurze

wiem bez diagnozy mechanika sie nie obejdzie tylko czytając posty można oszaleć ze pół samochodu ci chcą wymienić a reasumując co może być przyczyną

-dwumas

-poduszka

-tłumik drgań

-coś jeszcze??

Edytowane przez szuwarx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Myślę że u mnie też pada "dwumasa" a bynajmniej tak mi się wydaje.Byc może się mylę, dlatego proszę o POMOC kolegów bardziej doświadczonych.Byłem z tym problemem ostatnio u mechanika w Szczecinie.Ale po kolei.Zdecydowałem się, bo zauważyłem takie objawy jak:

1.przy odpalaniu auta na zimnym silniku było takie jakby "uderzenie",a następnie po wciśnięciu sprzęgła czułem jak odbija,po chwili wyjeżdżając z garażu i puszczając sprzęgło słychać tak jakby "pohukiwanie"

2.po przejechaniu kilkunastu km, po wyjściu z auta z okolicy silnika od strony kierowcy słychac było coś w stylu "chrobotania",po wciśnięciu sprzęgła ustępowało,samo sprzęgło cały czas odbija

3.samochód na biegu jałowym miewa drgania

4. będąc wewnątrz auta z okolic skrzyni dochodzi również co jakiś czas odgłos "chrobotania"

5.samo sprzęgło było "miękkie" i po jego wciśnięciu było słychać jakby odgłos "szurania"

6.auto na 1 i 2 biegu wolno się "zbierało" dopiero od 3 biegu przyśpieszało dynamicznie,zaznaczam że nie mam żadnych problemów z wbiciem biegów,wszystko wchodzi płynnie

7.następnie odpalając auto wskazówka obrotomierza znajduje się o jedną kreskę poniżej "10"(tak jak powinno byc),następnie po przejechaniu tych kilkunastu km nawet dwie,dwie i trochę niżej(nie wiem czy to jest normalne).

 

A więc pojechałem do warsztatu który naprawia grupę VW i stwierdził że:

-wg.niego dwumasa jest ok,natomiast trzeba było by wymienić sprzęgło(docisk,tarcza, łożysko oporowe-SACHS)cena za nowe sprzęgło 690zł+450 robocizna.I tak zrobiłem.

Po jeździe mogę stwierdzić że samo sprzęgło działa o niebo lepiej(jest twardsze,nie słychać szurania).Natomiast nie ustąpiło, po przejechaniu km szczególnie chrobotanie w silniku od strony kierowcy,dragania autem na biegu jałowym,odgłos z okolic skrzyni,wskazówki dwie kreski poniżej "10".Wydaje mi się że jednak mogłem wymienić całość, ale nie chciałem szukać dziury w całym jeśli "fachowiec "stwierdził że dwumasa ok.Teraz mam dylemat czy ściągnąć dwumase po regeneracji z Poznania, czy zakupić nową.W komplecie było by taniej a tak kolejny wydatek.A zrobić to muszę bo nie lubię jak coś jest nie tak w moim aucieSamo auto ma przejechane 165 tyś km.

 

Co myślicie o tym Panowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko czy dwumas w silniku 2.0 tdi jest taką samą częścią jak w golfie czy skodzie jak i seacie pytam czy pasują one do siebie na przemian chodzi mi o manuala bo mam dobry dwumas z seata toledo i nie wiem czy będzie pasował do mojego paska obie wersje silnika to 140 koni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, spróbuj sprawdzić po nr katalogowym VAG, ale jeśli taka sama pojemność to powinno pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vag służy do diagnostyki , Etka do części lub Elsa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tym Panowie?

Witam wszystkich.Myślę że u mnie też pada "dwumasa" a bynajmniej tak mi się wydaje.Byc może się mylę, dlatego proszę o POMOC kolegów bardziej doświadczonych.Byłem z tym problemem ostatnio u mechanika w Szczecinie.Ale po kolei.Zdecydowałem się, bo zauważyłem takie objawy jak:

1.przy odpalaniu auta na zimnym silniku było takie jakby "uderzenie",a następnie po wciśnięciu sprzęgła czułem jak odbija,po chwili wyjeżdżając z garażu i puszczając sprzęgło słychać tak jakby "pohukiwanie"

2.po przejechaniu kilkunastu km, po wyjściu z auta z okolicy silnika od strony kierowcy słychac było coś w stylu "chrobotania",po wciśnięciu sprzęgła ustępowało,samo sprzęgło cały czas odbija

3.samochód na biegu jałowym miewa drgania

4. będąc wewnątrz auta z okolic skrzyni dochodzi również co jakiś czas odgłos "chrobotania"

5.samo sprzęgło było "miękkie" i po jego wciśnięciu było słychać jakby odgłos "szurania"

6.auto na 1 i 2 biegu wolno się "zbierało" dopiero od 3 biegu przyśpieszało dynamicznie,zaznaczam że nie mam żadnych problemów z wbiciem biegów,wszystko wchodzi płynnie

7.następnie odpalając auto wskazówka obrotomierza znajduje się o jedną kreskę poniżej "10"(tak jak powinno byc),następnie po przejechaniu tych kilkunastu km nawet dwie,dwie i trochę niżej(nie wiem czy to jest normalne).

 

A więc pojechałem do warsztatu który naprawia grupę VW i stwierdził że:

-wg.niego dwumasa jest ok,natomiast trzeba było by wymienić sprzęgło(docisk,tarcza, łożysko oporowe-SACHS)cena za nowe sprzęgło 690zł+450 robocizna.I tak zrobiłem.

Po jeździe mogę stwierdzić że samo sprzęgło działa o niebo lepiej(jest twardsze,nie słychać szurania).Natomiast nie ustąpiło, po przejechaniu km szczególnie chrobotanie w silniku od strony kierowcy,dragania autem na biegu jałowym,odgłos z okolic skrzyni,wskazówki dwie kreski poniżej "10".Wydaje mi się że jednak mogłem wymienić całość, ale nie chciałem szukać dziury w całym jeśli "fachowiec "stwierdził że dwumasa ok.Teraz mam dylemat czy ściągnąć dwumase po regeneracji z Poznania, czy zakupić nową.W komplecie było by taniej a tak kolejny wydatek.A zrobić to muszę bo nie lubię jak coś jest nie tak w moim aucieSamo auto ma przejechane 165 tyś km.

 

Co myślicie o tym Panowie?

 

Myślę, że błędem było nie wymienienie od razu dwumasy. Objawy, które występowały najwyraźniej wskazywały na jej zużycie. Moim zdaniem kupuj nową dwumasę, nie baw się w regenerację bo z tym różnie bywa i szkoda by było za jakiś czas znowu wymieniać (koszty robocizny).

Edytowane przez michal8844

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co myślicie o tym co znalazłem z tego co[pisze to ten zestaw pasuje do tych silników to sprzęgło i dwumas są takie same jest to część LUKA więc teoretycznie powinny pasować na przemian #

true SKODA

 

trueOCTAVIA (1Z3)

o

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

2.0 TDI 100 136 1968 4 02-2004

AZV

2.0 TDI 103 140 1968 4 11-2005

BMM

2.0 TDI 125 170 1968 4 04-2006

BMN, CEGA

2.0 TDI 16V 103 140 1968 4 02-2004

BKD

*

trueOCTAVIA Combi (1Z5)

o

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

2.0 TDI 103 140 1968 4 11-2005

BMM

2.0 TDI 125 170 1968 4 04-2006

BMN, CEGA

2.0 TDI 4x4 103 140 1968 4 07-2006

BMM

2.0 TDI 16V 100 136 1968 4 02-2004

AZV

2.0 TDI 16V 103 140 1968 4 02-2004

BKD

*

trueSUPERB (3T4)

o

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

2.0 TDI 103 140 1968 4 03-2008

BMP

#

true VW

 

*

trueCADDY III kombi (2KB, 2KJ)

o

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

2.0 TDI 103 140 1968 4 09-2007

BMM

*

trueCADDY III nadwozie pełne (2KA, 2KH)

o

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

2.0 TDI 103 140 1968 4 09-2007

BMM

*

trueEOS (1F7)

o

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

2.0 TDI 103 140 1968 4 06-2006

BMM

*

trueGOLF PLUS (5M1, 521)

o

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

2.0 TDI 100 136 1968 4 05-2005

AZV, CBDA

2.0 TDI 103 140 1968 4 12-2005

BMM

2.0 TDI 16V 103 140 1968 4 01-2005

BKD, CBDB

*

trueGOLF V (1K1)

o

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

2.0 TDI 100 136 1968 4 10-2003

AZV, CBDA

2.0 TDI 103 140 1968 4 12-2004

BMM

2.0 TDI 125 170 1968 4 11-2005

BMN

2.0 TDI 4motion 103 140 1968 4 08-2004

BMM

2.0 TDI 16V 103 140 1968 4 10-2003

BKD

2.0 TDI 16V 4motion 103 140 1968 4 08-2004

BKD

*

trueGOLF V Variant (1K5)

o

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

2.0 TDI 103 140 1968 4 06-2007

BMM

2.0 TDI 16V 103 140 1968 4 06-2007

BKD, CBDB

*

trueJETTA III (1K2)

o

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

 

2.0 TDI 100 136 1968 4 09-2005

AZV, CBDA

 

2.0 TDI 103 140 1968 4 10-2005

BMM

 

2.0 TDI 16V 103 140 1968 4 08-2005

CBEA

*

truePASSAT (3C2)

o

 

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

 

2.0 TDI 100 136 1968 4 03-2005

BMA, CBAA

 

2.0 TDI 103 140 1968 4 03-2005

BMP

 

2.0 TDI 120 163 1968 4 08-2005

BUZ

 

2.0 TDI 125 170 1968 4 08-2005

BMR, CBBB

 

2.0 TDI 4motion 103 140 1968 4 03-2005

BMP

 

2.0 TDI 16V 103 140 1968 4 03-2005

BKP, CBAB

 

2.0 TDI 16V 4motion 103 140 1968 4 03-2005

BKP, CBAB

*

truePASSAT Variant (3C5)

o

 

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

 

2.0 TDI 90 122 1968 4 08-2005

BVD, BVE

 

2.0 TDI 100 136 1968 4 08-2005

BMA, CBAA

 

2.0 TDI 103 140 1968 4 08-2005

BMP

 

2.0 TDI 125 170 1968 4 08-2005

BMR, CBBB

 

2.0 TDI 4motion 103 140 1968 4 08-2005

BMP

 

2.0 TDI 16V 103 140 1968 4 08-2005

BKP, CBAB

 

2.0 TDI 16V 4motion 103 140 1968 4 08-2005

BKP, CBAB

*

trueTOURAN (1T1, 1T2)

o

 

Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki

 

2.0 TDI 100 136 1968 4 02-2003

AZV

 

2.0 TDI 103 140 1968 4 12-2005

BMM

 

2.0 TDI 125 170 1968 4 12-2005

BMN

 

2.0 TDI 16V 103 140 1968 4 08-2003

BKD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poda mi ktoś numer części koła dwumasowego silnik bkp 140 km

vin wvwzzz3cz6p078866

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witka panowie mam pytanie dotyczace czy to moze byc dwumasa? mianowicie na wlaczonym silniku kiedy wciskam powoli sprzeglo czuje polsowanie pod noga do tego jest odczuwalne momentami(drganie,kolysanie nie wiem jak to nazwac?) samochodem nie zawsze ,do tego jak juz jade dodajac powoli gazu doslownie lekkie tkniecie gazu slychac stukniecie,nie dotykam i nie ma nic po ponownym znow slychac. co to moze byc auto ma 78000mil dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności