Skocz do zawartości
daffyx

Silnik 2.3 V5 170km

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

posiadam AZX 2.3 170 KM od kilku lat lecz od jakiegoś czasu wydaje mi się ze jest słabszy (mam porównanie z autkiem kolegi lecz z manual 4x4 - przy moim to dziki dzik ) sprawdziłem przepływomierz - bez zmian byłem na hamowni i wykazało:

 

1) na benzynie 154 KM 6642rpm Tq 191Nm przy 4330rpm

2) na gazie 153,6 KM 6546 rpm Tq 184,3Nm 4643 rpm

 

Przy hamowaniu na gazie można było odczuć szarpanie co jest widoczne na wykresie(niestety nie mam w formie elektronicznej) mogą sie kończyć świece więc jutro zostaną wymienione.

Aktualny przebieg auta to niespełna 218tyś .

Mechanik z hamowni określił moc na kołach na około 112 KM:taksobie.

 

Co może być przyczyną? katalizator ?

czy ktoś z was hamowały swoją v5?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego daffyx

 

jak Ci siejeździ aktualnie tym autkiem AZX? wymiany koszty gaz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemonadowy

Witam wszystkich,

 

Panowie, mam do kupienia od kolegi dziadka Passat B5 2.3 i VR5 20V rocznik 2003, z przebiegiem uwaga! 6-tysięcy kilometrów (sześć tysięcy), auto kupione w salonie w mojej miejscowości, pełna dokumentacja. Auto garażowane, nic nie poniszczone, jakby w salonie stało.

 

Jaka cena jest warta uwagi? I czy posiadacze tego autka z takim silnikiem są zadowoleni.

 

Dziękuję z góry za odpowiedz.

 

Aleks L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9 lat i 6 tys km? Czizas! Ja posiadam 150km 2.3 vr5, który różni sie od 170 konnego głowicą, która posiada po 2 zawory na cylinder, zaś w azx czy aqn (170hp) ma juz po 4 zawory zmieniony jest nieznacznie kolektor ssący, wydechowy i to chyba wszystko z wielkich różnic..co najważniejsze jest to 170km z pojemności 2.3 bez turbiny! Ja mam auto które niedługo skończy 12 lat od roku jest w gazie, od dwóch lat w Polsce i ma (ponoc) 219kkm przebiegu i jeździ na oryginalnym zawieszeniu, z oryginalnym tłumikiem, bez ingerencji w silnik, fakt że łańcuszki rozrządu nadają się już do wymiany ale to jest 219 tys km a nie 6 :) dźwięku silnika niech nikt nie próbuje przyrównywac do zwykłej v6 bo to jakbyś Nirvanę przyrównał do Golec Orkiestry ;] auto godne polecenia szczególnie że w Twoim przypadku to NOWY samochód ;o :)

Edytowane przez samsung44
byk;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem w swoim silnik na taki co miał 48 tys. kilometrów i bylo cudeńko ale juz po dodatkowych prawie 140 tys zaczynają odwywać sie łańcuszki ...ale ja nie mam gazu... prawdą jest ze go nie żałowałem ale jak dla mnie to jesli ma te 6 tys to tylko brac ... ja w swoim to tylko tłumik wymieniłem (poza silnikiem ale to tylko ze byla okazja :)) ale co do różnic między starym 2.3 v5 to chyba kąt V jest wiekszy w sz azx niż agz i agz nie wiem czy ma tzw.zmienne fazy rozrządu bo azx rzekomo ma co wpływa dobrze na spalanie przy ekonomicznej jeździe ale jak chcesz docisnąc to juz dociska od 2900.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale co do różnic między starym 2.3 v5 to chyba kąt V jest wiekszy w sz azx niż agz i agz .
w mojej vr5 kat w układzie V to dokładnie 15 stopni i sądzę, że w Waszych jest taki sam ale nie jestem pewien więc się nie sprzeczam ;) Ajesli chodzi o koszta podzespołów rozrządu tj ślizgi łańcuszki napinacze itd to cena kompletu marki Swag-Febi jest jaknajbardziej porównywalna z kompletami do zwykłych rzędowych motorów min. dlatego ze odpada nam pompa wody, która jest po drugiej stronie :) gorzej jest tylko z robocizną bo cały układ rozrządu jest od strony podszybia i tam też należy nasłuchiwac jarmolących łańcuchów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich,

 

Panowie, mam do kupienia od kolegi dziadka Passat B5 2.3 i VR5 20V rocznik 2003, z przebiegiem uwaga! 6-tysięcy kilometrów (sześć tysięcy), auto kupione w salonie w mojej miejscowości, pełna dokumentacja. Auto garażowane, nic nie poniszczone, jakby w salonie stało.

 

Jaka cena jest warta uwagi? I czy posiadacze tego autka z takim silnikiem są zadowoleni.

 

Dziękuję z góry za odpowiedz.

 

Aleks L.

 

Jeśli byś nie brał tego autka to ja chętnie go zobacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może teraz ja ze swoim problemem.

Od października zeszłego roku jestem szczęśliwym posiadaczem 2.3 v5 AZX. W obecnej chwili mam 226 tyś km przebiegu i rozrząd już wyraźnie dzwoni w momencie wkręcania się silnika z obrotami. Wiec czas na wymianę i tu mam problem (VW zastrzega się że rozrząd powinien o sobie dać znać najwcześniej przy 300tyś. przebiegu więc mam przynajmniej o 80k przekręcone).

Mój mechanik twierdzi, że do tego silnika tylko oryginalny rozrząd trzeba wkładać a cena części u mojego lokalnego dilera to ponad 4,5 tysiąca pln O.o. W większości koszty te tworzą dwa koła zębate z napinaczami (czy jakoś tak) po 1600 każde.

 

Jak uważacie, zamienniki do tego silnika są bee i czy trzeba wymieniać wszystko czy wystarczy tylko napinacze, szyny i łańcuszki?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

ps. poprawka do posta, to nie koła zębate tylko wariatory kosztują ponad 1600 za sztukę (zmienna faza rozrządu w silniku)

Edytowane przez Glodny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nie dowiadywałem sie narazie na temat zamienników ani części do niego. Jedyne co musze wymienić to rolka napinająca pasek wielorowkowy od alternatora klimy itd. Może ktoś z was wrzucić schemat tego paska i numer tego napinacza?

onośnie tych kół to tylko kiedyś czytałem o 2 przypadkach w USA że te koła sie wytarły i gubił fazy zapłonu. Nic wiecej nie pomogę może inni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczerze nie dowiadywałem sie narazie na temat zamienników ani części do niego. Jedyne co musze wymienić to rolka napinająca pasek wielorowkowy od alternatora klimy itd. Może ktoś z was wrzucić schemat tego paska i numer tego napinacza?

onośnie tych kół to tylko kiedyś czytałem o 2 przypadkach w USA że te koła sie wytarły i gubił fazy zapłonu. Nic wiecej nie pomogę może inni.

 

Wymieniłem już ten pasek co podałeś. Zatarło się jakiś czas temu łożysko na wiatraku, więc przedni pas z napinaczami zrobiony na tip top. To na pewno rozrząd. Czy ktoś miał przyjemność wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zaczyna też coś stukać ale ja pojde w kierunku popychaczy zaworów i napinacza łańcucha i nic wiecej...bo co do rozrządu to cały silnik trzeba wyciągać ... czy ktoś może mi podać dokładną instrukcje wymiany popychaczy zaworów?? wskazane by były jakies fotki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Jestem nowym użytkownikiem forum mam na imię Damian. Mam kilka pytań do was maniaków VW!

 

Nie moge założyć tematu także podpinam się tu.

Mam passata B5 sedan z 1999r 2.3 VR5 o mocy 150km oznaczenie silnika to agz.

jakiś czas temu po trasie ok 80km w silniku wyrwało dziurę( jak zajrzy się od prawej strony silnika z prawej strony bloku widac kawałek wyłapanej obudowy bloku i jakąś tulejkę która wypadła) był tylko huk kupa dymu i oleju.silnik od razu wyłączyłem.

 

i teraz pytanie do was, poszukuję właśnie teraz całego silnika o tym samym oznaczeniu VR5 150km AGZ żeby zrobić przeszczep może ktoś z was Panowie posiada taki na sprzedaz lub może kogoś polecić. Chcialbym równiez spytać czy taka operacja na tym samochodzie opłaca się wiadomo samochód nie jest najnowszy ale za to ma prawie wszystko co było wtedy dostepne oprócz skóry i navigacji a tak klimatronic, podgrzewane fotele kubełkowe el szyberdach lusterka szyby,centralny zamek no wszystko w dodatku czarny lakier i 16calowe felgi.

z tego co patrze na allegro to silnik to koszt ok 1500zł +przesyłka, przekładke znajomy z warsztatu zrobi za 1000zł, jak się domyslam potrzebna bedzie ingerencja komputera, nowe płyny, oleje, filtry jakies uszczelki itp. sam silnik i robocizna to juz ok 3000zł sądzicie że na takiej kwocie się skonczy?

passata kupiłem z przebiegiem bodajże 110tys, teraz mam nieco ponad 150tys. bo mam dwa samochody drugi to freelander dlatego passat nie ma nakulgane niewiadomo jak dużo km. i szkoda było by go zezłomować ,bo o sprzedaży nie myślę bo pewnie były by to psie pieniądze.

 

Z góry dziękuje za rady i informacje, jeśli trzeba będzie wrzuce jakies zdjecia auta lub silnika.

Pozdrawiam Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podbijam temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek101986
Witam

posiadam AZX 2.3 170 KM od kilku lat lecz od jakiegoś czasu wydaje mi się ze jest słabszy (mam porównanie z autkiem kolegi lecz z manual 4x4 - przy moim to dziki dzik ) sprawdziłem przepływomierz - bez zmian byłem na hamowni i wykazało:

 

1) na benzynie 154 KM 6642rpm Tq 191Nm przy 4330rpm

2) na gazie 153,6 KM 6546 rpm Tq 184,3Nm 4643 rpm

 

Przy hamowaniu na gazie można było odczuć szarpanie co jest widoczne na wykresie(niestety nie mam w formie elektronicznej) mogą sie kończyć świece więc jutro zostaną wymienione.

Aktualny przebieg auta to niespełna 218tyś .

Mechanik z hamowni określił moc na kołach na około 112 KM:taksobie.

 

Co może być przyczyną? katalizator ?

czy ktoś z was hamowały swoją v5?

 

pozdrawiam

 

witam. jestem nowym użytkownikiem forum oraz od niedawna szczesliwym posiadaczem vw 2.3 v5 170km 4motin. co do twojego pytania o spadek mocy słyszalem ze za to odpowiada łańcuch rozrządu, jesli łancuch jest juz zmeczony(rozciagniety) wtedy pojawia sie spadek mocy. podobno po wymianie na nowy wszystko wraca do normy, moc wraca. pewnie juz poradziles sobie z tym problemem bo to juz starszy post ale pisze moze komus przyda sie ta informacja. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. jestem nowym użytkownikiem forum oraz od niedawna szczesliwym posiadaczem vw 2.3 v5 170km 4motin. co do twojego pytania o spadek mocy słyszalem ze za to odpowiada łańcuch rozrządu, jesli łancuch jest juz zmeczony(rozciagniety) wtedy pojawia sie spadek mocy. podobno po wymianie na nowy wszystko wraca do normy, moc wraca. pewnie juz poradziles sobie z tym problemem bo to juz starszy post ale pisze moze komus przyda sie ta informacja. pozdrawiam
a skąd mas takie informacje? ja z znowu słyszałem albo czytałem ze wystarczy wymienić napinacz łańcucha rozrządu a łańcucha się w ogóle nie wymienia. Jest na całe życie auta. Choć nie wiem czy to prawda bo zmęczenie materiału też występuje. Ja mam delikatne odgłosy jakby łańcuszek ale autko ma 160 kkm dopiero udokumentowane i oryginalne. Nie wiem czy mnie czeka zmiana napinacza czy czegoś więcej narazie moc jest na benzynie Niemieckiej. Na naszej Polskiej jest troche gorzej :(. a na gazie to szczerze mówiąc to wydaje sie jakby miał 140-150KM a nie 170KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łańcucha się w ogóle nie wymienia.

 

Kto Ci takich bzdur nagadał? Może być tak że zrobisz 200kkm i łańcuch się rozciągnie a inni zrobią 400kkm i będzie jak nówka. Nie koniecznie trzeba wymieniać ale warto mieć na uwadze że może się rozciągać co jest naturalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość faral1977

Heh tylko że paliwa na stacji BLISKA to te same co na Orlenie a na BP są paliwa z ORLENU tylko bp ultimate jest trochę inne bo ma specjalny dodatek dodawany i tyle w temacie jakości paliw he he .Fakt jest taki żę w Polsce paliwa produkują ORLEN i Lotos i praktycznie wszyscy tam kupują jak coś sknocą to wszyscy to mają i tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heh tylko że paliwa na stacji BLISKA to te same co na Orlenie a na BP są paliwa z ORLENU tylko bp ultimate jest trochę inne bo ma specjalny dodatek dodawany i tyle w temacie jakości paliw he he .Fakt jest taki żę w Polsce paliwa produkują ORLEN i Lotos i praktycznie wszyscy tam kupują jak coś sknocą to wszyscy to mają i tyle :)

 

Wiem o tym że tylko Orlen i Lotos. Sam siebie bym sie oszukiwał. wiem jedynie że po jeździe na 95 z Bliskiej, bo musiałem zatankować po drodze nad może była tragedia byłem zapakowany po dach 5 osób i jechało się nim ja moim AZM 115KM. Gaz sie skończył jechałem na benzynie (zatankowana najprawdopodobniej Shell lub BP w Częstochowie) było ok, paliwa w baku tuż przed rezerwą. zapaliła się rezerwa i po około 20 km zjechałem na bliske. Gaz full i benzyny dolałem za 100 zł. Po wykończeniu gazu znowu jechałęm na benzynie (Bliska + resztki z Shella lub BP) i po chwili muł tragedia a za 20 km wyskoczył błąd silnika. Zatankowałem gaz i juz na gazie jechałem. Błąd skasowałem po powrocie. Błąd dotyczył zbyt ubogiej mieszanki. To może być tylko oszustwo właściciela stacji Bliska ale od tej pory nie kupuje na Blisce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DjZiomek

tez mam passata v5 2.3 ale lepszy w srodku i wyglad lepszy ale twoj nie jest zly pozdrawiam

 

---------- Dodano o 22:16 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:14 ----------

 

ja mam dobry lancuch ... pasek gorszy ale jak lancuch rozerwie sie to silnik moze popsuc sie ale dlugo tzryma pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności