Skocz do zawartości
daffyx

Silnik 2.3 V5 170km

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do wymiany uszczelke glowicy co musze jeszcze do tego dokupic oprucz uszczelki i czy trzeba wyciagac silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego odstaw auto do mechanika i on się tym powinien zająć bo oprócz uszczelki, będzie planowana głowica, będzie potrzebna pewnie jakaś "chemia" płyn chłodniczy jakaś pasta itp. oprócz tego nie wiadomo jak z uszczelkami pokrywy, kolektora ssącego itd. a to będzie wiadomo dopiero w trakcie demontażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy co to może być, ESP przy jeździe spokojnej, max do 80 hm/h włącza się przy 70-80 km/h, to trochę stresujące powiedział bym, nawet mocno, jak jadąc sobie spokojnie nagle muszę rękami łapać kierownice bo mi samochód wariuje. poza tym jak dłużej postoi włączony, czasami włączają mi się błędy ESP i ABSu, co to może być? będę wdzięczny za pomoc

Edytowane przez mlodyguzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy, Chcę się uporać w końcu z drganiami, które odczuwam podczas ruszania autem. Drgania te powstały już z pół roku temu. Po prostu puszczając sprzęgło i powoli ruszając, auto zaczyna drgać... Drugim powodem dla którego w końcu chcę się za to wziąć jest to że gdy szybciej puszczę sprzęgło odczuwalne jest takie "głuche łupnięcie" Dodam że mam napęd 4 motion, więc wina leży raczej po stronie wału, lub tylnego mostu... Na pierwszy rzut chce wymienić poduszki skrzyni biegów, oraz tylnego mostu... Szukam ich wszędzie lecz nie za bardzo mogę je znaleźć. Czy ktoś był by w stanie mi pomóc? podać jakieś numery tych poduszek, lub poszukać w sieci? Autko to oczywiście Passat z 02 roku, Silnik 2.3 AZX Manual z napędem 4 Motion. Pozdrawiam i czekam na pomoc :papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja opiszę swoją przygodę z tym motorem.

Auto sprowadziłem 2 lata temu z Niemiec z oryginalnym przebiegiem 96000.

Jestem jego 4 właścicielem. Auto serwisowane w ASO.

po przejechaniu 22000 tyś km nagle samochód przestał odpalać od razu. Na następny dzień (po nocy) już w ogóle nie chciał palić i na wolnych obrotach zaczął się trząść. Odstawiłem do znachora i diagnoza:

- przestawiony rozrząd o 32 stopnie!!!

 

Po rozebraniu ustrojstwa - wyjęciu silnika z komory i wydłubaniu okazało się:

- wyciągnięty łańcuch górnego obiegu,

- uszkodzone małe koło zębate na wałku pośrednim. (wyrobienie pomiędzy zębem na kwadratowo!!!) poz. 7 foto poniżej

image001.jpg

przy okazji jak by już było mało

- sprzęgło do wymiany bo już kończy swój żywot.

 

Koszt naprawy 3500 z robocizną.

Podział:

2000 - części

1500 robota

 

P.S.

Pozycja 20 i 21 z powyższego zdjęcia zabijają. Jak to padnie to jedyne chyba rozwiązanie

- szukanie drugiego silnika,

- sprzedaż na części.

Dlaczego?

Koszt 1 pozycji 2200 w ASO, w IC praktycznie nie do zdobycia a jak już to 1600.

Pozdrawiam.

P.S.

zakres naprawy:

wymiana calego rozrzadu (łańcuchy, ślizgi, napinacz, koło zębate na wałku pośrednim)

sprzęgło, docisk, łożysko oporowe.

Edytowane przez daffer80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam Passata z silnikem 2.3v5 170KM 4motion i mam problem z drganiami które zaczynają się od 60km/h i kończą się przy 100km/h (drgania są takie, że ciężko określić czy to przód czy tył...) , prosiłbym o jakiekolwiek sugestie związane z tym problemem, każdą na pewno przebadam, dzięki z góry ;)

Edytowane przez xszaker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego drgania u ciebie moga wskazywac na niewywazone kola , ale ja o czym innym , zaobserwowalem w moim silniku czasami tylko wzrost wolnych obrotow np. podczas stania na swiatlach , normalnie obroty wolne sa na poziomie okolo 800-850 , i tak powinno byc , jednak czasem po wcisnieciu sprzegla obroty pozostaja na poziomie okolo 1100 ,na VAG tez pare razy wsykoczyl blad zbyt wysoka mieszanka co moze to powodowac , czy moze to normalne ze tak czasem sie zachowuje ?? dzieki za porady jesli ktos z takimi sie spotkal ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam do kupna Volkswagen Passat B5 2.3 V5 4Mot. Highline 2001 rok 221k km przebiegu sprowadzony za 10 tys zl

jak sie zdazylem zorietowac ten silnik w tym modelu byl tylko od 2000 do 2002 czy byl nie uday czy cos ze go wiecej nie wkladali jak z czesciami do niego czy jest jeszcze w innych modelach widzialem ze ktos pisal o golfie o tym silniku ?? warto kupic takie cacko? czlowiek ktory sprowadzil mowi ze niby lancucha nie slychac ale nie wykluzca ze bedzie potrzebna wymiana rozrzadu podobno samochod nierowno chodzil jak przyjchal co bylo spowodowane tak jak wczesniej pisaliscie nieszczelnymi przewodami

warto jak myslicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam do kupna Volkswagen Passat B5 2.3 V5 4Mot. Highline 2001 rok 221k km przebiegu sprowadzony za 10 tys zl

 

Czyżby czarny kombi ze Szwajcarii? On już wisi na allegro lekko ponad 7 miesięcy, sam się nad nim zastanawiam, ale jednak coś za długo wisi jak na taką igłę na jaką jest opisywany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi o podejście kolesia w komisie jak nawet nie dba zeby samochód miał naladowany akumulator. Ogólnie samochód sprowadzony przez mojego znajomego i samochód miał wymienione tylko jakieś przewody bo były struchlale i nie równo chodzil przez to silnik teraz jest juz ok rozrządu nie słychać pełną dokumentacją jesli chodzi o serwis na nic nie a co narzekać. Tylko takie pytanie czy te silniki ogólnie są bardzo awaryjne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję ponad 2 lata, zakupiłem z przebiegiem NIBY 190tys. Teraz mam prawie 230tys. Z awarii: padła mi jedna cewka.

Nie biorąc pod uwagę takich rzeczy jak tarcze, klocki, płyny i filtry to nie mam na co narzekać. Dodam iż od początku mojego użytkowania założone jest LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A rorzad jak Ci sie trzyma? Panowie a jak w końcu jest z tymi strasznie drogami kola zembatymi przy łańcuchu raczej sie docierają razem z rorzadem czy kwestia szczęścia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch delikatnie daje o sobie znać, ale nie ma tragedii, więc jeszcze kilkadziesiąt tys. kilometrów przejadę i będę rozważał wymianę.

Ponad to nie mogę się uporać z wibracjami auta przy hamowaniu, które powstały po wymianie przegubów i łożysk. Początkowo obwiniałem tarcze, ale używki przetoczyłem na tokarce - nie pomogło. Więc kupiłem nowe tarcze i zgadnijcie co? Też nie pomogło...

 

Jedynie nasuwa mi się pytanie czy założyłem odpowiednią zwrotnicę. Ponieważ podczas wymiany przegubów nie mogłem się uporać z górnymi wahaczami (zapieczona śruba zabezpieczająca). Tak kombinowałem że pękła zwrotnica, Więc musiałem ją wymienić...

Moja uszkodzona zwrotnica miała kod 8D0407258AM i taką też zamówiłem poprzez allegro. Lecz dostałem o numerze 8D0407258AE. Po zgłoszeniu reklamacji poinformowano mnie że jeśli posiada 82mm średnicy na łożysko to będzie pasować. Więc założyłem ją z nowymi łożyskami i przegubami. I od tamtej pory przy hamowaniu odczuwam wibracje. A przy powolnej jeździe da się zauważyć jakby auto hamowało przerywając, przy czym delikatnie bujało na bok. Dodatkowo zauważyłem większe zużycie opony od wewnętrznej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łańcuch delikatnie daje o sobie znać, ale nie ma tragedii, więc jeszcze kilkadziesiąt tys. kilometrów przejadę i będę rozważał wymianę.

Ponad to nie mogę się uporać z wibracjami auta przy hamowaniu, które powstały po wymianie przegubów i łożysk. Początkowo obwiniałem tarcze, ale używki przetoczyłem na tokarce - nie pomogło. Więc kupiłem nowe tarcze i zgadnijcie co? Też nie pomogło...

 

Jedynie nasuwa mi się pytanie czy założyłem odpowiednią zwrotnicę. Ponieważ podczas wymiany przegubów nie mogłem się uporać z górnymi wahaczami (zapieczona śruba zabezpieczająca). Tak kombinowałem że pękła zwrotnica, Więc musiałem ją wymienić...

Moja uszkodzona zwrotnica miała kod 8D0407258AM i taką też zamówiłem poprzez allegro. Lecz dostałem o numerze 8D0407258AE. Po zgłoszeniu reklamacji poinformowano mnie że jeśli posiada 82mm średnicy na łożysko to będzie pasować. Więc założyłem ją z nowymi łożyskami i przegubami. I od tamtej pory przy hamowaniu odczuwam wibracje. A przy powolnej jeździe da się zauważyć jakby auto hamowało przerywając, przy czym delikatnie bujało na bok. Dodatkowo zauważyłem większe zużycie opony od wewnętrznej strony.

 

A piastę zakładałeś swoją czy używaną? A jak zużywa oponę od wewnątrz to geometria. Może "nowa" zwrotnica była z auta po kolizji i jest ugięta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam problem z moim passkiem (w opisie) a mianowicie ktoregos ranka wsiadam odpalam cos ciezko zapalil lecz mowie sobie mroz ok lecz po przejechaniu kilku kilometrow wywalilo mi blad (kontrolka zolta silnika) oraz EPC po tym auto juz co raz gorzej palilo I po odpaleniu trzeslo buda tj by jeden gar nie palil podjechalem do mechanika (zapobiegawczo wymienilismy 5 swiec oraz zostaly sprawdzone iskry) podlaczylismy auto pod komputer wywalilo blad "'Czujnik polozenia walu" wiec wymienilismy oba lecz problem nadal wystepuje I tu mechanic stwierdza dwie tezy:

1. Cos ze zmiennymi fazami rozrzadu jest nie tak

2. Lancuch rozciagniety lub ktorys z napinaczy sie konczy

Ktos cos doradzi bo tych passkach 2.3 V5 jest strasznie malo informacji

Gdy dojdzie do tego aby motor wyciagac pytanie teraz jaki rozrzad kupic aby byl sprawdzony I dobry wiadome oraz co przy okazji sprawdzic gdy ten silnik bd na zewnatrz aby nie bylo niespodzianek pozniej.

Dzieki.

Mateusz.

 

Zapomnialem dodac ze z 30 koni ucieklo rowniez mu I na wyzszych obrotach silnik rowno pracuje lecz przyspieszenie bez tych 30 koni jest rowniez do bani

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W taki sposób wymienisz cały silnik a problem pozostanie......nie chcę Cię martwić ale paląca się kontrolka EPC nie wróży nic dobrego - dotyczy głównego sterownika silnika (ECU) w skrócie komputer, ona nie ma prawa nigdy się zaświecić (z wyjątkiem tych paru sekund przed uruchomieniem silnika).

Moc spadła bo jest w trybie awaryjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam panowie mam problem z moim passkiem (w opisie) a mianowicie ktoregos ranka wsiadam odpalam cos ciezko zapalil lecz mowie sobie mroz ok lecz po przejechaniu kilku kilometrow wywalilo mi blad (kontrolka zolta silnika) oraz EPC po tym auto juz co raz gorzej palilo I po odpaleniu trzeslo buda tj by jeden gar nie palil podjechalem do mechanika (zapobiegawczo wymienilismy 5 swiec oraz zostaly sprawdzone iskry) podlaczylismy auto pod komputer wywalilo blad "'Czujnik polozenia walu" wiec wymienilismy oba lecz problem nadal wystepuje I tu mechanic stwierdza dwie tezy:

1. Cos ze zmiennymi fazami rozrzadu jest nie tak

2. Lancuch rozciagniety lub ktorys z napinaczy sie konczy

Ktos cos doradzi bo tych passkach 2.3 V5 jest strasznie malo informacji

Gdy dojdzie do tego aby motor wyciagac pytanie teraz jaki rozrzad kupic aby byl sprawdzony I dobry wiadome oraz co przy okazji sprawdzic gdy ten silnik bd na zewnatrz aby nie bylo niespodzianek pozniej.

Dzieki.

Mateusz.

 

Zapomnialem dodac ze z 30 koni ucieklo rowniez mu I na wyzszych obrotach silnik rowno pracuje lecz przyspieszenie bez tych 30 koni jest rowniez do bani

 

kolego miałem to samo w moim poprzednim Pasku też 2.3V5 170 KM. AZX u mnie zakończyło się na wymianie rozrządu koszt z częściami 2200zł

 

przy wyjętym silniku warto sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgło i dwumasa, oraz ogólny stan, czy sie nie poci itd. itd.

 

Moc spadła bo jest w trybie awaryjnym.

 

nie w żadnym trybie awaryjnym tylko wyciągnięty łańcuch powoduje błąd korelacji pomiędzy "górą" i "dołem" silnika a co za tym idzie wywala błędy czujników wałka rozrządu i wału korbowego.

 

jest możliwość że padł tylko napinacz hydrauliczny,

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3213321432340-FE32786-O15423-napinacz-lancucha-rozrzadu.html

 

a jeśli nie to wtedy całość

 

tu masz link do moich postów jak wymieniałem rozrząd

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/32556-Silnik-2-3-V5-170km?p=2165486#post2165486

 

Pozdrawiam

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

3.jpg

 

zaznaczyłem Ci gdzie szukać napinacza

rozrząd 2.3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy wie ktoś gdzie w passacie b5 2.3VR5 znajduje sie zawór EGR? Albo gdzie go szukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne :D Takiej odpowiedzi konkretnej oczekiwalem. Dzis dzwonie do znachora niech wymienia caly rozrzad oraz niech sprawdzi dwumas.

A kolego ze jeszcze Ci zawroce glowe jaki dwumas tu pasuje ja to laik jestem w zakresie mechaniki I wgl bo gdy bylem na katalogu IC to widzialem tylko sztywne a to chyba kicha ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki serdeczne :D Takiej odpowiedzi konkretnej oczekiwalem. Dzis dzwonie do znachora niech wymienia caly rozrzad oraz niech sprawdzi dwumas.

A kolego ze jeszcze Ci zawroce glowe jaki dwumas tu pasuje ja to laik jestem w zakresie mechaniki I wgl bo gdy bylem na katalogu IC to widzialem tylko sztywne a to chyba kicha ?

 

Dwumas do 2.3 VR5 ten sam jest chyba w 3.2 VR6 np. W Phaetonie, lub Touaregu, na 100 % nie jestem pewien, mozna kupic zestaw z jenomasowym kolem, i wtedy tarcza ma sprężyny amortyzujace, LUK robi takie zestawy, ale wtedy spaadnie komfort jazdy, beda odczuwalne drgania zwlaszcza jak go przydusisz z dolnego zakresu obrotów

 

 

Natomiast nie kupuj dwumasu na zapas bo jakbys mial wywalony, raczej bys poczuł, a nie jest to tania czesc ponad 2000zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności