mariuszmax Zgłoś #261 Napisano 19 Kwietnia 2016 Gdy sciagne kolektor aby wymienic cewke to bede musial wymienic przy tym uszczelki jakies itp ? Kurcze a juz zamowilem cale wisko 75E wiec tragedii nie ma wiec poleci nowe na miejsce starego cewki tez wlasnie jedna na zapas wziolem. Firmy NGK kolega polecil. Kolego masz moze jakis numer katalogowy tej sruby co trzyma wisko przy bloku o ta co mi zaznaczyles na zdjeciu bo u mnie ja wcielo gdzies wypadla. Nie wiem czy sie zabrac do tego samemu i czy wgl dam rade a moze zlecic to komus kto sie zna na tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #262 Napisano 19 Kwietnia 2016 Witam zauwazylem ubytki plynu w zbiorniczku , mial ktos podobne problemy w 2.3v5 ?? nie wiem jeszcze gdzie szukac , na wezach nic nie widach wszedzie sucho , jedynie gdy sie rozgrzeje robi sie cisnienie gdy odkrecam korek , ale to chyba normalne , na oleju tez nie widac zadnej mazi wiec chyba nie uszczelka , prosze o pomoc jesli ktos mial podobne problemy Też mi troche ubywa i cisnienie wzrasta ale robi sie już nie normalnie duże, bo wywaliło mi raz płyn po odkręceniu. I nie wiem dokładnie gdzie. \Mazi nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszmax Zgłoś #263 Napisano 19 Kwietnia 2016 Też mi troche ubywa i cisnienie wzrasta ale robi sie już nie normalnie duże, bo wywaliło mi raz płyn po odkręceniu. I nie wiem dokładnie gdzie. \Mazi nie ma. U mnie powodem bardzo malych ubytkow plynu okazala sie pompa wody gdzies sie pocila przy wymianie rozrzadu zostala wymieniona. Ja ostatnim razem (glupek) po przejechaniu okolo 1600km sobie otworzylem zbiorniczek i rowniez sie pozbylem znacznej ilosci plynu cale szczescie ze sie nie dostalem pod strumien wiec mysle ze jesli auto jest gorace to cisnienie panujace w zbiorniczku jest chyba zjawiskiem normalnym z moich doswiadczen laika wiem jedno juz tak nigdy nie zrobie ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #264 Napisano 19 Kwietnia 2016 U mnie powodem bardzo malych ubytkow plynu okazala sie pompa wody gdzies sie pocila przy wymianie rozrzadu zostala wymieniona.Ja ostatnim razem (glupek) po przejechaniu okolo 1600km sobie otworzylem zbiorniczek i rowniez sie pozbylem znacznej ilosci plynu cale szczescie ze sie nie dostalem pod strumien wiec mysle ze jesli auto jest gorace to cisnienie panujace w zbiorniczku jest chyba zjawiskiem normalnym z moich doswiadczen laika wiem jedno juz tak nigdy nie zrobie ;p Wcale nie głupek bo przy normalnej pracy można odkręcić korek i nic nie powinno wywalić. Lekko nadciśnienie upuścisz i bez problemu odkręcasz cały. Oczywiście na wolnych obrotach. Powiedz mi czy po wymianie pompy nadal masz tak duże nadciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, że aż wyleci płyn? Jesli możesz sprawdz. Ile Cie kosztowała pompa? I pompe wymienia sie przy wymianie paska klinowego a nie rozrządu bo rozrząd masz na łańcuchu z drugiej strony silnika czyli od strony przedziału pasażerskiego. - - - - - aktualizacja - - - - - Gdy sciagne kolektor aby wymienic cewke to bede musial wymienic przy tym uszczelki jakies itp ?Kurcze a juz zamowilem cale wisko 75E wiec tragedii nie ma wiec poleci nowe na miejsce starego cewki tez wlasnie jedna na zapas wziolem. Firmy NGK kolega polecil. Kolego masz moze jakis numer katalogowy tej sruby co trzyma wisko przy bloku o ta co mi zaznaczyles na zdjeciu bo u mnie ja wcielo gdzies wypadla. Nie wiem czy sie zabrac do tego samemu i czy wgl dam rade a moze zlecic to komus kto sie zna na tym. Ja wymieniałem od razu wszystkie bo poleciały najpierwjedna za chwile druga i przy drugiej wymieniłem wszystkie 135 zł za szt BERU oryginał montowany na pierwszy montaż. Wisko to nic koszty małe ale jak by Ci poleciało to elektryczne obok to już robie sie nie wesoło bo ten wentylator pasuje tylko i wyłącznie od VR5 zarówno przed jak i po lifcie jest ten sam. Czyli silniki AGZ 150KM i AZX 170 KM. Najgorsze że niestety nie pasuje żaden zamiennik ani oryginał od innych silników benzyn i dieselków. Ostatnio przerabiałem temat u siostry w AGZ i pozostało kupno uzywki dobrej. Oryginał w ASO 1500 zł. To tak na marginesie jako ciekawostka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guma600 Zgłoś #265 Napisano 19 Kwietnia 2016 Witam wyskoczył blad i check 16795 wtrysk dodatkowego powietrza Czyli pompa wtornego powietrza gdzie ona sie znajduje?dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszmax Zgłoś #266 Napisano 19 Kwietnia 2016 Wcale nie głupek bo przy normalnej pracy można odkręcić korek i nic nie powinno wywalić. Lekko nadciśnienie upuścisz i bez problemu odkręcasz cały. Oczywiście na wolnych obrotach. Powiedz mi czy po wymianie pompy nadal masz tak duże nadciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, że aż wyleci płyn? Jesli możesz sprawdz. Ile Cie kosztowała pompa? I pompe wymienia sie przy wymianie paska klinowego a nie rozrządu bo rozrząd masz na łańcuchu z drugiej strony silnika czyli od strony przedziału pasażerskiego. - - - - - aktualizacja - - - - - Ja wymieniałem od razu wszystkie bo poleciały najpierwjedna za chwile druga i przy drugiej wymieniłem wszystkie 135 zł za szt BERU oryginał montowany na pierwszy montaż. Wisko to nic koszty małe ale jak by Ci poleciało to elektryczne obok to już robie sie nie wesoło bo ten wentylator pasuje tylko i wyłącznie od VR5 zarówno przed jak i po lifcie jest ten sam. Czyli silniki AGZ 150KM i AZX 170 KM. Najgorsze że niestety nie pasuje żaden zamiennik ani oryginał od innych silników benzyn i dieselków. Ostatnio przerabiałem temat u siostry w AGZ i pozostało kupno uzywki dobrej. Oryginał w ASO 1500 zł. To tak na marginesie jako ciekawostka. Chyba zmienie zamowienie na cewki BERU 32E szt wiec sie posepie i kupie rowniez moze wszystkie i wymienie je na nowe Pompa wody kosztowala mnie 200 zl z znizkami a propo wymiany to gdy mi wymieniali rozrzad silnik byl po za autem to i pompa wody wymieniona byla przy okazji bo co sie okazalo to ona byla winna. Po wymianie pompy wszystko jest teraz ok rowniez jest cisnienie ale nie juz tak wielkie jak przed wymiana tylko tyle co sie plyn cofnie z obiegu i to na tyle. Wtedy wlasnie odkrecilem na hurra ten korek i sie stalo a ze ja na mechanice znam sie tyle co wyczytam gdzies tam i poslucham to :brawo hehe Odnosnie tego wenta (od klimy) co to o nim wspomniales mialem z nim problem smiglo mi ocieralo o chlodnice gdy mialem klime wlaczona to tez go mechanik zrobil tzn dokrecil bo cos to luzne bylo i jest cacy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #267 Napisano 19 Kwietnia 2016 Gdy sciagne kolektor aby wymienic cewke to bede musial wymienic przy tym uszczelki jakies itp ? nie kolego bo nie musisz całego ściągać tylko rozpinasz go na pół i cewki są pod spodem srubę która odpowiada za rozpięcie masz na górze kolektora od strony pasa przedniego taka na "Imbus" zaznaczyłem Ci na zdjęciu Kurcze a juz zamowilem cale wisko 75E wiec tragedii nie ma wiec poleci nowe na miejsce starego tylko że wiskoza to jedno, a łożyska i tak będziesz musiał dokupić bo one nie są częścią wiskozy .Kolego masz moze jakis numer katalogowy tej sruby co trzyma wisko przy bloku o ta co mi zaznaczyles na zdjeciu bo u mnie ja wcielo gdzies wypadla. Nie wiem czy sie zabrac do tego samemu i czy wgl dam rade a moze zlecic to komus kto sie zna na tym. numeru śruby nie mam, jeśli masz osłonę od spodu silnika poszukaj na niej, lub na bloku gdzieś tam w jakimś zakamarku wcale nie tak łatwo ją wyjąć tak że nie sądze żeby wypadła raczej się schowała i sobie tam siedzi czy sam dasz rade to nie wiem bo to zależy czy masz zdolności techniczne, mi to zajęło pół dnia a robiłem to na kur....im kacu bo było to na wyjęździe 300 km. od domu, dzień po weselu, u teścia na podwórku do odpięcia pasa przedniego musisz zdjąć gril, zderzak, wyjąć lampy, spuścić płyn chłodniczy, płyn do wspomagania, klimy nie ruszasz, bo z lewej strony jest na elastycznych wężach wiec da się odchylić zresztą na fotach które wcześniej dodałem mniej wiecej widać Witam wyskoczył blad i check 16795 wtrysk dodatkowego powietrzaCzyli pompa wtornego powietrza gdzie ona sie znajduje?dziękuję za prawym swiatłem przeciwmgielnym zaznaczyłem na fotce, sprawdź najpierw wtyczke bo potrafią styki sniedzieć akurat tam dość często chlapie woda spod kół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guma600 Zgłoś #268 Napisano 19 Kwietnia 2016 Dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszmax Zgłoś #269 Napisano 19 Kwietnia 2016 Acha a dasz rade mi podac wymiary tych lozysk bo ja mam auto ciagle w kupie a chce czesci kupic i wtedy oddac do znachora bo tu maja ceny za czesci na warsztatach z olimpu chyba prawie 30% wiecej jak w normalnym sklepie samemu kupic dlatego kompletuje czesci aby auto postawic na warsztat z ta wiskoza a cewki sam zamienie bo proste sie to wydaje ;p lecz jak to mowia nie mow hop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #270 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Kolego nie mam niestety nigdzie wymiarów tych łożysk musisz gdzieś na necie poszukać Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez michal1981g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vistahp Zgłoś #271 Napisano 22 Kwietnia 2016 Panowie czy miał ktoś do czynienia z takim błędem w v5 ? 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 35-00 - - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #272 Napisano 22 Kwietnia 2016 (edytowane) Panowie czy miał ktoś do czynienia z takim błędem w v5 ?17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 35-00 - - Kolego nie chce Cie martwic ale poczytaj moje posty od 8 strony tego tematu, u mnie zakonczylo sie wymiana rozrzadu, niestety te łancuchy lubia sie wyciagac A jak chcesz opis bledu to 17748 / P1340 / 004928 Zawartość* *[hide]*1*17748 / P1340 / 004928 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) / Czujnik prędkości silnika (G28): Incor.*Korelacja1.1*Możliwe przyczyny1.2*Możliwe rozwiązania1.3*Uwagi specjalne 17748 / P1340 / 004928 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) / Czujnik prędkości silnika (G28): Incor.*Korelacja Możliwe przyczyny Timing Belt / Chain nieprawidłowo zainstalowanePrawdopodobnie wydłużeniu łańcucha rozrząduCzujnik położenia wałka rozrządu (G40) wadliweCzujnik prędkości silnika (G28) wadliwe Możliwe rozwiązania Sprawdzić pasek rozrządu Instalacja / ChainUżyj wycenie wartości bloków (MVB) w celu sprawdzenia łańcucha rozrząduSprawdzić / wymienić czujnik położenia wałka rozrządu (G40)Sprawdzić / wymienić czujnik prędkości silnika (G28) Sprawdz najpierw czujniki walkow rozrzadu i czujnik polozenia walu korbowego jesli beda sprawne znaczy ze najprawdopodobniej rozciagniety łańcuch Moze tez sprobowac wymienic sam napinacz hydrauliczny jesli to wszystko nie pomoze to silnik do wyjecia i zabawa z łancuchem. Jakby co poszukaj mechanika ktory juz to robil bo to nielatwy temat do ogarniecia Edytowane 22 Kwietnia 2016 przez michal1981g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszmax Zgłoś #273 Napisano 22 Kwietnia 2016 (edytowane) Kolego nie mam niestety nigdzie wymiarów tych łożysk musisz gdzieś na necie poszukać Śruba jest A łożysk nie mogę znaleźć ;/ ktoś może ma etke ? bo na necie nie mogę uzyskać dostępu Edit: Autko w środę pojechało na lawecie do mechanika więc problem z łożyskami spadł na niego. Dziś lub jutro będzie do odbioru będę informował jak autko stanie pod domem gotowe do jazdy. Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez mariuszmax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dysk54 Zgłoś #274 Napisano 1 Maja 2016 150 to 10 zaworów , 170 to 20 zaworków -- może mnie ktoś poprawić jeżeli coś namieszałem pozdr Dokładnie tak jest, mam Agz i powiem że Solidny silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #275 Napisano 1 Maja 2016 Wszystko zależy od tego jak ktoś dbał i eksploatował ja miałem kiedyś 2.3 20v AZX i po 200 000 km silnik był jak Żyleta bardzo miło go wspominam, zwłaszcza dźwięk VR 5 po prostu muzyka dla uszu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda83 Zgłoś #276 Napisano 30 Maja 2016 (edytowane) Podłączę się do tematu zadając (być może śmieszne) pytanie, które męczy mnie już od dłuższego czasu. Czy warto "bawić się" w przeszczep z silnika 2.0 115KM (AZM) na silnik 2.3 170 KM (AZX - o ile się nie mylę... - w razie błędu proszę o sprostowanie). Skrzynia o ile pdf, który posiadam nie kłamie to skrzynia zostałaby ta sama. Niestety mój AZM to takie toczydełko, dobre auto - nie powiem złego słowa... trochę w niego wpakowałem $$$ (tarcze, klocki, rozrząd, moduł zapłonowy, instalacja gazowa, pełny FIS, climatronic (była zwykła klima), tempomat i masę różnych mniej lub bardziej ważnych rzeczy, stąd moje pytanie o przeszczep. Warto? Dziękuję Wam z góry za wyrozumiałość i konstruktywne odpowiedzi! :kciuczki Edytowane 30 Maja 2016 przez dioda83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda83 Zgłoś #277 Napisano 19 Czerwca 2016 Podłączę się do tematu zadając (być może śmieszne) pytanie, które męczy mnie już od dłuższego czasu. Czy warto "bawić się" w przeszczep z silnika 2.0 115KM (AZM) na silnik 2.3 170 KM (AZX - o ile się nie mylę... - w razie błędu proszę o sprostowanie). Skrzynia o ile pdf, który posiadam nie kłamie to skrzynia zostałaby ta sama.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: skrzynia.jpg Wyświetleń: 5 Rozmiar: 51.3 KB ID: 145343 Niestety mój AZM to takie toczydełko, dobre auto - nie powiem złego słowa... trochę w niego wpakowałem $$$ (tarcze, klocki, rozrząd, moduł zapłonowy, instalacja gazowa, pełny FIS, climatronic (była zwykła klima), tempomat i masę różnych mniej lub bardziej ważnych rzeczy, stąd moje pytanie o przeszczep. Warto? Dziękuję Wam z góry za wyrozumiałość i konstruktywne odpowiedzi! Szkoda, że nikt się nie odzywa... Ja jednak drążę temat, mam pytanie do właścicieli 3BG 2.3 170KM ze skrzynią manualną, jakie macie oznaczenie skrzyni? U mnie w Pasku siedzi EMV, (oznaczenie Z=9+17) jak przeglądałem etkę, wychodzi mi, że to ten sam typ co EAC (oznaczenie Z=10+18), obie 5S, jednak nie wiem co oznaczają oznaczenia Z=.... W załączeniu pdf z wałkami napędowymi. Wałki napędowe skrzyni biegów.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #278 Napisano 19 Czerwca 2016 a nie lepiej sprzedać swojego i kupić 2.3 Polacy sie boją mało popularnych silników a ten taki właśnie jest przez co 2.3 nie trzymają jakoś strasznie ceny ja jak kiedyś pisałem miałem paska z tym silnikiem i była to bajka, w planach mam Phaetona 3.2 VR6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol180 Zgłoś #279 Napisano 20 Czerwca 2016 Jeszcze wychodzi z oznaczeniem EAA skrzynia manualna do 2.3 v5 azx. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda83 Zgłoś #280 Napisano 21 Czerwca 2016 (edytowane) a nie lepiej sprzedać swojego i kupić 2.3 Polacy sie boją mało popularnych silników a ten taki właśnie jest przez co 2.3 nie trzymają jakoś strasznie ceny ja jak kiedyś pisałem miałem paska z tym silnikiem i była to bajka, w planach mam Phaetona 3.2 VR6 Może i tak, ale za dużo kasy utopiłem w tym aucie aby teraz się go pozbyć (czytaj wyżej), poza tym ceny OC poszły w górę, a za 2.3 trzeba by wykartkować trochę kasy, więc jedyne wyjście jakie widzę to przeszczep. Jeszcze wychodzi z oznaczeniem EAA skrzynia manualna do 2.3 v5 azx. Też ją biorę pod uwagę, dziś znalazłem ciekawą ofertę silnik jeszcze w aucie, więc można uruchomić, co prawda skrzynia automat multitronic więc kategorycznie ODPADA, ale motor do sprawdzenia. Po konsultacji z kolegą, który (mam nadzieję) pomoże mi przy swapie stwierdził, że moja skrzynia powinna pasować do nowego motoru (manual EMV), różni się co prawda przełożeniami, ale jak stwierdził powinna ładnie "ciekać". Edytowane 21 Czerwca 2016 przez dioda83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach