Skocz do zawartości
Gość sfinx

Błędy ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki Waldi możliwe że właśnie rozrusznik ale na razie odpala normalnie nic w nim nie słychać niepokojącego ale z tymi kontrolkami ABS i ESP to na bank spadek napięcia w momencie odpalania bo jak coś by nie tak było z pompą ABS albo sterownikiem to w trakcie jazdy coś by pikało albo się paliły kontrolki ale Dzięki za rade a jeszcze jedno można jakoś sprawdzić prądy rozrusznika przez pomiary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki Waldi możliwe że właśnie rozrusznik ale na razie odpala normalnie nic w nim nie słychać niepokojącego ale z tymi kontrolkami ABS i ESP to na bank spadek napięcia w momencie odpalania bo jak coś by nie tak było z pompą ABS albo sterownikiem to w trakcie jazdy coś by pikało albo się paliły kontrolki ale Dzięki za rade a jeszcze jedno można jakoś sprawdzić prądy rozrusznika przez pomiary

 

A tego to już Ci nie powiem.Ja dzisiaj oddałem z golfa od teścia rozrusznik do sprawdzenia jutro będę wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy kolega już coś więcej wie czy elektryk coś zdiagnozował przy golfie odnośnie tego ABS i ESP pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowanie na komputerze co jakiś czas wywala błąd ABS Devective, silnik pracuje przez około 2minuty po czym się wyłącza. może to być spowodowane uszkodzony odcięciem zapłonu? bo od dłuższego czasu ten durny guziczek szaleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam czy kolega już coś więcej wie czy elektryk coś zdiagnozował przy golfie odnośnie tego ABS i ESP pozdrawiam

 

Jeżeli o mnie chodzi to rozrusznik zamontowany i w końcu odpala normalnie chociaż mam wrażenie że w momencie kręcenia rozrusznikiem(chyba jeden obrót tylko robi silnik)ABS i ESP zapalają się a gasną w momencie gdy silnik załapie,w sumie to nie wiem czy tak ma być czy nie,później podczas jazdy już nic się nie wyświetla i wszystkie systemy pracują prawidłowo.

Po włączeniu zapłonu te kontrolki ABS i ESP zapalają się na tablicy na chwilę jak i inne ale gasną po chwili...i zaś na chwilę się pokazują przy rozruchu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Waldi mam identycznie gdy przekręce kluczyk normalnie się zapalają te kontrolki ABS i ESP i gasną ale jak zaczynam odpalać to ponownie się zapalają są 3 pik pik pik i gasną i już się w trakcie jazdy nie zapalają u mnie zauważyłem że na naładowanym aku przez jakiś czas jest cisza chyba że ktoś z tym walczył i ma inne spostrzeżenia pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u teścia w golfie niema sygnałów dźwiękowych tylko same kontrolki,więc chyba jak już ktoś pisał pewnie dzieję się tak przez spadek napięcia w trakcie rozruchu gdyż w sterowniku ABS spada napięcie i on to wykrywa jako błąd.Nie wiem jeszcze musi teściu podładować aku to zobaczymy jak się wtedy będą zachować te kontrolki.

Ale u mnie w passacie niema tego zjawiska,znaczy zaświecają się po włączeniu zapłonu i gasną po chwili ale już więcej się nie pokazują...no chyba że czasami ale to inny problem jest u mnie.

Co jakiś czas zaświecają mi się ABS z ESP razem i wtedy wywala błąd czujnika prędkości obrotowej lewego przedniego koła i nie da się go skasować dopiero jak same za którymś uruchomieniem silnika się nie pokażą.Też się zastanawiam że to chyba ten czujnik będę musiał wymienić na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A czy może mi ktoś podpowiedzieć czy notoryczne pojawianie się ABSiESP i błędem lewego czujnika może być spowodowane uszkodzonym czujnikiem czy raczej usterką gdzieś np na stykach (błąd mówi o lewym czujniku lub zwarcie)

A zmierzona wartość wynosi

LP-1219 ohm

PP-1256 ohm

 

Dodam że błąd wywala prawie zawsze na ciepłym silniku i prawie nigdy na zimnym a w trasie potrafi nie odezwać się przez paręset km a jak tylko stanę w mały korku gdzieś na światłach to prawie zawsze...

Zaś jak odpalę zimny i zostawię aż się trochę zagrzeje to same się zaświecają mimo że mogę niczego nie dotykać...hamulca,gazu,świateł,kierownicy itp...

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak nikt nie doradzi nic?

Bo mam wątpliwości że wymienię czujnik a problem nie zniknie,bo czytałem o takich przypadkach.

a za oryginał w serwisie vw krzyczą coś około 670zł....chyba ich straszy.(gdzieś czytałem o problemie w samej pompie ABS-u że były jakieś felerne tylko nie wiem czy to się może dotyczyć akurat mojej pompy.

Doradźcie coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spokojnie

jak ktos bedzie wiedzial i mial z tym do czynienia to doradzi i napisze

 

opornosc czujniki maja prawie takie same wiec sa ok

sprawdz moze wtyczki przy pompie,psiknij kontaktsprayem

sprawdz przewody przy kolach bo to one najczeciej sie uszkadzaja nawet w srodku bo jednak pracuje razem z wachaczem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie, mam problem z ABS/ ESP. Od trzech dni na zegarach święcą(nie cały czas, czasami po przejechaniu kilometra a czasami po 10 metrach) mi się ikony od ABS i ESP. Vag pokazuje błąd "00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47): Open or Short to Plus". Będzie to problem z samym czujnikiem czy przewodem? Zdjąłem dziś koło i czujnik nie siedział w swoim miejscu do samego końca - bez większego problemu udało się go lekko dobić do końca(wszedł może 2mm głębiej). Przewód wyglądał na cały, bez uszkodzeń, itd. Jednak po przejechaniu stu metrów znów się pokazał błąd. Wymieniać czujnik(jeśli tak, to jaki? te z allegro za 40 pare zł są czegoś warte?) czy szukać powodu gdzieś indziej?

Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Panowie, mam problem z ABS/ ESP. Od trzech dni na zegarach święcą(nie cały czas, czasami po przejechaniu kilometra a czasami po 10 metrach) mi się ikony od ABS i ESP. Vag pokazuje błąd "00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47): Open or Short to Plus". Będzie to problem z samym czujnikiem czy przewodem? Zdjąłem dziś koło i czujnik nie siedział w swoim miejscu do samego końca - bez większego problemu udało się go lekko dobić do końca(wszedł może 2mm głębiej). Przewód wyglądał na cały, bez uszkodzeń, itd. Jednak po przejechaniu stu metrów znów się pokazał błąd. Wymieniać czujnik(jeśli tak, to jaki? te z allegro za 40 pare zł są czegoś warte?) czy szukać powodu gdzieś indziej?

Z góry dzięki za pomoc :)

 

Ja bym spróbował jakoś umocować czujnik na swoim miejscu żeby nie miał prawa się wysunąć wtedy skasować błędy i przejechać się jeśli to będzie faktycznie problem elektroniczny to błąd wróci jeśli nie to bedzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym spróbował jakoś umocować czujnik na swoim miejscu żeby nie miał prawa się wysunąć wtedy skasować błędy i przejechać się jeśli to będzie faktycznie problem elektroniczny to błąd wróci jeśli nie to bedzie ok

 

teraz siedzi tak, że nie ma opcji aby się wysunął :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wykasuj błędy i przejedź się kawałek jak wróci to będziemy dalej myśleć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest błąd przerwa lub zwarcie do plusa to co chcesz dosuwać i sprawdzać? Wypinasz czujnik i mierzysz... A najlepiej przy samej pompie to masz już wtedy pewność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przejechałem się 10km po skasowaniu błędu i błąd powrócił jak wjeżdżałem do garażu...

 

w którym miejscu dokładnie sprawdzić wtyczkę? ma ktoś zdjęcie bądź wskazówkę, w którym miejscu szukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Trochę zajęło mi przeczytanie całego watku, ale jestem już deczko mądrzejszy :lol . Wczoraj wymieniono mi prawy przegub zewnętrzny. Po tej operacji przestały działać ABS i ESP o czym łaskawie informują mnie dwie żółte kontrolki. Nadmienię, że mam 4Motion i był problem ze znalezieniem właściwego przegubu. Jestem zielony w temacie, ale na opakowaniu było Audi A4. Takie ponoć pasują do mojego paska. Przegub różnił się od oryginału tym, że jest przykręcany śrubą na klucz, a ten stary był na imbus. ABS i ESP działa po ponownym uruchomieniu silnika, jednak tylko do czasu ponownego hamowania. Moje pytanie. Czy ten nowy przegub może być tego przyczyną ? A może przy wymianie porobili mi coś z czujnikiem ABS, bo w postach nr 45 i 203 takie sugestie znalazłem. Akurat teraz przyszła długo oczekiwana zima, a tu taki pasztet. ABS i ESP nie działają :/: Jutro jestem umówiony z mechanikiem, który przegub wymieniał. Może ktoś udzieli mi (a właściwie jemu) podpowiedzi. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Panowie, mam problem z ABS/ ESP. Od trzech dni na zegarach święcą(nie cały czas, czasami po przejechaniu kilometra a czasami po 10 metrach) mi się ikony od ABS i ESP. Vag pokazuje błąd "00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47): Open or Short to Plus". Będzie to problem z samym czujnikiem czy przewodem? Zdjąłem dziś koło i czujnik nie siedział w swoim miejscu do samego końca - bez większego problemu udało się go lekko dobić do końca(wszedł może 2mm głębiej). Przewód wyglądał na cały, bez uszkodzeń, itd. Jednak po przejechaniu stu metrów znów się pokazał błąd. Wymieniać czujnik(jeśli tak, to jaki? te z allegro za 40 pare zł są czegoś warte?) czy szukać powodu gdzieś indziej?

Z góry dzięki za pomoc :)

 

Ja nadal nie mogę się uporać z tym samym problemem,a dodam że objawy takie same nawet na tym samym kole.

U mnie jeszcze jest tak czasami że nie hamuję i nie ruszam kierownicą na postoju a one same się pojawiają,chociaż ostatnio częściej i jak ciepły sinik to przed uruchomieniem zapłon muszę wyłączać i włączać chyba z 15 razy zanim za którymś razem znikną.

i nie wiem czy wymieniać czujnik i najwyżej dalej szukać problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w vagu czujniki (grupa 03 -> bloki mierzone 08 -> grupa 001) i na postoju każdy z czujników pokazuje 1km/h - nawet kiedy auto stoi tylko na zapłonie. Możliwe to jest?

 

I chyba generalnie znalazłem rozwiązanie mojego problemu. Raz na kilkanaście sekund na postoju (i szczególnie zaraz przy dohamowaniu do 0km/h) czujnik z lewego koła świruje i podaje prędkość z kosmosu ;)

 

Wrzucam log, aby ktoś mógł potwierdzić moje domysły ;) W 30 sekundzie logu wyjechałem z garażu, w 39 dojechałem do bramy a w 41 czujnik z lewego koła pokazał 6km/h i mniej wiecej wtedy zapaliły się kontrolki.

 

http://vaglog.rtnet.pl/michal_157411.html

 

Więc myślę że wszystko jasne i należy wymienić czujnik? W takim razie - jaki? Te z allegro za 40zł są czegoś warte?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłączę się pod wątek, mianowicie podczas jazdy po ośnieżonej jezdni zapaliły się kontrolki ABS, ESP a samochód jakby stracił moc, w moim pasku jest skrzynia automatyczna i w trybie Drive trzeba go dobrze przycisnąć, żeby podjechał kawałek,zauważyłem jeszcze, że kiedy wszedł w tryb awaryjny, skrzynia szarpie.

Proszę o odpowiedź

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności