Skocz do zawartości

lukasz6451

  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O lukasz6451

  • Urodziny 03.05.1991

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Lubin

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 2.3 V5 170KM (AZX) 4x4
  • Rok produkcji
    2002
  1. Witajcie, dzisiaj u mine pojawiła się nie miła sytuacja, pojechałem sobie na zakupy, wychodząc ze sklepu wsiadam sobie do auta i ****, rozrusznik kręci, silnik nie odpala... Świeci kontrola ECU. Podpiąłem pod Polskiego Vaga, wyskoczył błąd czujnika obrotów silnika. Chodzi o czujnik obrotów wału korbowego?? Ktoś może wie gdzie zlokalizowany jest ten czujnik w silniku AZX ??
  2. Łańcuch delikatnie daje o sobie znać, ale nie ma tragedii, więc jeszcze kilkadziesiąt tys. kilometrów przejadę i będę rozważał wymianę. Ponad to nie mogę się uporać z wibracjami auta przy hamowaniu, które powstały po wymianie przegubów i łożysk. Początkowo obwiniałem tarcze, ale używki przetoczyłem na tokarce - nie pomogło. Więc kupiłem nowe tarcze i zgadnijcie co? Też nie pomogło... Jedynie nasuwa mi się pytanie czy założyłem odpowiednią zwrotnicę. Ponieważ podczas wymiany przegubów nie mogłem się uporać z górnymi wahaczami (zapieczona śruba zabezpieczająca). Tak kombinowałem że pękła zwrotnica, Więc musiałem ją wymienić... Moja uszkodzona zwrotnica miała kod 8D0407258AM i taką też zamówiłem poprzez allegro. Lecz dostałem o numerze 8D0407258AE. Po zgłoszeniu reklamacji poinformowano mnie że jeśli posiada 82mm średnicy na łożysko to będzie pasować. Więc założyłem ją z nowymi łożyskami i przegubami. I od tamtej pory przy hamowaniu odczuwam wibracje. A przy powolnej jeździe da się zauważyć jakby auto hamowało przerywając, przy czym delikatnie bujało na bok. Dodatkowo zauważyłem większe zużycie opony od wewnętrznej strony.
  3. Ja użytkuję ponad 2 lata, zakupiłem z przebiegiem NIBY 190tys. Teraz mam prawie 230tys. Z awarii: padła mi jedna cewka. Nie biorąc pod uwagę takich rzeczy jak tarcze, klocki, płyny i filtry to nie mam na co narzekać. Dodam iż od początku mojego użytkowania założone jest LPG.
  4. Tarcze były zdemontowane i mierzone czujnikiem zegarowym na tokarce i są proste. Zastanowiło mnie to czy materiał mógł być w jakiś sposób naruszony gdy je przetoczyłem, i czy faktycznie nie odkształcają się po naciśnięciu pedału hamulca jak pisali koledzy kilka postów wyżej. Zauważyłem jeszcze taki objaw że jadąc wolno, około 30km/h i naciskając hamulec, we wstecznym lusterku widzę jak autem delikatnie buja na boki. Ale Zdecydowałem się na zakup nowych tarcz choć liczyłem się z ryzykiem wywalenia kasy w "błoto", kupiłem nowe Bosch a. Stare tarcze miały grubość około 23,6 mm, nowe coś w granicach 25,1mm Więc jak widać stare są w dobrym stanie i najgorszy jest w tym fakt że poza grubością niczym się nie różnią od nowych... Nadal odczuwam wibracje, co prawda nieco mniejsze ale są... Powoli mam już dosyć, i mój portfel też.. Zostały mi jeszcze końcówki drążków kierowniczych, ale to po urlopie, który właśnie zaczynam. Trochę szkoda, bo jadę w trasę i myślałem że uda mi się rozwiązać ten problem nowymi tarczami, a teraz każde naciśniecie hamulca będzie mi przypominać o tym! Po powrocie postaram się jak najszybciej wymienić końcówki drążków i dam znać czy udało mi się rozwiązać ten problem. Pozdrawiam Serdecznie.
  5. Dzięki wielkie za odpowiedzi, z Waszych odpowiedzi wnioskuję że tarcze mają prawo się odkształcać gdyby były już za bardzo zużyte lub nie oryginalne ze słabej jakości materiałów? Właśnie dlatego zdecydowałem się przetoczyć oryginały gdyż nadawały się do tego. Ale rozważę wymianę na nowe. Jakiego producenta byście polecili? A Jeszcze byłem dziś na stacji diagnostycznej gdzie robią przeglądy w celu wyeliminowania luzów w zawieszeniu, na wahaczach luzów brak, jedynie łapiąc za końcówki drążków kierowniczych i ruchu kierownicy na prawo i lewo da się odczuć delikatny luz, ale zbieżność jest ustawiona prawidłowo... I znów nie wiem w co inwestować, nowe tarcze, czy końcówki drążków kierowniczych...
  6. No to teraz moja kolej, i niech ktoś coś wymyśli bo brakuje mi już pomysłów. Ostatnio Wziąłem się za wymianę przegubów na przodzie, okazało się że na jednym z łożysk jest luz, więc przy okazji również wymieniłem również łożysko po prawej stronie. Oddałem również tarcze do regeneracji / przetoczenia + zakupiłem nowe klocki. Wymienilem również zwrotnice na inną używkę ponieważ nie mogłem odkręcić mocowania górnych wahaczy, Po złożeniu wszystkiego okazało się że podczas delikatnego hamowania przy małej prędkości czuć tak jakby hamowanie odbywało się delitkanie przerywając, przy czym auto lekko drga. A gdy rozpędzę sie do około 140 - 160kmh i zacznę hamować czuć dosyć mocne drgania kierownicy i auta... Wymieniłem: Piasty przód Łożyska przód Klocki hamulcowe Tarcze zostały ponownie sprawdzone na tokarce są idelnie proste Koła zmienione Opony wyważone Przekładałem na felgi z innymi oponami Przeguby dwa nowe Nowy płyn hamulcowy Nowe tarcze i klocki tył I nadal odczuwam wibracje podczas hamowania :(
  7. Czy wymiana samego napinacza w AZX jest skomplikowaną czynnością? Co prawda u mnie jeszcze rzężenia łańcucha nie słychać, ale chciałbym wymienić sam napinacz ponieważ wyczytałem że powinno się wymieniać raz na jakiś czas... Wiem że napinacz wyglądem przypomina śrubę. Wystarczy ją wykręcić i wkręcić nową?
  8. Witajcie Koledzy, Chcę się uporać w końcu z drganiami, które odczuwam podczas ruszania autem. Drgania te powstały już z pół roku temu. Po prostu puszczając sprzęgło i powoli ruszając, auto zaczyna drgać... Drugim powodem dla którego w końcu chcę się za to wziąć jest to że gdy szybciej puszczę sprzęgło odczuwalne jest takie "głuche łupnięcie" Dodam że mam napęd 4 motion, więc wina leży raczej po stronie wału, lub tylnego mostu... Na pierwszy rzut chce wymienić poduszki skrzyni biegów, oraz tylnego mostu... Szukam ich wszędzie lecz nie za bardzo mogę je znaleźć. Czy ktoś był by w stanie mi pomóc? podać jakieś numery tych poduszek, lub poszukać w sieci? Autko to oczywiście Passat z 02 roku, Silnik 2.3 AZX Manual z napędem 4 Motion. Pozdrawiam i czekam na pomoc :papa
  9. Panowie mam prośbę, mógł by ktoś z Was nagrać filmik w jakim czasie wasze autka przyspieszają 0-120km/h. Chciałbym porównać czy mojemu Passatowi rzeczywiście nie brakuje kilku koni
  10. W 2.3 4 motion na piątym biegu przy 100km/h mam 2600obr/min, przy 130km/h około 3450obr/min.
  11. Koszty robocizny nie są małe bo jeśli dobrze kojarzę trzeba demontować silnik, aby dostać się do rozrządu bo mieści się on z tyłu silnika... Ceny W Aso załamują... Ja się zastanawiam nad wymianą bo moim zdaniem jak na 170km to trochę słaby jest mój passat. Z drugiej strony nie mam porównania więc sam nie wiem... Przebiegu mam 210tys. A wyczytałem że może tracić na mocy jak łańcuszek rozrządu jest już zmęczony. Michał wielki dzięki za kosztorys, mam nadzieję że po tym zabiegu Twój passat ożyje no i mln km życzę!
  12. Jeśli okazało by się że to rozrząd powiedz przy okazji ile kosztowała jego wymiana wraz z częściami. Bo szczerze mówiąc sam się zastanawiam nad wymianą. Aa i właśnie, w przypadku łańcuszka to wymiana się kompletny rozrząd, czy tylko sam napinacz? Tak przy okazji wymieniał ktoś w Azx pasek klinowy?? bo mi zaczął piszczeć i kupiłem już nówkę tylko nie wiem jak się za niego zabrać... Miejsca jest mało, i nie mogę zlokalizować napinacza.
  13. Wycieków w ogóle, spalania oleju też nie zauważyłem...
  14. Po zakupie miałem zalany 10W, to też leję 10W. Gdybym zamiast 10W zalał 5W jakie były by tego skutki? Co do cewek mi ostatnio jak jedna padła, to po podpięciu do komputera wyświetlało brak zapłonu na 3 cylindrze. Koszt jednej sztuki u mnie w sklepie to 110zł firmy Ngk.
  15. Kolejne pytanie;) Jaki Olej Lejecie do Swojego Passata, Ostatnio zalałem Castrol Magnatec 10w40. Teraz zastanawiam się nad Motul 6100 10w40. Czytając opinie po forach Motul wypada dużo lepiej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności