Skocz do zawartości
Gość sfinx

Błędy ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli sytuacja wystąpiła po wymianie przegubu, czyli można domniemać, że przegub został źle dobrany albo coś jest z czujnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś byłem u pewnego pana elektryka który robi tylko vw, audi i bmw. po krótkiej rozmowie i przedstawieniu objaw mojego problemu , pan stwierdził że czujnik świateł stop został zle zamontowany i ustawiony, powiedział że ów czujnik ma też wpływ na ciśnienie w abs-ie. czy to możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem, który polega na tym, że podczas jazdy zapalają się kontrolki abs esp podpiąłem sobie do kompa i błąd czujnika stopu (nieciągły). Wracam z pracy do domu a tu kontrolki znów się zaświeciły. No to rano do pracy podpięcie do kompa i znów ten sam błąd czujnika stopu (nieciągły). Wiecie coś z tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wiemy, czujnik stopu do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh zapomniałem napisać że wymieniłem czujnik skasowałem błędy i dalej się zaświeca. I dzieje się to właśnie podczas hamowania po przejechaniu ok 8 -10 km

 

---------- Dodano o 23:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:20 ----------

 

poźniej podpiąłem pod kompa i mimo nowego czujnika dalej ten sam błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie go źle zamontowałeś i ukręciłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są podobno 2 wersje tych czujników ja mam taki biały z długą szpilką gwintowaną wkładaną do takiej metalowej tulejki, jego się chyba nie da źle zamontować. Jak pedał jest u góry to czujnik jest do niego dobity. Sprawdzałem w parametrach na komputerze czy reaguje i jak wcisnę pedał to światła świecą a na komputerze też jest reakcja... Skasowałem błąd pojechałem do domu i znowu się zaświeciły...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co mielibyście jakiś pomysł? po miesiącu jeżdżenia widzę że czas i km nie grają roli jeśli chodzi o zapalanie się tych kontrolek. Wiem tylko na 100% że zapalają się przy hamowaniu. Błąd cały czas z czujnika stopu a jest wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc mam pytanie zdarza sie ze w moim samochdzie passat b5fl 1,9tdi 130 km czasami po przekreceniu kluczyka zapalaja sie na zołto dwie kontrolki abs i esp i nie gasną a do tego nie odpala silnik jednak jak kilka razy wezme zamkne i otworze samochod to wloze kluczyk i przekrecam i jest ok wiecie moze co to takiego?Acha silnik kreci ale nie odpala bo tego nie napisalem

Edytowane przez michal090
poprawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się. Co zrobiłem: Wymieniłem czujnik stopu a kontrolki dalej się zaświecały. Więc wczoraj wziąłem się do roboty i elektrosprayem wyczyściłem czujniki abs w zwrotnicach, psikałem kostki w nadkolu z czujników, rozebrałem stary czujnik stopu wyczyściłem styki podoginałem trochę i zamieniłem z tym nowym, no i co chyba najważniejsze w skrzynce bezpiecznikowej wymieniłem bezpieczniki od abs czyli nr 7 i 16 chyba, było tam pelno śniedzi, a do tego płukanko tych wejść sprayem i powietrzem. Mam spokój!:) Co do czujników stopu wydaje mi się osobiście że nie trzeba ich wymieniać nawet jak komp pokaże ich błąd. Da się je rozebrać wyczyścić papierem ściernym styki i będzie działał. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maciooo19

Witam. Dzisiaj podczas wymijana się z samochodem wziałem miedzy koła w sumie dosc duzą bryłe lodu...

Zatrzymalem samochod, zgasilem i poszedłem zobaczyć co to było (nie mam osłony pod silnikiem)... Gdy wróciłem do auta, zapaliłem i ruszyłem, zobaczyłem, że kontrolka od ABS'u nie zgasła i świeci cały czas na zółto, sprawdziłem jak hamuje - nie działa ABS...

Mam Passata b5 z 98r.

Panowie co może być nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujniki ABS przy kołach i kable dochodzące do nich. Jak masz możliwość podłączyć pod kompa to możesz sprawdzić czy jest jakiś błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PRoblem ze świecącym sie ABSem i ESP mialem i go rozwiązałem !! Nie moglem dojsc do sie dzieje przed dobry rok, i zawsze to sie dzialo w zime, jak bylo duzo sniegu albo po dlugiej trasie przy intensywnym deszczu. Jakis czas temu moj passat ( 2003, 1.9 tdi 130km ) zwariował, wyskoczyla mi oprocz tych bledow, masa innych wraz z problemami ze skrzynia, bo mam automat. Oddalem auto do dobrego mechatronika i co? po tygnidu grzebania w nim okazalo sie ze ZGNIŁA cała wiązka kabli.. Standard w naszych passacikach. gdzies tam pod podlogą z prawej strony, od pasażera. Każdy kto ma problem z czymś takim, niech weźmie sie za sprawdzenie kabli czy nie sa pognite. Od razu mówię że moduł komfortu wczesniej suszylem i wgl ale to nic nie dawało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pięknie zaczęło się znowu...długo był spokój i co... nawaliło sniegu i kontrolki znowu świecą. Trzeba będzie szukać tam gdzie kolega wyżej napisał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No pięknie zaczęło się znowu...długo był spokój i co... nawaliło sniegu i kontrolki znowu świecą. Trzeba będzie szukać tam gdzie kolega wyżej napisał

 

witam,raz na forum odnosnie problemow ABS-ESP, napisalem tak -zdejmij przednie kola,wyciag i wyczysc czujniki oraz miedziane wkladki i gniazda,po wyczyszczeniu poskladaj to wszystko jak bylo,wez mlotek i trzonkiem mlotka dobij z wyczuciem czujniki ABS-u,zrobcie tak jesli wszystko inne zawodzi a powinno sie poprawic jesli tak to zostaje pokasowac bledy i po temacie. Poza mna na forum pisal tak jeszcze jeden kolega,ale niepamietam kto to był.Pozdro.i powodzenia.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle że jest małe ale w tym - jeżeli czujniki wyjdą, bo jak nie wyjdą to próbując go wyciągnąć tylko go uszkodzimy i wtedy kupno nowego albo używki ( co sam przerobiłem bo przy wyciąganiu się zepsuł), używkę można śmiało kupować tylko z miernikiem cyfrowym i zmierzyć na miejscu czy jest sprawny czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, u siebie mimo że delikatnie nawet wyjąć nie dałem rady, a czujnik i tak się uszkodził.

 

Sugeruje najpierw zczytać błędy przez Vag'a, przeanalizować i dopiero potem coś rozkręcać.

Pod podłogą samochodu żadnych kabli nie ma, chyba że chodzi o wykładzinę wewnątrz.

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kable ida w nadkole i wychodza zaraz pod deska,jeden z prawej a drugi z lewej,jak rozkrecisz deske podspodem i zajrzysz np;prawe kolo,zajrzysz pod sput w prawy rog to zobaczysz dwie prostokatne kosci ABS i czujnika zuzycia klockow,czasem trzeba pogrzebac miedzy kablami zeby je zauwazyc, tak ze kable bezposrednio ida z nadkola do wewnatrz auta tylko tyle ze sa krotkie i ciezko czasem plynnie sobie poradzic ,jak juz ktos chce je wymienic. Ale czujniki ABS-u za kazdym razem wyciagam bardzo delikatnie wczesniej spryskujac WD-40,czekam chwile,i probuje kombinerkami rozruszac w prawo i lewo,nie probuje delikatnie wyciagac,tylko nawet wlasnie lekko wciskac i rozruszac prawo-lewo. Temat przerabialem juz kilka razy z roznymi autami,i ten sposob dziala w 100%. Dlatego tez moze komus on pomoze.Pozdro. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat przerabialem juz kilka razy z roznymi autami,i ten sposob dziala w 100%

i tu się mylisz bo ja u siebie przerobiłem ten temat z skutkiem wymiany 2 czujników.. mimo spryskiwania kilka dni wd40 i innymi preparatami, jak mocno siedzi i nikt go nigdy nie ruszał to po ~ 11 latach ma prawo nie wyjść. Efekt był taki że jeden wydłubywałem po kawałku , a drugi się uszkodził nie wiedząc czemu. Na szrot z miernikiem i 2 szt. za 50 zł. Można w vag sprawdzić jak wskazują w blokach pomiarowych abs czy oby poprawnie czy któryś przekłamuje pierw niż brać się za czyszczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech ci bedzie,najwyrazniej liczy sie praktyka,nie mowie ze nie jest to niemozliwe,poprostu nie spotkalem sie z czyms takim,a tez niebylo lekko z niektorymi,bo byly i modsze i starsze niz 11-lat. Ale z tym wyciaganiem to byl tylko jeden ze sposobow,glownie chodzi mi o to aby juz po wyciagnieciu i przygotowaniu do ponownego zamontowania miec 100%-tową PEWNOŚĆ ze siedzi jeden i drugi czujnik,bo czesto nawet mechanicy niby zamontuja i jest jeszcze cos nie tak,a czasem wychodzi to po dluzszej chwili,z mojej rady mozna skorzystac,ale tez nie trzeba a mylic sie napewno niemyle,od kilku lat troche aut przerobilem, czyli jak pisalem wyzej,przyłóż trzonek mlotka do czujnika i w drugi koniec mlotka uderzaj delikatnie(z wyczuciem) dłonią,tylko bez przesady. Pozdrawiam ;)

 

---------- Dodano o 11:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:54 ----------

 

Tak do tematu z wyciaganiem czujnikow, jezeli nie dziala wyzej wymieniony sposob i jestes pewien ze nie zadziala,to wyjmij sobie przegub nastepnym razem i podkladajac cos wmiare miekiego,probuj go wypchnac,to takze DZIALA. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności