Skocz do zawartości

validol

  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O validol

  • Urodziny 06.07.1975

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    POLSKA

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2005

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Jakby kto szukał to tu jest też trochę fotek i opis jak się dobrać do przegubu: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/194/1/ Co prawda model bolidu nieco inny ale pewne podobieństwa są
  2. Odpowietrzanie hamulców jest oisane tu: http://www.vag-com.pl/odpowietrzanie-pompy-abs.htm Na początek spróbuj właśnie tak odpowietrzyć a jak nie pomoże to pewnie coś z pompą abs. Mam jeszcze pytanie czy zapowietrza się również jak zadziała ABS?
  3. Właśnie o takim mówię - samoregulacja to też regulacja ... - prawidłowy montaż: wcisnąć pedał hamulca, włożyć czujnik w otwór (nie przekręcać!!!), zwolnić pedał (będzie słychać regulację cięgła), i przekręcić o 1/8 obrotu w prawo. Przekręcenie czujnika bez wciśnięcia trzpienia spowoduje jego zniszczenie.
  4. Stawiam na wadliwy czujnik stopu. Nie może być wersji bez regulacji - wtedy wadliwie będzie działać ESP. Miałem podobny przypadek - wywaliło czujnik stopu - naprawiłem metodą chałupniczą i po jakimś czasie znowu zapalały się kontrolki ABS i ESP (stop był - nieprawidłowo działały styki kontrolne w czujniku - za duża rezystancja). Dodatkowo pedał hamulca zaczął brać jakby od samej góry i po zwolnieniu pedału hamulce przez około 2 sekundy jeszcze działały - miałem błąd czujnika G201 01435 wywołany wadliwym działaniem czujnika stopu. Czujnik stopu pasuje ze SKODY (żebyśmy się dobrze zrozumieli to mówię o tym przekręcanym o 1/8 obrotu i płaska wtyczka a nie tym wkręcanym z długim gwintem) więc jeżeli ktoś ma bliżej do Intercarsa niż VW to za 28 zł ma nowy identyczny czujnik. Podsumowując - błąd G201 może być wywołany błędnym działaniem czujnika stopu.
  5. Wg instrukcji numer klucza powinien być wytłoczony na główce i na tej podstawie można dorobić klucz u producenta (WESTFALIA).
  6. Właśnie założyłem u siebie hak (oryginał Westfalia) i mam kilka uwag do montażu. Oryginalna belka wzmacniająca zderzak przykręcona jest w taki sposób że całkowicie zakrywa podłużnice - po odkręceniu czysto i sucho - nówka. Założenie w to miejsce haka skutkuje tym, że podłużnice są otwarte z tyłu (po środku jest wsunięty tylko profil który jest teraz częścią haka). Po rozważeniu wszelkich za i przeciw zagłuszyłem u siebie te otwory pianką puliuretanową. Czy ktoś miał również wątpliwości co do zostawiania tych podłużnic otwartych? - W podłużnicy w dalszej jej części widać jakąś gąbkę owiniętą w folię wypełniającą cały profil wewnątrz. Druga uwaga to rozmiar otworów przez które przewleka się śruby w haku. Oryginalne śruby do montażu mają rozmiar M10x105 (czyli średnica 10) natomiast otwory w haku mają około 12 mm - jak to jest w innych hakach? Moment dokręcania śrub wg instrukcji to wstępnie 30 Nm i 55 Nm po 1000 km przebiegu z przyczepą - więc dość mocne dokręcenie - być może śruby tak mocno ścisną porofil haka z podłużnicą że wielkość otworu w haku i średnicy śruby nie będzie miała znaczenia. Mam pytanie do innych użytkowników którzy montowali hak czy mają takie same wątpliwości jak ja ...
  7. Już dałem radę. Okazało się że nowy komputer obsługuje immobilizer a w samochodzie go nie ma. Gość od którego kupiłem komputer zrobił mnie w konia ...
  8. TDi Passat B4 '94 - silnik 1Z Po zmianie komputera sterującego silnikiem wyskoczył mi błąd - 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent. Czytałem już opisy dostosowania komputera do immobilisera. Wg instrukcji powinno się wejść w w VAGu w VAG grupa [17] tablica przyrządów - wybrać [10] „Dopasowanie”. U mnie nie można połączyć się z modułem 17 - brak odpowiedzi. Nie można również połączyć się z blokiem "Immobiliser". Dodam tylko że zmienione komputery nie są identyczne: nowy komputer: 028 906 021 AT, stary: 028 906 021 B
  9. Do najnowszego VAGa trzeba mieć odpowiedni interfejs. http://www.ross-tech.com/
  10. Układ wydechowy składa się z kolektora wydechowego, katalizatora, tłumika, oraz rury wylotowej, dodatkowo w przypadku nowoczesnych konstrukcji silników Diesla, stosuje się filtr cząsteczek stałych (DPF). Pierwszym elementem układu jest kolektor wydechowy zbierający spaliny z kilku sąsiednich cylindrów do wspólnego przewodu lub do dyszy wlotowej turbiny przy silnikach z turbodoładowaniem. W przewodzie odprowadzającym gazy spalinowe z turbiny (lub bezpośrednio z kolektora) umieszczona jest tzw. sonda lambda, czyli czujnik składu spalin. Na podstawie jego wskazań mikroprocesor sterujący pracą silnika tak koryguje dozowanie paliwa, by skład spalin zbliżony był do optymalnego. Następnym urządzeniem jest część zwana potocznie katalizatorem - jego zadaniem jest - poprzez reakcje chemiczne zachodzące w spalinach - zmienić gazy trujące takie jak: węglowodory, tlenki węgla i tlenki azotu w neutralny dwutlenek węgla, parę wodną i czysty azot. Dalszymi segmentami układu są, jak w konstrukcjach tradycyjnych, zwykłe przewody rurowe i tłumiki dźwięku (przeważnie dwa połączone w szereg). Obecnie stosuje się dwa rodzaje tłumików: absorpcyjne, odpowiedzialne za tłumienie wysokich częstotliwości dźwięku oraz komorowe, odpowiedzialne za tłumienie niskich częstotliwości. Można też stosować kombinację tych dwóch rodzajów tłumików. Bardzo ciekawym urządzeniem stosowanym w silnikach Diesla najnowszej generacji jest filtr cząsteczek stałych tzw. (DPF). Jego zadaniem jest wychwycenie ze spalin bardzo szkodliwych cząsteczek. Dzięki odpowiedniej konstrukcji filtry DPF mają zdolność samooczyszczania się, tak więc przy dużym zanieczyszczeniu filtra jednostka sterująca silnikiem dozuje dodatkową dawkę paliwa - powoduje to wzrost temperatury w filtrze i wypalenie się sadz tam zgromadzonych. System ten pozwala na bardzo długą eksploatację filtra bez konieczności wymontowania go i czyszczenia.
  11. dzięki za odzew ... będę próbował siłom i godnościom osobistom ... relację zdam wieczorem - właśnie wracam z garażu - udało się !!! nie trzeba nic odkręcać oprócz akumulatora - te plastiki są dość elastyczne. wystarczy delikatnie wysuwać w stronę filtra przeciwpyłkowego. dzięki za pomoc
  12. czytałem opis wymiany ale on jest do innej wersji. Tutaj trochę ciężko odkręcić obudowę filtra przeciwpyłkowego. Czy trzeba ściągać podszybie a wcześniej wycieraczki? Proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności