Skocz do zawartości
daffyx

Silnik 2.3 V5 170km

Rekomendowane odpowiedzi

Ja sciagalem pasek klinowy jak mi padla pompa wspomagania i brat od gory luzowal mi rolke napinacza a ja od dolu sciagalem pasek.

 

Troche malo miejsca pomiedzy silnikiem a chlodnica, ale da rade tylko trzeba sie troche pogimnastykowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim temacie o samochodzie masz zdjęcie schematu paska. Żeby go wymienić bez zdejmowania przodu to musisz mieć zwinne rączki i jakiś pomocników. Ja osobiście Rozebralem cały przód i wszystko miałem na wierzchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli okazało by się że to rozrząd powiedz przy okazji ile kosztowała jego wymiana wraz z częściami. Bo szczerze mówiąc sam się zastanawiam nad wymianą. Aa i właśnie, w przypadku łańcuszka to wymiana się kompletny rozrząd, czy tylko sam napinacz?

 

no i zostawiłem samochód u mechanika najprawdopodobniej rozciągnięty łańcuch.

Robocizna ma kosztować ok 1000zł, a części na Intercarsie cały zestaw Febi kosztuje 1039,76zł, natomiast jeśli się kupi poszczególne elementy rozrządu również Febi to wychodzi 838,88zł

 

więc kupując oddzielnie wychodzi 200,88zł taniej :kciuki

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/15423/204060000/

 

jutro mechanik ma do mnie dzwonić i powiedzieć dokładnie co i jak, natomiast szykuje się że ok 2000zł poleci z kieszeni :taksobie

 

orientowałem się również ile by kosztowała taka przyjemność w serwisie VW w Lublinie

 

i tu ciekawostka Panowie którzy rozmawiali ze mną na początku nie bardzo wiedzieli co to za silnik ;P dopiero po konsultacji z mechanikami na serwisie wycenili mi całość na 9500zł

 

z czego 3500zł robocizna = 15 roboczogodzin x 233zł

i części 6000zł tu powiedzieli że trzeba oprócz łańcuchów, ślizgów i napinaczy wymieniać również koła zębate na wałkach rozrządu, jedno 2000zł drugie 2500zł

 

A pozostałe rzeczy czyli :

 

- łańcuch rozrządu http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3031303334150-FE25404-O15423-lancuch-rozrzadu.html

 

-łańcuch wałka pośredniego http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1917141422180-FE09585-O15423-lancuch-rozrzadu.html

 

-ślizg łańcucha rozrządu http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1917191513180-FE25222-O15423-prowadnica-lancucha.html

 

-napinacz łańcucha rozrządu http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1917191515150-FE25240-O15423-napinacz-lancucha-rozrzadu.html

 

-napinacz hydrauliczny (ta sruba) http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3213321432340-FE32786-O15423-napinacz-lancucha-rozrzadu.html

 

-kolejny ślizg http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3217301632140-FE34868-O15423-prowadnica-lancucha.html

 

- i kolejny ślizg http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3216312016220-FE36221-O15423-prowadnica-lancucha.html

 

1500zł ;P

 

więc raczej w ASO nie pokusiłbym się o wymianę, :spadam

 

oprócz tego powiedzieli mi że instalację gazową trzeba zdemontować przed wstawieniem samochodu do serwisu, i to nie zakręcić butlę i załóżmy odłączyć sterownik, komputer gazu - tylko zdemontować wszystkie elementy instalacji :hyhy

Edytowane przez michal1981g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michal1981g , tak zapytam ile masz przebiegu swojego auta ?? , ja smigam golfem z tym silnikiem , mam 295k km przebiegu i jak narazie nie ma potrzeby ruszania rozrzadu , takie moje pytanie bo masz z nim duzo roznych problemow ??:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal1981g , tak zapytam ile masz przebiegu swojego auta ?? , ja smigam golfem z tym silnikiem , mam 295k km przebiegu i jak narazie nie ma potrzeby ruszania rozrzadu , takie moje pytanie bo masz z nim duzo roznych problemow ??

 

czy tak dużo ???

 

jak na razie padła pompa wspomagania i teraz ten nieszczęsny łańcuch - co się jutro zresztą okaże, a tak to tylko rzeczy eksploatacyjne, oleje, płyny, klocki.

 

po ściągnięciu miał 153 tysiące i niby udokumentowane

DSC00919.jpg

 

 

teraz ma 176 tysięcy i patrząc po stopniu zużycia wnętrza w zasadzie można w to wierzyć

DSC00941.jpg

 

tak naprawdę nigdy nie można być pewnym niestety :hyhy

 

miałem kiedyś 1.8T przed liftem i przy 280 tysiącach był sporo bardziej "powycierany"

 

 

mechanik który mi go ma robić miał kiedyś 2.3 VR5 150KM przed liftem i mówił że przy 200 tysiach się też wyciągnął łańcuch i że one tak gdzieś mniej więcej wytrzymują, V6 podobno też, ale to gdzieś na necie czytałem

Edytowane przez michal1981g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem lancuch zmienia sie po 300k km , a jesli sie nie katuje silnika mozna i ponad 500k km zrobic ale to moje zdanie :D , ja puki co nie musze mimo przebiegu auto nie bylo katowane , i ma sie swietnie w sprawach rozrzadu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moim zdaniem lancuch zmienia sie po 300k km , a jesli sie nie katuje silnika mozna i ponad 500k km zrobic ale to moje zdanie :D , ja puki co nie musze mimo przebiegu auto nie bylo katowane , i ma sie swietnie w sprawach rozrzadu :D

 

no to super :kciuki niech Ci wytrzyma jak najdłużej ja też autka nie katuje a jednak rozrząd padł - najprawdopodobniej :taksobie

jak trzeba to wykorzystuje moc silnika, od tego on jest, nie jeżdżę jak emeryt, i na rajdach też się nie ścigam :bry2

 

natomiast wyobraź sobie że mój samochód też miał się wyśmienicie w sprawie rozrządu do zeszłego tygodnia, i nic nie wskazywało żebym miał potrzebę go wymieniać, to się stało z dnia na dzień, nie było żadnych niepokojących objawów, typu dzwonienie, czy brzęczenie, jednego wieczoru zgasiłem go na parkingu jakby nigdy nic, a następnego ranka po odpaleniu i przejechaniu ok 2-3 km zrobił się problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszty robocizny nie są małe bo jeśli dobrze kojarzę trzeba demontować silnik, aby dostać się do rozrządu bo mieści się on z tyłu silnika... :/ Ceny W Aso załamują...

Ja się zastanawiam nad wymianą bo moim zdaniem jak na 170km to trochę słaby jest mój passat. Z drugiej strony nie mam porównania więc sam nie wiem...

Przebiegu mam 210tys. A wyczytałem że może tracić na mocy jak łańcuszek rozrządu jest już zmęczony.

 

Michał wielki dzięki za kosztorys, mam nadzieję że po tym zabiegu Twój passat ożyje no i mln km życzę!;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koszty robocizny nie są małe bo jeśli dobrze kojarzę trzeba demontować silnik, aby dostać się do rozrządu bo mieści się on z tyłu silnika...

 

 

są 2 sposoby podobno: albo demontaż przodu i wyjazd z silnikiem do przodu i wymiana, lub drugi troche mniej inwazyjny ale i mniej wygodny, czyli od góry: demontaż kolektora, ściągnięcie pokrywy - i już górną część mamy na wierzchu, i od dołu demontaż skrzyni i reszta od dołu

 

mi mechanik ma zrobić wyjazd z silnikiem mówił że tak mu wygodniej.

 

z drugiej strony silnik tu jest wzdłużnie tak samo jak np. w 1.8T

 

a właśnie w 1.8T jak wymieniałem sam z bratem to całość czyli wytarganie skrzyni wymiana koła zamachowego, sprzęgła i montaż wszystkiego z powrotem zajęła nam 4 godzinki gdzie robiliśmy to 1 raz.

 

dla porównania w Mondeo MK2 1.8 (silnik ułożony poprzecznie ) wymiana zajeła nam cały dzień

 

jutro jak mechanik wytarga silnik i skrzynię ma do mnie dzwonić w jakim stanie jest sprzęgło jeśli już by było nie za bogato, to za jednym zamachem i sprzęgło poleci

 

części rozrządu mechanik mi kupił w sumie za 700zł, zobaczymy jeszcze jak jutro z tym sprzęgłem jeśli nie będzie potrzeby wymieniać całością zamknę się ok 1700zł a jeśli dojdzie koszt sprzęgła to ciut więcej

 

Jeszcze mi mówil (mechanik) że może być potrzeba wymiany jakiegoś zespołu wodnego czy rozdzielacza przy głowicy, bo podobno lubi się pocić w tym silniku, ale ja u siebie nie zaobserwowałem żadnych ubytków płynów, ani oleju a jeżdżę na pełnym syntetyku wię mam nadzieje że nie

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam problem z moim AZX. Samochód od sierpnia 2014 posiada instalacje gazową STAG, do tej pory był spokój ale jakieś dwa tygodnie temu wyskoczył mi check engine. Podłączyłem kompa i skasowałem błędy. Wczoraj jednak problem się powtórzył, więc ponownie podłączyłem komputer i znów pojawiły się następujące błędy:

3 Faults Found:

17606 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S2: Electrical Malfunction

P1198 - 35-00 - -

17551 - Load Calculation Cross Check: Upper Limit Exceeded

P1143 - 35-10 - - - Intermittent

17560 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Lean

P1152 - 35-00 - -

 

Mieszanka zbyt uboga więc pewnie jest to wina sondy lambda, której błąd wyłapało na początku i tutaj moje pytania:

1. Czy to jest ta druga sonda na kolektorze wydechowym?

2. Gdzie dokładnie jej szukać?

3. Gdzie znajduje się jej wtyczka?

4. Ile może kosztować i czy bez problemu dostanę nową taką jak powinna być?

Edytowane przez Kharel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17606 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S2: Electrical Malfunction

P1198 - 35-00 - -

 

to nie wiem nie mogę znaleźć takiego błędu ale wg opisu no problem z sondą lambda

 

 

 

 

17551 - Load Calculation Cross Check: Upper Limit Exceeded

P1143 - 35-10 - - - Intermittent

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=en&u=http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17551/P1143/004419&usg=ALkJrhhJcsvkNAqXeoWLFmcFWE8uMIKdSQ

do wyczyszczenie najprawdopodobniej przepustnica lub do sprawdzenia przepływomierz

 

 

 

 

17560 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Lean

P1152 - 35-00 - -

 

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=en&u=http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17560/P1152/004434&usg=ALkJrhgvo333_2-uP_YjKsiUrs84cA59iA

 

 

tu znowu wskazuje na przepływomierz lub lewe powietrze więc szukaj nieszczelności i sprawdź jak przepływka

 

oprócz tego najlepiej podłącz kompa gazowego bo może jeździsz na zbyt ubogiej mieszance i rozjechały sie mapy benzynowe

 

 

druga sonda jest za katem

Edytowane przez michal1981g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice czysciłem jakieś dwa miesiące temu, więc to pewnie przepływka. Orientujesz się jak ją sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego przepływomierz, bądź tez nieszczelność w dolocie lub źle wyregulowana instalacja, bo twoje błędy wskazują na ubogą mieszankę paliwowo poietrzną więc szukaj nieszczelności w dolocie, w moim jak kupiłem była pęknięta odma, i też łapał "lewe" powietrze.

 

co do instalacji pisałeś że masz nowa więc w razie czego jedź do gazowników niech podepną kompa i sprawdzą, ja też mam Stag-a 300-6 ISA2 ale ja swoją instalację serwisuje sam bo niestety większość gazowników robi to na odwal, a zresztą wymiana filtrów i podpięcie kompa i strojenie co jakiś czas to nie jest jakaś wielka filozofia, więc wolę to sam robić, a przy okazji parę złotówek zostaje w kieszeni ;)

 

szukaj lewego powietrza, jeśli wszystko będzie ok, sprawdź poprawność zestrojenia instalacji, a dopiero jak wyeliminujesz te 2 rzeczy sprawdzaj sonde, i przepływomierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jutro zajrzę do przepływomierza i zobaczę jak to wygląda. W razie czego będę pytał. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie bo mam brak czasu na włożenie tego konia do siebie a rozglądam się za skrzynią manualną do tego silnika możecie mi powiedzieć ile macie obr na silniku przy prędkościach 100km/h i 130km/h? Jeszcze jedno jakie oznaczenie skrzyni biegów posiada azx w manualu. Będę wam wdzięczny za info.

 

Pozdrawiam Karol180

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2.3 4 motion na piątym biegu przy 100km/h mam 2600obr/min, przy 130km/h około 3450obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.3 AZX manual na 5 biegu

 

100 km/h 2600 obr/min

150 km/h 4000 obr/min

180 km/h 4800 obr/min

200 km/h 5350 obr/min

240 km/h 6400 obr/min

 

więcej niestety nie jechałem :devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie panowie za odpowiedzi:marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam prośbę, mógł by ktoś z Was nagrać filmik w jakim czasie wasze autka przyspieszają 0-120km/h. Chciałbym porównać czy mojemu Passatowi rzeczywiście nie brakuje kilku koni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Czyszczenie przepływomierza pomogło, ale niestety na krótko. Powrócił ten sam błąd co wcześniej więc chyba przepływomierz pójdzie do wymiany. I tutaj pytanie co kupić? Zamiennik będzie działał bez problemu czy nie ma sensu oszczędzać i lepiej kupić sporo droższy oryginał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności