Skocz do zawartości

kamil

  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O kamil

  • Urodziny 18.07.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Kamil
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Silnik
    B6 1.9 TDI-PD 105KM
  • Rok produkcji
    2005

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Za kazdym razem turbina wracała do sklepu i to sklep (jako dustrybutor producenta) wymieniał wirnik. Ja się do tego nie dotykałem. W zalaczeniu dwa zdjęcia: http://zapodaj.net/36b670b45a11.jpg.html http://zapodaj.net/a8790a815e32.jpg.html Kamil
  2. Historia zaczęła się dość normalnie (choć wolałbym aby się nigdy nie zaczęła). Zepsuł mi się samochód pod koniec lipca (padła turbosprężarka po 120 tys). Tamtej turbiny już nie mam, a szkoda. Ale tam uszkodzoenie było inne - łopatki wirnika nie wyglądały tak jak te teraz. Kupiłem nową w poleconym sklepie w Warszawie i zawiozłem do ASO. Tam ją wymienili. Dostałem od sprzedawcy gwarancje na turbosprężarkę, a od serwisu na usługę wymiany. Wszystko cacy – turbina założona, samochód odebrany. Po 4 dniach (w pierwszej połowie sierpnia) samochód nie miał mocy, oddałem go do serwisu gdzie powiedzieli, że jedna z części nowej turbiny (wirnik – koło ssące) jest zniszczona i konieczna jest wymiana. Sprzedawca turbiny dokonał ekspertyzy i wykazał, że wina nie leży po stronie sprzedawcy/dystrybutora. Serwis ASO stwierdził, że to nie ich wina, że w kanałach dolotowych sprężarki mogły być nieoczyszczone elementy starej turbiny (choć ASO stwierdziło, że oczyściło kanały zgodnie z procedurami)...., że turbina była regenerowana, że może nie pasuje do mojego samochodu, etc. Po długich rozmowach kupiłem na własny koszt zepsuty element (wirnik), który został zamontowany przez producenta, a ASO zamontował turbinę i wymienił elementy (filtr powietrza, olej) na własny koszt. Odebrałem samochód pod koniec sierpnia. Od razu słychać było lekki świst i wibracje (buczenie między 2000-2200 obr), ale dało się jeździć. Chcąc jednak sprawdzić co jest grane - umówiłem się z ASO na jazdę testową, po której zasugerowali kolejny przegląd turbiny. Samochód po kilku dniach wzięto na warsztat i ....okazało się, że ta sama część uszkodzona. Tym razem ASO twierdził, ze elementy (pozostałości 1 turbiny lub cokolwiek innego), które uszkodziły turbinę (wirnik-koło ssące) są w intercoolerze i muszę go wymienić (kolejny koszt po mojej stronie), ASO stwierdził także, że mógł powstać pompaż - powietrze leci przez turbinę w dwie strony i to powoduje usterkę. Samochód był w ASO od początku września. Ponowna ekspertyza producenta/sprzedawcy turbiny wykazała, ze to nie ich wina. Powołałem niezależnego rzeczoznawcę, który określił, że to nie jest moja wina, ale nie określa kto może być winnym – czyli orzeczenie w zasadzie nic nowego nie wniosło. Złożyłem reklamacje do ciała nadrzędnego ASO, ale odpowiedz przyszła przygotowana przez ASO, więc w zasadzie ciało nadrzędne nic nie wniosło od siebie. Reklamowałem jakość wykonanych wymian turbiny (nienależycie oczyszczone kanały, co skutkowało kolejnymi zniszczeniami). Wnosiłem o wymianę wszystkich elementów oraz zwrot kosztów ekspertyz i zakupionych części. Odpowiedz Serwisu uznała moje roszczenia za bezpodstawne. Po kolejnych rozmowach z ASO uzgodniliśmy, że ja po raz kolejny kupuje wirnik, a ASO dokonuje na swój koszt jego montażu. Także nowy Intercooler poszedł w koszty ASO. Za buczenie, które wykryłem miesiąc wcześniej, miał być odpowiedzialny zestaw zaworów (info z ASO). Kupiłem oryginał zestawu w ASO. Samochód odebrałem 14 września. 15 września przycisnąłem mocniej i znów usłyszałem buczenie i ciche świsty. Na kontrole oddałem go do ASO 17 września (przejechałem od 14 września 200 km). ASO nie wie dlaczego buczy (więc czy konieczny był zakup nowego zestawu zaworów?). ASO sprawdził także turbinę. Wynik badania: Wirnik-koło ssące jest uszkodzony w taki sam sposób jak poprzednio. ASO twierdzi, ze wszystko dokładnie zostało oczyszczone i jedyną winą na uszkodzony wirnik może być … sam wirnik (ale sklep twierdz, ze wszystkie ustawnia sa Dobre i wszystko zawsze jest właściwie wyważone). Sklep nie może uwierzyć, ze coś takiego mogło się stać po raz trzeci i twierdzi, ze to źle oczyszczone kanały dolotowe lub są nieszczelne i zasysają coś z zewnątrz (ale ASO twierdzi, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone, wyczyszczone, filtr powietrza nowy i przerzuca odpowiedzialność na sprzedawce). Samochodu nie odbieram. Nie za bardzo wiem co mam robić. może macie podobne doświadczenia i jakieś rozsądne pomysły? Dodam, ze od sklepu dostałem gwarancje na sprężarke, a od serwisu gwarancje na montaż.... Pozdrawiam Kamil
  3. Dzis razem z bratem rozkręciliśmy całość. Okazało się, że całe ośki w tulejach (mechanizm) są zapieczone. Zajęło nam około 2 godzin. Zdjęliśmy ramiona wycieraczek i podszybie. Odkręciliśmy cały mechanizm z silnikiem i wybijaliśmy ośki z tulei. Nie było łatwo bo 1 ośka była strasznie zapieczona. Nie pomagał WD40. Po usunięciu osiek - wyczyściliśmy tuleje, pełno syfu w środku. Po oczyszczeniu smarowanie i montaż. Wycieraczki chodzą jak nowe:) Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
  4. TO chyba od tej temperatury. Kilka dni temu czytałem ten temat, a teraz samego mnie dopadło. Dzieki za instrukcje:) Kamil
  5. Marcin, kabel emulujacy zmieniarke (tak aby mozna bylo podlaczyć do niego jakiec urzadzenie MP3 np. walkman, ipod, zen) dostepne jest na allegro http://allegro.pl/item1050463738_adapter_interfejs_aux_in_vw_audi_seat_mfd2_f_vat.html Kupilem, podlaczyłem do RCD300 i smiga super. Kamil
  6. Witam, jednak udało się podłączyć Ipod / Mp3 do rcd 300. Dokonalem zakupu adaptera (symulujacego zmieniarke) - http://allegro.pl/item1015289685_adapter_aux_in_vw_audi_seat_mfd2_f_vat.html - i podlaczylem sprzet grajacy:) pozdrawiam, Kamil
  7. A trzeba przed wlaczeniem ponownym zaplonu, dzwignie do pozycji zero wrzucic? Kamil
  8. Bezpieczniki sa z dwoch stron w kabinie w desce rozdz. Od kierowcy i od pasazera. Kamil
  9. Ja mam bezpiecznik do gniazda 12V zapalniczki w tablicy bezpiecznikow z prawej strony, wg instrukcji w pozycji 35, a faktycznie byl w 34:) Bezpiecznik 20A. Kamil
  10. Na wcisk. Ponizej pokazane jak to zrobic na nawiewie pasazera. Od strony kierowcy podobnie. Uploaded with ImageShack.us Kamil
  11. Marcin, a jakie masz oznaczenie silnika? BKC - nie ma filtra. Sa jeszcze oznaczenia BLS, BXE. Ja uzywam Mobil ESP 5W30 dla TDI 1,9 bez czasteczek stalych.
  12. Witam, podpinam się pod temat, bo mam to samo w 1,9 TDI BKC. Świst przy zmianie biegów. Jeden z serwisantów powiedział, że może to być dzwięk rozpędzonej turbiny podczas zmiany biegów. Szkoda, że brakuje odpowiedzi w tym temacie:) Kamil
  13. Cześć, wydaje mi się, ze jak już wszystko porozkręcasz to będziesz mógł trochę schowek wyciągnąć (delikatnie) i rozłączyć przewody. Ja schowka jeszcze nie wyciągałem, ale tak robiłem z elementami konsoli środkowej. pozdrawiam, Kamil
  14. Witam, tu masz schemat i opis. Wymontowanie Uploaded with ImageShack.us Wymontowanie – Wyłączyć zapłon. – Wykręcić 7 śrub -1-, -2- i -3- (1,5 Nm). – W dolny koniec podręcznego schowka włożyć mały wkrętak w otwór -strzałka- i w ten sposób zwolnić blokadę. – Poluzować podręczny schowek z tablicy przyrządów. – W samochodach z chłodzeniem podręcznego schowka odłączyć kanał klimatyzacji od podręcznego schowka. – Odłączyć wiązkę przewodów od światła i wyłącznika stykowego. – W samochodach z oświetleniem przestrzeni na nogi odłączyć wiązkę przewodów oświetlenia. – W samochodach z wyłączaniem poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera, odłączyć wiązkę przewodów od przełącznika na kluczyk. pozdrawiam, kamil
  15. Witam, czy możecie mi pomoc w połączeniu RCD 300 z Wejściem aux in w podłokietniku? Jeste raczej laikiem w sprawach elektroniki. Wiem, ze pod rcd300 można podłączyć IPOD. Ale kompletnie nie wiem jak. W jaki sposób piny rcd 300 (zdj 1) połączyć z kostka, która jest połączona z Ipod jack (zdj 2). Może wiecie jak temu zaradzić i jakie kable gdzie wpiąć? dzięki Kamil
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności