Skocz do zawartości
daffyx

Silnik 2.3 V5 170km

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy sciagne kolektor aby wymienic cewke to bede musial wymienic przy tym uszczelki jakies itp ?

Kurcze a juz zamowilem cale wisko 75E wiec tragedii nie ma wiec poleci nowe na miejsce starego cewki tez wlasnie jedna na zapas wziolem. Firmy NGK kolega polecil.

Kolego masz moze jakis numer katalogowy tej sruby co trzyma wisko przy bloku o ta co mi zaznaczyles na zdjeciu bo u mnie ja wcielo gdzies wypadla.

Nie wiem czy sie zabrac do tego samemu i czy wgl dam rade a moze zlecic to komus kto sie zna na tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam zauwazylem ubytki plynu w zbiorniczku , mial ktos podobne problemy w 2.3v5 ?? nie wiem jeszcze gdzie szukac , na wezach nic nie widach wszedzie sucho , jedynie gdy sie rozgrzeje robi sie cisnienie gdy odkrecam korek , ale to chyba normalne , na oleju tez nie widac zadnej mazi wiec chyba nie uszczelka , prosze o pomoc jesli ktos mial podobne problemy

 

Też mi troche ubywa i cisnienie wzrasta ale robi sie już nie normalnie duże, bo wywaliło mi raz płyn po odkręceniu. I nie wiem dokładnie gdzie. \Mazi nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mi troche ubywa i cisnienie wzrasta ale robi sie już nie normalnie duże, bo wywaliło mi raz płyn po odkręceniu. I nie wiem dokładnie gdzie. \Mazi nie ma.

 

U mnie powodem bardzo malych ubytkow plynu okazala sie pompa wody gdzies sie pocila przy wymianie rozrzadu zostala wymieniona.

Ja ostatnim razem (glupek) po przejechaniu okolo 1600km sobie otworzylem zbiorniczek i rowniez sie pozbylem znacznej ilosci plynu cale szczescie ze sie nie dostalem pod strumien wiec mysle ze jesli auto jest gorace to cisnienie panujace w zbiorniczku jest chyba zjawiskiem normalnym z moich doswiadczen laika :P wiem jedno juz tak nigdy nie zrobie ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie powodem bardzo malych ubytkow plynu okazala sie pompa wody gdzies sie pocila przy wymianie rozrzadu zostala wymieniona.

Ja ostatnim razem (glupek) po przejechaniu okolo 1600km sobie otworzylem zbiorniczek i rowniez sie pozbylem znacznej ilosci plynu cale szczescie ze sie nie dostalem pod strumien wiec mysle ze jesli auto jest gorace to cisnienie panujace w zbiorniczku jest chyba zjawiskiem normalnym z moich doswiadczen laika :P wiem jedno juz tak nigdy nie zrobie ;p

 

Wcale nie głupek bo przy normalnej pracy można odkręcić korek i nic nie powinno wywalić. Lekko nadciśnienie upuścisz i bez problemu odkręcasz cały. Oczywiście na wolnych obrotach.

Powiedz mi czy po wymianie pompy nadal masz tak duże nadciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, że aż wyleci płyn? Jesli możesz sprawdz.

Ile Cie kosztowała pompa? I pompe wymienia sie przy wymianie paska klinowego a nie rozrządu bo rozrząd masz na łańcuchu z drugiej strony silnika czyli od strony przedziału pasażerskiego.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Gdy sciagne kolektor aby wymienic cewke to bede musial wymienic przy tym uszczelki jakies itp ?

Kurcze a juz zamowilem cale wisko 75E wiec tragedii nie ma wiec poleci nowe na miejsce starego cewki tez wlasnie jedna na zapas wziolem. Firmy NGK kolega polecil.

Kolego masz moze jakis numer katalogowy tej sruby co trzyma wisko przy bloku o ta co mi zaznaczyles na zdjeciu bo u mnie ja wcielo gdzies wypadla.

Nie wiem czy sie zabrac do tego samemu i czy wgl dam rade a moze zlecic to komus kto sie zna na tym.

 

Ja wymieniałem od razu wszystkie bo poleciały najpierwjedna za chwile druga i przy drugiej wymieniłem wszystkie 135 zł za szt BERU oryginał montowany na pierwszy montaż.

Wisko to nic koszty małe ale jak by Ci poleciało to elektryczne obok to już robie sie nie wesoło bo ten wentylator pasuje tylko i wyłącznie od VR5 zarówno przed jak i po lifcie jest ten sam. Czyli silniki AGZ 150KM i AZX 170 KM. Najgorsze że niestety nie pasuje żaden zamiennik ani oryginał od innych silników benzyn i dieselków. Ostatnio przerabiałem temat u siostry w AGZ i pozostało kupno uzywki dobrej. Oryginał w ASO 1500 zł. To tak na marginesie jako ciekawostka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wyskoczył blad i check 16795 wtrysk dodatkowego powietrza

Czyli pompa wtornego powietrza gdzie ona sie znajduje?dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wcale nie głupek bo przy normalnej pracy można odkręcić korek i nic nie powinno wywalić. Lekko nadciśnienie upuścisz i bez problemu odkręcasz cały. Oczywiście na wolnych obrotach.

Powiedz mi czy po wymianie pompy nadal masz tak duże nadciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, że aż wyleci płyn? Jesli możesz sprawdz.

Ile Cie kosztowała pompa? I pompe wymienia sie przy wymianie paska klinowego a nie rozrządu bo rozrząd masz na łańcuchu z drugiej strony silnika czyli od strony przedziału pasażerskiego.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Ja wymieniałem od razu wszystkie bo poleciały najpierwjedna za chwile druga i przy drugiej wymieniłem wszystkie 135 zł za szt BERU oryginał montowany na pierwszy montaż.

Wisko to nic koszty małe ale jak by Ci poleciało to elektryczne obok to już robie sie nie wesoło bo ten wentylator pasuje tylko i wyłącznie od VR5 zarówno przed jak i po lifcie jest ten sam. Czyli silniki AGZ 150KM i AZX 170 KM. Najgorsze że niestety nie pasuje żaden zamiennik ani oryginał od innych silników benzyn i dieselków. Ostatnio przerabiałem temat u siostry w AGZ i pozostało kupno uzywki dobrej. Oryginał w ASO 1500 zł. To tak na marginesie jako ciekawostka.

 

Chyba zmienie zamowienie na cewki BERU 32E szt wiec sie posepie i kupie rowniez moze wszystkie i wymienie je na nowe

Pompa wody kosztowala mnie 200 zl z znizkami a propo wymiany to gdy mi wymieniali rozrzad silnik byl po za autem to i pompa wody wymieniona byla przy okazji bo co sie okazalo to ona byla winna.

Po wymianie pompy wszystko jest teraz ok rowniez jest cisnienie ale nie juz tak wielkie jak przed wymiana tylko tyle co sie plyn cofnie z obiegu i to na tyle.

Wtedy wlasnie odkrecilem na hurra ten korek i sie stalo a ze ja na mechanice znam sie tyle co wyczytam gdzies tam i poslucham to :brawo hehe

Odnosnie tego wenta (od klimy) co to o nim wspomniales mialem z nim problem smiglo mi ocieralo o chlodnice gdy mialem klime wlaczona to tez go mechanik zrobil tzn dokrecil bo cos to luzne bylo i jest cacy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy sciagne kolektor aby wymienic cewke to bede musial wymienic przy tym uszczelki jakies itp ?

 

nie kolego bo nie musisz całego ściągać tylko rozpinasz go na pół i cewki są pod spodem

srubę która odpowiada za rozpięcie masz na górze kolektora od strony pasa przedniego taka na "Imbus"

 

zaznaczyłem Ci na zdjęciu

IMG_20150525_095012.jpg

 

Kurcze a juz zamowilem cale wisko 75E wiec tragedii nie ma wiec poleci nowe na miejsce starego

 

tylko że wiskoza to jedno, a łożyska i tak będziesz musiał dokupić bo one nie są częścią wiskozy

 

.

Kolego masz moze jakis numer katalogowy tej sruby co trzyma wisko przy bloku o ta co mi zaznaczyles na zdjeciu bo u mnie ja wcielo gdzies wypadla.

Nie wiem czy sie zabrac do tego samemu i czy wgl dam rade a moze zlecic to komus kto sie zna na tym.

 

numeru śruby nie mam, jeśli masz osłonę od spodu silnika poszukaj na niej, lub na bloku gdzieś tam w jakimś zakamarku wcale nie tak łatwo ją wyjąć tak że nie sądze żeby wypadła raczej się schowała i sobie tam siedzi ;)

 

czy sam dasz rade to nie wiem bo to zależy czy masz zdolności techniczne, ;) mi to zajęło pół dnia a robiłem to na kur....im kacu bo było to na wyjęździe 300 km. od domu, dzień po weselu, u teścia na podwórku ;)

 

do odpięcia pasa przedniego musisz zdjąć gril, zderzak, wyjąć lampy, spuścić płyn chłodniczy, płyn do wspomagania, klimy nie ruszasz, bo z lewej strony jest na elastycznych wężach wiec da się odchylić zresztą na fotach które wcześniej dodałem mniej wiecej widać

 

Witam wyskoczył blad i check 16795 wtrysk dodatkowego powietrza

Czyli pompa wtornego powietrza gdzie ona sie znajduje?dziękuję

 

za prawym swiatłem przeciwmgielnym zaznaczyłem na fotce, sprawdź najpierw wtyczke bo potrafią styki sniedzieć akurat tam dość często chlapie woda spod kół

 

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha a dasz rade mi podac wymiary tych lozysk bo ja mam auto ciagle w kupie a chce czesci kupic i wtedy oddac do znachora bo tu maja ceny za czesci na warsztatach z olimpu chyba :wkurzony prawie 30% wiecej jak w normalnym sklepie samemu kupic dlatego kompletuje czesci aby auto postawic na warsztat z ta wiskoza a cewki sam zamienie bo proste sie to wydaje ;p lecz jak to mowia nie mow hop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie mam niestety nigdzie wymiarów tych łożysk musisz gdzieś na necie poszukać

Edytowane przez michal1981g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy miał ktoś do czynienia z takim błędem w v5 ?

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

P1340 - 35-00 - -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie czy miał ktoś do czynienia z takim błędem w v5 ?

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

P1340 - 35-00 - -

 

Kolego nie chce Cie martwic ale poczytaj moje posty od 8 strony tego tematu, u mnie zakonczylo sie wymiana rozrzadu, niestety te łancuchy lubia sie wyciagac

 

A jak chcesz opis bledu to

 

17748 / P1340 / 004928

 

Zawartość*

 

*[hide]*1*17748 / P1340 / 004928 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) / Czujnik prędkości silnika (G28): Incor.*Korelacja1.1*Możliwe przyczyny1.2*Możliwe rozwiązania1.3*Uwagi specjalne

 

17748 / P1340 / 004928 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) / Czujnik prędkości silnika (G28): Incor.*Korelacja

 

Możliwe przyczyny

 

Timing Belt / Chain nieprawidłowo zainstalowanePrawdopodobnie wydłużeniu łańcucha rozrząduCzujnik położenia wałka rozrządu (G40) wadliweCzujnik prędkości silnika (G28) wadliwe

 

Możliwe rozwiązania

 

Sprawdzić pasek rozrządu Instalacja / ChainUżyj wycenie wartości bloków (MVB) w celu sprawdzenia łańcucha rozrząduSprawdzić / wymienić czujnik położenia wałka rozrządu (G40)Sprawdzić / wymienić czujnik prędkości silnika (G28)

 

Sprawdz najpierw czujniki walkow rozrzadu i czujnik polozenia walu korbowego jesli beda sprawne znaczy ze najprawdopodobniej rozciagniety łańcuch

 

Moze tez sprobowac wymienic sam napinacz hydrauliczny jesli to wszystko nie pomoze to silnik do wyjecia i zabawa z łancuchem.

 

Jakby co poszukaj mechanika ktory juz to robil bo to nielatwy temat do ogarniecia

Edytowane przez michal1981g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego nie mam niestety nigdzie wymiarów tych łożysk musisz gdzieś na necie poszukać

 

Śruba jest :) A łożysk nie mogę znaleźć ;/ ktoś może ma etke ? bo na necie nie mogę uzyskać dostępu

 

Edit:

Autko w środę pojechało na lawecie do mechanika więc problem z łożyskami spadł na niego.

Dziś lub jutro będzie do odbioru będę informował jak autko stanie pod domem gotowe do jazdy.

Edytowane przez mariuszmax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
150 to 10 zaworów , 170 to 20 zaworków -- może mnie ktoś poprawić jeżeli coś namieszałem

 

pozdr

 

Dokładnie tak jest, mam Agz i powiem że Solidny silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jak ktoś dbał i eksploatował ja miałem kiedyś 2.3 20v AZX i po 200 000 km silnik był jak Żyleta bardzo miło go wspominam, zwłaszcza dźwięk VR 5 po prostu muzyka dla uszu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu zadając (być może śmieszne) pytanie, które męczy mnie już od dłuższego czasu. Czy warto "bawić się" w przeszczep z silnika 2.0 115KM (AZM) na silnik 2.3 170 KM (AZX - o ile się nie mylę... - w razie błędu proszę o sprostowanie). Skrzynia o ile pdf, który posiadam nie kłamie to skrzynia zostałaby ta sama.

skrzynia.jpg

Niestety mój AZM to takie toczydełko, dobre auto - nie powiem złego słowa... trochę w niego wpakowałem $$$ (tarcze, klocki, rozrząd, moduł zapłonowy, instalacja gazowa, pełny FIS, climatronic (była zwykła klima), tempomat i masę różnych mniej lub bardziej ważnych rzeczy, stąd moje pytanie o przeszczep. Warto? Dziękuję Wam z góry za wyrozumiałość i konstruktywne odpowiedzi! :kciuczki

Edytowane przez dioda83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączę się do tematu zadając (być może śmieszne) pytanie, które męczy mnie już od dłuższego czasu. Czy warto "bawić się" w przeszczep z silnika 2.0 115KM (AZM) na silnik 2.3 170 KM (AZX - o ile się nie mylę... - w razie błędu proszę o sprostowanie). Skrzynia o ile pdf, który posiadam nie kłamie to skrzynia zostałaby ta sama.

Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: skrzynia.jpg Wyświetleń: 5 Rozmiar: 51.3 KB ID: 145343

Niestety mój AZM to takie toczydełko, dobre auto - nie powiem złego słowa... trochę w niego wpakowałem $$$ (tarcze, klocki, rozrząd, moduł zapłonowy, instalacja gazowa, pełny FIS, climatronic (była zwykła klima), tempomat i masę różnych mniej lub bardziej ważnych rzeczy, stąd moje pytanie o przeszczep. Warto? Dziękuję Wam z góry za wyrozumiałość i konstruktywne odpowiedzi!

Szkoda, że nikt się nie odzywa... Ja jednak drążę temat, mam pytanie do właścicieli 3BG 2.3 170KM ze skrzynią manualną, jakie macie oznaczenie skrzyni? U mnie w Pasku siedzi EMV, (oznaczenie Z=9+17) jak przeglądałem etkę, wychodzi mi, że to ten sam typ co EAC (oznaczenie Z=10+18), obie 5S, jednak nie wiem co oznaczają oznaczenia Z=.... W załączeniu pdf z wałkami napędowymi.

 

Wałki napędowe skrzyni biegów.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej sprzedać swojego i kupić 2.3

 

Polacy sie boją mało popularnych silników a ten taki właśnie jest przez co 2.3 nie trzymają jakoś strasznie ceny

 

ja jak kiedyś pisałem miałem paska z tym silnikiem i była to bajka,

 

w planach mam Phaetona 3.2 VR6 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wychodzi z oznaczeniem EAA skrzynia manualna do 2.3 v5 azx.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie lepiej sprzedać swojego i kupić 2.3

 

Polacy sie boją mało popularnych silników a ten taki właśnie jest przez co 2.3 nie trzymają jakoś strasznie ceny

 

ja jak kiedyś pisałem miałem paska z tym silnikiem i była to bajka,

 

w planach mam Phaetona 3.2 VR6

 

Może i tak, ale za dużo kasy utopiłem w tym aucie aby teraz się go pozbyć (czytaj wyżej), poza tym ceny OC poszły w górę, a za 2.3 trzeba by wykartkować trochę kasy, więc jedyne wyjście jakie widzę to przeszczep.

 

Jeszcze wychodzi z oznaczeniem EAA skrzynia manualna do 2.3 v5 azx.

Też ją biorę pod uwagę, dziś znalazłem ciekawą ofertę silnik jeszcze w aucie, więc można uruchomić, co prawda skrzynia automat multitronic więc kategorycznie ODPADA, ale motor do sprawdzenia. Po konsultacji z kolegą, który (mam nadzieję) pomoże mi przy swapie stwierdził, że moja skrzynia powinna pasować do nowego motoru (manual EMV), różni się co prawda przełożeniami, ale jak stwierdził powinna ładnie "ciekać". :hurra

Edytowane przez dioda83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności