lukasz6451 Zgłoś #141 Napisano 13 Października 2014 Kolejne pytanie;) Jaki Olej Lejecie do Swojego Passata, Ostatnio zalałem Castrol Magnatec 10w40. Teraz zastanawiam się nad Motul 6100 10w40. Czytając opinie po forach Motul wypada dużo lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #142 Napisano 13 Października 2014 ja do swojego leje MOTUL 8100 X-CESS 5W40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #143 Napisano 13 Października 2014 Kolejne pytanie;) Jaki Olej Lejecie do Swojego Passata, Ostatnio zalałem Castrol Magnatec 10w40. Teraz zastanawiam się nad Motul 6100 10w40. Czytając opinie po forach Motul wypada dużo lepiej Motul ma wiele pozytywnych opinii. Ale dlaczego 10W a nie 5W40? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #144 Napisano 14 Października 2014 A dlaczego jeden olej jest lepszy od drugiego pomimo iż mają tą samą gęstość? Czym różni się olej za 50 zł od oleju za 150 zł? Jak stwierdzacie, że jeden jest lepszy id drugiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #145 Napisano 14 Października 2014 Czym różni się olej za 50 zł od oleju za 150 zł? Jak stwierdzacie, że jeden jest lepszy id drugiego? Na necie kiedyś widziałem ładną rozpiskę olei, tzn. zawartość olei rozbita na czynniki pierwsze i Motul był w czołówce a o dziwo najgorzej wypadały oleje firmy Valvoline. Po za tym w dziale Passat-ów B6 użytkownicy chwalą Motul stosowany do silników 2.0TDI gdzie po przejściu z olei innych firm na Motul skutkuje ,,łagodniejszą,, pracą silnika. Osobiście też leje Motul bo cena uśredniona i nie ma głupich podziałów że do benzyny, diesla, lpg jak to w większości innych firm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #146 Napisano 14 Października 2014 Czyli coś jakby zawartość oleju w oleju? Może faktycznie przejdę na motul. Cenowo wygląda nieźle i faktycznie nie ma podziału na rodzaje paliwa. Dzięki za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #147 Napisano 16 Października 2014 witam mam pytanie , padlami ktoras cewka , chyba , auto nie rowno pracuje jak by na 4 cylindry i moje pytanie : czy aby wymienic jedyna metoda to proba i blad ??, czy moze da sie jakims miernikiem zdiagnozowac ktora jest padnieta by to sprawnie wymienc ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #148 Napisano 17 Października 2014 Najlepiej to chyba na komputer. Pokaże która cewka padnięta i wtedy wymienić, a resztę ewentualnie obejrzeć czy nie są zaśniedziałe. U mnie padły dwie i dwie wymieniłem co prawda jeszcze jedna wygląda na dość starą, ale póki chodzi to zostaje na miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #149 Napisano 24 Października 2014 Ale dlaczego 10W a nie 5W40? Po zakupie miałem zalany 10W, to też leję 10W. Gdybym zamiast 10W zalał 5W jakie były by tego skutki? Co do cewek mi ostatnio jak jedna padła, to po podpięciu do komputera wyświetlało brak zapłonu na 3 cylindrze. Koszt jednej sztuki u mnie w sklepie to 110zł firmy Ngk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #150 Napisano 25 Października 2014 Gdybym zamiast 10W zalał 5W jakie były by tego skutki? Auto pali olej czy maż duże wycieki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #151 Napisano 25 Października 2014 Wycieków w ogóle, spalania oleju też nie zauważyłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #152 Napisano 25 Października 2014 Wycieków w ogóle, spalania oleju też nie zauważyłem... No to wal w 5w. Zapocenia bądź niewielkie spalanie oleju również nie dyskwalifikują przejścia na syntetyk. A silnik zawsze będzie miał lżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pyotrazz Zgłoś #153 Napisano 27 Października 2014 Witam zbliża się okres zimowy i trzeba pomyśleć o wymianie akumulatora bo mój ledwo dycha już... Jakie macie aku w swoich Paskach? byłem się dziś orientować mniej więcej i do naszego silnika przewidziane są podobno od 70 do 85 amper. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #154 Napisano 27 Października 2014 Witam dopadł mnie dzisiaj problem z moim AZX-em a mianowicie po odpaleniu rano silnik nierówno pracował i falowały obroty po podpięciu do kompa wyskoczył błąd 17748 vg VCDS-a 17748 - Crankshaft-/Camshaft Pos. Signals Out of Sequence 35-00 - - vg polskiego Vaga 17748 Czujnik obrotów silnika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem więc chyba chodzi o czujnik wałków rozrządu wypatrzyłem że mój silnik posiada chyba 2 takie, wykręciłem je przeczyściłem, ale nie zmieniło to nic i dalej nierówno pracuje jakby nie palił na któryś gar i nim trochę rzuca. odpinanie wtyczki jednego i drugiego czujnika na pracującym silniku też nic nie zmieniało miał ktoś podobny problem??? co może być przyczyną takiego zachowania?? Pozdrawiam - - - - - aktualizacja - - - - - przed chwilą doczytałem że może to być jeszcze Czujnik położenia wału korbowego wie ktoś może gdzie sie on znajduje w tym silniku??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #155 Napisano 27 Października 2014 przed chwilą doczytałem że może to być jeszcze Czujnik położenia wału korbowego wie ktoś może gdzie sie on znajduje w tym silniku??? oki - jak to mówią po nitce do kłębka. przed chwilką byłem przy samochodzie i udało mi się namierzyć wtyczkę od czujnika i po kablu doszedłem do samego czujnika, znajduje się przy obudowie filtra oleju. I teraz pytanie - wie ktoś może czy da się jakoś go sprawdzić, zmierzyć rezystancję lub coś w tym stylu, żeby wiedzieć czy to wina samego czujnika czy czegoś więcej??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #156 Napisano 28 Października 2014 Dzisiaj po wizycie u elektromechanika samochodowego w zasadzie sie niczego nie dowiedzialem powiedzial ze czujnik polozenia walu korbowego jest ok bo po odpieciu wtyczki nie odpala natomiast przy wpietej pali. Probowalem zamienic miejscami 2 gorne czujniki polozenia walkow rozrzadu, ale tez bez efektow, Jego sugestia to przestawiony rozrzad. Gdzies na necie czytalem ze podobne objawy moze rzeczywiscie dawac przestawiony rozrzad, uszkodzone kolo zamachowe, lub jakies kola na walkach rozrzadu ktore oszukuja czujniki. I teraz pytanie bo dal mi namiar na mechanika ktory mi wymieni rozrzad, tylko jesli to nie to i problem pozostanie to bede ok 1500 zl lzejszy i dalej z problemem. Moze komus wpadnie do glowy co jeszcze mozna sprawdzic przy bledzie 17748 objawy tak jak pisalem szarpi silnikiem na wolnych obrotach, nirowno pracuje jakby nie na wszystkie gary i wraz ze wzrostem temperatury objawy sie nasilaja. Podczas jazdy powyzej 2000 obrotow jest ok. Nie zauwazylem spadku dynamiki tylko jak juz zejdzie ponizej tych 2000 obrotow to zaczyna nim rzucac Wie ktos czy da sie sprawdzic ustawienie rozrzadu bez rozbebeszania wszystkiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #157 Napisano 28 Października 2014 A wie ktoś może gdzie w lublinie lub w okolicach można postawić V5 żeby mechanik się od razu nie dziwił że jak Passat to nie TDI??? chodzi mi o takiego mechanika który ogarnie tamat sprawdzenia czujników i jeśli zajdzie potrzeba to wymiany rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pyotrazz Zgłoś #158 Napisano 30 Października 2014 Coś ostatnio mało kto tu odpowiada Po mojemu masz przestawiony rozrząd też przez to przechodziłem. Brak dynamiki, szarpało, falowały mi obroty, świecił się check engine. Nie pamiętam tylko dokładnie jakie miałem błędy z tym związane na komputerze. Poszukaj dobrego mechanika bo w moim przypadku dopiero drugi ustawił mi ten rozrząd jak należy bo pierwszy niby wymienił go ale nie poradził sobie z wariatorami... koszty to ok 500/700 części rozrządu plus jakieś 400 robota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #159 Napisano 30 Października 2014 Na poniedzialek umowilem sie z mechanikiem ktory naprawia tylko VAG-i no i zobaczymy co i jak pozdrawiam - - - - - aktualizacja - - - - - A odnosnie braku udpowiedzi to rzeczywiscie - chyba uzytkownicy ktorzy sobie poradzili z takim problemem (a jest ich kilku na forum -jest tez temat w dziale diagnostyki gdzie rowniez pytalem, ) postanowili nie dzielic informacja co to bylo i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #160 Napisano 2 Listopada 2014 Jeśli okazało by się że to rozrząd powiedz przy okazji ile kosztowała jego wymiana wraz z częściami. Bo szczerze mówiąc sam się zastanawiam nad wymianą. Aa i właśnie, w przypadku łańcuszka to wymiana się kompletny rozrząd, czy tylko sam napinacz? Tak przy okazji wymieniał ktoś w Azx pasek klinowy?? bo mi zaczął piszczeć i kupiłem już nówkę tylko nie wiem jak się za niego zabrać... Miejsca jest mało, i nie mogę zlokalizować napinacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach