Skocz do zawartości

groszek28

  • Liczba zawartości

    61
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O groszek28

  • Urodziny 27.09.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
  • Rok produkcji
    2000
  1. Witam, czy w silniku jest rura (odma) odpowietrzająca dół silnika? To, że jest odma idąca od pokrywy zaworów do turbo to wiem, ale czy jest (chyba powinno być) odpowietrzenie skrzyni korbowej. Zauważyłem ostatnio plamkę pod autem i wydaje mi się, że słabiej dmucha z pod korka wlewu oleju.
  2. Witam, mam i ja problem z mocą. Zacznę od tego, że stanęła pompa wody i przeskoczył rozrząd, ścięło wszystkie zęby na nim. Auto pojechało na lawecie do mechanika, została wyremontowana głowica i wymieniony rozrząd. Po tej naprawie auto jednak nie pracuje tak jak powinno, tzn chodzi tak jak powinno, ale problem jest z doładowaniem. Auto co chwilę traci moc. Wygląda to tak, że po odpaleniu przez kilkadziesiąt sekund jest doładowanie, a potem już nie. Dodatkowo podczas gaszenia, telepie silnikiem. Po lekturze forum, sprawdziłem błędy vagiem i nie ma żadnych zapisanych, sprawdziłem króciec na pompie vacum (był luźny), sprawdzone wężyki podciśnienia (przez tego mechanika co robił ) ja też to sprawdzałem i wydają się być dobrze podłączone i bez uszkodzeń. Zresztą po tym sprawdzeniu, przez mechanika wyjechałem na jazdę próbną i auto rwało jak szalone, kontrolka ASR migała cały czas, ale po chwili problem wrócił. Odkryłem, że jest sposób na zanik mocy. Jak czuję, ze turbo nie pompuje, to jadąc na biegu, bez wciskania sprzęgła puszczam gaz i spowrotem go wciskam. Czasem muszę takiego "kangura" zrobić dwa razy, tzn dwa razy puścić i wcisnąć gaz. Wtedy auto odżywa i moc wraca, mam wrażenie, że aut idzie nawet lepiej jak przed awarią rozrządu. Zatem turbina pracuje, ale ma jakieś kaprysy. Wiem, że powinienem jechać z tym do mechanika co robił auto, niestety mam do niego kawałek, a niestety nie mam obecnie czasu na to, a czeka mnie w weekend trasa około 500 km w jedną stronę. Dlatego piszę na forum, może ktoś miał podobne objawy lub mnie naprowadzi co i jak sprawdzić, gdzie szukać? Dodam, że przed awarią nic się nie działo takiego z autem. Wręcz przeciwnie, było bezawaryjne i z tego powodu szkoda mi było się z nim rozstawać pomimo jego wieku. Auto to Passat B5 1,9 115 kM PD silnik AJM. Pozdrawiam Paweł
  3. Cześć. Szukam numeru części, chodzi o listwę zgarniającą przy szybie (mocującą dodatkowo boczek drzwi), ale wewnętrzną drzwi tylnych lewych (tych za kierowcą) do passata B5 kombi. Ktoś poratuje?
  4. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź
  5. Masz rację, nie zaglsdalem do tloczka bo nie mam za bardzo kiedy. Prowadnice i gumki na nich sa nowe, także rozbieranie zacisku mnie chyba nie ominie ? pozdrawiam
  6. Jeśli chodzi o mój przypadek to chyba muszę jednak rozebrać zacisk bo chyba coś sie dzieje z tłoczkiem i pewnie sie nie cofa? Problemem jest brak czasu i warunków. Pytanie jeszcze: czy macie sprawdzony sposob na zatkanie odkreconego przewodu hamulcowego tak zeby nie uciekl płyn z takiego luźno wiszącego przewodu i nie doszlo do zapowietrzenia pompy?
  7. Witam. Na wstępie przepraszam jeśli zakładam temat, który już był poruszany ale szukam za pomocą tabletu i nie mogę znaleźć. W sumie wydaje mi się że moj problem raczej nie jest odosobniony. Dzisiaj zmienilem klocki z przodu. Zmuszony bylem do tego, bo jeden klocek (wewnętrzny z prawej strony) byl starty i zostalo go tylko z 2 mm, zewnętrznego zostało jeszcze z 8 mm. W lewym zacisku za to oba klocki jeszcze mialy sporo "mięsa" oba po około 8 mm, ale tarcza od strony wewnetrznej jest nierówno wytarta przez klocek , widać po niej, że im bliżej osi tym słabiej klocek do niej przylega. W czerwcu bylem na przeglądzie i hamulce były w normie, siła hamowania i różnica pomiedzy lewą i prawą stroną. Klocki zmieniam sam i robię to dokładnie, tzn czyszczę prowadnice i jarzmo do "żywego" , lekko smaruję pastą ate plastilube. W zeszłym roku zmienilem prowadnice, gumki prowadnic i sprezynki mocujace jarzmo. Tłoczek nie wygląda na skorodowany, ale może to jego wina i powinienem go zregenerować? Proszę o podpowiedzi co może być przyczyną takiego nierownomierhego docskania klockow wewnetrznych? Pozdrawiam Paweł
  8. Witajcie. Szukam na forum ale nie znalazłem podobnego tematu. Czy ktoś się orientuje czy są różnice pomiędzy drzwiami przednimi i tylnymi do passata kombi B5 i B5 po FL ? Pomijam takie szczegóły jak kolor listwy bo te można wymienić, chodzi mi o spasowanie blach. Edyta: Chodzi o to, ze dostałem strzał w lewy bok, tak, że uszkodzone sa drzwi i tylny błotnik. Oczywiste jest, ze błotnik do naprawy, ale może da radę kupić używane drzwi. Jak przeglądam ogłoszenia to dożo jest z B5FL, a ja mam B5. Kombinuję tak, bo mam obawy przed zamiennikami. Mój z nie robionymi blachami nie rdzewiał, a jak założę zamienniki to raczej długo to nie wytzyma. Ostatnio trochę włożyłem kasy w auto, bo miałem w planach pojeździć jeszcze kilka lat. Zrobiłem rozrząd, kompletną zawiechę na lemforderach, i mi się trafiła taka przygoda. Auto niewiele warte dla TU więc muszę pokombinować żeby jakoś to ogarnąć. Pomoże ktoś? Pozdrawiam Paweł
  9. Odpowiem sam sobie. Kupiłem siłownika uniwersalny ten mocniejszy typ SLAVE (dwa kable). Był trochę problem z zamontowaniem go, musiałem trszeczkę podpiłować miejsca na śrubki, zdjąć gumową osłonę trzpienia prowadzącego bo troche haczyła o element klamki, ale po zamontowaniu i podłaczeniu działa.
  10. Witam, padł mi w klapie od bagażnika siłownik centralnego zamka. Wymontowałem go, rozebrałem nasmarowałem i zadziałaj ze dwa razy i dalej stoi i nie reaguje na sygnał z pilota. Z lektury forum doczytałem, że wystarczy podmieni go na uniwersalny siłownik. Na allegro znalazłem dwa rodzaje takich uniwersalnych siłowników, 4kg i 7kg. Jaki lepiej kupić do zamka tylnej klapy? Jeszcze jedno pytanie. rozumiem, ze ma to być siłownik typu SLAVE? Pozdrawiam Paweł
  11. Dzięki wielkie kolego. Wychodzi na to, że mój to ten z literką B. Ciekaw jestem czym się róznią?
  12. Proszę o podanie numerów katalogowych części kompletnego rozrządu do Passat B5 z 2000r z silnikiem AJM o nr 149 853. Wiem, że są dwa rodzaje i jest to uzależnione od nr silnika. Poza tym taka ciekawostka. Co ASO to inna teoria na temat maksymalnego przebiegu na jednym komplecie. Może być: 60 tys, 90 tys, albo 120 tys km, bądź tu człowieku mądry? Z góry dzięki i pozdrawiam
  13. groszek28

    Będy 01203, 18256

    Witajcie po czasie. Nie zaglądam tu często, ale wypada napisać jeśli rozwiąże się problem. Wysłałem sterownik do naprawy. Okazało się, że faktycznie należało poprawić lutu, czyli moja naprawa była nieskuteczna. Elektronik polutował i juz od jakiegoś czasu układ ABS działa. Dziękuję wszystkim za pomoc i rady. Tak nawiasem. Swój sterownik wysłałem do Włocławka do firmy Autoelektronika Aleksander Stachowiak. To nie jest reklama, ale podejście i tempo wykonania usługi oraz kontakt zasługuje na polecenie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności