Skocz do zawartości
Gość sfinx

Błędy ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuję pomocy. Mianowicie muj Passat ma dziwną przypadłość. Wczasie jazdy zapala sie ABS i ESP. W tym czasie pedał hamulca nie odbija do końca i samochód sam hamuje. Koła się blokują i następuje dziwne pękanie w przednich kołach. Wymienilem pompę ABS i wyłącznik świateł stop. Problem minął lecz po 4 tyg. wrócił. Vag wskazuje błąd 01435. Byłem w ASO Skoda i oni powiedzieli że sterownik ABS padł i krzykneli 4 tysie. Pojechałem do znajomego który miał taki sterownik wymieniliśmy i dalej jest ten problem. Koła się blokują jakby ciśnienie nie puszczało tak więc gdzie kjest problem.

Pozdrawiam i czekam na jakieś propozycje. Czy moze być tak że pompa Abs daje za duże ciśnienie i czy można wyregulowac?

co do błędu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=70001&highlight=1435

co do problemu to może być jakiś przewód przytkany i dlatego koła blokują się w trakcie zapalenia się kontrolek (układy NIE działają)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość oses

mam ten sam problem tylko ABS i ESP świecą się non stop, o co chodzi? mam już tego dość (tacy właśnie są u nas fachowcy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam ten sam problem tylko ABS i ESP świecą się non stop, o co chodzi? mam już tego dość (tacy właśnie są u nas fachowcy)

 

podlaczales Vaga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie już po problemie. Okazało się że mechaniczne połączenie pedała hamulca nie było dokręcone i dlatego blokowało mi koła bo ciśnienie nie odpuszczało. Już jest wszystko wporzadku a panowie z ASO chcieli wymienić mi sterownik ABS /ESP za 4tys. Jutro jadę do nich i poinformuję ich co sądze na temat ich fachowych przeglądów...

oses sprawdz pedał od strony mechanicznej czy jest dobrze skręcony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko panowie z aso napewno wiedzieli co mowia i chcieli cie naciagnac vag napewno ich naprowadzila na usterke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vag pokazał im usterkę 01435 i byli w 100% pewni że to sterownik od ABS. Pozatym ich fachowość doprowadziła do uszkodzenia czujnika stopu znajdującego się pod pedałem wmawiając mi że już tak było. Totalna niewiedza....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

U mnie padl sterownik ABS (zimny lut na masie w sterowniku).

Mam vr5 sycro manual ABS+EDS, brak ESP.

 

Kupilem sterownik o takim samym numerze i mam problem z niedzialajacym EDS'em.

 

Vag-com pokazuje mi takze brak kodowania:

 

przytnij.th.jpg

 

 

Zgodnie z naklejka w bagazniku powinienem miec ABS+EDS, nie mam ESP. Wnioskuje ze kod logowania i kodowania mam takie:

logowanie: 09555

kodowanie: 04255

...chodz nie jestem pewien jaki mam "motor", ale z * wnioskuje ze jak na foto:

kodowanie.th.jpg

logowanie.th.jpg

 

Vag com nie chce sie zalogowac na 09555 ani 09579 ani 09589.

Tak samo nie chce zmienic wogole kodowania na 04255.Pokazuje ze bledna wartosc lub sterownik odrzucil wartosci. Taka sama reakcja polskiego vaga :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChessS

Witam ja rowniez mam problem z esp ale troszke inaczej on wyglada. a wiec kupujac passka w dzien nic nie zauwazylem nie przyszlo mi do glowy sprawedzic czy abs dziala. gdy tego samego dnia w nocy wyruszylem posmigac autkiem zauwazylem ze kontrolka esp swieci sie delikatnie ledwo mozna go dostrzec. zaytrzymalem sie wylaczylem motor i ponownie wlaczylem zaplon i zauwazylem dziwna reakcje kontrolki otoz po wlaczeniu zaplonu kontrolka sie zaswiecila, zgasla i ponownie sie zaswiecila tylko ze juz na stale i tak dzieje sie caly czas bylem z tym na kompie oczywiscie blad usuniety ale sytuacja sie powtarza dodam ze czujnik stopu ok bezpieczniki ok posiadam passata b5FL 1,6 ALZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Posiadam Passata 1.9 TDI B5 FL 131 KM AWX i mam podobny problem z kontrolkami ABS i ESP.

 

Najpierw cała historia:

 

Po kupnie samochodu (anglik po przekładce), zauważyłem, że gdy stoi się w korku i często naciska (tak delikatnie) na hamulec to zapalają się kontrolki ABS i ESP, co za tym idzie te systemy wyłączają się.

 

Po wizycie w pierwszym warsztacie zostały wymienione wszystkie klocki (bo i tak był na nie czas) i odpowietrzony układ hamulcowy. Niestety to nic nie pomogło. Kolejnym pomysłem tego serwisu była wymiana czujnika ABS - to również nie pomogło i został zamieniony z powrotem na poprzedni.

 

Zrezygnowałem z korzystania z serwisu opisanego powyżej i pojechałem do ASO. Tam po podłączeniu samochodu pod komputer rozpoznano usterkę o następującym kodzie:

 

01435 035

Czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym-G201

 

Dodatkowo były 4 inne błędy, podobno nie istotne, ale je wypisze:

 

00603 037

Silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi / klapy rozmrażania -V85-

 

01271 037

V68 - silnik ustawiający klapę temp.

 

01272 037

silnik -V70- ustawiający klapę centralną

 

01274 037

V71 - silnik ustawiający klapę sprężania

 

Diagnoza mechanika / elektryka była taka, że walnięty jest sterownik pompy ABS. Nowa pompa kosztuje 3800 dlatego znalazłem identyczną na allegro za 200 zł i została zamontowana. Przez dzień, dwa było dobrze, ale znowu zapaliły się te nieszczęsne kontrolki.

 

Podsumowując:

1. Zauważyłem, że po pierwszym odpowietrzeniu kontrolki o wiele rzadziej się zapalały

2. Wyczytałem gdzieś na forum, że to może być problem z czujnikiem STOP, ale w moim przypadku po zapaleniu kontrolek światła stopu działają

3. Wydaje mi się, że hamulec w momencie wciskania pedału przez kilka pierwszych centymetrów nie reaguje - tak jakby tu był problem. Gdy się zacznie przyciskać go i puszczać w ten sposób to zapalą się kontrolki.

4. W związku z powyższym kąt skrętu kierownicy wykluczam, bo to się dzieje podczas hamowania (chyba, że się mylę - może jest jakiś związek)

 

Proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dziubol10

witam wszystkich!kupiłem paska trzy dni temu,mój problem polega na tym że w czasie przyspieszania kiedy obroty osiągają 2200-2500 zapala się kontrolka

22se2.jpg asr-esp nieraz zgaśnie po zmniejszeniu obrotów albo świeci do momentu wyłączenia zapłonu,do tego wszystkiego silnik zaczyna wariować przymula się jak by chciał zgasnąć.najdziwniejsze jest to że nieraz jest wszystko w porządku bez palącej kontrolki i wariacji obrotów.bardzo prosił bym o pomoc w wyjaśnieniu problemu z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loco18love

Witam . mam Passata 1.9 TDI B5 FL automat i świeci mi się kontrolka od ABS ESP i kontrolka Układ hamulcowy na komputerze nie wykazuje uszkodzonego czujnika był wymieniany przegub i po tym się to dzieje kto pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy czujnik dobrze siedzi w gnieździe może został źle włożony

poczytaj też na forum o włączniku świateł stop ten przy pedale ham. coś mi się kojarzy ze tam były podobne objawy chyba nawet jest to w tym wątku :D

Edytowane przez tomluk84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja przygoda z poprzedniego posta zakończyła się po wizycie u dobrego elektryka. Okazało się, że w tym modelu passata był fabrycznie wadliwy czujnik stopu i poprzedni właściciel wymienił go na jakiś zamiennik. Niestety tak jak powiedział elektryk, czas czujnika i sterownika pompy nie zgadzał się, nie wiem o co dokładnie chodziło. Kupiłem zalecany czujnik przez elektryka, na którym jeszcze były zrobione jakieś modyfikacje. Po tym wszystkim mam spokój z kontrolkami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem, mruga mi kontrolka świecy żarowej, a po wyłączeniu silnika, palą się światła stopu.

Proszę o szybką odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem, mruga mi kontrolka świecy żarowej, a po wyłączeniu silnika, palą się światła stopu.

Proszę o szybką odpowiedź

czujnik stop przy pedale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby był czujnik stopu to raczej ABS i ESP by się świeciło na desce. I światła stopu działałyby z opóźnieniem w stosunku do naciskanego pedału. Najlepiej podpiąć pod Vaga i pokaże błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Chciałem podpiąć się pod temat tego nieszczęsnego błędu ESP i ABS. W moim pasku ten błąd czasami się pojawia a czasami nie. Jeżeli się pojawi to jak już zauważyłem nie ma na to wpływu ukształtowanie powierzchni po której akurat jadę. Nie zdarza się to też przy hamowaniu a raczej przy postoju. Wyjadę z garażu podjadę 5 metrów pod drzwi domu, stanę i po chwili załączą się kontrolki ESP i ABS. Jeżeli to wina czujników to bardzo proszę o wskazanie mi miejsca ich lokalizacji (zdjęcia, schematy). Z góry dzięki za pomoc. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI ZA POMOC. Na szczęście był to tylko czujnik stopu. Pozdrawiam

Edytowane przez marla2904

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam problem z zapalającymi się kontrolkami ABS I ESP. Następuje to, gdy jade po dziurach lub mocniej się rozpędze. Elektronik zdiagnozowal błąd wtrysków, wymienil listwe ale to nic nie dalo, nawet częściej się to włącza. Po restarcie wszysto jest ok. Przed zapaleniem się kontrolek czuć działąjąca pompe abs'u, jak zdejme noge z gazu, to czasami nie wlacza się blad. Dwa razy bylem w warsztacie i nic nie byli w stanie zrobic. Miałem ten problem rok temu, ale jakos sam sie naprawil, bo wykasowaniu bledu i dopiero na wiosne ponownie sie zaczelo tak dziac. Czy ktos wie, co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co ma błąd ABS i ESP do wtrysków. Skoro uaktywnia się problem na dziurach to może czujnik ABS? Jak podepniesz VAGa to powinieneś mieć błędy jakieś. Jesli to czujnik to VAG powie od razu w którym kole. Trzeba by wyczyścić czujnik i gniazdo. Jest o tym sporo na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności