Skocz do zawartości
Gość thermistor

Koło dwumasowe + sprzęgło

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, zmieniłem kompletne sprzęgło na nowe bo dwumas stukał. Nie pamiętam jakiej firmy komplet wszedł, ale takiej samej jak siedziało oryginalnie. Przy okazji skasowany był znany luz na obudowie skrzyni. Teraz po wymianie przy gaszeniu na rozgrzanym silniku mam taki odgłos jak poniżej... Wadliwy dwumas?

 

http://www95.zippyshare.com/v/z9GL3slr/file.html - kliknij na play

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem.kupiłem dwumase do swojego passka 20tdi 140km . szanowni panowie powiedzieli ze wymienili dwumase . ale sadze ze tego nie zrobili bo stuka w silniku jak dwumasa. Wczesniej przed rozpadnieciem sie dwumasy pedal sprzegla byl twardy po rozpadnieciu ledwo wychodzil z podlogi i byl miekki bardzo po naprawie dwumasy jest nadal tak samo jak po jego naprawie.dodam ze stuki przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu sprzegla występują. Ci czarownicy opowiedzieli mi ze to wal korbowy mogl peknac i dlatego czuc drgania na pedale itp za chwile dodam film z dzwiekami

https://youtu.be/UYr-0yiji5E

Bardzo możliwe jest to, że wał pękł. Ja zmieniłem kompletne sprzęgło (LUK) znajomemu z miesiąc temu 2.0 BMP 2005. Tydzień temu dzwoni że stoi i nie ma sprzęgła (pedał w podłodze). Okazało się na miejscu, że płyn cieknie pod auto. Wspomniał coś, że zawyło i nie było sprzęgła. Po ściągnięciu skrzyni, okazało się, że cała dwu masa lata na boki (wysprząglik też uszkodzony). Potwierdziły się moje domysły. Wał pękł na dwie części za 4-m korbowodem ( wygląda jakby nie był odlany z jednej masy, powierzchnie pasują, ale są ciemniejsze niż w miejscu gdzie na 100% był w jednym kawałku). Wygląda, że bałaganu nie narobiło, ale pierwsza panewka główna ma starą dziurę na powierzchni, więc coś się kiedyś musiało dziać.

Szukam teraz wału z panewkami. Ciekawe czy pasują z innych kodów? Pompa z wałkami na łańcuch, na wale duża zębatka 03G 105 173. Chyba można przełożyć zębatkę i powinno grać na wale wybite 38AA? Co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem daleh przekonany ze dwumasa nie byla zmieniona. Samochod stoi u innego mechanika za kilka dni sie dowiemy co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic tylko trzeba rozebrać i się okaże. Będzie widać czy jest nowa ,czy stara. Myślę że aż takiego wała by mechanik nie zrobił, przecież to można sprawdzić. Raczej by się bał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze i sie nie boja :) wal korbowy jakby pekl to auto raczej by nie odpalalo od strzala poza tym gdy dwu mas byl zmieniony pedal nie byl by miekki i nie bylo by czuc odbijania na nim .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa nowa jednak zalozyli:) mechanik mowi ze stalo sie cos ze skrzynia wlasnie ja sprawdza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Podepnę się do tematu.

Kupiłem ode mnie z firmy Passata B6 2008 170km kod silnika BMR skrzynia DSG

Mam przejechane 320tys. i na zimnym silniku czuć drżenie dwumasy.

Tutaj pojawia się pytanie. Co mam kupić:

1. Nowe koło sasch

2. Regenerować ? - U mnie w Kielcach jest firma która to robi więc nie było by problemu.

3. Kupić oryginał z rozbiórki ?

 

Możecie coś doradzić bo jak czytam sam już nie wiem. Chciałbym żeby wytrzymało co najmniej 60tys. - czyli 3 lata mojego użytkowania. Nie planuje się nim ścigać więc nie będzie zbytnio katowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz sachsa albo luka śmiało brać.

Reszta to kalkulacja cen/ryzyka za regenerowany towar lub używany towar :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktoś brał może te regenerowane może coś napisać?

 

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie

Podepnę się do tematu.

Kupiłem ode mnie z firmy Passata B6 2008 170km kod silnika BMR skrzynia DSG

Mam przejechane 320tys. i na zimnym silniku czuć drżenie dwumasy.

Tutaj pojawia się pytanie. Co mam kupić:

1. Nowe koło sasch

2. Regenerować ? - U mnie w Kielcach jest firma która to robi więc nie było by problemu.

3. Kupić oryginał z rozbiórki ?

 

Możecie coś doradzić bo jak czytam sam już nie wiem. Chciałbym żeby wytrzymało co najmniej 60tys. - czyli 3 lata mojego użytkowania. Nie planuje się nim ścigać więc nie będzie zbytnio katowane.

 

Raczej kupiłbym nowy zestaw, bo koszt to tylko około 1500zł (LUK SACHS). Ja jestem fanatykiem VOLVO, a tam np. s60 ma zestaw za prawie 3000zł, więc dwa sprzęgła do passata. Na szczęście w benzyniaku dwu masa po 300 tysiącach ma niewiele większe luzy co nowa w 2.0tdi.

 

Moze i sie nie boja :) wal korbowy jakby pekl to auto raczej by nie odpalalo od strzala poza tym gdy dwu mas byl zmieniony pedal nie byl by miekki i nie bylo by czuc odbijania na nim .

Po wymianie pedał, był miękki (tzn. lekko się wciskał) i brał bliżej podłogi. Na drugi dzień pedał wpadł w podłogę i odpowietrzyłem układ ponownie. Pedał brał w połowie, ale czuć było w połowie sprzęgła drganie na pedale (co mnie trochę zdziwiło, ale to może tak pracuje BMP, ogólnie jestem za benzyną).

Znajomy zrobił około 1000km i na tym koniec.

 

Tutaj wał znajomego z BMP https://drive.google.com/open?id=0B65ufJ58wIYUbWxReFVLM1BubXc

Edytowane przez sliders84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie nie zakładam nowego tematu bo nie ma sensu podepne się pod ten mój b6 2.0 tdi 140km BKP przebieg oryginał 230 tyś . Otóż po wgraniu oprogramowania na 170 km pojawił się dziwny objaw czego wcześniej nie było otóż jak uzyskaliśmy 420 Nm przy dodawaniu gazu cała buda mi wpadała w wibracje prawie na każdym biegu wiec pojechałem na wyregulowanie tego i zeszliśmy na 375 Nm i jest lepiej ale nie dobrze bo na biegu 4 5 6 jadąc ze stałą prędkością obroty ok 2200 dodaje stopniowo gazu to wpadnie w wibracje i wtedy muszę pedał gazu w podłogę i drgania znikają. Seryjnie ma 330Nm W 80 % znajomych stawia na dwumase i ja też tak twierdzę. I chcę zmienić na jakąś mocniejszą od innego modelu . Może ktoś z was może coś doradzić w tym temacie.

Edytowane przez Grzesiulek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie nie zakładam nowego tematu bo nie ma sensu podepne się pod ten mój b6 2.0 tdi 140km BKP przebieg oryginał 230 tyś . Otóż po wgraniu oprogramowania na 170 km pojawił się dziwny objaw czego wcześniej nie było otóż jak uzyskaliśmy 420 Nm przy dodawaniu gazu cała buda mi wpadała w wibracje prawie na każdym biegu wiec pojechałem na wyregulowanie tego i zeszliśmy na 375 Nm i jest lepiej ale nie dobrze bo na biegu 4 5 6 jadąc ze stałą prędkością obroty ok 2200 dodaje stopniowo gazu to wpadnie w wibracje i wtedy muszę pedał gazu w podłogę i drgania znikają. Seryjnie ma 330Nm W 80 % znajomych stawia na dwumase i ja też tak twierdzę. I chcę zmienić na jakąś mocniejszą od innego modelu . Może ktoś z was może coś doradzić w tym temacie.

 

Może by zrobić logi dynamiczne i zobaczyć co jak wydają wtryski przy tych drganiach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryski mam nowe w serwisie montowane jakieś 5 tyś km mają po akcji serwisowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat ślizga mi się bardzo sprzęgło przy dynamicznej jeździe. 2.0 TDI BMA 136KM chce wymienić całość koło dwumasowe sprzegło mam zamiar jezdzić 5 lat i chce dobrze zrobić, przebieg 250 000 czasami mi pedał zostaje w podłodze to co jeszcze trzeba zmienić przy tej robocie wysprzęglik pomkę sprzegła łożysko proszę o poradę jakie elementy trzeba zmienić zeby było ok??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2290 601 009 taki zestaw sachsa weź, on zawiera wszystko z wysprzęglikiem włącznie.

dołóż do tego - uszczelniacz wału korbowego i będzie grało.

 

 

Pozdrówki

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2290 601 009 taki zestaw sachsa weź, on zawiera wszystko z wysprzęglikiem włącznie.

dołóż do tego - uszczelniacz wału korbowego i będzie grało.

 

 

Pozdrówki

Marcin

 

Ponoć SACHSA wszyscy odradzają żęby LUKA brać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie zestawik luka. reklamacje pojawiają się na obie firmy.

Pozdrówki

marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podpinam się pod temat z podobnym problemem. Mianowicie mam passata b7 2.0 tdi najechane 200 tysięcy km. Od jakiegoś czasu z pod maski słyszałem (co jakiś czas) lekkie metaliczne cykanie. Od ok tygodnia zaczął kapać olej. Okazało się, że jest to olej ze skrzyni biegów. W środę u mechanika rozebraliśmy auto. Okazało się, że docisk sprzęgła firmy sasch rozsypał się całkowicie, a blaszki z niego dostały się między sprzęgło a skrzynię i ją tak namiętnie tarły, że zrobiły dziurę w obudowie, z tąd ten olej. Jak napisałem, padło mi w zasadzie sprzęgło (tarcza dostała oleju i trzeba by ją wymienić), dwumas natomiast jest ok - nigdy nie dawał typowych objawów dwumasu i porównywaliśmy go z kolegą z nowym nieużywanym zestawem który leży w warsztacie. Pomyślałem jednak, że skoro ma on już 200 tys. to też mógł bym go wymienić. I tu zaczyna się problem, ponieważ mam system start stop i w sklepie powiedzieli że cały zestaw jest droższy o 1100 zł niż zestaw bez systemu start stop. Powiedzmy, że mogę tyle zapłacić ale kolega mechanik przy okazji wymiany zestawu w golfie porównywał oba zestawy ( do auta z systemem i bez start stop ) i twierdzi, że sa one identyczne. Piszę to ponieważ chcę opisał mój przypadek (jakich szkód może wyrządzić rozpadający się docisk) i zapytać, czy ktoś z was wie czym te dwa zestawy sprzęgło+dwumasa różnią się od siebie, czy jest to ten sam zestaw ale ze względu na nowszy model auta po prostu droższy?

Edytowane przez rainman777
Regulamin pkt 4.1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, podepnę się pod temat, niestety nie znalazłem podobnego problemu na forum. Samochód z opisu, przejechane ok. 170 000 km, problem polega na dziwnej pracy sprzęgła - zawsze po dłuższej jeździe z większą prędkością głównie autostradową - wjeżdżając z powrotem do miasta przy zmianie biegów na wyższe słychać dźwięk taki jak przy nieumiejętnej zmianie biegów kiedy ktoś doda gazu w trakcie puszczania sprzęgła - zetknięcie się dwóch obracających się z różną prędkością tarcz. Po jakimś czasie objawy ustępują. Zatrzymując się na światłach nie występują drgania ani odgłosy w zależności od wciskania sprzęgła. Nie słychać typowych dla padającego koła dwumasowego dźwięków. Dodając gazu na postoju kiedy obroty spadają wyczuwalne są większe wibracje poniżej 2000 obrotów. Zaobserwowałem też delikatne kliknięcie, stuknięcie przy wciskaniu pedału sprzęgła, które nasiliło się podczas większych mrozów ale może to być równie dobrze nie związane z problemem. Nie ma problemów z przyspieszaniem, sprzęgło nie ślizga się. Czy ktoś miał podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Passata B7 1,6TDI 105KM CAYC z sierpnia 2012r.Czy ktoś po numerze VIN jest w stanie mi sprawdzić czy posiada autko dwumas?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności