Skocz do zawartości
Gość sfinx

Błędy ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

witam was ponownie koledzy.

Tak więc odnawiam temat.tj. już wcześniej pisałem o swoim problemie, trochę sobie odpusiłem, ale teraz znów się za swojego passata biorę.

Otóż, problem mam z tymi dwoma dziwnymi żółtymi kontrolkami abs i esp.

Komputer pokazuje tylne lewe koło czujnik obrotów.

ok- czujnik został wymiony na nowy, to samo,nadal się świecą

została wymieniona pompa abs- nadal się świeci

pisaliście o przerwie między kołem a pompa- dziś samochód wrócił od elektryka - przerwy nie ma.

Kupiłem całą piastę wraz z czujnikiem ( już nie zmieniałem jej pod koło, tylko podniosłem kanapę i podłączyłem wraz z czujnikiem do samochodu ) podpiąłem pod kompa ( wartości rzeczywiste - koło lewe po zakręceniu nie odpowiada tj. prędkość koła 0km/h)

Myślę (może piasta trefna - podpiąłem z prawej strony, podpinam pod kompa, kręcę piastą - komputer pokazuje prędkości- wniosek- piasta sprawna

Tak więc - czujnik wymieniony, piasta druga wraz z czujnikiem nic nie dała, pompa druga, przerwy miedzy pompą a czujnikiem brak.

Ręce opadają, a po skasowaniu błędu i przejechaniu kilku metrów i przekroczeniu prędkosci 20km/h lampki się zaświecają.

POMOCY!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie także zapaliły się kontrolki ABS i ESP, nie chcą zgasnąć. Do tego błąd 4750 szyna can usterka sterownika silnika. O co chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Javier

Witam teraz moja kolej, passata kupiłem tydzien temu - b5fl 2.5 tdi zrobiłem nim ponad 100km i dziś przyszedł moment pierwszego tankowania, zajechałem na stacje tankuje odjeżdżam włączam się do ruchu na główną ruszam jade gdzieś 40-50km/h minimalna dziura i zaczął mi świecić ABS + ESP wcisnąłem hamulec a tu nic zero reakcji z całej siły docisnąłem i ledwo co się zatrzymałem (pedał w podłodze)wyszedłem patrze na płyn hamulcowy ale jest klocki są wszystko jest, kumpel stwierdził że objaw jakby układ był zapowietrzony (dodatkowo świeci mi kontrolka okładzin hamulcowych- a klocki są nówka- miesiac maja), no nic zapaliłem i kontrolki nie zgasły juz do domu- 2km a hamulców prawie nie było. zostawiłem auto, po pół godzinie zszedłem sprawdzić i ruszam nic żadna kontrolka się nie zapaliła hamulce działają, słabiej niz zwykle ale lepiej niz jak kontrolki świeciły. Poprzedni własciciel mowił że w przeddniu sprzedaży działo mu sie to samo, ja podczas próbnej jazdy czułem normalnie działajacy hamulec, jutro czeka mnie trasa 500km wiec chce ją przeżyc. Dodam że mam tiptronic- co radzicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odpuść wyjazd i podłącz vaga i odczytaj błędy i wszystko będzie jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Mam problem ze swoim passatkiem a mianowicie po wymianie zawieszenia,swieci sie kontrolka ABS.Pare razy po odpaleniu silnika kontrolka gasla ale wtedy przy nacisnieciu hamulca slychac zgrzyty i hamulce sa slabe,gdy sie swieci wszystko jest wporzadku.stalo sie tak po wymianie zawieszenia po stronie pasazera.Prosze o porade jak najszybciej.

mrozek8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prosze o porade jak najszybciej.

a proszę, od strony pasażera dociśnij czujnik bo pewnie minimalnie wylazł i będzie ok. Lekko dobij trzonkiem od młotka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedys problemy podobne do tych opisanych... okazalo sie ze padal juz alternator... (prawdopodobnie elektryka)... po wymianie wszystkie problemy ustapiły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kontrolka ESP w czasie jazdy kilka razy zamruga i gaśnie. Dziwnie się trochę zachowuje autko jakby miało uślizg. Asfalt oczywiście suchy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje zrobic odpowietrzyc pompe ABS vagiem

wiec tak samochud powienie byc podniesiony tak by zadne kolo nie dotykalo ziemi

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.

 

 

 

[Wybór]

 

[03-ABS/hamulce]

 

[Nastawy podst. - 04]

 

 

Grupa "002"

 

[idź!]

 

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

 

[Gotowe, powrót]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedwano wymieniałem tarcze hamulcowe i klocki i wymieniałem płyn w warsztacie Bosch service. Czy coś źle zrobili z odpowietrzeniem ? Dziś stwierdziłem na stacji diagnostycznej, że mam do wymiany górny prawy wahacz. Byc moze to nie jest przyczyna, ale kontrolka zaświecała się najczęściej przy skręcie w lewo, byc moze dochodziło faktycznie do uślizgu koła. Najpierw wymienię wahacz, a potem VAG.

Edytowane przez pasektdi
dodatkowa informacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatam ,podepnę się po temat dziś w czasie jazdy zapaliły mi się kontrolki abs i esp po ponownym uruchomieniu auta wszystko wróciło do normy natomiast vagiem odczytałem takie błędy:

 

2 Faults Found:

00526 - Brake Light Switch-F

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs

07-10 - Please Register/Activate - Intermittent

wiem że chodzi o czujnik hamulców ale co dalej

Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny na 100% ale moze to byc czujnik stopu... ktory znajduje sie przy pedale hamulca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiem że chodzi o czujnik hamulców ale co dalej

Dalej czyli

00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs

To jest za niskie napięcie (rozładowany aku, albo coś podobnego)

Też miałem błąd czujnika (włącznika) świateł stopu, ale w moim przypadku jego wymiana nie pomogła. Błąd powodowała jedna z żarówek stopu, robiła zwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Gural wykasowałem błędy i narazie spokój , ale przyjrzę się temu po twoich wskazówkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a ja ma pytanie troche na temat, troche nie...

Wiec mam w aucie guzik ASR.

Pytanie brzmi:

Czy mam ESP czy nie i co dokladnie znaczy ASR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mam ESP czy nie i co dokladnie znaczy ASR?

 

Nie masz ESP skoro masz tylko ASR. ASR system zapobiegający buksowaniu kół przy ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie masz ESP skoro masz tylko ASR. ASR system zapobiegający buksowaniu kół przy ruszaniu.

A czy da sie jakos esp dodac?

Ciezka modyfikacja czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kosztowana. Są wątki o tym na forum. Nie róbmy to OT. Poczytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
proponuje zrobic odpowietrzyc pompe ABS vagiem

 

Jak to zrobić przy pomocy polski Vag 4,9 ? Nie dysponuję Vag com 409.1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo wyciag czujniki absu przeczysc wszysko,czujniki-miedziane (tulejki) w gniezdzie i samo gniazdo,potem poskladaj i w razie jakby bledy sie powtarzaly , to lekko uderz w czujniki po obu stronach samochodu trzonkiem mlotka zeby weszly jak najglebiej w gniazdo , to jedna z sugestij,potem moze byc wlasnie czujnik stopu lub zrowka stopu,lub jeszcze pierscienie przegolu mozna przeczyscic,czasem osadza sie korozja wlasnie na nich i jakis osad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności