Jump to content

cooler

  • Content Count

    115
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About cooler

  • Birthday 11/16/1973

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
  • Rok produkcji
    2002

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dzięki - to był strzał w 10!!! Co prawda najpierw sprawdziłem wszystkie bezpieczniki dostępne obok drzwi kierowcy, ale nic, to żaden z tych obwodów. Wtedy stwierdziłem że czas dobrać się do tej pompy - znalazłem przekaźnik wg opisu, odłączyłam i...... wreszcie błoga cisza. Obciążenie akumulatora 0,093A. Wszystko działa prawidłowo, więc zastanowię się czy w ogóle go wkładać. Serdeczne dzięki wszystkim za pomoc w diagnozie, a właded1181 w szczególności. Czasem drobne poppchnięcie we właściwą stronę wystarcza aby pomóc rozwiązać problem, a wladek1181 wręcz mnie na rozwiązanie wepchnął. Pozdrawiam!
  2. Dokładnie od razu tak zrobiłem, ale oprócz błędu rozładowanego akumulatora (o czym już i bez VAG-a wiedziałem ) nie ma żadnych błędów. Tak że diagnoza VAG odpada, stąd wnioskuję że musi być to jakaś sprzętowa, niskopoziomowa awaria - przekaźnik, sparciały kabel albo zwarcie, które uruchamia jakiś silniczek. Czytam opisy bezpieczników i przekaźników - może powiedzieć mi ktoś co to jest ta pompa obiegu wtórnego? Bo to jedyna rzecz o której nie wiem gdzie jest...
  3. Witam, mam dziś dziwny przypadek: żona mi mówi że po wyłączeniu silnika coś dalej się kręci - słychać dźwięk pracującego silnika elektrycznego (nie wiatraka!) z okolic filtra powietrza, gdzieś od dołu. Po kilku godzinach zastałem samochód z rozładowanym akumulatorem. Odpaliłem z kabli, naładowałem akumulator i sprawdziłem pobór prądu po wyłączeniu silnika: 12,2A !!! Oczywiście natychmiast zdjąłem klemy, zresetowałem błędy, ale nic nie pomogło - po podłączeniu akumulatora coś się kręci, po jakimś czasie przestaje, ale i tak żre prądu jak smok - 12A jak nic. Jakieś pomysły na diagnozę? Zawiesza się coś, przekaźnik? Ktoś miał taki przypadek? Na razie mam pomysł taki że zdejmuję - z aku, ale ile tak można...
  4. Podłączam się to petycji o reup zdjęć. Fajny opis tylko zdjęcia wcięło.
  5. Bo pewnie im kazali siedzieć cicho. Na skodę mogą pluć ale VW już nie. Swoją drogą jak zacząłem się wgłębiać to dotarłem do informacji że spora część skrzyń biegów w B6 jest zbyt słabo smarowana, co powoduje wycieranie się trybów zwłaszcza najwyższych biegach. Nie wiem dokładnie o jakich skrzyniach mowa, ale informacja była podobno od pracownika serwisu. Oczywiście w takiej sytuacji dość łatwo jest zwalić na usera "że źle jeździ" i odmówić gwarancji, zwłaszcza że problem może się objawić przy niezbyt intensywnej eksploatacji pod koniec okresu gwarancyjnego lub tuż po. Coraz ciekawszy obraz jakości w VW się mi objawia, pogrzebię jeszcze to może podobne kwiatki się znajdzie.
  6. Qrde, a jednak prawda! Czy wiadomo coś o jakiś zdrowych zamiennikach obu elementów? MarkII: Passat ma teraz 5 lat gwarancji? Jakaś dopłata rozumiem? Normalnie jest chyba 2 lata i finito...
  7. Dlatego się pytam, bo też mam nadzieję że to były pierwsze wersje. Oraz mam nadzieję że nawet starsze modele zostały objęte jakąś akcją serwisową w celu wymiany tych wadliwych napinaczy. W końcu łańcuch był instalowany w tym samochodzie aby wytrzymał jak najdłużej, a nie krócej niż pasek. Jak ktoś ma kontakt w jakimś kumatym ASO to proszę o zasięgnięcie języka.
  8. Proszę: http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik Raczej o innych wymienionych silnikach słyszałem więc wiedzą co piszą, więc pewnie niestety i co do 1.8 TSI też mają rację Twój 2.5 TDI też tam jest wymieniony - sprawdź czy podpada pod te objawy
  9. Witam, Dotarłem do tekstu, gdzie są porady jakich silników należy unikać. Ze zdziwieniem odkryłem iż mój ulubiony silnik 1.8 TSI też jest na liście!!! :przestraszonyCytuję: "...benzynowy motor 1,8 TSI. Ten silnik znajdziemy między innymi w VW Passacie B6, Passacie CC, Skodzie Yeti, Octavii II oraz w modelu Superb II. Jednostka ta montowana była również w Audi A3 8P, A4 B8 i A5 z oznaczeniem TFSI. W tym przypadku zastosowano wadliwy napinacz łańcucha rozrządu, który z czasem przestaje odpowiednio napinać i w związku z tym łańcuch zaczyna przeskakiwać. Taki stan rzeczy może doprowadzić do uderzenia zaworów w tłoki i zniszczenia jednostki napędowej. Remont takiej usterki to wydatek około 8000 zł...." Czy ktoś z Was orientuje się czy VAG już sobie z tym problemem poradził czy dalej występuje ryzyko "kolizji" tłoków z zaworami po przeskoku... Proszę o opinie gdyż planowałem właśnie zakup paska z tym silnikiem i nieco dziwiłem się że są dość dobre ceny na kilkuletnie samochody... pozdrawiam
  10. Jak pisałem już w tytułowym poście: Problem rozwiązany: Wymiana na termostat firmy WAHLER 3141.87D totalnie naprawiło problem temperatury! Okazało się że wbrew zapewnieniom w ASO climatronik pokazuje prawidłowo temperaturę - teraz mam cały czas w czasie jazdy równiusieńko 91-93 stC przez cały czas jazdy w różnych warunkach zewnętrznych i obciążeniem od 0stC do 25stC. I teraz najpiękniejsze: samochód nagrzewa się od term. 9stC (termp. zewnętrzna) do 91stC już po przejechaniu 1,5-2km Wcześniej nie mógł dojść do swoich 70stC przez 6-10km. Nie spada temperatura przy długotrwałym hamowaniu silnikiem jak wcześniej bywało. Generalnie polecam wymianę - wygląda na to że orginalne termostaty są do d..py i otwierają się już po kilku latach eksploatacji zdecydowanie za wcześnie.
  11. Coś się dowiedziałeś w sprawie tego silniczka? Jest na tego paska całkiem sensowna cena w tej chwili, ale sam z siebie jest za słaby żeby nie było wstyd jechać, zwłaszcza po 1.8T AWT
  12. No nie mówię że tak cały czas jeżdżę, tylko testowałem jakość tłumienia drgań do tego co miałem poprzednio - jak inaczej sprawdzić komfort tłumienia przez dwumasę? Szkoda że się podniesie, nowe paski mają tak nisko sprzęgło zdaje się przez cały czas... Jeżeli mówicie że dobrze że zmieniłem dwumasę to OK.
  13. Witam, 230 kkm na zegarach i niestety sprzęgło się ślizgało nawet na 3-cim biegu, więc czas nadszedł na zmianę. Kupiłem w IC Sachsa 3000 951 210 i z nadzieją że to wszystko udałem się do warsztatu. Po jakimś czasie dostałęm telefon że dwumasę też by się przydało zmienić gdyż "ma luzy". No to znów do IC i kupiłem dwumasę sachsa 2294 002 144, wszystko jest wymienione no i płacę za wymianę, wsiadam do środka i pierwsze zaskoczenie: Pedał sprzęgła chodzi tak leciutko, że w pierwszej chwili myślałem że coś nie działa! Ale przy pierwszej próbie ruszenia jak zgasiłem silnik (tak nisko bierze!) wiedziałem że działa i to jak!. Dla tych co się ciągle zastanawiają czy zmienić - zmienić komplet i się cieszyć życiem. Druga sprawa dotyczy dwumasy: mam teraz nową, ale mam wrażenie że stara tłumiła drgania na niskich obrotach dużo lepiej niż nowa - jazda 50km/h na 5 biegu na starej - i żadnych drgań, teraz - buda się trzęsie. Czy to możliwe że LUK tłumi dużo lepiej niż Sachs? Czy "luzy" oznaczają że dwumasa się kończy? Można wewnętrzny talerz lekko pokręcić w prawo i w lewo, kończy się sprężystym oporze. Czy może przedwcześnie wyskoczyłem z kasy? Zaznaczam że nie miałem żadnych drgań na wolnych obrotach, w ogóle nie miałem wrażenia że coś z dwumasą jest nie tak... Po prostu sprzęgło mi się ślizgało (tarcza zdarta do nitów od strony docisku. Wygląda na to że mam w bagażniku całkiem niezłą dwumasę na zbyciu Następna sprawa: wygląda na to że przejechałem prawie 100kkm na zjechanym sprzegle, gdyż już w momencie zakupu auta czasem mi się ślizgało na 5-tym biegu i wysoko brało. Mechanik skomentował to słowami iż z jego doświadczenia mężczyżni przejeżdzają tym paskiem do wymiany sprzęgła około 300-400kkm, a kobiety 100-150kkm (więcej jeżdżą na półsprzęgle). Moje story to potwierdza: pasek miał 130 kkm i jeździła nim kobieta i już było zjechane, a ja nim jeszcze 100kkm zrobiłem Pozdrawiam!
  14. Marecek, A co jeżeli okaże się że dwumasa też do wymiany? Możesz podpowiedzieć jakieś opcje - co robisz? Nowe z IC? (1800+) czy jakieś Alledrogo? Słyszałem że warsztaty mają całkiem duże obniżki w IC? Tak mi na razie przychodzi do głowy jeśli chodzi o zakup... Regeneracja? Stosował to ktoś z 1.8T nieco wzmocnionym? Jakie wyniki? jakieś kontakty? Sztywnego Valeo bym nie wstawił, gdyż cenię komfort silnika benzynowego a sami twierdzą że większe wibracje będą... W Piątek jestem umówiony u Darka (Zakręt) na wymianę więc do tego czasu muszę mieć sprzęgło (już zamówione: Sachs w IC) a jako opcję również dwumasę... Swoją drogą: 233 000 km oryginalne zawieszenie oraz oryginalne sprzęgło i dwumasa... A nogę mam ciężką zwłaszcza na trasie się nie patyczkuję (trasa nr 8 na Białystok- kto jeździ to wie). Ale wszystko co dobre kiedyś się kończy: sprzęgło się ślizga już czasami a prawa końcówka już skrzypi
  15. No niestety przyszedł czas na sprzęgło, slizga mi się już prawie przy każdym wdepnięciu na wysokim biegu, ponawiam pytanie: czy sachs o numerach 3000 951 210 nadaje się do 18T AWT czy tylko te valeo 826579 (gdzie jest jawnie napisane że do AWT i skrzyni EZG pasuje). Czy Sachs też się nada? A może warto zainwestować i Performance rozwiąże moje problemy na dużo dłużej niż zwykłe sprzęgło? Jestem ns progu zakupu więc proszę o radę co wybrać.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy