Skocz do zawartości
Gość sfinx

Błędy ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Czarnyyy

ja tez tak miałem u mnie w pasku 2001 głowny czujnik znajduje sie pod tylna kanapa zdjełem ją i i wydmuchałem czujnik i teraz jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

siemasz nie wiem mi proponujesz to bo nie czaje jak tak to dziekuję i sprawdzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od ponad miesiaca albo i lepiej zapalaja mi sie kontrolka ABSu, hamulca i ASR i oczywiscie trzy sygnaly dzwiekowe... Po podlaczeniu pod Vaga pokazuje "18057 Powertrain data bus. Missing massage from abs controller P1649" (skasuje i po wlaczeniu zaplonu znowu wyskakuje) w momencie gdy wlaczam zaplon i te kontrolki sie wlaczaja rozlancza mnie i nie moge sie polaczyc az wylacze zaplon... Postanowilem wiec odlaczyc wtyczke tą przy pompie ABSu i wtedy pokazuje ten sam blad ale po wlaczeniu zapolonu i urochomieniu silnika nie rozlacza mnie z VAGiem... Przy tej wtyczce przy pompie do wiazki kabli gazownicy zacisneli swoje kabeki na ten pasek zaciskowy i bylo ciasno (gaz zalozylem ponad 2 miesiace temu) przecialem ten pasek zaciskowy wyjalem wtyczkie i podlaczyjem ja spowrotem... No i po odpaleniu auta kontrolki sie nie zapalily ale jeszcze sie nie cieszylem bo raz tak mialem ze sie nie palily a po drugim odpaleniu sie zapalily... Jezdzilem tak 4 dni i wszystko bylo ok i juz mialem nadzieje ze po problemie, dzisiaj odpalam auto a tu znowu to samo... Co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze jeszcze jakies inne sugestie? :nerwus

:antyvw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy tej wtyczce przy pompie do wiazki kabli gazownicy zacisneli swoje kabeki na ten pasek zaciskowy i bylo ciasno

Idąc drogą dedukcji,

przecialem ten pasek zaciskowy wyjalem wtyczkie i podlaczyjem ja spowrotem... No i po odpaleniu auta kontrolki sie nie zapalily

Czyli przyczyny musisz szukać przy wtyczce (przerwany kabelek, może luźny konektor we wtyczce).

A moze jeszcze jakies inne sugestie?

Generalnie to sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. No chyba ze gazownik tak ścisnął kable, ze sygnał nie mógł się przecisnąć tymi kabelkami :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kolego ze napisales bo myslalem ze nikt tu juz nie zaglada...

Tylko ze jak odcialem zacisk i kabel zostal sam, to odlaczylem wtyczkie od pompy i na 5 sek odlaczylem aku, wiec nie jestem tego pewien czy to bedzie to czy poprostu odpiecie aku to spowodowalo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko ze jak odcialem zacisk i kabel zostal sam, to odlaczylem wtyczkie od pompy i na 5 sek odlaczylem aku, wiec nie jestem tego pewien czy to bedzie to czy poprostu odpiecie aku to spowodowalo...

No tego nie wiem, było by pewne jak nie odłączył byś aku. A odłącz teraz, i sprawdź po podłączeniu czy znowu nie będzie dobrze przez chwile, jak będzie to myślę ze sterownik ABS mówi pa pa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sterownik jest zepsuty to nie ma lacznosci przez vaga z ABSem? bo jak cudem sie nie zapala te kontrolki (raz na milion) to laczy sie z vagie a jak sie wlaczo to nie ma bata zeby byla lacznosc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PASSAT B6 2005R - po wjechaniu w dziurę, zapaliły się dwa zestawy kontrolek: 1. na postoju zapala się ABS/ESP za chwilę ! (czerwony:wtedy nie działają liczniki na desce wszystko jest na zerze . Chyba, że na postoju gazuję i popuszczam sprzęgło wtedy się nie zapali.Po wyłączeniu znikają do następnego postoju.2 zestaw to P (parking) i spiralka mrugająca - zapala się w czasie jazdy i wtedy traci chwilowo na mocy. Pali się np. 2 dni potem sama zgaście. Były wymieniane 3 czujniki ABS . i NIC. Proszę o poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bys Kasiu przeczytala od poczatku ten post to bys sie dowiedziala ze moga to byc np. pompowtryski :) wiec poczytaj od poczatku i powodzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok...dzięki wielkie, zaraz się z tym zapoznam i dzwonię do elektromechanika. Może to jest to..:) ale ogólnie to wychodzi na to, że te Passaty mają coś nie tak z elektroniką.

Edytowane przez kasiaw191

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sterownik jest zepsuty to nie ma lacznosci przez vaga z ABSem?

Nie ma, jeśli zepsuje się jakiś czujnik czy coś innego nad czym ten sterownik "czuwa" to wszystko jest OK, a jak padnie sterownik to nie ma możliwości połączyć się z nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was. Tak więc nadeszła chwila w której podzielę się z wami swoim problemem.

otóż od już dłuższego czasu świecą mi się te dwie kontrolki (abs i esp) na zegarach. komputer mówi: czujnik obrotów tylny lewy. Czujnik wymieniłem, a kontrolki palą się nadal. Bezpieczniki sprawdzone. Piasty całej nie wymieniałem- bo jest prawie idealna. Komputerem jak wykasowuje ten błąd przejadę 5 metrów i znow to samo.

Macie jakieś pomysły? Pompowtryski są również ok, minimalne odchyłki tylko. Dodam że mam możliwość podłączenia samochodu w każdej chwili do programu diagnostycznego Bosch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze czujnik stopu już łapie błąd sporadyczny. Zobacz czy masz stopy z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma błędu czujnika stopu w komputerze.

Wszystkie światła świecą jak należą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sporadycznego też komp nie pokazywał a abs i esp się swieciło. Dopiero jak wywaliło go zupełnie vag wykrył. Stąd moja podpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, prawdopodobnie podjadę do kolegi który ma passata b5fl 2002 rok, i sobie wymienię. Czy silnik i rocznik wpływają na ten czujnik? czy to ten sam?

ps. Ale błąd cały czas - Czujnik obrotów tylny lewy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki, prawdopodobnie podjadę do kolegi który ma passata b5fl 2002 rok, i sobie wymienię. Czy silnik i rocznik wpływają na ten czujnik? czy to ten sam?

ps. Ale błąd cały czas - Czujnik obrotów tylny lewy..

tak wpływają niestety na model czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:diablica wymienili czujnik stopu i NIC......? szukają sterownika ABS-u do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem wszystkie posty ale podobnego do mojego przypadku nie znalazłem, otóż ostatnio podczas jazdy zapaliły mi się kontrolki od abs i esp, po chwili zgasły i tak kilka razy, po zdjęciu kola okazało się ze przetarły się przewody od czujnika przy stabilizatorze, zaizolowałem je i wpiłem wtyczce na swoje miejsce, jednak gdy się przejechałem nie było problemu przez kilometr, później problem się powtórzył, kontrolki abs i esp się zapalają i gasną, podczas postoju na jałowym biegu zauważyłem zależność, że kontrolki zapalają się co (około) 9 sec, palą się 4 sec i gasną i tak w kółko.

 

miał ktoś może taki przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności