Skocz do zawartości

Scoti

  • Liczba zawartości

    266
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Scoti

  • Urodziny 05.03.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    wielkopolska

Samochód

  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    ---
  1. Bardzo optymistyczna informacja dla fanów marki VW a w szczególności tych wszystkich którzy chcą w przyszłym roku zakupić nowe auto. http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Volkswagen-atakuje-polski-rynek,wid,14109458,wiadomosc.html
  2. Tylko turbo kamera. Bardzo ciekawy przypadek na 100% zainteresują się tematem.
  3. Niestety musimy się pogodzić z faktem że wszystkie obecnie produkowane auta psują się coraz częściej. Nawet toyota która przed laty była synonimem niezawodności obecnie coraz częściej przeprowadza akcje serwisowe z powodu problemów ze swoimi modelami samochodów. Jeśli chodzi o passata b6 2.0 tdi PD to niepowtarzalnym faktem jest że nie ma drugiego takiego auta w którym występuje tyle usterek jednocześnie. Dla forumowiczów którzy nie zakupili jeszcze b6 a zamierzają to zrobić wymienię najpoważniejsze usterki które mogą ich spotkać podczas użytkowania. Awaria napędu pompy oleju, pompowtryski siemensa, blokada kolumny kierowniczej, pompa paliwa w zbiorniku, ubytki płynu chłodniczego najczęściej spowodowane mikropęknięciami głowicy, koło dwumasowe, rdza na elementach nadwozia, hamulec postojowy ręczny, znaczne ubytki oleju w silniku. Tak duża ilość usterek moim zdaniem kompletnie dyskwalifikuje ten samochód. Nie ma tu znaczenia fakt że większość tych awarii udało się już rozpracować i naprawiać za nieduże pieniądze. Dla mnie najważniejszą rzeczą podczas jazdy jest bezpieczeństwo i niezawodność a tego niestety B6 2.0tdi PD nie zapewnia. Chociaż nie wszystkie wymienione przeze mnie awarie przydarzyły mi się osobiście podczas dwuletniego użytkowania passata to bardzo się cieszę że od roku już go nie posiadam. Obecnie jeżdżę superbem 2.0tdi CR i powiem szczerze że jest duża szansa na bezawaryjną jazdę. Mam na liczniku 33tys.km. Kolega ma passata z początku 2010r również na CR i na liczniku ponad 60tys.km i jest bardzo zadowolony. Na forum nie było żadnego negatywnego wpisu dotyczącego silników na CR. Uważam że vw poprawił większość usterek tego silnika i modelu wprowadzając CR. Obecnie można mieć pewność że jadąc passatem czy też skodą z silnikiem 2.0tdi CR dojedziemy bezpiecznie i bez żadnej awarii tam gdzie chcemy. Oby te silniki były tak niezawodne jak kiedyś 1.9tdi czego sobie i wszystkim forumowiczom życzę. Tak jak pisałem wcześniej poszukuję małego auta benzynowego na miasto dla żony. Byłem na jeździe testowej nową toyotą yaris. Niestety kultura pracy silnika 1,33 100KM przy wyższych obrotach jest fatalna, jest strasznie głośno w kabinie. Muszę przyznać że najprawdopodobniej zwycięzcą moich testów wśród małych aut zostanie vw polo. Kwestią pozostaje tylko wybór pomiędzy sprawdzonym i niezawodnym silnikiem 1.416v 85KM a nowością 1.2tsi 105KM. Różnica w cenie pomiędzy tymi silnikami to 6 tys zł.
  4. To że vw ma w d... klientów można przekonać się oglądając turbo kamerę. W ostatnim odcinku był kolejny przypadek vw tym razem transportera za 150tys zł (mocne drgania przenoszące się na karoserię) Chociaż obowiązywała jeszcze gwarancja i była sporządzona opinia rzeczoznawcy to i tak nic nie pomogło i właściciel zmuszony był skierować sprawę do sądu. Ja już wyleczyłem się z marki vw. Przez 2 lata jeździłem b6 2.0tdi PD który to obecnie jest królem lawet ze względu na pompowtryski i napęd pompy oleju (reszty usterek nie będę wymieniał bo lista jest długa) Obecnie poszukuję nowego auta dla żony i zastanawiałem się nad vw polo ale na szczęście również wyleczyłem się z tego pomysłu. Obecnie faworytem jest nowa toyota yaris która ma jutro premierę w polskich salonach. Wracając do tematu rdzy w b6 to ja również miałem oznaki korozji na przednich drzwiach pod uszczelką przy szybie bocznej i na krawędzi dachu przy szybie przedniej. Oczywiście problem jest znany i dotyczy dużej ilości passatów.
  5. Miesiąc temu była informacja że Kulczyk zamierza się pozbyć VW.
  6. Szczerze współczuję ale niestety prawda jest taka że B6 2.0tdi prędzej czy później okazuje się skarbonką bez dna. Nie potrafię zrozumieć jak VW mógł sobie pozwolić na wypuszczenie na rynek tak niedopracowanego silnika. Chyba że konstruktorzy z góry zakładali że po 200tkm należy wymieniać silnik na nowy. Moim zdaniem najrozsądniej będzie jak poszukasz używanego silnika. VW przyznał się do pękających głowic w silnikach 2.0tdi z pierwszych lat produkcji. Ostatnio mamy akcję wymiany pompowtrysków. Została jeszcze pompa oleju i długa lista następnych usterek.
  7. Link już działa więc odsłuchałem i potwierdzam że nie jest to prawidłowa praca silnika CR. Pracuje zdecydowanie za głośno i dziwnie. Nie wiem co jest przyczyną ale zdecydowanie odradzam zakup. Jeśli zależy Tobie aby posłuchać jak powinien prawidłowo pracować silnik CR to daj znać, nagram i wrzucę filmik.
  8. Nie działa link który podałeś więc wypowiem się ogólnie na temat nowych silników VW. Wszystkie silniki CR charakteryzują się właśnie taką metaliczną pracą. Ten charakterystyczny dźwięk wydaje pompa wtryskowa gdy dodajemy gazu i przekroczymy ok 1500obr. Praca tych silników jest zupełnie inna niż PD. Mam to samo w superbie. Gdy przesiadłem się z passata PD na skodę CR również byłem zaniepokojony tym dźwiękiem. Z jednej strony o wiele lepsza kultura pracy silników CR a z drugiej dziwne świerszcze. Chcąc się upewnić czy wszystkie silniki tak pracują sprawdzałem u znajomych którzy mają te silniki w passatach. Okazało się że wszystkie mają taki sam metaliczny dźwięk. Jesteśmy tak przyzwyczajeni do ciężkiej i głośnej pracy silników PD że po wprowadzeniu przez VW silników CR można się bardzo zdziwić ich odmienną kulturą pracy.
  9. Jeśli vw oficjalnie decyduje się na taką akcję to problem musi być bardzo poważny. Ilość padających passatów przez pompowtryski siemensa jest coraz większa i zapewne będzie się kolosalnie zwiększać. Firma vw robi sobie z nas jaja. Pamiętam jak zaczęły się pierwsze problemy z kolumną kierownicy. Serwisy wymieniały całą kolumnę za 3-4tys zł. Dopiero gdy ktoś z mądrych ludzi zauważył że za błąd odpowiedzialna jest płytka i że można naprawę wykonać za niewielkie pieniądze, dopiero wtedy serwisy stwierdziły że nie potrzeba wymieniać całej kolumny. Podobnie jest z pompowtryskami. Gdyby nie szum i rzesze niezadowolonych klientów którym nagle na trasie zgasł samochód to zapewne nigdy takiej akcji by nie było a vw uważałby nadal że są to sporadyczne przypadki. Uważam że vw silnikiem 2.0tdi poważnie nadszarpnął sobie swój wizerunek i jest to chyba najgorszy silnik w historii tej marki. Nie piszcie więc więcej że wszystkie silniki się tak psują bo sami wiecie że tak nie jest. Teraz czekam kiedy i czy kiedykolwiek zostanie przeprowadzona akcja dotycząca pompy olejowej bo jak wiadomo nie jest to problem sporadyczny i również wraz ze wzrostem przebiegów będzie awarii przybywać. Oglądając bardzo często turbo kamerę zauważyłem również coraz więcej usterek silników TSI a konkretnie łańcucha rozrządu. W ostatnim programie problem wystąpił przy golfie przy przebiegu 47tys. Klient musiał zapłacić ok 2,5 tys zł z własnej kieszeni ponieważ na ostatni przegląd w serwisie przywiózł swój olej i filtr. Serwis stwierdził że nieorginalny filtr oleju mógł mieć wpływ na usterkę łańcuszka rozrządu. To są po prostu jaja. Oczywiście vw uważa że nie ma żadnego problemu z tymi silnikami i jest to jednostkowy przypadek. Jak tak sobie czytam o tych wszystkich usterkach i przypadkach to wydaje mi się że nadszedł czas aby zarabiać więcej. Wtedy będę kupował tylko nowe auta które są na gwarancji i sprzedawał je zaraz po jej skończeniu.
  10. Pamiętam jak w lutym zastanawiałeś się czy kupować b6 2.0tdi. Ja jako jeden z nielicznych odradzałem Tobie zakup passata z tym właśnie silnikiem. Teraz już sam przekonałeś się co jest warta b6 a to dopiero początek usterek jakie Ciebie spotkają.
  11. Podejmij ryzyko sam. Jedni są zadowoleni a inni bardzo rozczarowani. Nikt nie zagwarantuje Tobie że trafisz na bezawaryjny egzemplarz. Nikt ani nic nie jest już w stanie zmienić fatalnej opinii o tym silniku na rynku używanych b6.
  12. Nowy ford mondeo pojawi się w 2013r. Jest to największy konkurent do passata a więc najdalej za 3 lata będziemy mieli nowy model vw. Od tygodnia w ofercie forda jest dostępny nowy focus i już vw zapowiedział przyspieszone prace nad ukończeniem nowego golfa. Trzeba mieć tylko nadzieję że nowy passat nie będzie tak nudny jak obecny model po FL.
  13. Myślę że wymiana oleju to sprawa indywidualna. Jedni wymieniają co 10 inni co 15 a jeszcze inni co 20 lub 30tkm. W Polsce jednak najpopularniejszy przedział to 10-15. Ja w swoim superbie przeszedłem na wymianę z 30 na 15 lub 1 rok. W passacie zalewałem castrola edge 5w-30 a w skodzie dla odmiany zalałem mobila esp formula 5w-30 który teoretycznie powinien tak jak castrol slx professional wystarczyć na 30tkm. Dodam jeszcze że podczas wymiany filtra oleju w superbie 2.0tdi 140KM CR pojawiła się niespodzianka. Okazało się że na tą chwilę jest tylko jedna firma która robi do tego silnika filtr oleju. Jest to firma Mahle. Ani Filtron ani Mann nie posiadają takiego filtra choć według numerów katalogowych tych firm powinien pasować ten z silników 2.0tdi PD. Niestety nie pasuje. Pozostał mi więc tylko szybki wyjazd po spuszczeniu oleju do serwisu po filtr Mahle made in austria w cenie 38zł. Ciekawy jestem czy firma Mahle posiada wyłączność na te filtry i czy w passatach na CR są te same filtry co w skodzie bo silniki są przecież takie same.
  14. Dobrze niech tak będzie. Obiecuję że już więcej nie będę krytykował passata B6 2.0tdi bo zdaję sobie sprawę że jest to niewygodne dla osób jeżdżących tymi autami. Stare powiedzenie mówi że Polak mądry po szkodzie a człowiek uczy się na błędach. Rynek sam zweryfikuje kto miał rację. Ustosunkuję się jeszcze tylko do Twojej wypowiedzi. - nie wpadłem w ruinę z silnikiem 2.0tdi tylko sprzedałem go dlatego że przebieg był już dość znaczny 170tkm i bałem się kolejnych usterek. Wymieniłem koło dwumasowe, pompę paliwa i dolałem w przeciągu roku 0,5 płynu G12. - na temat głowic można poczytać sporo na forum pod tytułami ubytki płynu chłodniczego - zniechęcam do zakupu passata 2.0tdi tylko z dużymi przebiegami Jeśli więc kierujecie się sercem to kupujcie passata b6 2.0tdi bez względu na rocznik a jeśli rozumem to od 2008 czyli od momentu wprowadzenia przez volkswagena CR. pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności