Skocz do zawartości
Gość sfinx

Błędy ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

czujnik hamulca, znajduje sie nad pedałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piterka_08

Witam wszystkich forumowiczów, chciałem prosić o pomoc w następującej sprawie. Mianowicie czy ktoś może mi powiedzieć sposób montażu i demontażu czujnika pedału hamulca w Passacie B5 2005 r. Czy może ktoś ma jakiś schemat wymiany , jak się do tego zabrać? Pozdrawiam Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich forumowiczów, chciałem prosić o pomoc w następującej sprawie. Mianowicie czy ktoś może mi powiedzieć sposób montażu i demontażu czujnika pedału hamulca w Passacie B5 2005 r. Czy może ktoś ma jakiś schemat wymiany , jak się do tego zabrać? Pozdrawiam Piotr

Ściągnij z neta "Sam naprawiam - Vw Passat b5" - jest opisane str. 223 - Wymontowanie i zamontowanie wyłącznika świateł hamowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież go sie tylko wykręca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym podzielić się z wami moim dziwnym problemem:

Autko Passat 1.9 TDI Sport (AVF) 03 , 127tys mil/przebiegu Anglik.

 

Posiadam kolo radia przycisk ESP jednak po wciśnięciu / przytrzymaniu kompletnie nic się nie dzieje.

 

Na tablicy również nie zapala mi się ESP wcale.

 

Próbowałem sprawdzić ABS i wydaje mi się ze nie działa. ( żadnego odbijania hamulca itp tylko po prostu hamuje a przy większych prędkościach ładny pisk opon )

 

Kontrolka ABS miga przy włączeniu zapłonu i gaśnie.

 

czy to normalne zachowanie ??

 

Dodam ze nie mam możliwości odczytania błędów.

( chyba ze jest ktoś w pobliżu Dover w UK )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam ze nie mam możliwości odczytania błędów.

przyjedź do Londka Zdroju na spota to się sprawdzi ;)

czy to normalne zachowanie ??

nie :P - nie dziala ci ABS na bank

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy i gdzie bo jak w jakis weekend i jest gdzie sie kimnac to chetnie wpadne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przecież go sie tylko wykręca

tak tyle , że chyba trzeba właściwe odległości w mm trzymać na czujniku lub pomiędzy czujnikiem a pedałem lub jakoś tak zgodnie z instrukcją żeby stop się dobrze zapalał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak tyle , że chyba trzeba właściwe odległości w mm trzymać na czujniku lub pomiędzy czujnikiem a pedałem lub jakoś tak zgodnie z instrukcją żeby stop się dobrze zapalał.

 

No pewnie ze tak ale to już chyba nie filozofia :) wkręca się tak długo aż będzie odpowiednio przylegać i po drobnym wciśnięciu pedała, będzie się aktywować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przejrzałem cały wątek i nadal nie wiem co może dolegać mojemu paskowi.

Samochód jest po wypadku odebrałem go niedawno od lakiernika wszystko było ok przejechałem około 50 km po jednym dniu postoju nie chciał odpalić słaby akumulator odpaliłem z kabli przejechałem parę km ale po odpaleniu nie zgasły kontrolki ABS i kontroli trakcji oraz po ruszeniu włączył się sygnał dźwiękowy i przez cały czas migała kontrolka od hamulca ręcznego. Podpiąłem go pod prostownik na noc ale rano po odpaleniu było to samo. Przejechałem trzy krótkie odcinki i po kolejnym odpaleniu po przejechaniu ok 100 m samochód zgasł. Próbowałem odpalić kręci normalnie ale nie pali. Wstawiłem go do warsztatu ale muszę poczekać parę dni może w międzyczasie coś podpowiecie jaka może być przyczyna.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Przejrzałem cały wątek i nadal nie wiem co może dolegać mojemu paskowi.

Samochód jest po wypadku odebrałem go niedawno od lakiernika wszystko było ok przejechałem około 50 km po jednym dniu postoju nie chciał odpalić słaby akumulator odpaliłem z kabli przejechałem parę km ale po odpaleniu nie zgasły kontrolki ABS i kontroli trakcji oraz po ruszeniu włączył się sygnał dźwiękowy i przez cały czas migała kontrolka od hamulca ręcznego. Podpiąłem go pod prostownik na noc ale rano po odpaleniu było to samo. Przejechałem trzy krótkie odcinki i po kolejnym odpaleniu po przejechaniu ok 100 m samochód zgasł. Próbowałem odpalić kręci normalnie ale nie pali. Wstawiłem go do warsztatu ale muszę poczekać parę dni może w międzyczasie coś podpowiecie jaka może być przyczyna.

Pozdrawiam

wymień aku i powinno mu minąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ponad tygodniowym pobycie samochodu u mechanika (miał problem nie mógł się połączyć z komputerem dopiero jak odłączył ABS to nawiązał łączność) wymienił akumulator coś tam jeszcze wykasował jakieś błędy kontrolki zgasły, co do palenia to wg mechanika może być popsuta lub się zabrudzona pompka paliwa w zbiorniku która podaje paliwo do jakiegoś koszyka (było mało paliwa ale rezerwa się jeszcze nie paliła) po zatankowaniu do pełna na razie pali bez problemu.

Edytowane przez hu-n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można gdybać.... bo mogą to być nawet wtryski :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z ABS ! Jakies 2 lata temu wymienilem pompke bo mi siadla teraz po uplywie poltora roku zaczyna abs swirowac wlacza sie kontrolka podczas jazdy i wodole jedziesz statycznie ona sie zapala odpalasz auto ona sie zapala czasami sie zapala po nacisnieciu hamulca ale nie zawsze bylem na kompie zestaw wskanikow polaczenie elektryczne ?????? i co dalej ??????????? pompe sprawdzalem przy swiecacej kontrolce pedal odbija czyli dziala co z nia jest nie tak bo ju trace cierpliwosc prosze o pomoc ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z włączającymi się kontrolkami ASB/ASR i do tego mruga kontrolka hamulca ręcznego, nie wiem co się dzieje. Wygląda to tak w czasie jazdy włącza się kontrolka ABS i mruga kontrolka ręcznego później gasną i wyłącza to ASR (świeci się ). Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu nie zawsze chce się to zresetować i pali się dalej, nie raz jest tak ze podczas jazdy wyłącza się i jest ok . Po podpięciu VAGA wychodzi błąd 4689 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller czyli Magistrala danych napędu, brak danych z komputera sterującego systemem ABS. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo co Ty Przemku... Po czasie juz nie gasly mi te kontrolki... za kazdym razem jak zaplon wlaczam to sie pala i piszczy :/ Problem jest z modulem ABSu... Trzeba go wymienic lub zregenerowac... Na allegro znajdziesz kolesi co robia takie rzeczy... Ewentualnie moze jeszcze cos byc nie tak z kablem co do modulu dochodzi ale to sa male szanse na to, aczkolwiek lepiej sprawdzic bo bedzie taniej jak to tylko kabel...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i posypały się hamulce.

na vag-u wyszło

0259- ABS Inlet valve front right (N99)- intermittent.

no i teraz pytanie. z czym sie to je??

czy da radę jakąś młotkową metodą naprawić ten zawór? czy lepiej wymienić cały element, razem z pompą (z samochodem)???

hamulce są, ale nie działają liniowo. tzn po wciśnięciu pedału zaczynają hamować, ale jakoś tak nie całkiem (tak jakby bez jednego koła-podejrzewam,że właśnie prawy przód) i po około dwóch sekundach zaczynają hamować jak szalone(wszystkie). jest to troche denerwujące, bo przy moim stylu jazdy(ciężka noga) i długich trasach(ponad 1500 km każdego tygodnia) wszystko musi 'banglać'.

jakieś pomysły??

 

druga sprawa.

czy może mieć to jakiś związek z 0526 -brake light switch.

czujnik już raz w tym roku wymieniany i znów czeka mnie wymiana.

pozdro :provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tego wątku, bo mam od jakiegoś czasu dziwną przypadłość. Po przekroczeniu 130km/h zapala się lampka ABS. Początkowo panika w oczach, że hamulce padły, ale okazało sie, że nie ma to nic w wspólnego z hamowaniem(na szczęście), hamuje normalnie, a po zatrzymaniu i wylłączeniu silnika lampka nie świeci. I tak dalej do ok 130 km/h.... Może coś powiecie n/t temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Po przekroczeniu 130km/h zapala się lampka ABS.

sprawdź czujniki abs-u przy kołach. pewnie są zabrudzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, sprawdzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności