Skocz do zawartości
zima18

Wymiana osłony przegubu / poradnik / zdjęcia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio wymieniałem końcówki drążków i gumę na przegubie, i mam takie zapytanie przy wybijaniu tej długiej śruby co trzyma górne wahacze zgięła mi się na gwincie ze juz ponownie nie można było jej użyć, więc kupiłem w pobliskim sklepie co mieli, śruba ma taką samą długość i tyle samo nagwintowana co oryginał twardość 10.9, tylko oryginalna miała grubszy gwint ta ma drobniejszy i skręciłem to zwykłą nakrętką i dałem 2 na kontrę. I właśnie to moje zapytanie czy może tak to zostać czy kupić oryginalną śrubę z ta nakrętką z kapeluszem ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod wzgledem wytrzymałościowym masz to co ori. Natomiast gwint drobnozwojny o ile dobrze pamiętam ma wiekszą tendencję do łapania korozji. No ale najwyżej kiedyś tam ukręcisz śrubę :). Chyba, że założyłeś śrubę gołą, bez powłoki antykorozyjnej to bym wymienił. Koszt nieduży a i roboty też niewiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruba była czarna to chyba zabezpieczana jest :D Mi bardziej chodziło żeby się nie odkręciła i wypadła, ale to tez ta łapa co w nią wkłada sie sworznie wahacza ma przerwy i jak zaciśnie mocno to trochę zaciśnie i to sprężynuje.

Dzięki za odpowiedź RomanS :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dniach musiałem wymienić i prawą osłonę przegubu [lewą wymieniałem też niedawno] wytrzymała ok 3 lata. Tak jak ostatnio zakupiłem zestaw Spidan z IC. Jak się okazało przy montażu w zestawie miałem opaskę dł. 107 a stara była 108 przez co nie dałem rady jej zapiąć... co również dziwne poprzednio nie miałem takich problemów więc opaska musiał być dobra.

Etka podaje:

-dla większego przegubu 92mm opaski 108 i 33

-dla mniejszego przegubu 87mm opaski 92,5 i 31

 

lepiej sprawdzić przed montażem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przystąpiłem dziś do wymiany osłony przegubu. Z wielkim oporem ale udało mi się wyjąć przegub z zwrotnicy bez odpinania wachaczy. Wszystko wymieniłem ale teraz jest problem aby włożyć przegub. Oś przegubu nachodzi do połowy flanszy na zwrotnicy i dalej za nic nie chce przejść przez rant na zwrotnicy. Co najlepiej odpiąć aby zwrotnica troche odeszła na zewnątrz lub się bardziej skręciła. Prosze o porade co odpiąć aby mieć więcej miejsca na włożenie przegubu.

 

PS. Prubowałem odpinać wachacze i drążek ale żadna śruba nie ma zamiaru puścić. Prędzej auto podniose bądz przesune niż to puści

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy,

czy ten smar: ORLEN GREASEN ŁT 4S3, smar litowy - nadaje się do nałożenia na przeguby i w osłony przegubów przy wymianie na nowe?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Przystąpiłem dziś do wymiany osłony przegubu. Z wielkim oporem ale udało mi się wyjąć przegub z zwrotnicy bez odpinania wachaczy. Wszystko wymieniłem ale teraz jest problem aby włożyć przegub. Oś przegubu nachodzi do połowy flanszy na zwrotnicy i dalej za nic nie chce przejść przez rant na zwrotnicy. Co najlepiej odpiąć aby zwrotnica troche odeszła na zewnątrz lub się bardziej skręciła. Prosze o porade co odpiąć aby mieć więcej miejsca na włożenie przegubu.

 

PS. Prubowałem odpinać wachacze i drążek ale żadna śruba nie ma zamiaru puścić. Prędzej auto podniose bądz przesune niż to puści

 

Napiszę jak ja to zrobiłem:

-podnioslem zwrotnicę

-wieloklin skierowany do góry

W takiej pozycji "prawie " przechodzi przez rant, wystarczy go trochę popchnąć, np. grewnianym kołkiem.

Kierownica musi być w "max" skrajnym położeniu.

 

Zresztą wszystko jest opisane w tym temacie.

Edytowane przez MaciekRP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie tej prawej strony też się na pociłem bo za cholerę nie dało się przejść przez rant zwrotnicy. Co ciekawe lewa strona poszła jak po maśle... W końcu odkręciłem swożeń na bananie (dolnym tylnym wahaczu) i go wybiłem, dzięki temu zwrotnica odchyliła się na tyle że dało się już wprowadzić przegub. Potem aby z powrotem osadzić sworzeń banana musiałem zaprzeć lewarek pod kątem o podłoże i zwrotnice pod lewarować tak aby ustawiła na swoje miejsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napiszę jak ja to zrobiłem:

-podnioslem zwrotnicę

-wieloklin skierowany do góry

W takiej pozycji "prawie " przechodzi przez rant, wystarczy go trochę popchnąć, np. grewnianym kołkiem.

Kierownica musi być w "max" skrajnym położeniu.

 

Zresztą wszystko jest opisane w tym temacie.

 

Wkońcu udało mi się włożyć przegub. Po trudnej i nierównej walce udało mi się odpiąć drążek kierowniczy dzięki czemu zyskałem dosłownie 2mm które mi brakowały aby wieloklin przeszedł przez rant na zwrotnicy. Teraz biore się za wymiane tulei tylniej belki, ciekawe co tam mnie zaskoczy ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy 2 lewarkiem podnieść cale zawieszenie do góry i zyskuje się duże pole do manewru, przegub wychodzi i wchodzi bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy 2 lewarkiem podnieść cale zawieszenie do góry i zyskuje się duże pole do manewru, przegub wychodzi i wchodzi bez problemu.

 

Popieram. Ale nie można też za dużo podnieść:) a jeśli się opiera to trzeba delikatnie okręcić półoś i wchodzi jak w Julkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam pytanie i chyba jednocześnie problem otóż wymieniałem przegub zewn. i są tam w zestawie dwie podkładki cienka wypukła i ta szersza wiemy dobrze o które chodzi, i mam problem tego typu że odwrotnie założyłem tą cienką wypukłą ma być tak jak tutaj unnamed_sbkwkh4fxt.jpg

a ja ją dałem odwrotnie czyli wypukłą stroną do przegubu moje pytanie czy mogę tak jeździć czy muszę to wszystko jeszcze raz wyciągać i dać tak jak ma być???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szanowni koledzy,

czy ten smar: ORLEN GREASEN ŁT 4S3, smar litowy - nadaje się do nałożenia na przeguby i w osłony przegubów przy wymianie na nowe?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam.

 

Nie Kolego, to jest smar do łozysk tocznych ! Smar do przegubów jest w komplecie znowym przegubem jak równiez z nową osłoną. Mozna też kupić osobno.

 

---------- Dodano o 20:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:00 ----------

 

Witam Panowie mam pytanie i chyba jednocześnie problem otóż wymieniałem przegub zewn. i są tam w zestawie dwie podkładki cienka wypukła i ta szersza wiemy dobrze o które chodzi, i mam problem tego typu że odwrotnie założyłem tą cienką wypukłą ma być tak jak tutaj [ATTACH=CONFIG]89230[/ATTACH]

a ja ją dałem odwrotnie czyli wypukłą stroną do przegubu moje pytanie czy mogę tak jeździć czy muszę to wszystko jeszcze raz wyciągać i dać tak jak ma być???

 

Wyciągnąć i dać tak jak ma być ! Obecnie bedziesz miał pewnie luz na przegubie. Katastrofy pewnie od razu nie bedzie ale szkoda aby przegub tak pracował ! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde tak czułem że znowu będę musiał to wszystko rozdzierać, a może to tak ma być tylko na tej fotce jest źle:) bo coś tam wyczytałem że jak będzie odwrotnie to może przegub się nie zapiąć prawda to??? Czy faktycznie jest to źle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo pomocny manual. Dzięki niemu i pozostałym opisom wymieniłem przegub bez rozpinania wahaczy.

 

Przewija się temat ściągania przegubu z piasty. U mnie nie chciał zejść i młotek nie pomagał i śruba wkecona nie miała o co się zaprzeć, pręta w środek nie mogłem włożyć. Poradziłem sobie odginając przegub w dół i wkręcając ostrożnie śrubę tak, żeby zaparła się o krawędź piasty i wtedy lekkie stuknięcie młotkiem spowodowało ,ze przegub zeskoczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurde tak czułem że znowu będę musiał to wszystko rozdzierać, a może to tak ma być tylko na tej fotce jest źle bo coś tam wyczytałem że jak będzie odwrotnie to może przegub się nie zapiąć prawda to??? Czy faktycznie jest to źle?

 

Ta stożkowa podkładka jest plastikowa jak ją założysz odwrotnie szybko zniknie - zniszczy się. Luz na przegubie - nie polecam. Przegub może się rozpiąć albo zniszczyć od uderzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta stożkowa podkładka jest plastikowa jak ją założysz odwrotnie szybko zniknie - zniszczy się. Luz na przegubie - nie polecam. Przegub może się rozpiąć albo zniszczyć od uderzeń.

 

Wiem przyjacielu że ta stożkowa podkładka jest plastikowa i ją mam dobrze założona tylko mi chodzi o tą metalową co idzie przed tą plastikową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, powiedzcie mi bo zdurniałem :ocochodzi

Wymieniłem osłonę przegubu, zresztą nie pierwszy raz, i po wymianie po wciśnięciu hamulca, a czasem i bez tego, świeci się ABS.

VAG pokazuje błąd czujnika ABS ale co ma piernik do wiatraka ???

Czujnik siedzi mega mocno i na pewno go nie wzruszyłem przy wymianie. Mam ten samochód od ponad 6ciu lat i znam go jak własny tyłek ale tego to się nie spodziewałem.

 

Czy złe włożenie przegubu do piasty mogło takie coś spowodować? Choć nie wiem jak można go złe włożyć i co to ma do rzeczy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może pierścień ABS-u sie przesunął zabrudził lub końcówka czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja też tak myślę skoro jest błąd tego czujnika albo ten pierścień albo przypadkiem uszkodziłeś sam czujnik, dużo nie potrzeba:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności