banner54321 Zgłoś #201 Napisano 22 Lutego 2015 Mam do wymiany uszczelke glowicy co musze jeszcze do tego dokupic oprucz uszczelki i czy trzeba wyciagac silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #202 Napisano 22 Lutego 2015 kolego odstaw auto do mechanika i on się tym powinien zająć bo oprócz uszczelki, będzie planowana głowica, będzie potrzebna pewnie jakaś "chemia" płyn chłodniczy jakaś pasta itp. oprócz tego nie wiadomo jak z uszczelkami pokrywy, kolektora ssącego itd. a to będzie wiadomo dopiero w trakcie demontażu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyguzik Zgłoś #203 Napisano 27 Lutego 2015 (edytowane) Drodzy koledzy co to może być, ESP przy jeździe spokojnej, max do 80 hm/h włącza się przy 70-80 km/h, to trochę stresujące powiedział bym, nawet mocno, jak jadąc sobie spokojnie nagle muszę rękami łapać kierownice bo mi samochód wariuje. poza tym jak dłużej postoi włączony, czasami włączają mi się błędy ESP i ABSu, co to może być? będę wdzięczny za pomoc Edytowane 23 Marca 2015 przez mlodyguzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #204 Napisano 15 Marca 2015 Witajcie Koledzy, Chcę się uporać w końcu z drganiami, które odczuwam podczas ruszania autem. Drgania te powstały już z pół roku temu. Po prostu puszczając sprzęgło i powoli ruszając, auto zaczyna drgać... Drugim powodem dla którego w końcu chcę się za to wziąć jest to że gdy szybciej puszczę sprzęgło odczuwalne jest takie "głuche łupnięcie" Dodam że mam napęd 4 motion, więc wina leży raczej po stronie wału, lub tylnego mostu... Na pierwszy rzut chce wymienić poduszki skrzyni biegów, oraz tylnego mostu... Szukam ich wszędzie lecz nie za bardzo mogę je znaleźć. Czy ktoś był by w stanie mi pomóc? podać jakieś numery tych poduszek, lub poszukać w sieci? Autko to oczywiście Passat z 02 roku, Silnik 2.3 AZX Manual z napędem 4 Motion. Pozdrawiam i czekam na pomoc :papa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daffer80 Zgłoś #205 Napisano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam Ja opiszę swoją przygodę z tym motorem. Auto sprowadziłem 2 lata temu z Niemiec z oryginalnym przebiegiem 96000. Jestem jego 4 właścicielem. Auto serwisowane w ASO. po przejechaniu 22000 tyś km nagle samochód przestał odpalać od razu. Na następny dzień (po nocy) już w ogóle nie chciał palić i na wolnych obrotach zaczął się trząść. Odstawiłem do znachora i diagnoza: - przestawiony rozrząd o 32 stopnie!!! Po rozebraniu ustrojstwa - wyjęciu silnika z komory i wydłubaniu okazało się: - wyciągnięty łańcuch górnego obiegu, - uszkodzone małe koło zębate na wałku pośrednim. (wyrobienie pomiędzy zębem na kwadratowo!!!) poz. 7 foto poniżej przy okazji jak by już było mało - sprzęgło do wymiany bo już kończy swój żywot. Koszt naprawy 3500 z robocizną. Podział: 2000 - części 1500 robota P.S. Pozycja 20 i 21 z powyższego zdjęcia zabijają. Jak to padnie to jedyne chyba rozwiązanie - szukanie drugiego silnika, - sprzedaż na części. Dlaczego? Koszt 1 pozycji 2200 w ASO, w IC praktycznie nie do zdobycia a jak już to 1600. Pozdrawiam. P.S. zakres naprawy: wymiana calego rozrzadu (łańcuchy, ślizgi, napinacz, koło zębate na wałku pośrednim) sprzęgło, docisk, łożysko oporowe. Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez daffer80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xszaker Zgłoś #206 Napisano 1 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam, posiadam Passata z silnikem 2.3v5 170KM 4motion i mam problem z drganiami które zaczynają się od 60km/h i kończą się przy 100km/h (drgania są takie, że ciężko określić czy to przód czy tył...) , prosiłbym o jakiekolwiek sugestie związane z tym problemem, każdą na pewno przebadam, dzięki z góry Edytowane 1 Sierpnia 2015 przez xszaker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #207 Napisano 14 Sierpnia 2015 kolego drgania u ciebie moga wskazywac na niewywazone kola , ale ja o czym innym , zaobserwowalem w moim silniku czasami tylko wzrost wolnych obrotow np. podczas stania na swiatlach , normalnie obroty wolne sa na poziomie okolo 800-850 , i tak powinno byc , jednak czasem po wcisnieciu sprzegla obroty pozostaja na poziomie okolo 1100 ,na VAG tez pare razy wsykoczyl blad zbyt wysoka mieszanka co moze to powodowac , czy moze to normalne ze tak czasem sie zachowuje ?? dzieki za porady jesli ktos z takimi sie spotkal , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekpolog Zgłoś #208 Napisano 25 Grudnia 2015 Panowie mam do kupna Volkswagen Passat B5 2.3 V5 4Mot. Highline 2001 rok 221k km przebiegu sprowadzony za 10 tys zl jak sie zdazylem zorietowac ten silnik w tym modelu byl tylko od 2000 do 2002 czy byl nie uday czy cos ze go wiecej nie wkladali jak z czesciami do niego czy jest jeszcze w innych modelach widzialem ze ktos pisal o golfie o tym silniku ?? warto kupic takie cacko? czlowiek ktory sprowadzil mowi ze niby lancucha nie slychac ale nie wykluzca ze bedzie potrzebna wymiana rozrzadu podobno samochod nierowno chodzil jak przyjchal co bylo spowodowane tak jak wczesniej pisaliscie nieszczelnymi przewodami warto jak myslicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek921 Zgłoś #209 Napisano 25 Grudnia 2015 Panowie mam do kupna Volkswagen Passat B5 2.3 V5 4Mot. Highline 2001 rok 221k km przebiegu sprowadzony za 10 tys zl Czyżby czarny kombi ze Szwajcarii? On już wisi na allegro lekko ponad 7 miesięcy, sam się nad nim zastanawiam, ale jednak coś za długo wisi jak na taką igłę na jaką jest opisywany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekpolog Zgłoś #210 Napisano 28 Grudnia 2015 Chyba chodzi o podejście kolesia w komisie jak nawet nie dba zeby samochód miał naladowany akumulator. Ogólnie samochód sprowadzony przez mojego znajomego i samochód miał wymienione tylko jakieś przewody bo były struchlale i nie równo chodzil przez to silnik teraz jest juz ok rozrządu nie słychać pełną dokumentacją jesli chodzi o serwis na nic nie a co narzekać. Tylko takie pytanie czy te silniki ogólnie są bardzo awaryjne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #211 Napisano 28 Grudnia 2015 Ja użytkuję ponad 2 lata, zakupiłem z przebiegiem NIBY 190tys. Teraz mam prawie 230tys. Z awarii: padła mi jedna cewka. Nie biorąc pod uwagę takich rzeczy jak tarcze, klocki, płyny i filtry to nie mam na co narzekać. Dodam iż od początku mojego użytkowania założone jest LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekpolog Zgłoś #212 Napisano 29 Grudnia 2015 A rorzad jak Ci sie trzyma? Panowie a jak w końcu jest z tymi strasznie drogami kola zembatymi przy łańcuchu raczej sie docierają razem z rorzadem czy kwestia szczęścia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #213 Napisano 7 Stycznia 2016 Łańcuch delikatnie daje o sobie znać, ale nie ma tragedii, więc jeszcze kilkadziesiąt tys. kilometrów przejadę i będę rozważał wymianę. Ponad to nie mogę się uporać z wibracjami auta przy hamowaniu, które powstały po wymianie przegubów i łożysk. Początkowo obwiniałem tarcze, ale używki przetoczyłem na tokarce - nie pomogło. Więc kupiłem nowe tarcze i zgadnijcie co? Też nie pomogło... Jedynie nasuwa mi się pytanie czy założyłem odpowiednią zwrotnicę. Ponieważ podczas wymiany przegubów nie mogłem się uporać z górnymi wahaczami (zapieczona śruba zabezpieczająca). Tak kombinowałem że pękła zwrotnica, Więc musiałem ją wymienić... Moja uszkodzona zwrotnica miała kod 8D0407258AM i taką też zamówiłem poprzez allegro. Lecz dostałem o numerze 8D0407258AE. Po zgłoszeniu reklamacji poinformowano mnie że jeśli posiada 82mm średnicy na łożysko to będzie pasować. Więc założyłem ją z nowymi łożyskami i przegubami. I od tamtej pory przy hamowaniu odczuwam wibracje. A przy powolnej jeździe da się zauważyć jakby auto hamowało przerywając, przy czym delikatnie bujało na bok. Dodatkowo zauważyłem większe zużycie opony od wewnętrznej strony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1811 Zgłoś #214 Napisano 11 Stycznia 2016 Łańcuch delikatnie daje o sobie znać, ale nie ma tragedii, więc jeszcze kilkadziesiąt tys. kilometrów przejadę i będę rozważał wymianę. Ponad to nie mogę się uporać z wibracjami auta przy hamowaniu, które powstały po wymianie przegubów i łożysk. Początkowo obwiniałem tarcze, ale używki przetoczyłem na tokarce - nie pomogło. Więc kupiłem nowe tarcze i zgadnijcie co? Też nie pomogło... Jedynie nasuwa mi się pytanie czy założyłem odpowiednią zwrotnicę. Ponieważ podczas wymiany przegubów nie mogłem się uporać z górnymi wahaczami (zapieczona śruba zabezpieczająca). Tak kombinowałem że pękła zwrotnica, Więc musiałem ją wymienić... Moja uszkodzona zwrotnica miała kod 8D0407258AM i taką też zamówiłem poprzez allegro. Lecz dostałem o numerze 8D0407258AE. Po zgłoszeniu reklamacji poinformowano mnie że jeśli posiada 82mm średnicy na łożysko to będzie pasować. Więc założyłem ją z nowymi łożyskami i przegubami. I od tamtej pory przy hamowaniu odczuwam wibracje. A przy powolnej jeździe da się zauważyć jakby auto hamowało przerywając, przy czym delikatnie bujało na bok. Dodatkowo zauważyłem większe zużycie opony od wewnętrznej strony. A piastę zakładałeś swoją czy używaną? A jak zużywa oponę od wewnątrz to geometria. Może "nowa" zwrotnica była z auta po kolizji i jest ugięta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszmax Zgłoś #215 Napisano 21 Stycznia 2016 Witam panowie mam problem z moim passkiem (w opisie) a mianowicie ktoregos ranka wsiadam odpalam cos ciezko zapalil lecz mowie sobie mroz ok lecz po przejechaniu kilku kilometrow wywalilo mi blad (kontrolka zolta silnika) oraz EPC po tym auto juz co raz gorzej palilo I po odpaleniu trzeslo buda tj by jeden gar nie palil podjechalem do mechanika (zapobiegawczo wymienilismy 5 swiec oraz zostaly sprawdzone iskry) podlaczylismy auto pod komputer wywalilo blad "'Czujnik polozenia walu" wiec wymienilismy oba lecz problem nadal wystepuje I tu mechanic stwierdza dwie tezy: 1. Cos ze zmiennymi fazami rozrzadu jest nie tak 2. Lancuch rozciagniety lub ktorys z napinaczy sie konczy Ktos cos doradzi bo tych passkach 2.3 V5 jest strasznie malo informacji Gdy dojdzie do tego aby motor wyciagac pytanie teraz jaki rozrzad kupic aby byl sprawdzony I dobry wiadome oraz co przy okazji sprawdzic gdy ten silnik bd na zewnatrz aby nie bylo niespodzianek pozniej. Dzieki. Mateusz. Zapomnialem dodac ze z 30 koni ucieklo rowniez mu I na wyzszych obrotach silnik rowno pracuje lecz przyspieszenie bez tych 30 koni jest rowniez do bani Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #216 Napisano 21 Stycznia 2016 W taki sposób wymienisz cały silnik a problem pozostanie......nie chcę Cię martwić ale paląca się kontrolka EPC nie wróży nic dobrego - dotyczy głównego sterownika silnika (ECU) w skrócie komputer, ona nie ma prawa nigdy się zaświecić (z wyjątkiem tych paru sekund przed uruchomieniem silnika). Moc spadła bo jest w trybie awaryjnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #217 Napisano 22 Stycznia 2016 Witam panowie mam problem z moim passkiem (w opisie) a mianowicie ktoregos ranka wsiadam odpalam cos ciezko zapalil lecz mowie sobie mroz ok lecz po przejechaniu kilku kilometrow wywalilo mi blad (kontrolka zolta silnika) oraz EPC po tym auto juz co raz gorzej palilo I po odpaleniu trzeslo buda tj by jeden gar nie palil podjechalem do mechanika (zapobiegawczo wymienilismy 5 swiec oraz zostaly sprawdzone iskry) podlaczylismy auto pod komputer wywalilo blad "'Czujnik polozenia walu" wiec wymienilismy oba lecz problem nadal wystepuje I tu mechanic stwierdza dwie tezy:1. Cos ze zmiennymi fazami rozrzadu jest nie tak 2. Lancuch rozciagniety lub ktorys z napinaczy sie konczy Ktos cos doradzi bo tych passkach 2.3 V5 jest strasznie malo informacji Gdy dojdzie do tego aby motor wyciagac pytanie teraz jaki rozrzad kupic aby byl sprawdzony I dobry wiadome oraz co przy okazji sprawdzic gdy ten silnik bd na zewnatrz aby nie bylo niespodzianek pozniej. Dzieki. Mateusz. Zapomnialem dodac ze z 30 koni ucieklo rowniez mu I na wyzszych obrotach silnik rowno pracuje lecz przyspieszenie bez tych 30 koni jest rowniez do bani kolego miałem to samo w moim poprzednim Pasku też 2.3V5 170 KM. AZX u mnie zakończyło się na wymianie rozrządu koszt z częściami 2200zł przy wyjętym silniku warto sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgło i dwumasa, oraz ogólny stan, czy sie nie poci itd. itd. Moc spadła bo jest w trybie awaryjnym. nie w żadnym trybie awaryjnym tylko wyciągnięty łańcuch powoduje błąd korelacji pomiędzy "górą" i "dołem" silnika a co za tym idzie wywala błędy czujników wałka rozrządu i wału korbowego. jest możliwość że padł tylko napinacz hydrauliczny, http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3213321432340-FE32786-O15423-napinacz-lancucha-rozrzadu.html a jeśli nie to wtedy całość tu masz link do moich postów jak wymieniałem rozrząd http://forum.vw-passat.pl/threads/32556-Silnik-2-3-V5-170km?p=2165486#post2165486 Pozdrawiam - - - - - aktualizacja - - - - - zaznaczyłem Ci gdzie szukać napinacza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrevOne Zgłoś #218 Napisano 22 Stycznia 2016 Panowie czy wie ktoś gdzie w passacie b5 2.3VR5 znajduje sie zawór EGR? Albo gdzie go szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszmax Zgłoś #219 Napisano 26 Stycznia 2016 Dzieki serdeczne Takiej odpowiedzi konkretnej oczekiwalem. Dzis dzwonie do znachora niech wymienia caly rozrzad oraz niech sprawdzi dwumas. A kolego ze jeszcze Ci zawroce glowe jaki dwumas tu pasuje ja to laik jestem w zakresie mechaniki I wgl bo gdy bylem na katalogu IC to widzialem tylko sztywne a to chyba kicha ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #220 Napisano 27 Stycznia 2016 Dzieki serdeczne Takiej odpowiedzi konkretnej oczekiwalem. Dzis dzwonie do znachora niech wymienia caly rozrzad oraz niech sprawdzi dwumas.A kolego ze jeszcze Ci zawroce glowe jaki dwumas tu pasuje ja to laik jestem w zakresie mechaniki I wgl bo gdy bylem na katalogu IC to widzialem tylko sztywne a to chyba kicha ? Dwumas do 2.3 VR5 ten sam jest chyba w 3.2 VR6 np. W Phaetonie, lub Touaregu, na 100 % nie jestem pewien, mozna kupic zestaw z jenomasowym kolem, i wtedy tarcza ma sprężyny amortyzujace, LUK robi takie zestawy, ale wtedy spaadnie komfort jazdy, beda odczuwalne drgania zwlaszcza jak go przydusisz z dolnego zakresu obrotów Natomiast nie kupuj dwumasu na zapas bo jakbys mial wywalony, raczej bys poczuł, a nie jest to tania czesc ponad 2000zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach