Jump to content
Guest thermistor

Koło dwumasowe + sprzęgło

Recommended Posts

Guest thermistor

Witam wszystkich. Samochód kołysze się na wolnych obrotach podczas postoju i wolnym poruszaniu się, dodatkowo ostatnio zauważyłem "płytkie" sprzęgło (szybko puszcza, przy samej podłodze) i sporadyczny problem ze zmianą biegów (delkatny zgrzyt). Czy to wina koła dwumasowego (kołysanie) i sprzęgła, czy wymienia się sprzęgło z dwumasem i ile to kosztuje (części oryginalne a zamienniki)? Biorąc pod uwagę zgrzyty to chyba pilna sprawa. Proszę kolegów o poradę, komentarz, uwagi, doświadczenia. Z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznij od sprawdzenia czy obejmuje go akcja fabryczna wymiany koła zamachowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy właśnie wymieniał koło dwumasowe razem ze sprzęgłem przy golfie 5. Silnik 2.0 TDI 140KM. Objaw był taki że przy gaszeniu silnika mocno trzęsło autem oraz słychać było głośny metaliczny dźwięk w silniku, jakby stukot. Mówił mi również że części kupił na allegro bo w serwisie oczywiście kosmos cenowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolego thermistor ja miałem wymianę dwumasy sprzęgła i łożyska oporowego ale w pasku 1.9 TDI 105 PS trochę miałem inne objawy szarpanie przy ruszaniu z miejsca najlepiej gdzieś pod górę było to najlepiej wyczuwalne ja zakupiłem to z allegro od gostka tu ci podaję stronę: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=473024281 (to nie jest żadna reklama) musisz sprawdzić czy ma dostępne do twojego modelu, bo do mojego są dostępne aż dwie wersje (Sachs, Luk) kosztowało mnie to 1440zł dwumasa, sprzęgło i docisk + łożysko 85zł bodajże zarazem proponuje ci wymianę wszystkiego naraz acha dodam że wymieniał mi to znajomy mechanik więc po kosztach w serwisie kosztuje to majątek sam spytaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest thermistor

Scoti u mnie właśnie "stuka" ale po uruchomieniu silnika z rana po nocy, jak popracuje i temp osiągnie 90 to jest ciszej, ale kołysze samochodem cały czas. Mam wrażenie, że jak auto pochylone jest do przodu to kołysze bardziej. No i przy zatrzymywaniu się na światłach/dojeżdżaniu do nich - kołysze tak, że robi mi się niedobrze :)

Dzięki za info i za link Bandi. W aso jeszcze nie pytałem, nie mam odwagi :), chociaż ciekawość chyba zwycięży i podzwonię. W InteCarsie koło kosztuje 1345 PLN Sachsa i 1055 Luka, do tego sprzęgło kompletne ok 1000 co daje niezłą sumkę. Na allegro można kupić komplet (dwumas+sprzęgło) za 1300 1400 PLN co daje niezłą oszczędność, ale czy jest to warte? Może ktoś looknie na aukcję http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=464924307 i podpowie. Dzięki za odpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdzales po VIN czy nie jest z tej serii wadliwych dwumasowek do wymainy w ramach akcji fabrycznej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest thermistor

Gdzie to można sprawdzić? Na stronie VW czy UOKiK'u? Możesz podesłać jakiś link, nr telefonu czy inną formę kontaktu do sprawdzenia VIN'u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem to samo; zamiast "trzęsienia" samochodu miałem odgłos "mlaskania" na zimnym silniku, a właściwie to zimnej skrzyni (większy opór). Wymiana: części SACHSa (załatwione z kosmicznym rabatem, oczywiście nie w ASO): dwumasa + sprzegło i docisk + łożysko - 1600 PLN, robocizna: 350 PLN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadzwon do byle jakiego ASO, powiedz ze chcesz sprawdzic czy auto obejmuje akcja serwisowa na wymiane kola zamachowego podaj VIN i tam Ci to sprawdza. Masz 2005 rok wiec bardzo prawdopobne. Ja mialem wymienianie w ramach tej akcji i objawy byly takie same.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest thermistor

Dzięki Wazzi, podzwonię. Chociaż robiłem pod koniec lipca przegląd w aso i pytałem o trzęsienie (wtedy dopiero sporadycznie występowało właśnie przy hamowaniu) ale stwierdzili, że jest ok. Wykonali mi przy tym jakieś trzy inne akcje (turbina, jakiś wężyk i czujnik ciśnienia) ale o kole nie wspomnieli. Wiem, że "jak nie ma potrzeby" to się klienta nie "namawia" bo to zawsze jak nie koszt to fatyga, ale nic nie mówili. Podzownię popytam i zobaczymy. Dam znać co dalej, dla potomnych :). Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to kurcze jednak moze Cie nie obejmowac, o tej akcji raczej powinni poinformowac z racji ze konsekwencja nie wymiany tej wadliwej serii moglo byc zapalenie auta. Jedna z wiekszych wpadek VW to byla bo parenascie tysiecy aut w europie mialo wymiane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest thermistor

Dzwoniłem do serwisu i "fabryka nie przewiduje dla mojego samochodu innych akcji ponad te, które już są wykonane". Więc d..pa zbita. Pan mnie pocieszył bo koła "ostatnio staniały" i koszt samego koła z wymianą to ok. 1700 PLN brutto. Muszę znaleźć trochę czasu na przemyślenie i rozejrzeć się za alternatywnym zakładem naprawczym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też silnik trząsł na wolnych . W serwisie upierali się na koło dwumasowe.

Po podłączeniu do komputera i sprawdzenia pompowrysków okazalo się , że to jeden pompowtryskiwacz. Wymiana koła nic by nie dała oprócz 2 tys. w plecy.

Podobno uszkodzone koło można sprawdzić po lekkim naciśnięciu sprzegła wyczuwalne są drgania na pedale. Mam DSG to mówię podobno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest thermistor

Witam. Właśnie przy lekko wciśniętym sprzęgle czuję jak pedał "bije" w nogę. Poza tym sprzęgło łapie mi przy samej podłodze, dlatego stwierdziłem, że mam do wymiany koło i sprzęgło (chociaż co do drugiego to na 100% okaże się po rozebraniu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh mi sprzeglo wlasnie bilo przy lekkim wcisnieciu, ale nic poza tym, serwis na gwarancjii podobno wymienil mi koło wraz ze sprzeglem jednak dalej mam to samo, wiec stwierdzili ze tak ma byc, ze niektore tak maja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tez lekko czuc bicie na pedale sprzegla a auto ma 20000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W borze padlo mi kolo i drgan nie bylo. zmiena kola i drgan nadal nie bylo. obecnie w pasku sa drgania ale mysle ze kolo ok. Nie wiem skad te drgania? Niech ktos kompetentny sie wypowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tez czuc bicie jak sie delikatnie wcisnie sprzeglo moze to ten typ tak ma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie tez czuc bicie jak sie delikatnie wcisnie sprzeglo moze to ten typ tak ma :)

 

 

niestety nie ma.... U mnie było to samo i po wymianue sprzęgła+2masy bicia brak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy