cooler Zgłoś #1 Napisano 27 Marca 2015 Witam, mam dziś dziwny przypadek: żona mi mówi że po wyłączeniu silnika coś dalej się kręci - słychać dźwięk pracującego silnika elektrycznego (nie wiatraka!) z okolic filtra powietrza, gdzieś od dołu. Po kilku godzinach zastałem samochód z rozładowanym akumulatorem. Odpaliłem z kabli, naładowałem akumulator i sprawdziłem pobór prądu po wyłączeniu silnika: 12,2A !!! Oczywiście natychmiast zdjąłem klemy, zresetowałem błędy, ale nic nie pomogło - po podłączeniu akumulatora coś się kręci, po jakimś czasie przestaje, ale i tak żre prądu jak smok - 12A jak nic. Jakieś pomysły na diagnozę? Zawiesza się coś, przekaźnik? Ktoś miał taki przypadek? Na razie mam pomysł taki że zdejmuję - z aku, ale ile tak można... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #2 Napisano 27 Marca 2015 Proponowałbym naładować aku, podłączyć klemy, wyjmować kazdy bezpiecznik po kolei i wtedu mierzyć pobór prady... tak najszybciej znajdziesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniel Zgłoś #3 Napisano 28 Marca 2015 jak coś rozładowuje aku to sprawdza sie to tak że podłączasz miernik miedzy klemą masową a masą aku ale musisz mieć cale auto zamkniete tak jak byś szedł do domu bo każda zapalona lampka lub inny odbiornik prądu bedzie pokazywac jako dodadkowy pobór prądu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #4 Napisano 28 Marca 2015 (edytowane) Zawiesza się coś, przekaźnik? Miałem kiedyś podobny problem z tylną wycieraczką w Astrze. Nie szło jej wyłączyć. Ustaliłem który dla niej jest przekaźnik, zamieniłem z innym podobnym, potem znów zamieniłem i ... wszystko wróciło do normy. Przekaźnik podczas wyjmowania sam się naprawił, czyli odwiesił. Na początek nawet możesz delikatnie ostukać przekaźniki :umm BTW - tam są chyba silniczki od pozycjonowania reflektorów ? Edytowane 28 Marca 2015 przez Stalker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #5 Napisano 28 Marca 2015 słychać dźwięk pracującego silnika elektrycznego (nie wiatraka!) z okolic filtra powietrza, gdzieś od dołu. Jak dla mnie to silniczek klapy obiegu wewnętrznego, podłączyć Vag i sprawdzić błędy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2015 12A na silnik klapy od wentylacji czy silnik reflektora to chyba dużo, co nie? Pod filtrem powietrza jest pompa powietrza, która pracuje kilka minut po uruchomieniu zimnego silnika. To ona pracuje. Prawdopodobnie zaciął się przekaźnik sterujący nią, ale nie wiem który to, niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #7 Napisano 28 Marca 2015 Jak dla mnie to silniczek klapy obiegu wewnętrznego, podłączyć Vag i sprawdzić błędy Dokładnie od razu tak zrobiłem, ale oprócz błędu rozładowanego akumulatora (o czym już i bez VAG-a wiedziałem ) nie ma żadnych błędów. Tak że diagnoza VAG odpada, stąd wnioskuję że musi być to jakaś sprzętowa, niskopoziomowa awaria - przekaźnik, sparciały kabel albo zwarcie, które uruchamia jakiś silniczek. Czytam opisy bezpieczników i przekaźników - może powiedzieć mi ktoś co to jest ta pompa obiegu wtórnego? Bo to jedyna rzecz o której nie wiem gdzie jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #8 Napisano 28 Marca 2015 Pompę wtórnego powietrza (tzw odkurzacz) masz umieszczoną pod filtrem powietrza. Dostęp do niej masz od spodu auta po zdjęciu dolnej osłony silnika. Pompą steruje przekaźnik umieszczony w puszce komputera i zawór elektropneumatyczny pod kolektorem ssącym po prawej stronie bagnetu olejowego. Jeźeli pompa pracuje to masz zawieszony przekaźnik o którym pisałem. Po zdjęciu pokrywy komputera jest to beżowy przekaźnik umieszczony za komputerem po prawej stronie. Ja miałem problem bo mi wywalał błędy elektrozaworu i nie zawsze pompa się załączała. Po wymianie przekaźnika problem minął. Ta cała pompa zazwyczaj włącza się przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika i tłoczy dodatkowe powietrze do silnika. Kiedyś ktoś pisał na forum o tym układzie ponoć jego działanie ma na celu zmniejszenie emisji spalin po uruchomieniu zimnego silnika. Ale nawet u mnie po naprawie tego układu nie zawsze ten cały system się załącza i chyba jego działanie jest uzależnione od temperatury zewnętrznej. Co do samej pompy jedyna możliwość na chwilę obecną to odłączenie wtyczki od niej (wywali błąd na desce) lub wymiana przekaźnika. Jeśli to faktycznie pompa wtórnego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #9 Napisano 28 Marca 2015 Pompę wtórnego powietrza (tzw odkurzacz) masz umieszczoną pod filtrem powietrza. Dostęp do niej masz od spodu auta po zdjęciu dolnej osłony silnika. Pompą steruje przekaźnik umieszczony w puszce komputera i zawór elektropneumatyczny pod kolektorem ssącym po prawej stronie bagnetu olejowego. Jeźeli pompa pracuje to masz zawieszony przekaźnik o którym pisałem. Po zdjęciu pokrywy komputera jest to beżowy przekaźnik umieszczony za komputerem po prawej stronie. Ja miałem problem bo mi wywalał błędy elektrozaworu i nie zawsze pompa się załączała. Po wymianie przekaźnika problem minął. Ta cała pompa zazwyczaj włącza się przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika i tłoczy dodatkowe powietrze do silnika. Kiedyś ktoś pisał na forum o tym układzie ponoć jego działanie ma na celu zmniejszenie emisji spalin po uruchomieniu zimnego silnika. Ale nawet u mnie po naprawie tego układu nie zawsze ten cały system się załącza i chyba jego działanie jest uzależnione od temperatury zewnętrznej. Co do samej pompy jedyna możliwość na chwilę obecną to odłączenie wtyczki od niej (wywali błąd na desce) lub wymiana przekaźnika. Jeśli to faktycznie pompa wtórnego powietrza. Dzięki - to był strzał w 10!!! Co prawda najpierw sprawdziłem wszystkie bezpieczniki dostępne obok drzwi kierowcy, ale nic, to żaden z tych obwodów. Wtedy stwierdziłem że czas dobrać się do tej pompy - znalazłem przekaźnik wg opisu, odłączyłam i...... wreszcie błoga cisza. Obciążenie akumulatora 0,093A. Wszystko działa prawidłowo, więc zastanowię się czy w ogóle go wkładać. Serdeczne dzięki wszystkim za pomoc w diagnozie, a właded1181 w szczególności. Czasem drobne poppchnięcie we właściwą stronę wystarcza aby pomóc rozwiązać problem, a wladek1181 wręcz mnie na rozwiązanie wepchnął. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach