Łysy Zgłoś #101 Napisano 6 Czerwca 2008 to i ja się podepnę ni z tego ni z owego zaświeciły się kontroli ABS i ESP, po zgaszeniu auta i ponownym zapaleniu jest cisza do jakiś 4 ,5 km i znów sie zapalają podłączyłem dziś Vaga myśląc że coś pokarze a tu CISZA - zero błędów Ktoś ma jakiś pomysł ?? Płyn hamulcowy max czujniki sprawdzone ...Dziwi mnie strasznie komp bo skoro się pojawiły kontroli to powinien zapisać a Vag odczytać. Czytając wątek pojawiło się : przerwany kabel między regulatorem napięcia a kompem jeszcze to sprawdzę ... póki co pomogło popsikanie czujników płynem statycznym lipa dalej się zapaliło, więc czas na nowe poszukiwania Sory że sam się cytuję ale usterka zdiagnozowana : padł czujnik stopu - mimo że wcześniej nie wywalało błędów i nie było jak zdiagnozować usterki, dziś zapaliło sie motor wers..coś tam coś tam i zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych. Problem z głowy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonic Zgłoś #102 Napisano 9 Czerwca 2008 Czesc,sprawdz czujnik stopu,jest on najczestrza przyczyna tego typu usterek.A najlepiej jakbys go wymienil,ja najpierw naprawilem stary,a potem wymienilem na nowy i ze starego mam zapas no i nic sie nie pali a w sewisie mogl byc zbiek okolicznosci ze zaczely ci sie palic,mozesz tez przeczyscic styki od czujnikow przy kazdym kole bo to tez moze byc powod. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #103 Napisano 9 Czerwca 2008 Witam Mam bardzo podobne auto jak kolega derlysy ... Wracam z pracy pewnego dnia i ... jakby auto straciło moc ... Wrażenie przyblokowanych hamulców ... Ujechałem może z 5 km muliło strasznie, zaczęła migać żółta świeca żarowa (spirala) na desce przez jakieś 30 sekund ... No to zajehałem do domu zapiąłem VAG i wykazał błąd czujnika świateł stop - przerywany sygnał ... no to do serwisu zakupiłem czujnik i wymieniłem zgodnie z instrukcją z "passat naprawiam sam" - niby Skasowałem błąd zrobiłem próby hamowania koła sie nie blokowały i ok. Pojeździłem tydzień - kilkaset km i mam wrażenie że jednak czasem hamulce sie blokują i koła przednie mam dość gorące ... Czy ewentualne blokowanie hamulców przednich może być spowodowane nieprawidłowym ustawieniem nowego czujnika ? - jeśli tak to prosze o podpowiedź jak gada ustawić ? Bo po zdjęciu osłony pedałów - pedał hamulca może sie cofać wyżej niż po jej założeniu więc mam problem jak znaleźć położenie ze zdjętą osłoną, wg którego mam ustawić te 0,7 mm między obudową wyłącznika a jego główką ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonic Zgłoś #104 Napisano 10 Czerwca 2008 jak zakladasz nowy czujnik to on sam powinien sie ustawic przy zakladaniu,nie naciskaj pedalu hamulca i zalusz czujnik.jak juz zalozyles czujnik to nie sciagaj go jak nie masz wprawy bo mozesz go uszkodzic sciagajac go.ja spotkalem sie z dwoma rodzajami czujnikow-jeden mozna bez obaw samemu zalozyc i scagnac a drugi mozna tylko zalozyc i jak ktos nie wie jak sciagnac to lepiej nie ruszac. a tak poza tym sprawdz kiedy miales wymieniany plyn hamulcowy albo czy uklad nie jest zapowietrzony,bo czujnik z blokowaniem kol niema nic wspolnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość _mat Zgłoś #105 Napisano 12 Czerwca 2008 Potestowalem z ojcem lampy stopu i okazalo sie, ze dzialaja jak chca. Raz przy wciskaniu pedalu sie swiecily raz nie. Wymienilem czujnik i juz wszytko gra. Nie musze wiecej podziwiac tych 2 zoltych lampeczek ABS i ESP:D. Dziekuje za pomoc Pozdrawiam Mateusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #106 Napisano 12 Czerwca 2008 @sonic W tych po liftingu jest czujnik wykręcany ... Więc nie ma obawy o zniszczenie ... regulacja odbywa się poprzez wkręcanie - wykręcanie z takiej metalowej tulejki osadzonej luźno w otworze metalowego uchwytu ... ale raczej lekkie blokowanie hamulców to nie był efekt złego ustawienia czujnika - wciśnięcie pedału hamulca o kilka mm wyzwala u mnie światło stop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonic Zgłoś #107 Napisano 14 Czerwca 2008 @wolfik Ok.mniejsza z tym,ale przyczyne masz zlokalizowana i usunieta,nie musisz mi udzielac akurat takich wiadomosci(DZIEKI),chodzilo mi o sama wymiane tegoz czujnika i gdyby to nie wypalilo sprawdzenie ewentualnych pozostalych slabych punktow tej przyczyny-JA PO MECHANIKACH NIE JEZDZE,JAK DO TEJ PORY SOBIE RADZE A(ABS i ESP)i LOKALIZACJA ZE CZUJNIK JEST TA PRZYCZYNA TO JEST NIC. JAK NARAZIE DLA MNIE TEN CZUJNIK JEST NAPRWADE ZNIKOMA DROBNOSTAKA BO ROBIE TO NIE UZYWAJAC KOMPA I PROGRAMOW A MAM ICH 4-RY AKURAT DO VW-AUDI.NO I JAK BEDE MIAL PROBLEM Z KTORYM CIEZKO BEDZIE MI SOBIE PORADZIC TO ZAPYTAM NA FORUM.NIE JEST TO ZBYT MILE JAK ktos SZYDZI Z POMOCY-NASTEPNEJ MOZE NIEBYC NIE KONIECZNIE O DEMNIE KTOS SIE MOZE WKONCU OBRAZIC A WTEDY KLAPA-POZDRAWIAM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #108 Napisano 16 Czerwca 2008 @sonic z Twojej wypowiedzi wynika że poczułeś się urażony ... nie wiem tylko dlaczego ? ja forum traktuję jak otwartą księgę gdzie zapisuje myśli i spostrzeżenia po to aby ktoś inny mający podobny problem mógł skorzystać, a nie żeby udowodnić jaki to jestem super... dziękuję za każdą odezwę myślę,że zaistniało jakieś nieporozumienie - naprawdę nie wiem czemu tak negatywnie odebrałeś mojego posta ? - napewno nie miałem intencji aby Cię lub kogoś pouczać teraz doczytałem końcówkę twojej odpowiedzi co może być przyczyną blokowania - zapowietrzenie - z tym odpowietrzaniem to jest problem jednak żeby jakiś dobry warsztat znaleźć z podciśnieniem ... wymiane płynu na nalepce mam wpisaną na styczeń 2009 więc pewnie niebawem też muszę znaleźć kogoś kto to dobrze zrobi, bo o tej wymianie płynu to całe książki już są popisane tu na forum... Moż ektoś poleci dobrego mechanika ze sprzętem we Wrocławiu lub okolicy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rbabik Zgłoś #109 Napisano 20 Czerwca 2008 Witam, Miałem ten sam problem w czasie jazdy zapalają się kontrolki ABS i ESP jednocześnie i ciągle świecą do momentu wyłączenia silnika. Po ponownym uruchomieniu sytuacja się powtarza. W moim przypadku był to uszkodzony włącznik stopu (brak świateł stopu) - po wymianie włącznika problem się skończył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamil.wilk Zgłoś #110 Napisano 22 Lipca 2008 Witam. Miałem taki sam problem jak poprzednicy. Uszkodzony był Czujnik stopu czyli tzw automat hamowania. Koszt 35 zł za oryginał i po sprawie. A pedał hamulca zejdzie do podłogi bo w dieslu tak jest. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Nucek Zgłoś #111 Napisano 8 Września 2008 (edytowane) No wlasnie ....wymienialem manetke kierunkow bo zamienialem ja na tempomat po zlozeniu okazuje sie ze wlacza sie ESP i nie daje sie wylaczyc dopiero po wylaczeniu sielnika i ponownym go wlaczeniu znika ale tylko do momentu rozpoczecia jazdy.Co jeszcze zauwazylemm to to,ze jedna z lamp opadla i swieci w dol druga sama dalej sie ustawia no i nie wiem czy to nie tylko wrazenie ale silnik zacza zmieniac biegi na wyzszych obrotach.Czy ktos spotkal sie z takimi objawiami i co to znaczy co moze bolec moje autko ?teraz ide rozebrac to raz jeszcze i posprawdzac czy aby na pewno wszystko jest na swoim miejscu OK juz mam godzina pozniej wszystko jasne czujnik kata skretu wynnym tzn. jam winny bom nie ustawilem go przed zalozeniem na pozycje zero czyli pomiedzy skret w prawo a skret w lewo (1,5 obrotu) Problem z wlaczajaca sie kontrolka ESP rozwiazany. Problem ktrory pozostal to dlaczego lampa sama sie nie pozycjonuje tak jak robila to wczesniej i swieci blisko przed samochod?????????????????? Edytowane 19 Września 2008 przez kazio scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #112 Napisano 16 Września 2008 Mam pytanko do sławetnego czujnika stop. Dzisiaj go wymieniłem. Nowy oryginał i teraz problem wrócił: Zapalaja sie kontrolki ESp ABS Stop zapala się zdecydowanie późno, trzeba mocniej wduszac hamulec, mam automata i wcześniej lekkie naciśnięcie zapalało stop, teraz strach że przy lekkim hamowaniu ktoś wywali w tył auta. Czujnik co mam włozony nie ma regulacji, bo ponoc teraz tylko takie robia. Po podpieciu Vaga najpierw wykazało błąd czujnika siły hamowania czy cos w ten deseń, chodzi o ten co jest w komirze silnika, skasowany, pojechałem i zas kontrolki ESP ABS i znowu VAg i tym razem czujnik stopu przy pedale. Czy to czujnik wadliwy czy przy okazji cos innego sie skopało?? I jeszcze jedno info, wczesniej bład czujnika stop "widziała" skrzynia, silnik ,układ ABS, teraz tylko sam układ ABS. JAkieś koncepcje ?? Przed wymiana starego nie miałem objawów z kontrolkami, bład wyskoczył przy okazji wymiany czujnika temperatury cieczy bo wariowała wskazówka temperatury..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
validol Zgłoś #113 Napisano 19 Września 2008 Mam pytanko do sławetnego czujnika stop. Dzisiaj go wymieniłem. Nowy oryginał i teraz problem wrócił:Zapalaja sie kontrolki ESp ABS Stop zapala się zdecydowanie późno, trzeba mocniej wduszac hamulec, mam automata i wcześniej lekkie naciśnięcie zapalało stop, teraz strach że przy lekkim hamowaniu ktoś wywali w tył auta. Czujnik co mam włozony nie ma regulacji, bo ponoc teraz tylko takie robia. Po podpieciu Vaga najpierw wykazało błąd czujnika siły hamowania czy cos w ten deseń, chodzi o ten co jest w komirze silnika, skasowany, pojechałem i zas kontrolki ESP ABS i znowu VAg i tym razem czujnik stopu przy pedale. Czy to czujnik wadliwy czy przy okazji cos innego sie skopało?? I jeszcze jedno info, wczesniej bład czujnika stop "widziała" skrzynia, silnik ,układ ABS, teraz tylko sam układ ABS. JAkieś koncepcje ?? Przed wymiana starego nie miałem objawów z kontrolkami, bład wyskoczył przy okazji wymiany czujnika temperatury cieczy bo wariowała wskazówka temperatury..... Stawiam na wadliwy czujnik stopu. Nie może być wersji bez regulacji - wtedy wadliwie będzie działać ESP. Miałem podobny przypadek - wywaliło czujnik stopu - naprawiłem metodą chałupniczą i po jakimś czasie znowu zapalały się kontrolki ABS i ESP (stop był - nieprawidłowo działały styki kontrolne w czujniku - za duża rezystancja). Dodatkowo pedał hamulca zaczął brać jakby od samej góry i po zwolnieniu pedału hamulce przez około 2 sekundy jeszcze działały - miałem błąd czujnika G201 01435 wywołany wadliwym działaniem czujnika stopu. Czujnik stopu pasuje ze SKODY (żebyśmy się dobrze zrozumieli to mówię o tym przekręcanym o 1/8 obrotu i płaska wtyczka a nie tym wkręcanym z długim gwintem) więc jeżeli ktoś ma bliżej do Intercarsa niż VW to za 28 zł ma nowy identyczny czujnik. Podsumowując - błąd G201 może być wywołany błędnym działaniem czujnika stopu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #114 Napisano 19 Września 2008 (edytowane) Mam pytanko do sławetnego czujnika stop. Dzisiaj go wymieniłem. Nowy oryginał i teraz problem wrócił:Zapalaja sie kontrolki ESp ABS Stop zapala się zdecydowanie późno, trzeba mocniej wduszac hamulec, mam automata i wcześniej lekkie naciśnięcie zapalało stop, teraz strach że przy lekkim hamowaniu ktoś wywali w tył auta. Czujnik co mam włozony nie ma regulacji, bo ponoc teraz tylko takie robia. Po podpieciu Vaga najpierw wykazało błąd czujnika siły hamowania czy cos w ten deseń, chodzi o ten co jest w komirze silnika, skasowany, pojechałem i zas kontrolki ESP ABS i znowu VAg i tym razem czujnik stopu przy pedale. Czy to czujnik wadliwy czy przy okazji cos innego sie skopało?? I jeszcze jedno info, wczesniej bład czujnika stop "widziała" skrzynia, silnik ,układ ABS, teraz tylko sam układ ABS. JAkieś koncepcje ?? Przed wymiana starego nie miałem objawów z kontrolkami, bład wyskoczył przy okazji wymiany czujnika temperatury cieczy bo wariowała wskazówka temperatury..... Jaki dokładnie sprzedali Ci czujnik.... może Masz zdjęcie... bo od tego zależy prawidłowy montaż... inna rzecz że można go łatwo zepsuć. Radziłbym też to szybko zrobić automat nie lubi takich rzeczy... za dużo zależy od tego czujnika, choćby rozprzęglenie look-up... Stawiam na wadliwy czujnik stopu. Nie może być wersji bez regulacji - wtedy wadliwie będzie działać ESP. Miałem podobny przypadek - wywaliło czujnik stopu - naprawiłem metodą chałupniczą i po jakimś czasie znowu zapalały się kontrolki ABS i ESP (stop był - nieprawidłowo działały styki kontrolne w czujniku - za duża rezystancja). Dodatkowo pedał hamulca zaczął brać jakby od samej góry i po zwolnieniu pedału hamulce przez około 2 sekundy jeszcze działały - miałem błąd czujnika G201 01435 wywołany wadliwym działaniem czujnika stopu.Czujnik stopu pasuje ze SKODY (żebyśmy się dobrze zrozumieli to mówię o tym przekręcanym o 1/8 obrotu i płaska wtyczka a nie tym wkręcanym z długim gwintem) więc jeżeli ktoś ma bliżej do Intercarsa niż VW to za 28 zł ma nowy identyczny czujnik. Podsumowując - błąd G201 może być wywołany błędnym działaniem czujnika stopu. Niestety albo stety istnieje wersja bez regulacji tzn. regulacja jest samoczynna przy zakładaniu..... samemu nic się nie reguluje i nie dłubie.. Edytowane 19 Września 2008 przez kazio scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
validol Zgłoś #115 Napisano 19 Września 2008 Niestety albo stety istnieje wersja bez regulacji tzn. regulacja jest samoczynna przy zakładaniu..... samemu nic się nie reguluje i nie dłubie.. Właśnie o takim mówię - samoregulacja to też regulacja ... - prawidłowy montaż: wcisnąć pedał hamulca, włożyć czujnik w otwór (nie przekręcać!!!), zwolnić pedał (będzie słychać regulację cięgła), i przekręcić o 1/8 obrotu w prawo. Przekręcenie czujnika bez wciśnięcia trzpienia spowoduje jego zniszczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #116 Napisano 19 Września 2008 (edytowane) Właśnie o takim mówię - samoregulacja to też regulacja ... - prawidłowy montaż: wcisnąć pedał hamulca, włożyć czujnik w otwór (nie przekręcać!!!), zwolnić pedał (będzie słychać regulację cięgła), i przekręcić o 1/8 obrotu w prawo. Przekręcenie czujnika bez wciśnięcia trzpienia spowoduje jego zniszczenie. Tak to zakładanie najnowszego typu czujnika, w starszym trzeba najpierw wyciągnąć czpień a potem to samo.... Uwaga też z przekręcaniem aby nie za dużo lub za mało... przy1/8 obrotu blokuje się czpień czujnika a potem jeszcze musi być słychać przy przekręcaniu lekkie pyknięcie też około 1/8 obrotu.... chyba że ktoś zrobi to za jednym razem tylko uwaga na siłę kręcenia.... a i jeszcze jedno w najnowszych nie słychać regulacji cięgna, za to w starszych słychać. I pod żadnym pozorem nie kombinować przy nowym czujniku, tzn. nie próbować go przekręcać na sucho... Edytowane 19 Września 2008 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #117 Napisano 19 Września 2008 Czujnik był wadliwy jak sie okazało, kupiłem nastepny nie wywalało błedów juz ale stop zapalał sie zdecydowanie za późno, przy lekkim hamowaniu nie palił się, wkońcu udało mi sie dorwać używke od A6 starego typu, odpukac od środy mam spokój, zdjęcie czujnika wkleje później nie mam teraz aparatu. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #118 Napisano 20 Września 2008 Obiecane zdjęcie czujnika, teraz tylko takie sa dostepne: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #119 Napisano 20 Września 2008 Witam Tak to jest najnowszy typ i wynalazek VW. Przy prawidłowym założeniu powinien działać prawidłowo. Czyli najpierw ustalenie odległość 1/8 obrotu, a potem do końca o 1/8. Jeśli było z nim coś nie tak to albo kupił kolega już uszkodzony lub po prostu błąd był przy zakładaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #120 Napisano 20 Września 2008 2 były lewe, zakładane przez człeka co robi tylko Vagi, nie pierwszyzna to jego była. Skwitował to: Po..... VW wymsliło je.... wynalazki i tak dalej. Jak pisałem mam używke starego typu i odpukać zero problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach